Πίσω ραντάρ για το Honda Gold Wing!

Ίδιο σύστημα με του Multistrada V4
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

30/12/2020

Πριν από σχεδόν ένα μήνα, η Honda είχε καταθέσει πατέντες οι οποίες έδειχναν την τοποθέτηση ενός συστήματος ραντάρ, στο μπροστινό τμήμα ενός Gold Wing. Τώρα, κατέθεσε νέες πατέντες, που αποτελούν ουσιαστικά το "συμπλήρωμα" των πρώτων, καθώς αφορούν ένα αντίστοιχο σύστημα ραντάρ για το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.

Μέχρι στιγμής, ανάμεσα στα δύο εργοστάσια που έχουν παρουσιάσει επίσημα τέτοιο σύστημα για μοτοσυκλέτες παραγωγής, υπάρχει μια διχογνωμία πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Το Multistrada V4 της Ducati διαθέτει ραντάρ τόσο μπροστά όσο και στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, τα οποία συνεργάζονται με το αυτόματα προσαρμοζόμενο cruise control (τα μπροστινά ραντάρ), αλλά και με το σύστημα ελέγχου και προειδοποίησης των "τυφλών σημείων" (το πίσω ραντάρ).

Από την άλλη μεριά, η BMW τοποθέτησε μόνο μπροστινό ραντάρ στο R1250RT του 2021, που σημαίνει ότι ο αναβάτης θα έχει στην διάθεσή του adaptive cruise control, αλλά όχι το σύστημα επόπτευσης των τυφλών σημείων.

Οι πρώτες πατέντες της Honda έδειχναν αρχικά πώς η Big-H θα ακολουθούσε το παράδειγμα των Γερμανών, με τα σχέδια μάλιστα να αφορούν το πώς θα γίνει η στήριξη και η τοποθέτηση του συστήματος στο φαίρινγκ του Gold Wing. Τώρα όμως οι νέες πατέντες μαρτυρούν πως το σύστημα της Honda συνεχίζει την εξέλιξή του και θα είναι ολοκληρωμένο με ραντάρ και στις δύο άκρες της μοτοσυκλέτας.

Όπως βλέπουμε όμως από τα σχέδια, η τοποθέτηση του πίσω ραντάρ είναι σχεδιασμένη για την έκδοση Gold Wing Tour, την έκδοση δηλαδή με τις τρεις βαλίτσες και το top case που μοιάζει με πολυθρόνα για τον συνεπιβάτη και όχι για την έκδοση bagger του Gold Wing. Αυτό συμβαίνει γιατί το πίσω ραντάρ είναι τοποθετημένο μέσα στο top case, ακριβώς κάτω από το σημείο που κουμπώνει η βαλίτσα. Το σύστημα θα δουλεύει ακριβώς όπως στο Ducati Multistrada V4 –αλλά και με το επερχόμενο KTM 1290 Super Adventure- με το ραντάρ να καταγράφει την κίνηση πίσω από την μοτοσυκλέτα, προειδοποιώντας τον αναβάτη για οχήματα στα τυφλά σημεία, με ενδείξεις είτε στους καθρέφτες είτε στα όργανα.

Μέχρι στιγμής η Honda δεν έχει αποκαλύψει για το αν πρόκειται για το σύστημα της Bosch που χρησιμοποιούν οι BMW και Ducati, αλλά με δεδομένη τη συνεργασία μεταξύ Honda και Bosch στα αυτοκίνητα, είναι πάρα πολύ πιθανό να επέλεξε κι αυτή τον Γερμανό κατασκευαστή ηλεκτρονικών συστημάτων.

Αυτό όμως που διαφοροποιεί την Honda από τους άλλους δύο ανταγωνιστές της, είναι το γεγονός πως οι Ιάπωνες επέλεξαν να κρατήσουν κρυμμένους τους αισθητήρες. Τα ραντάρ μπορούν να "δουν" όταν είναι τοποθετημένα πίσω από τα πλαστικά μιας μοτοσυκλέτας, αλλά οι κραδασμοί, το σχήμα και οι γωνίες των πλαστικών μπορεί να επηρεάσουν το σήμα τους. Γι' αυτό ακριβώς η BMW και η Ducati επέλεξαν να έχουν εκτεθειμένα τα ραντάρ τους, αντί να τα κρύψουν πίσω από πλαστικά μέρη, ενώ η Honda φαίνεται πως έχει λύσει το θέμα των κραδασμών με την γερή στήριξη των αισθητήρων, επιτυγχάνοντας να τους κρατήσει μακριά από την κοινή θέα.

Προς το παρόν δεν έχει γίνει κάποια επίσημη ανακοίνωση σχετικά με τα πλάνα του εργοστασίου για το συγκεκριμένο σύστημα, αλλά το σίγουρο είναι πως η Honda δεν θα περιμένει να περάσει πολύς καιρός για να το τοποθετήσει στο Gold Wing. Είναι θέμα γοήτρου για την Honda, μιας και το Gold Wing ανέκαθεν ήταν προπομπός των τεχνολογικών εξελίξεων και στην παρούσα φάση δεν θα μπορούσε ο εξοπλισμός του να υπολείπεται σε σχέση με αυτά που προσφέρει ο ανταγωνισμός.

