Intermot 2024: Snipes Yamaha - Graffiti art στο κοστούμι TMAX, XSR900 GP & YZ450F
Συνεργασία της μεγάλης γερμανικής εταιρείας αθλητικών ειδών και της Iwata
Από τον
Κώστα Γκαζή
5/12/2024
Στο περίπτερο της Yamaha στην Κολωνία, στο σαλόνι της Intermot, είδαμε ένα TMAX, ένα XSR900 GP κι ένα YZ450F βαμμένα από την καλλιτέχνιδα Xuli ώστε να θυμίζουν "ταγκιές" (graffiti tags) σε κάποιον τοίχο.
Τα τρία custom βαμμένα δίκυκλα αποτελούν συνεργασία της Yamaha με τη γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών SNIPES, που γεννήθηκε το 1998 στο Essen της Γερμανίας για να έχει σήμερα 750 μαγαζιά σε Ευρώπη και Η.Π.Α., μια εταιρεία που αντλεί την έμπνευση του streetwear της από το hip-hop, τη χορευτική σκηνή και τα σπορ.
Η Xuli που κάνει συνήθως προχωρημένα εξώφυλλα δίσκων, ιδιαίτερα graffiti και ζωγραφίζει ρούχα και ποδήλατα, συνεργάστηκε με τη Yamaha Γερμανίας για να βάψει τρία δίκυκλα, με τις δημιουργίες της να εντάσσονται στη σειρά custom μοντέλων Yard Built της Iwata.
Ενώ τώρα στην αρχή δεν φαίνονται ως κάτι το ιδιαίτερο, όταν τα εξετάσεις καλύτερα τα σχέσια και η τεχνοτροπία της Xuli έχουν αρκετό ενδιαφέρον, με το αποτέλεσμα να θυμίζει τοίχο κακόφημης γειτονιάς. Η μπογιά έχει τρέξει από τα λογότυπα Yamaha, υπάρχουν μοτίβα που έχουν γίνει με χρήση στένσιλ, πιτσιλιές, ραφές, κομμάτια που λες και έχουν ξεβάψει...
Τα τρία δίκυκλα, που είχαν παρουσιαστεί στο instagram πριν 4,5 μήνες, κάνουν ντεμπούτο με φυσική παρουσία στην Intermot, ενώ για την ώρα είναι one-off και δεν γνωρίζουμε αν η Yamaha κυκλοφορήσει αντίτυπα των κοστουμιών τους για μαζική κατανάλωση.
Honda WN7 2026 - Η πρώτη ηλεκτρική της Honda, στην παραγωγή τέλη 2025
Με 24 ίππους και 10,2 kg.m ροπής - 217 κιλά και 130+ χλμ. αυτονομία
Από τον
Θοδωρή Ξύδη
16/9/2025
Η Honda προχώρησε στην αποκάλυψη του ονόματος της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας WN7, την οποία και έδειξε χωρίς καμουφλάζ για πρώτη φορά και αυτό το συμπλήρωσε με αρκετά στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της, όχι όμως και όλα.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο παρουσιάζει την πρώτη του -κανονικού μεγέθους- αμιγώς ηλεκτρική μοτοσυκλέτα για τις αγορές όλου του κόσμου με τη Honda WN7 να ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τους Ιάπωνες.
Η έμπνευση για το όνομα "WN7" προέρχεται από την εξέλιξη του concept "Be the Wind" που οδήγησε σε αυτή τη μοτοσυκλέτα, τη λέξη "Naked", επειδή είναι γυμνή και τον αριθμό "7" που υποδεικνύει κλάση ισχύος.
Τελικά το λάθος που έκαναν οι Ιάπωνες δείχνοντας την TFT οθόνη της μοτοσυκλέτας σε βίντεο πριν από λίγες ημέρες επιβεβαίωσε αυτά που σας γράφαμε για την αυτονομία που θα προσφέρει η WN7 με την μπαταρία της πλήρως φορτισμένη και τη Honda να κάνει επίσημα λόγο για 130+ χιλιόμετρα. Η οθόνη είναι η πέντε ιντσών που βλέπουμε και στις συμβατικές μοτοσυκλέτες της εταιρείας και προσφέρει συνδεσιμότητα και πλοήγηση μέσω της εφαρμογής RoadSync, ενώ τα φώτα δεν θα μπορούσαν να μην είναι full LED.
Η CCS2 φόρτιση δίνει τη δυνατότητα να "γεμίσει" η συστοιχία μπαταριών της WN7 από το 20% στο 80% μέσα σε 30 λεπτά σε 22άρη φορτιστή, ενώ σε λιγότερες από τρεις ώρες μπορεί να γίνει η φόρτιση σε τυπικό Wall Box, στο σπίτι των 7,2 kW. Οι Ιάπωνες δεν ανακοίνωσαν ενεργειακή χωρητικότητα για την μπαταρία, όμως αν κρίνουμε από τα νούμερα της φόρτισης, αυτή δεν θα ξεπερνά τις ωφέλιμες 20 kWh.
Ο υγρόψυκτος ηλεκτρικός κινητήρας της μοτοσυκλέτας που έχει βάρος 217 κιλών αποδίδει 24 ίππους (18 kW), που δεν λένε όλη την αλήθεια για την απόδοσή της στον δρόμο αφού πιο σημαντικό νούμερο στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η ροπή που ξεπερνά τα 10 χιλιογραμμόμετρα. Η Honda αναφέρει ότι η απόδοση του κινητήρα είναι συγκρίσιμο με κινητήρα εσωτερικής καύσης 600 κ.εκ., χωρίς να προσδιορίζει κυλίνδρους, ακόμη και με 1000άρη! Θα κρατήσουμε μικρό καλάθι, από τη στιγμή που γνωρίσουμε ότι αυτό ακόμη και αν ισχύει θα είναι για συγκεκριμένες μετρήσεις και μέχρι συγκεκριμένα χλμ./ώρα.
Η Honda δεν ανακοίνωσε επιδόσεις ωστόσο η τελική της μοτοσυκλέτας θα είναι περιορισμένη, όπως συμβαίνει με όλα τα δίτροχα ηλεκτρικά μοντέλα, σε κάθε περίπτωση όχι αυτή που περιμένει κανείς από μια μοτοσυκλέτα με 10 και πλέον kg.m ροπής.
Με την κάσα της μπαταρίας να παίζει και δομικό ρόλο, η WN7 φέρει ανεστραμμένο εμπρός πιρούνι, όμορφο μονόμπρατσο ψαλίδι και η τελική μετάδοση γίνεται με ιμάντα, κάτι που συνεισφέρει ακόμη περισσότερο στην ησυχία κατά τις μετακινήσεις. Σε γενικές γραμμές η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα δείχνει λεπτή και κομψή με σχεδίαση που δεν την κάνει να ξεχωρίζει πολύ από τις συμβατικές Honda και αυτό μάλλον λειτουργεί υπέρ της.
Οι προπαραγγελίες έχουν ξεκινήσει και όσοι παραγγείλουν την WN7 έως και τις 4 Νοεμβρίου θα λάβουν δώρο και μια τσάντα για τη σέλα.
Υπομονή μέχρι την EICMA όταν και θα αποκαλυφθούν όλες οι λεπτομέρειες.