Honda: Δημοσιεύτηκαν τα σχέδια του πρώτου ηλεκτρικού σκούτερ

Με πετάλια και κινητήρα στον πίσω τροχό
Από το

motomag

18/10/2022

Η Honda έχει ένα φιλόδοξο σχέδιο για 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025, που όπως είχατε διαβάσει πρώτη φορά εδώ, έρχονται να επεκτείνουν την γκάμα της και όχι να αντικαταστήσουν κάποια από τα υπάρχοντα. Στα πλαίσια των διαδικασιών που απαιτεί κάθε νέο μοντέλο, δημοσιεύτηκαν μέσω του Γραφείου Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα σχέδια για το πρώτο EV.

Όπως είχε αναφερθεί η Honda, σκοπεύει να παρουσιάσει μέσα στο 2024 με 2025 δύο μεγάλες μοτοσυκλέτες διασκέδασης (Fun EVs), μαζί με δύο σκούτερ που θα έχουν ισάξια απόδοση με τα αντίστοιχα 125 κ. εκ. Μέχρι τότε όμως, το πλάνο περιλαμβάνει μοντέλα που ανήκουν στην κατηγορία των μοτοποδηλάτων (ΑΜ) όπως και ποδήλατα.

Στην πρώτη ανήκει το νέο αυτό EV. Όπως βλέπετε υπάρχουν πετάλια, θυμίζοντας τα πρώτα μοτοποδήλατα που αποτέλεσαν την απαρχή της μετέπειτα κατηγορίας των σκούτερ 50 κ. εκ.. Η υιοθέτηση αυτής της λύσης έγινε για να συνδράμει στην αυτονομία καθώς με τη χρήση τους ο αναβάτης θα έχει τη δυνατότητα να την αυξήσει και η μετάδοση όταν χρησιμοποιούνται τα πετάλια γίνεται με τη χρήση αλυσίδας.

Να τονίσουμε ότι τα πετάλια δεν είναι εκεί ως σύστημα υποβοήθησης και αναγκαίο για τη χρήση του σκούτερ. Αντίθετα από τα ποδήλατα με ηλεκτρικό κινητήρα, εδώ θα λειτουργεί ως κανονικό ηλεκτροκίνητο όχημα, με τα τελευταία να είναι εκεί για όταν το επιλέξει ο αναβάτης και όχι ως προϋπόθεση για να παραχθεί η αναγκαία ενέργεια.

Η χρήση φώτων και βάσης πινακίδας, επιβεβαιώνουν τα παραπάνω. Προκειμένου, δηλαδή να το οδηγήσει κάποιος, θα απαιτείται δίπλωμα μοτοποδηλάτου. Η διαφορά από τα ποδήλατα είναι η σαφώς ανώτερη ενεργητική ασφάλεια και η τελική που θα βρίσκεται στα 50 χλμ/ώρα, όπως ορίζει ο νόμος για τα ΑΜ. Σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε να μειωθεί στα 40 χλμ/ώρα.

Το ηλεκτρικό μοτέρ βρίσκεται στο κέντρο του τροχού, μία συχνή λύση σε σκούτερ αστικής μετακίνησης, με χαμηλή ιπποδύναμη και βάρος με συνέπεια την μειωμένη καταπόνησή του από τις δυνάμεις που ασκούνται για την κίνηση του. Ενσωματωμένο πάνω του είναι και το ταμπούρο, για να φρενάρει τον πίσω τροχό. Όπως έχουμε πει στο ΜΟΤΟ τα μειονεκτήματα αυτής της λύσης αρχίζουν να φαίνονται σε μεγαλύτερα δίκυκλα.

Ο σχεδιασμός του σκούτερ δείχνει το σκεπτικό της δημιουργίας, που είναι η απλότητα και η οικονομία χρήσης και ακριβώς για αυτό δεν γινόταν παρά να μοιάζει και να παραπέμπει στο Super Cub. Υπάρχει βέβαια και "κανονικό" ηλεκτρικό Super Cub αλλά αυτό εδώ θα είναι σίγουρα πιο προσιτό!

Μπροστά βρίσκουμε ένα δισκόφρενο, μικρής διαμέτρου ενώ η σέλα είναι αυστηρά για ένα άτομο.

Η θέση της μπαταρίας πιθανότατα θα είναι κάτω από το επίπεδο πάτωμα, σε οριζόντια θέση. Αυτό που μας έχει ήδη κάνει γνωστό η Honda, και χρησιμοποιείται ήδη σε ορισμένα EVs της φίρμας στην ιαπωνική αγορά, είναι το σύστημα Mobile Power Pack. Τη χρήση δηλαδή ανταλλάξιμων μπαταριών, κάτι που μειώνει κατά πολύ το άγχος της αυτονομίας και εξοικονομεί χρόνο, καθώς δεν χρειάζεται ο ιδιοκτήτης να φροντίζει συνεχώς για τη φόρτιση.

Ταυτόχρονα, το νέο σκούτερ, πιθανότατα θα φέρει και την μπαταρία στερεάς κατάστασης που η Honda ανέφερε πως εξελίσσει για τα νέα της μοντέλα. Ωστόσο, δε θα έχει ενσωματωμένο, για την ώρα, το ενιαίο λογισμικό που έχει πλάνο λειτουργίας το 2024.