Δεν είναι επίσης ξεκάθαρο μέχρι στιγμής αν η τουριστική ναυαρχίδα της Honda απαιτεί αναβαθμίσεις προκειμένου να πληροί τις Euro5 προδιαγραφές. Δεν έχει παρουσιαστεί η έκδοση για το 2021, οπότε δεν είναι απίθανο ο εξακύλινδρος κινητήρας να εξακολουθήσει να πωλείται και την επόμενη χρονιά, χωρίς καμία αλλαγή. Εν αναμονή λοιπόν των εξελίξεων!

Ετικέτες

Kawasaki Z1100 RS 2026: Έρχεται και ρετρό μοτοσυκλέτα με τον μεγάλο 4κύλινδρο

Εγκρίσεις τύπου στις ΗΠΑ δείχνουν ότι η παρουσίασή του είναι κοντά
Kawasaki z1100rs 2026 έρχεται
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

3/7/2025

Η Kawasaki ετοιμάζει και μεγάλη ρετρό 4κύλινδρη παραπέμποντας ευθέως στα Zephyr και ZRX των ’90 και ’00. Οι πρώτες ενδείξεις προέκυψαν από πρόσφατη έγκριση τύπου στις Ηνωμένες Πολιτείες, με την κωδική ονομασία ZRT10 GT για το μοντέλο έτους 2026, κάτι που σημαίνει ότι η επίσημη παρουσίασή του δεν πρέπει να βρίσκεται και πολύ μακριά.

Αν και η ονομασία GT συνήθως παραπέμπει σε τουριστικά μοντέλα με αεροδυναμική κάλυψη – όπως το ZRX 1200 S – εδώ οι συσχετισμοί με την ιστορική σειρά Zephyr/ZRX (που εσωτερικά έφεραν επίσης την κωδική ονομασία ZRT10) ενισχύουν την πιθανότητα να πρόκειται για μια πιο ρετρό γυμνή μοτοσυκλέτα σύμφωνα με πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του το γερμανικό Motorrad.

Η νέα Z1100 RS αναμένεται να βασίζεται στον ίδιο τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 1.099 κυβικών που χρησιμοποιείται ήδη στα Ninja 1100 SX και Versys 1100. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 136 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 112 Nm ροπής, χαρακτηριστικά που θα καθιστούσαν τη Z1100 RS την ισχυρότερη ρετρό μοτοσυκλέτα της αγοράς – ξεπερνώντας ακόμη και την Yamaha XSR 900 ή τη Triumph Speed Twin 1200.

Η Kawasaki μπορεί να  ακολουθήσει παρόμοια τακτική με αυτή της Z900 RS, δηλαδή μια ηπιότερη ρύθμιση της ισχύος ώστε να ταιριάζει το μοτέρ περισσότερο με τον ρετρό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, ενισχύονται την απόδοσή του στο χαμηλομεσαίο φάσμα. Όχι ότι το χρειάζεται ο συγκεκριμένος κινητήρας αφού ήδη αποδίδει γεμάτα σε αυτό το φάσμα.

Ένα άλλο σημαντικό ερώτημα αφορά το πλαίσιο. Οι περισσότερες σύγχρονες Kawasaki χρησιμοποιούν πλαίσιο αλουμινίου, ωστόσο αυτό ίσως φανεί υπερβολικά μοντέρνο στους φίλους του κλασσικού σχεδιασμού. Θα τολμήσει η Kawasaki να κατασκευάσει ειδικά για την RS έκδοση ένα νέο σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο από, όπως παλιά; Αν ναι, αυτό θα αποτελέσει σαφές μήνυμα για την αυθεντική προσέγγιση του μοντέλου.

Προς το παρόν, δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση ή ημερομηνία παρουσίασης από την Kawasaki. Ωστόσο, η έγκριση τύπου στις ΗΠΑ αφορά το μοντέλο έτους 2026, το οποίο σύμφωνα με την αμερικανική αγορά καλύπτει την περίοδο από το καλοκαίρι του 2025 έως το καλοκαίρι του 2026. Αυτό σημαίνει ότι το φετινό σαλόνι EICMA στο Μιλάνο (Νοέμβριος 2025) αποτελεί την πιο πιθανή σκηνή για την αποκάλυψη της μοτοσυκλέτας.

Η προοπτική μιας νέας Z1100 RS έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους φίλους των κλασσικών γραμμών, με έναν μοντέρνο, ισχυρό τετρακύλινδρο με ρετρό εμφάνιση αλλά οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Αν όλα επαληθευτούν, πρόκειται για μια από τις πιο ενδιαφέρουσες κυκλοφορίες της Kawasaki τα τελευταία χρόνια και για μια σοβαρή "προσθήκη" ως επιλογή στις γυμνές ρετρό μεγάλου κυβισμού.