Πίσω ραντάρ για το Honda Gold Wing!

Ίδιο σύστημα με του Multistrada V4
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

30/12/2020

Πριν από σχεδόν ένα μήνα, η Honda είχε καταθέσει πατέντες οι οποίες έδειχναν την τοποθέτηση ενός συστήματος ραντάρ, στο μπροστινό τμήμα ενός Gold Wing. Τώρα, κατέθεσε νέες πατέντες, που αποτελούν ουσιαστικά το "συμπλήρωμα" των πρώτων, καθώς αφορούν ένα αντίστοιχο σύστημα ραντάρ για το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.

Μέχρι στιγμής, ανάμεσα στα δύο εργοστάσια που έχουν παρουσιάσει επίσημα τέτοιο σύστημα για μοτοσυκλέτες παραγωγής, υπάρχει μια διχογνωμία πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Το Multistrada V4 της Ducati διαθέτει ραντάρ τόσο μπροστά όσο και στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, τα οποία συνεργάζονται με το αυτόματα προσαρμοζόμενο cruise control (τα μπροστινά ραντάρ), αλλά και με το σύστημα ελέγχου και προειδοποίησης των "τυφλών σημείων" (το πίσω ραντάρ).

Από την άλλη μεριά, η BMW τοποθέτησε μόνο μπροστινό ραντάρ στο R1250RT του 2021, που σημαίνει ότι ο αναβάτης θα έχει στην διάθεσή του adaptive cruise control, αλλά όχι το σύστημα επόπτευσης των τυφλών σημείων.

Οι πρώτες πατέντες της Honda έδειχναν αρχικά πώς η Big-H θα ακολουθούσε το παράδειγμα των Γερμανών, με τα σχέδια μάλιστα να αφορούν το πώς θα γίνει η στήριξη και η τοποθέτηση του συστήματος στο φαίρινγκ του Gold Wing. Τώρα όμως οι νέες πατέντες μαρτυρούν πως το σύστημα της Honda συνεχίζει την εξέλιξή του και θα είναι ολοκληρωμένο με ραντάρ και στις δύο άκρες της μοτοσυκλέτας.

Όπως βλέπουμε όμως από τα σχέδια, η τοποθέτηση του πίσω ραντάρ είναι σχεδιασμένη για την έκδοση Gold Wing Tour, την έκδοση δηλαδή με τις τρεις βαλίτσες και το top case που μοιάζει με πολυθρόνα για τον συνεπιβάτη και όχι για την έκδοση bagger του Gold Wing. Αυτό συμβαίνει γιατί το πίσω ραντάρ είναι τοποθετημένο μέσα στο top case, ακριβώς κάτω από το σημείο που κουμπώνει η βαλίτσα. Το σύστημα θα δουλεύει ακριβώς όπως στο Ducati Multistrada V4 –αλλά και με το επερχόμενο KTM 1290 Super Adventure- με το ραντάρ να καταγράφει την κίνηση πίσω από την μοτοσυκλέτα, προειδοποιώντας τον αναβάτη για οχήματα στα τυφλά σημεία, με ενδείξεις είτε στους καθρέφτες είτε στα όργανα.

Μέχρι στιγμής η Honda δεν έχει αποκαλύψει για το αν πρόκειται για το σύστημα της Bosch που χρησιμοποιούν οι BMW και Ducati, αλλά με δεδομένη τη συνεργασία μεταξύ Honda και Bosch στα αυτοκίνητα, είναι πάρα πολύ πιθανό να επέλεξε κι αυτή τον Γερμανό κατασκευαστή ηλεκτρονικών συστημάτων.

Αυτό όμως που διαφοροποιεί την Honda από τους άλλους δύο ανταγωνιστές της, είναι το γεγονός πως οι Ιάπωνες επέλεξαν να κρατήσουν κρυμμένους τους αισθητήρες. Τα ραντάρ μπορούν να "δουν" όταν είναι τοποθετημένα πίσω από τα πλαστικά μιας μοτοσυκλέτας, αλλά οι κραδασμοί, το σχήμα και οι γωνίες των πλαστικών μπορεί να επηρεάσουν το σήμα τους. Γι' αυτό ακριβώς η BMW και η Ducati επέλεξαν να έχουν εκτεθειμένα τα ραντάρ τους, αντί να τα κρύψουν πίσω από πλαστικά μέρη, ενώ η Honda φαίνεται πως έχει λύσει το θέμα των κραδασμών με την γερή στήριξη των αισθητήρων, επιτυγχάνοντας να τους κρατήσει μακριά από την κοινή θέα.