Η επιλογή να παρουσιάσει οικονομικά EV δίκυκλα μετακίνησης, αστικής κυρίως χρήσης, και όχι με κάποια μεγάλη μοτοσυκλέτα επιδόσεων, δεν είναι τυχαία. Αυτή τη στιγμή το 90% της αγοράς ηλεκτρικών μοτοσυκλετών ανήκουν στην κατηγορία ΑΜ και στα υποβοηθούμενα ποδήλατα. Η υψηλότερη ζήτηση αυτών, αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην Κίνα, με 50 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται διαρκώς και στον υπόλοιπο πλανήτη.

Ταυτόχρονα, είναι πιο απλά στην παραγωγή τους απαιτώντας μικρότερο κόστος κατασκευής και εξέλιξης, ενώ την ίδια στιγμή οι εταιρείες λαμβάνουν πολύτιμες πληροφορίες που μπορούν αργότερα να αξιοποιήσουν σε μία μεγαλύτερη, πιο πολύπλοκη κατασκευή αφαιρώντας σημαντικό μέρος του κόστους έρευνας.

Σκοπός της Honda, είναι να ξεκινήσει άμεσα την παραγωγή και πώληση EV, με το συγκεκριμένο να είναι πιθανόν το πρώτο που θα βρει το δρόμο για την παραγωγή.

 

Ετικέτες

Aprilia X 250TH: Sold out σε μόλις 14 ημέρες!

Η πιο ακραία limited έκδοση της Aprilia ξεπούλησε σε χρόνο-ρεκόρ
Aprilia X 250TH
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/4/2026

Με carbon-carbon φρένα MotoGP και μόλις 30 κομμάτια παραγωγής, η Aprilia X 250TH επιβεβαιώνει ότι η σειρά “X” αποτελεί την απόλυτη έκφραση τεχνολογίας και αποκλειστικότητας.

Η Aprilia πέτυχε ακόμη ένα εντυπωσιακό εμπορικό αποτέλεσμα, καθώς η νέα Aprilia X 250TH εξαντλήθηκε σε μόλις 14 ημέρες από την παρουσίασή της στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών, παρά την αναμενόμενα αλμυρότατη τιμή των €115.000 (χωρίς ΦΠΑ) που τη συνόδευσε.

Η παραγωγή περιορίστηκε σε μόλις 30 μοτοσυκλέτες, οι οποίες εξαφανίστηκαν άμεσα, επαναλαμβάνοντας την επιτυχία της Aprilia RSV4 X-GP, που είχε ακολουθήσει ακριβώς την ίδια πορεία.

Aprilia X 250TH

Η συγκεκριμένη έκδοση δημιουργήθηκε για να τιμήσει τα 250 χρόνια από την υπογραφή της Δήλωσης Ανεξαρτησίας των ΗΠΑ, υιοθετώντας και μια σχετική εμφάνιση εμπνευσμένη από την αστερόεσσα.

Aprilia X 250TH

Το στοιχείο που ξεχωρίζει, ωστόσο, είναι η τεχνολογία της. Η X 250TH είναι η πρώτη και μοναδική μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που διαθέτει carbon-carbon φρένα, το ίδιο υλικό που χρησιμοποιείται στα MotoGP. Αυτό μεταφράζεται σε αίσθηση και απόδοση φρεναρίσματος παραπλήσια με εκείνη των αγωνιστικών Aprilia RS-GP, που οδηγούν οι Marco Bezzecchi και Jorge Martín.

Aprilia X 250TH

Παράλληλα, η αεροδυναμική έχει εξελιχθεί, με νέα winglets στη σέλα, χάρη στην τεχνογνωσία των MotoGP, ενισχύοντας τον χαρακτήρα της σειράς “X” ως γέφυρα ανάμεσα στις μοτοσυκλέτες παραγωγής και τα πρωτότυπα των αγώνων.

Το ενδιαφέρον του κοινού ήταν τεράστιο ήδη από την παρουσίαση στη Circuit of the Americas, με αιτήματα κρατήσεων να κατακλύζουν την εταιρεία από τις πρώτες κιόλας ημέρες.

Η X 250TH αποτελεί την έκτη γενιά της σειράς “X”, η οποία ξεκίνησε το 2019 με την Aprilia RSV4 X και συνεχίστηκε με τις Tuono X, RSV4 X Trenta, RSV4 X ex3ma και RSV4 X-GP. Κάθε μία από αυτές τις εκδόσεις αντιπροσωπεύει το ανώτατο επίπεδο τεχνολογίας που μπορεί να προσφέρει μια μοτοσυκλέτα βασισμένη σε μοντέλο παραγωγής.

Aprilia X 250TH

Ο CEO της Aprilia Racing, Massimo Rivola, δήλωσε: "Η σειρά X συνεχίζει να αποτελεί μία από τις πιο αποκλειστικές και ποθητές εκφράσεις της Aprilia Racing. Αυτές οι μοτοσυκλέτες είναι ταυτόχρονα συλλεκτικά αντικείμενα αλλά και εργαλεία για αναβάτες που θέλουν να βιώσουν μια εμπειρία όσο το δυνατόν πιο κοντά στη MotoGP. Το νέο sold out μέσα σε δύο εβδομάδες αποδεικνύει τη δύναμη και τη μοναδικότητα αυτών των πραγματικών κοσμημάτων."

Με την X 250TH, η Aprilia δεν επιβεβαιώνει απλώς τη δυναμική της – επαναπροσδιορίζει για ακόμη μία φορά τα όρια των hyper-exclusive μοτοσυκλετών.

Aprilia X 250TH