Honda naked με κινητήρα από Africa!

Κατέθεσε πατέντες η Honda για τη νέα μοτοσυκλέτα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/3/2020

Πριν από λίγο βγήκαν στην δημοσιότητα πατέντες που κατέθεσε η Honda, οι οποίες δείχνουν ότι ενδεχομένως ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 1.084cc από το πιο πρόσφατο Africa Twin, μπορεί να βρει ένα καινούργιο "σώμα" για να φιλοξενηθεί. Μάλιστα, όπως φαίνεται στα σχέδια, το εργοστάσιο έχει ήδη σχεδιάσει δύο νέα πλαίσια γύρω από τον συγκεκριμένο κινητήρα.

Μια τέτοια κίνηση είναι απόλυτα λογική από μεριάς Honda, με δεδομένο το πόσο κοστοβόρα είναι η εξέλιξη και η κατασκευή ενός κινητήρα μαζικής παραγωγής, ειδικά με τα νέα δεδομένα για τις πιο αυστηρές προδιαγραφές. Αντιθέτως, ο σχεδιασμός των πλαισίων και των φαίρινγκ κοστίζει σαφώς λιγότερο, χάρη και στα εξαρτήματα (ηλεκτρονικά, φρένα κ.τ.λ.) που μπορεί να "δανειστεί" από ήδη υφιστάμενα μοντέλα. Το λεγόμενο "modular project", ή αλλιώς η κοινή πλατφόρμα για μια οικογένεια μοντέλων, δεν είναι κάτι καινούργιο για την μοτοσυκλέτα, με πάρα πολλά παραδείγματα –όπως ο τρικύλινδρος ΜΤ-09 και ο δικύλινδρος ΜΤ-07 της Yamaha.

Η Honda έχει ασπαστεί εξίσου σε πολλές περιπτώσεις την συγκεκριμένη φιλοσοφία, με πιο πρόσφατα παραδείγματα την οικογένεια τα CB500 και τα NC 750, και όπως φαίνεται έχει έρθει η σειρά του δικύλινδρου κινητήρα των Africa Twin να μπει σ' αυτή την διαδικασία. Άλλωστε το είχαμε γράψει και στην πρώτη παρουσίαση του συγκεκριμένου κινητήρα, τον Δεκέμβριο του 2015, ότι ο σχεδιασμός του και τα χαρακτηριστικά της απόδοσής τους είχαν γίνει εξ' αρχής με γνώμονα την μελλοντική του τοποθέτηση και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, χωρίς τότε όμως να υπάρχει κάποια συγκεκριμένη σκέψη.

Οι πατέντες της Honda δείχνουν δύο εντελώς διαφορετικά πλαίσια, για το ίδιο όμως τελικό αποτέλεσμα. Το ένα είναι ένα ατσάλινο σωληνωτό κλειστό με ραχοκοκαλιά, και το άλλο (με τον πιο σπορ προσανατολισμό) είναι ένα ατσάλινο χωροδικτύωμα που συνδυάζεται με αλουμινένιες πλάκες για την στήριξη του ψαλιδιού. Και οι δύο σχεδιασμοί μοιράζονται πολλά κοινά στοιχεία, όπως η θέση του τιμονιού, της σέλας και των μαρσπιέ, το πιρούνι, το ψαλίδι και φυσικά τον ίδιο κινητήρα από το CRF1100L Africa Twin.

Όπως μαρτυρούν τα σκίτσα από τις πατέντες, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι μια naked μοτοσυκλέτα η οποία θα διαθέτει ανεστραμμένο πιρούνι και ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες, με τα μαρσπιέ τοποθετημένα σχετικά ψηλά και με ένα φαρδύ και τοποθετημένο χαμηλά, ίσιο τιμόνι. Το αλουμινένιο υποπλαίσιο είναι κοινό και στις δύο εκδοχές, το οποίο βαδίζει στα σχεδιαστικά μονοπάτια της οικογένειας των CB650R και CB1000R.

Η εναλλακτική με το κλειστό πλαίσιο διαθέτει έναν πιο ρετρό σχεδιασμό, αν και το γεγονός ότι το ψαλίδι στην συγκεκριμένη περίπτωση εδράζεται απευθείας στα κάρτερ του κινητήρα, δεν αποτελεί ένα παραδοσιακό στοιχείο. Αντιθέτως, η εκδοχή με το πλαίσιο χωροδικτύωμα τραβάει έναν διαμετρικά αντίθετο δρόμο, με τον κινητήρα να παίζει πιο ενεργό ρόλο και με δύο αλουμινένιες πλάκες για την έδραση του ψαλιδιού. Η Honda σχεδίασε αυτές τις δύο διαφορετικές εναλλακτικές, με την σκέψη ότι το κλειστό ατσάλινο πλαίσιο θα προσφέρει ένα ισορροπημένο ποσοστό ακαμψίας και ελαστικοτήτων, ενώ το χωροδικτύωμα διαθέτει το πλεονέκτημα του μικρότερου βάρους και της αυξημένης σταθερότητας.

Προφανώς είναι πολύ νωρίς ακόμη για να πούμε ποιο από τα δύο σχέδια θα αποτελέσει την τελική επιλογή, αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα η Honda σκέφτεται πάρα πολύ σοβαρά την περίπτωση να χρησιμοποιήσει τον κινητήρα του Africa Twin σε μια street μοτοσυκλέτα. Από πλευράς χαρακτηριστικών του δικύλινδρου εν σειρά, φαντάζει ως μια ορθή επιλογή, καθώς τα 101 άλογα και τα 10,7 χιλιογραμμόμετρα ροπής που αποδίδονται σε σχετικά χαμηλή μπάντα στροφών, είναι κάτι που δεν υπάρχει στην street γκάμα της Big-H, ενώ θα πρέπει να θεωρούμε και βέβαιο, πως όταν και αν βγει στην παραγωγή η μοτοσυκλέτα, θα υπάρχει και έκδοση με DCT.

