Honda “Africa Twin” 800 - Έρχεται το Transalp του 2021 – Παγκόσμια πρωτιά του ΜΟΤΟ!

Το γράφαμε τον Δεκέμβριο του 2019
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

17/3/2020

Μία παγκόσμια πρωτιά του ΜΟΤΟ για το νέο μεσαίο Adventure επιβεβαιώνεται τώρα τέσσερις μήνες μετά από Άγγλους δημοσιογράφους, και παράλληλα αναπαράγεται από άλλες ελληνικές ιστοσελίδες ως «νέες πληροφορίες». Φυσικά κανείς ακόμη δεν μπορεί να πει με σιγουριά πως το νέο Adventure δεν θα λέγεται Africa Twin αλλά Transalp, παραμένει αυτό μία αποκλειστική πληροφορία του ΜΟΤΟ από το 2019.

Όπως γράφαμε και τότε, τον Δεκέμβριο, εικασίες και τίτλοι με ερωτήσεις για νέο μεσαίο Adventure υπάρχουν χρόνια τώρα χωρίς να στηρίζονται σε κάτι δεδομένο. Είναι λογικό να βγάλει μία εταιρεία μία νέα μοτοσυκλέτα για να καλύψει το κενό στην γκάμα της, και ακριβώς όπως έγινε με το KTM 390 Adventure ή το μεσαίο XR της BMW, οι ιστοσελίδες των κλικ λένε "έρχεται" δύο φορές τον χρόνο, χρόνια τώρα, με μόνη στήριξη το κενό που υπάρχει στην γκάμα, χωρίς άλλη πληροφόρηση. Πέρσι όμως η απευθείας επιβεβαίωση σε κατ' ιδίαν συνάντηση του ΜΟΤΟ με τον επιβλέποντα μηχανικό, μας επέτρεψε να μιλάμε με βάση αυτά που γνωρίζουμε. Εσωτερικά στις συναντήσεις των μηχανικών, ο τίτλος αυτής της μοτοσυκλέτας είναι Transalp και όχι Africa Twin. Η τελική απόφαση για να παραμείνει έτσι, θα είναι έρευνα αγοράς σε ιδιοκτήτες, ωστόσο δεν αναμένεται να αλλάξει, θα βγει σαν Transalp του 2021 και όχι ως Africa Twin 800 και οι αναγνώστες του ΜΟΤΟ θα το έχουν μάθει δύο χρόνια πριν.

Ένας βασικός λόγος για να είναι Transalp και όχι Africa Twin, είναι η διαφορά τιμής και η στόχευση αγοράς, καθώς η Honda προσπαθεί να ανεβάσει το τιμολογιακό επίπεδο της Africa Twin σε απευθείας ανταγωνιστή του R1250GS ενώ η μεσαία αυτή Adventure θα είναι πολύ πιο προσιτή και οικονομική, στο πάνω όμως σκαλί του ανταγωνισμού. Δεν θα είναι η φθηνότερη της μεσαίας κατηγορίας, πράγμα που αντανακλά και την διάθεση της Honda για διαφοροποίηση στην τιμολογιακή σκάλα, από άλλες φθηνότερες μάρκες.

Οι Άγγλοι επικαλούνται ως πηγή τον κ. Kenji Morita, που είναι ο LPL (Large Project Leader) της Africa Twin 1100 και που είχα επίσης μιλήσει προσωπικά μαζί του, τον περασμένο Οκτώβριο. Ο κ.Morita δεν είναι ο άνθρωπος που κάνει αποκαλύψεις αν δεν έχει εντολή από πάνω, για αυτό και όσα είπε στην MCN πρέπει να εκλαμβάνονται ως μέρος του προγράμματος της Honda να προετοιμάσει το έδαφος. Προφανώς και πουθενά δεν κάνει λόγο για το όνομα του μοντέλου. Αυτό θα μείνει μέχρι την παρουσίασή του, εσείς όμως το ξέρετε ήδη.