Προς το παρόν δεν έχει γίνει κάποια επίσημη ανακοίνωση σχετικά με τα πλάνα του εργοστασίου για το συγκεκριμένο σύστημα, αλλά το σίγουρο είναι πως η Honda δεν θα περιμένει να περάσει πολύς καιρός για να το τοποθετήσει στο Gold Wing. Είναι θέμα γοήτρου για την Honda, μιας και το Gold Wing ανέκαθεν ήταν προπομπός των τεχνολογικών εξελίξεων και στην παρούσα φάση δεν θα μπορούσε ο εξοπλισμός του να υπολείπεται σε σχέση με αυτά που προσφέρει ο ανταγωνισμός.

Δεν είναι επίσης ξεκάθαρο μέχρι στιγμής αν η τουριστική ναυαρχίδα της Honda απαιτεί αναβαθμίσεις προκειμένου να πληροί τις Euro5 προδιαγραφές. Δεν έχει παρουσιαστεί η έκδοση για το 2021, οπότε δεν είναι απίθανο ο εξακύλινδρος κινητήρας να εξακολουθήσει να πωλείται και την επόμενη χρονιά, χωρίς καμία αλλαγή. Εν αναμονή λοιπόν των εξελίξεων!

Ετικέτες

Suzuki: Έρχεται νέα δικύλινδρη μοτοσυκλέτα στις 4 Ιουλίου

Αινιγματικό teaser με την μαύρη μπάλα του μπιλιάρδου να "δείχνει" τον 800άρη κινητήρα
Suzuki
Από τον

Παύλο Καρατζά

1/7/2025

Η Suzuki προμηνύει την έλευση νέου μοντέλου στις 4 Ιουλίου με μία αινιγματική δημοσίευση στα κοινωνικά της δίκτυα, δείχνοντας μία μαύρη μπάλα του μπιλιάρδου με το νούμερο "8" και το σλόγκαν “Save the Date 4th July”.

Η παραπάνω δημοσίευση μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως πρόκειται για μία νέα μοτοσυκλέτα που θα χρησιμοποιεί τον δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 776 κυβικών εκατοστών, που ήδη φέρουν οι μοτοσυκλέτες GSX-8R, GSX-8S, V-Strom 800 και V-Strom800 DE. Όπως βλέπετε στις δύο πρώτες η Suzuki χρησιμοποιεί τον αριθμό "8" για να δείξει τον μέγεθος του κινητήρα και λογικά αυτό το μοτέρ θα φέρει και η νέα μοτοσυκλέτα που θα δούμε σε λίγες ημέρες, ως μέλος της σειράς GSX-8.

Το σενάριο που κυριαρχεί για τη νέα μοτοσυκλέτα είναι ότι πρόκειται να παρουσιαστεί μια έκδοση με ρετρό αισθητική που θα φέρει τον εν σειρά δικύλινδρο. Αν και υπάρχει και το SV650 που παίζει αυτόν τον ρόλο στην γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας, το πέρασμα στη νέα πλατφόρμα θεωρείται δεδομένο, αν και ο V2, ένας από τους μακροβιότερους όλων των εποχών, ταιριάζει καλύτερα αισθητικά σε μια ρετρό σχεδίασης μοτοσυκλέτα.

Δεν είναι απίθανο βέβαια να δούμε μια crossover μοτοσυκλέτα με αυτόν τον κινητήρα που θα έρθει για να τοποθετηθεί απέναντι στα Yamaha Tracer 7, Kawasaki Versys 650, Honda NC750X, Triumph Tiger Sport 660 κ.α. με 17ρηδες τροχούς και στα δύο άκρα και αναρτήσεις με μικρότερες διαδρομές και περισσότερο ασφάλτινο set up.