Royal Enfield - Αποκάλυψη των νέων Bullet την Παρασκευή 1ης Σεπτεμβρίου

Γκάμα τεσσάρων βενζινοκίνητων μοντέλων και της πρώτης ηλεκτρικής Bullet
Royal Enfield
Από το

motomag

28/8/2023

Την 1η Σεπτεμβρίου η Royal Enfield θα παρουσιάσει πέντε νέα μοντέλα Bullet, τα οποία πέρα από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις θα περιλαμβάνουν και την πρώτη ηλεκτρική "σφαίρα".

Την Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου θα παρουσιαστούν σύμφωνα με το countdown που υπάρχει στο site της ινδικής εταιρείας τα Bullet 350, Bullet 500, Bullet E, Bullet Electra και Bullet Sixty-5. Όσον αφορά στην Bullet 350 αυτή θα βασίζεται στη Royal Enfield Classic 350, χρησιμοποιώντας το ίδιο πλαίσιο αλλά και τον ίδιο αερόψυκτο κινητήρα απόδοσης 20 ίππων ο οποίος επίσης εφοδιάζει τα μοντέλα Hunter 350 και Meteor 350, ενώ το πιθανότερο είναι να δούμε και την Electra να φέρει τον ίδιο κινητήρα. Όσον αφορά στην Bullet 500, εκεί πιθανότατα να δούμε τον κινητήρα του Himalayan στον οποίο θα έχουν προστεθεί κάποια κυβικά ώστε να πλησιάσει το νούμερο των 500 κυβικών εκατοστών -ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι μόλις 411 κυβικών εκατοστών.

Royal Enfield

Η μεγάλη είδηση έρχεται με την Bullet E, την πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της RE, την οποία έχει προαναγγείλει εδώ και καιρό. Δεν υπάρχουν στοιχεία αναφορικά με τις προδιαγραφές του ηλεκτροκινητήρα ωστόσο σύντομα θα μάθουμε περισσότερα για αυτόν. Το τελευταίο λογότυπο που βλέπουμε στο site της εταιρείας είναι αυτό του Bullet Sixty-5, το οποίο θα φέρει τον δικύλινδρο κινητήρα των 648 κ. εκ. ο οποίος εφοδιάζει τα Super Meteor 650, Interceptor και Continental GT. Αν ο κινητήρας είναι όντως αυτός, η Sixty-5 θα είναι τόσο η μεγαλύτερη σε κυβισμό Bullet της ιστορίας, όσο και το πρώτο δικύλινδρο μοντέλο της σειράς! 

Royal EnfieldRoyal EnfieldRoyal EnfieldRoyal Enfield
Ετικέτες

Και όμως - Μια Moto Guzzi χωρίς V2 κινητήρα!

Νέο entry-level μοντέλο με δικύλινδρο σε σειρά, βασισμένο στην Aprilia RS457
New Model Inline Moto Guzzi
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

1/8/2025

Η Moto Guzzi ετοιμάζει το μεγαλύτερο τεχνολογικό άλμα εκτός παράδοσης εδώ και δεκαετίες. Αντί για τον κλασικό εγκάρσια τοποθετημένο V2, η νέα της μικρή μοτοσυκλέτα θα χρησιμοποιεί δικύλινδρο σε σειρά 457 κ.εκ., προερχόμενο από την Aprilia, με στόχο την παγκόσμια αγορά και ιδιαίτερα την Ασιατική

Το καλοκαίρι του 2023 η Aprilia παρουσίασε την RS457, εξοπλισμένη με νέο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα. Το μοτέρ αυτό γρήγορα έγινε η βάση για ολόκληρη οικογένεια μοντέλων, την RS457, την Tuono 457 και σύντομα την Tuareg 457. Όλα παράγονται στο εργοστάσιο της Piaggio στην Ινδία, διασφαλίζοντας χαμηλότερο κόστος και άμεση πρόσβαση σε αναδυόμενες αγορές.

Η Moto Guzzi, μέλος του ίδιου ομίλου (Piaggio) από το 2004, αποφάσισε να υιοθετήσει τον κινητήρα, φέρνοντας για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν έναν αιώνα έναν δικύλινδρο σε σειρά σε μοντέλο παραγωγής της. Αν και η Guzzi είχε φτιάξει εν σειρά κινητήρες τη δεκαετία του ’30, αυτοί περιορίζονταν σε αγωνιστικές εφαρμογές. Από το 1967 και μετά, η εταιρική ταυτότητα της, ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τον εγκάρσιο αερόψυκτο V2. Η εισαγωγή της υδρόψυξης με το V100 Mandello ήταν ήδη μεγάλο βήμα αλλά η εγκατάλειψη του V2 αποτελεί πραγματική επανάσταση.

New Model Inline Moto Guzzi

Η νέα naked της Guzzi θα μοιράζεται τον κινητήρα και ορισμένα περιφερειακά με την Tuono 457, αλλά θα έχει ολοκληρωτικά δική της αρχιτεκτονική στηριζόμενη σε σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο αντί για αλουμινίου, με στόχο να προσδώσει διαφορετική γεωμετρία αναβάτη για μια πιο άνετη θέση οδήγησης αλλά και μια μια πιο παραδοσιακή σχεδίαση ρεζερβουάρ και φωτιστικών σωμάτων.

Η κατηγορία 350-500 κ.εκ. αναπτύσσεται ραγδαία, ιδιαίτερα στην Ασία. Για μικρές εταιρείες όπως η Guzzi (15.000 μονάδες ετησίως), η διείσδυση σε αυτές τις αγορές είναι ζήτημα επιβίωσης. Η παραγωγή στην Ινδία, όπως ήδη γίνεται με την Aprilia, ανοίγει τον δρόμο για οικονομικά προσιτά μοντέλα που θα μπορούν να πωλούνται τόσο σε Ασία όσο και σε Ευρώπη.

New Model Inline Moto Guzzi

Παράλληλα, η Moto Guzzi ακολουθεί το παράδειγμα άλλων κατασκευαστών: KTM- Bajaj, Triumph-Bajaj και εργοστάσια στην Ταϊλάνδη, BMW-TVS. Όλοι προσαρμόζουν την παραγωγή τους σε μικρότερες και πιο οικονομικές μοτοσυκλέτες για να κερδίσουν μερίδιο αγοράς σε χώρες με εκρηκτική ζήτηση.

Αν και είχε ακουστεί ότι η Guzzi θα επαναφέρει το όνομα “Eldorado”, αυτό φαίνεται απίθανο, καθώς ιστορικά αφορούσε μεγάλες cruiser. Μια πιο ταιριαστή επιλογή θα ήταν ίσως το “Airone”, το πρώτο μεταπολεμικό Guzzi μαζικής παραγωγής που έφερε την ελευθερία ταξιδιού σε χιλιάδες αναβάτες, ακριβώς όπως στοχεύει να κάνει και η νέα, μικρή Moto Guzzi.

New Model Inline Moto Guzzi