Ο κ.Morita είπε πως η νέα μεσαία Adventure θα στηρίζεται στο NC750X με κυβισμό στα 790 κυβικά ώστε να περνά τις Euro5 προδιαγραφές και θα έχει έκδοση με DCT κιβώτιο, φυσικά, μιας και έρχεται από την σειρά NC. Θα έχει σταθερή ζελατίνα (να και το Transalp ξανά) πιο απλά όργανα από το Africa Twin και αναρτήσεις χωρίς ρυθμίσεις, επιλογές που στοχεύουν στην χαμηλή τιμή.

Αυτό που είπε επίσης και είναι απόλυτα αναμενόμενο εξαιτίας των υποχρεωτικών αλλαγών για τις προδιαγραφές, είναι η αλλαγή που θα έρθει στην σειρά NC με ανανέωση των δύο μοντέλων. Κι αν όλα πάνε καλά και έχουμε ένα Φθινόπωρο δίχως επιδημία και γίνει κανονικά η EICMA, εκεί θα δούμε και τα νέα NC. Με το Integra να φεύγει από την ονοματολογία της σειράς αυτής, όπως γράφαμε τον Δεκέμβριο.

Η Honda δεν θα θέλει να βγάλει την μεσαία Adventure ακριβότερα από την Tenere της Yamaha, ασχέτως αν ο προσανατολισμός θα είναι λιγότερο χωμάτινος.

Τον περασμένο Δεκέμβριο λέγαμε επίσης πως το λογικό είναι να υπάρχει συνέχεια της σειράς NC για το νέο Transalp του 2021, και η επιβεβαίωση του κ. Morita στην MCN τώρα, διώχνει κάθε άλλη εικασία.

Με τιμή κοντά στο Tenere, όνομα με μεγάλη ιστορία που παραπέμπει στην αναβίωση ενός ιστορικού Rally, και η εποχή είναι ιδανική για αναβιώσεις adventure μοτοσυκλετών, το νέο Translalp, θα έρθει από την νέα χρονιά για να υποστηρίξει την γκάμα της Honda και να αποτελέσει το πρώτο βήμα πριν την απόκτηση της Africa Twin…

όλα τα Transalp μαζί...

Ετικέτες

Η ZXMOTO ανακοίνωσε βασικά τεχνικά στοιχεία του adventure σκούτερ της και τιμή στην Κίνα

Η εταιρεία του Zhang Xue σχεδιάζει μια πολυτελή και αρκετά ακριβή είσοδο στην αγορά των σκούτερ
zxmoto adv scooter
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

5/3/2026

Η παρουσίαση της ΖΧΜΟΤΟ, εταιρείας του Zhang Xue, στην πρόσφατη EICMA ήταν μια πολυσχιδής και βαρυσήμαντη δήλωση από τον πρώην διευθυντή της Kove. Ανακοινώνοντας την άφιξή του στα ευρωπαϊκά μοτοσυκλετιστικά δρώμενα, ο Xue μας παρουσίασε τις μοτοσυκλέτες της νεοσύστατης εταιρείας του που ήδη γνωρίζαμε, όπως τις τετρακύλινδρες 500άρες και τη supersport 820, αλλά δίπλα είχε και νέα πράγματα να δείξει, όπως την τρικύλινδρη adventure 820Χ και ακόμη εντούρο και ράλι.

Αυτό που πέρασε εν πολλοίς στα ψιλά ήταν το πλάνο για επέκταση στα σκούτερ και ο λόγος ήταν πως στην έκθεση του Μιλάνου δεν υπήρχε πρωτότυπο για να φωτογραφηθεί και να πάρει τη δημοσιότητα που απόλαυσαν τα άλλα μοντέλα στο περίπτερο της ΖΧΜΟΤΟ.

Το σκούτερ αυτό ανακοινώθηκε τώρα στην Κίνα, συνοδευόμενο μόνο από ψηφιακά σχέδια και όχι από φυσικό πρωτότυπο, ενώ δείχνει να έχει αποκλίνει από αυτά που ακούγονταν ως τώρα για δύο μοντέλα με κινητήρες 250 και 350 cc.

