Honda - Ετοιμάζει να βάλει το γκάζι στο… πόδι σε νέο υβριδικό scooter!

Οι πατέντες δείχνουν μία ριζοσπαστική, όσο και αμφιλεγόμενη σκέψη της Honda, με στόχο την υβριδική τεχνολογία
motomagHonda – Ετοιμάζει να βάλει το γκάζι στο… πόδι για τα σκούτερ της!
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

25/6/2024

Κινείστε καθημερινά στο κέντρο και έχει κουράσει το χέρι σας το άνοιξε κλείσε της γκαζιέρας; Κανένα πρόβλημα, μιας και πατέντες που διέρρευσαν δείχνουν ότι η Honda ετοιμάζεται να ρίξει στο τραπέζι μία ριζοσπαστική ιδέα, στην αρχή τουλάχιστον για τα σκούτερ της, μεταφέροντας το γκάζι στο… πόδι. Σαν να οδηγείς αυτοκίνητο δηλαδή…

Σύμφωνα με το ιαπωνικό εργοστάσιο, μία τέτοια εφαρμογή θα μπορούσε να ανεβάσει ακόμη ψηλότερα τα επίπεδα άνεσης ενός σκούτερ. Ήδη, χάρη στην αυτόματη φυγοκεντρική μετάδοση των συγκεκριμένων δίκυκλων, το αριστερό χέρι έχει επιφορτιστεί με πολύ λιγότερη δουλειά, σε σύγκριση με μία μοτοσυκλέτα, καθώς το μόνο που έχει να κάνει είναι να πιέσει την μανέτα του πίσω φρένου, όταν αυτό χρειάζεται. Τώρα, με βάση τα λεγόμενα της Honda στα έγγραφα που συνοδεύουν την πατέντα της, ο αναβάτης θα έχει την ευκαιρία να ξεκουράζει και το δεξί του χέρι, αφήνοντας το γκάζι για το… πόδι, όπως δηλαδή συμβαίνει σε ένα αυτοκίνητο.

Honda – Ετοιμάζει να βάλει το γκάζι στο… πόδι για τα σκούτερ της!

Παρατηρώντας, ωστόσο, λίγο πιο προσεκτικά τα έγγραφα βλέπουμε ότι η Honda δεν έχει σκοπό να βγάλει εντελώς από το μενού την παραδοσιακή γκαζιέρα στο χέρι. Αυτό σημαίνει, ότι ο αναβάτης θα έχει δύο επιλογές για το πώς θα κινηθεί, όμως δεν διευκρινίζεται αν θα υπάρχει κάποια μεταβολή, ανάλογα με την ταχύτητα που κινείται το σκούτερ. Για παράδειγμα, το πεντάλ θα μπορούσε να αφορά την κίνηση μέσα στα στενά όρια των πόλεων, όπου οι ταχύτητες σπανίως ξεπερνούν τα 50 χ.α.ω., ενώ το γκάζι στο χέρι θα μπορούσε να μπαίνει σε λειτουργία από εκεί και πάνω ή το αντίστροφο.

Honda – Ετοιμάζει να βάλει το γκάζι στο… πόδι για τα σκούτερ της!

Βέβαια, τα σχέδια υποδεικνύουν ότι η πατέντα της Honda αφορά ένα υβριδικό σκούτερ, το οποίo συνδυάζει τη χρήση ηλεκτροκινητήρα με τη χρήση ενός συμβατικού μοτέρ εσωτερικής καύσης, ενώ σχεδιαστικά θυμίζει το γνωστό Lead. Ίσως λοιπόν, το γκάζι στο πόδι να αφορά την αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα, ενώ όταν μπαίνει στο παιχνίδι ο θερμικός κινητήρα, τότε ο αναβάτης θα δίνει την εντολή μέσω της γκαζιέρας στο χέρι. Μέχρι στιγμής, η Honda δεν έχει να δείξει κάποιο αντίστοιχης τεχνολογίας σκούτερ στην Ευρώπη, με το PCX Hybrid να αφορά την εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας. Έχοντας, όμως, ως πλάνο την εκμηδένηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι και το 2040, ίσως δεν είναι μακριά η στιγμή που κάτι παρόμοιο θα έρθει και στα μέρη μας.