Είναι πολύ βασικό επίσης ότι ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές Euro5, με την αύξηση των κυβικών να αντισταθμίζει τις όποιες απώλειες που προκύπτουν από αυτή την διαδικασία. Αξίζει επίσης να προσθέσουμε στην εξίσωση ότι ενώ η κατηγορία των μεγάλων adventure αποτελεί την πιο δημοφιλή κατηγορία αυτή την στιγμή στην παγκόσμια αγορά, τα street naked έχουν να επιδείξουν μια πιο ισχυρή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο και ανεκμετάλλευτο από την Honda, η οποία γνωρίζει –ίσως και καλύτερα απ' όλους- το παιχνίδι της εμπορικής επιτυχίας.

 

 

Ετικέτες

Yamaha Tenere: Έρχονται νέες adventure κάτω και πάνω από το Tenere 700

10 νέα μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια - Τι μας είπε ο CEO της Yamaha Ευρώπης, Olivier Prevost
Yamaha Tenere μικρή και μεγάλη 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/12/2025

Η Yamaha ακούει και προσαρμόζεται στην αγορά, όπως περιμένει κανείς από τον Ιάπωνα κατασκευαστή και η διεύρυνση της γκάμας των adventure μοτοσυκλετών της βρίσκεται στο πρόγραμμα καλύπτοντας την απαίτηση του κοινού για μία μικρότερου αλλά και μεγαλύτερου κυβισμού adventure από την υπάρχουσα Tenere 700.

Το τεύχος #673 που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στα περίπτερα ξεχειλίζει από EICMA έχοντας τα σημαντικότερα μοντέλα που είδαμε στη σημαντικότερη έκθεση μοτοσυκλέτας στον κόσμο. 

Στο Μιλάνο είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε για μία ακόμη φορά με τον Olivier Prevost, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Yamaha Ευρώπης, ο οποίος μας είπε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα στον σύντομο χρόνο που είχαμε μαζί του, μιλώντας για τους Κινέζους κατασκευαστές και το Χείμαρρο νέων μοντέλων που παρουσιάζουν, αλλά και τα πλάνα της ιαπωνικής εταιρείας για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον.
 
Σε ευθεία ερώτηση που του απευθύναμε για το αν περιμένουμε από τη Yamaha μικρό και μεγάλο Tenere ο Γάλλος δεν προχώρησε φυσικά σε λεπτομέρειες, όμως δεν απέφυγε να απαντήσει και στην ερώτηση λέγοντας πως η Ιαπωνική εταιρεία δουλεύει "πάνω σε όλα αυτά" και έχει διάθεση να μπει και σε κατηγορίες με μικρό περιθώριο κέρδους, όπως είναι οι μικρότερου κυβισμού μοτοσυκλέτες.

Σε μια μικρομεσαίου κυβισμού adventure η Yamaha θα προσπαθήσει να μπει στην κατηγορία με αξιώσεις όχι μόνο γιατί είναι η Yamaha αλλά γιατί οι προτάσεις στην κατηγορία είναι πλέον πολλές και αξιόλογες από κάθε κατασκευαστική γωνιά. 

Η Yamaha έχει στις τάξεις της τον πολύ καλό και ευχάριστο σε απόδοση εν σειρά δικύλινδρο που βλέπουμε στο MT-03 και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτόν ως βάση για το μικρό Tenere χωρίς μάλιστα να προχωρήσει σε αύξηση του κυβισμού του που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα 321 κ.εκ. για 41,43 ονομαστικούς ίππους που μεταφράζονται σε σχεδόν 36 ίππους στον πίσω τροχό για την Euro 5+ έκδοσή του. Αν κρατήσει και το βάρος χαμηλά, τα 36 άλογα αρκούν για μια δικύλινδρη adventure μικρομεσαίου κυβισμού, ωστόσο δεν αποκλείεται ο κυβισμός του κινητήρα να υπερβαίνει τα 400 με την ισχύ του να φτάνει στο όριο της Α2 κατηγορίας διπλώματος.

Αναφορικά με την μεγαλύτερη Tenere αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σημείο αναφοράς με την ιαπωνική εταιρεία να μην έχει δικύλινδρο κινητήρα μεγάλου κυβισμού. Έχει όμως τον "πασπαρτού" τρικύλινδρο, ο οποίος με τις κατάλληλες ρυθμίσεις θα μπορούσε να προσαρμοστεί σε έναν νέο adventure ρόλο και έτσι να δούμε το πρώτο τρικύλινδρο Tenere στην ιστορία, η οποία όμως θα ακολουθεί τη λογική της 700 με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και ακτινωτούς τροχούς 21/18.

Η ιαπωνική εταιρεία σκοπεύει να παρουσιάσει 10 καινούργια μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια, όχι εκδόσεις μοτοσυκλετών που υπάρχουν τώρα στην παραγωγή, αλλά νέες μοτοσυκλέτες με "νέα πλαίσια", όπως είπε χαρακτηριστικά ο Prevost προσθέτοντας ότι κάποια από αυτά θα χρησιμοποιούν και νέους κινητήρες!

Βρείτε την πλήρη συνέντευξη στο τεύχος #673 που κυκλοφορεί στα περίπτερα και δείτε εδώ όλα τα καλά που θα διαβάσετε, μεταξύ των οποίων, την πρώτη μας επαφή με το Honda CB1000GT και τα σημαντικότερα μοντέλα που είδαμε στο Μιλάνο.