Αυτό που προλογίζεται τώρα παραμένει αβάπτιστο, έχει όμως μερικά βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά, υποστηρίζεται δε από ένα ψηφιακό σχέδιο και, παραδόξως, τιμή για την εγχώρια αγορά της ΖΧΜΟΤΟ.

zxmoto adv scooter

Σε αντίθεση με όσα ακούγονταν για τον κυβισμό του, η αρχή γίνεται με ένα μοντέλο 150 κυβικών εκατοστών, με μοτέρ μονοκύλινδρο υγρόψυκτο τετραβάλβιδο και ονομαστικές τιμές απόδοσης αρκετά αναμενόμενες: μέγιστη ισχύς 16,5 hp και ροπή 1.5 kgm.

Θα κυλά σε τροχούς 14 ιντσών μπροστά και πίσω με ακτινωτές ζάντες που δέχονται λάστιχα χωρίς αεροθάλαμο (tubeless) και θα είναι εξοπλισμένο με δικάναλο ABS και traction control στο βασικό πακέτο.

Τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά στην Κίνα περιλαμβάνουν keyless κεντρικό διακόπτη και κατανάλωση της τάξης των 3 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα για αυτονομία που μπορεί να φτάσει στα 400 χιλιόμετρα ανά γέμισμα. Αυτό σημαίνει πως το ρεζερβουάρ του θα έχει χωρητικότητα περίπου 12 λίτρων.

Στην Κίνα η ΖΧΜΟΤΟ θα διαθέσει το σκούτερ της σε δύο εκδοχές με διαφορετικό εξοπλισμό, με τη φθηνότερη να φορά LCD οθόνη στα όργανα και την πιο πολυτελή να απολαμβάνει έγχρωμη TFT με δυνατότητα mirroring του κινητού τηλεφώνου, καθώς και ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα, αισθητήρες πίεσης ελαστικών και παροχή ταχείας φόρτισης (fast charging) συσκευών.

zxmoto adv scooter

Το περίεργο είναι πως η εταιρεία κοινοποίησε τον στόχο τιμής που έχει για το σκούτερ της και η οποία δείχνει πολύ ακριβή για τα δεδομένα της χώρας. Ξεκινώντας από τα 25.800 γιουάν, δηλαδή περίπου €3.200 (ισοτιμία 5/3/2026), για τη βασική έκδοση και ζητώντας άλλα 500 ευρώ για την πλουσιότερη, το σκούτερ της ΖΧΜΟΤΟ δείχνει πολύ ακριβότερο από τον ανταγωνισμό του με τιμές που θα φάνταζαν αλμυρές ακόμη και στις ευρωπαϊκές αγορές ως έχουν. Φανταστείτε να προστεθούν σε αυτές προστεθούν οι αναπόφευκτοι φόροι και μεταφορικά κόστη...

Αυτό ενδεχομένως σημαίνει πως το σκούτερ του Zhang Xue θα έχει κάποια σημεία αιχμής που να του επιτρέπουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και να δικαιολογούν την τσιμπημένη τιμή, στοιχεία που δεν έχουν γίνει γνωστά ακόμη.

Ακόμη πιο περίεργο ωστόσο είναι το γεγονός πως αυτό το μοντέλο δεν περιλαμβανόταν στο τριετές πλάνο που ο ίδιος ο Xue είχε παρουσιάσει σε συνέδριο εμπόρων στην Κίνα μόλις πριν έναν μήνα, εκεί που υπήρχαν αναφορές στα μεγαλύτερα σκούτερ που αναφέραμε παραπάνω, ούτε κουβέντα όμως για ανάλογο μοντέλο 150 cc.

Είναι δεδομένο πως, από τη στιγμή που η ΖΧΜΟΤΟ έρχεται Ευρώπη, ένα σκούτερ προδιαγραφών Α1 θα είναι κάτι παραπάνω από χρήσιμο και λογικά κάτι τέτοιο θα πατά στη βάση του 150 που έδειξε τώρα στην Κίνα. Κρίνοντας βάσει όσων έχει δηλώσει ως τώρα ο Xue, ίσως να μιλάμε για ένα μοντέλο σκούτερ που θα έρθει μετά το 2027-28 στις αγορές, εκτός αν έχει προκύψει αναπροσαρμογή στις προτεραιότητες της εταιρείας του.