Αναμφίβολα, η ιδέα αυτή έχει τα προτερήματά της, ιδιαίτερα για όσους έχουν κάνει τη μετάβαση από το αυτοκίνητο σε κάποιο σκούτερ, χάρη στην εξίσωση των διπλωμάτων Β με την Α1 κατηγορία. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το γκάζι στο πόδι αναμφίβολα θα ήταν ένα χαρακτηριστικό που θα έμπαινε στα συν για κάποιον αγοραστή, ιδιαίτερα για κάποιον που κοιτά κάτι κυρίως για αστική χρήση.

Honda – Ετοιμάζει να βάλει το γκάζι στο… πόδι για τα σκούτερ της!

Έχουμε, επίσης, δει πολλές φορές αρχάριους αναβάτες να ανοίγουν το γκάζι, ενώ προσπαθούν να φρενάρουν, χάρη στο ότι είναι συνήθως πολύ σφιγμένοι στο τιμόνι, φαινόμενο που εντείνεται στις δύσκολες κυκλοφοριακές συνθήκες που απαντώνται στα αστικά κέντρα. Μία λύση όπως αυτή θα έκανε τα πράγματα πιο εύκολα και γι’ αυτούς, με γνώμονα πάντα όμως ότι μία λάθος κίνηση στην γκαζιέρα δεν θα δώσει και λάθος εντολές, κάνοντας ακόμη πιο περίπλοκα τα πράγματα. Η χρήση δηλαδή του πεντάλ θα πρέπει αν απομονώνει εντελώς την γκαζιέρα στο χέρι.

Honda – Ετοιμάζει να βάλει το γκάζι στο… πόδι για τα σκούτερ της!

Η πατέντα αυτή έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά από καινοτομίες της Honda τα τελευταία χρόνια, όπως η εφαρμογή του διπλού συμπλέκτη (DCT) στις μοτοσυκλέτες, αλλά και πιο πρόσφατα με το E-Clutch, στα CBR 650R και CB 650R. Μετά την ενδελεχή μελέτη του κιβωτίου, η Honda περνάει και στον πειραματισμό με τη θέση της γκαζιέρας.

Hyosung GV250X Roadster: Το νέο V2 cruiser που φέρει ιμάντα αντί για αλυσίδα

Αποδίδει 25,5 ίππους και έχει στάνταρ Traction Control
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

8/4/2026

Η GV250X Roadster της Hyosung αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Ιούνιο του 2026 και πρόκειται για μία cruiser 250 κ.εκ. που φέρει δικύλινδρο V κινητήρα και ιμάντα στην τελική μετάδοση, αντί για αλυσίδα.

Η μοτοσυκλέτα φέρει έναν δικύλινδρο υγρόψυκτο V κινητήρα με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων 60 μοιρών και 248,4 κυβικά που αποδίδει 25,5 ίππους στις 9.500 στροφές και 2,04 kg.m ροπής στις 7.000 στροφές.

Το πρωτοποριακό cruiser φέρει ιμάντα μετάδοσης κίνησης και όχι αλυσίδα, κάτι που σίγουρα θα εκτιμηθεί από τους μοτοσυκλετιστές που δεν αρέσκονται στην συντήρησή της. Στις αναρτήσεις βρίσκουμε ανεστραμμένο πιρούνι 41 mm μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω, ενώ στο σύστημα πέδησης βλέπουμε τετραπίστονη δαγκάνα με δίσκο 270 mm μπροστά.

Hyosung

Το βάρος της μοτοσυκλέτας ανέρχεται στα 180 κιλά και το ύψος σέλας στα μόλις 740 mm, ενώ οι τροχοί της είναι διαστάσεων 16 ιντσών μπροστά και 15 πίσω.

Ο εξοπλισμός του Hyosung GV250X Roadster περιλαμβάνει Traction Control, LED φώτα, θύρα USB  και οθόνη LCD. Το νέο cruiser θα είναι σε πρώτη φάση διαθέσιμο στην Ιαπωνία τον Ιούνιο και η τιμή του εκεί θα είναι 3.950 ευρώ. Αναμένουμε νεότερα για το αν θα εισαχθεί στην ευρωπαϊκή αγορά.