Suzuki: Νέος κινητήρας που καίει υδρογόνο

Θα παρουσιαστεί στο Japan Mobility Show 2023 μαζί με νέα ηλεκτρικά scooter
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

5/10/2023

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να έχει επιβληθεί δια νόμου από τους πολιτικούς και τα οικονομικά λόμπι που εκπροσωπούν, ως “το μέλλον” στις περισσότερες χώρες της δύσης, όμως όσοι έχουν πάνω από δύο ενεργά κύτταρα μέσα στο κρανίο τους ή δεν έχουν προσωπικά οικονομικά συμφέροντα, μπορούν να καταλάβουν πως η καθολική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων θα οδηγήσει στα ίδια ακριβώς αδιέξοδα που οδήγησε η αποκλειστική χρήση υδρογονανθράκων. Στην πραγματικότητα το μέλλον είναι η χρήση συνδυασμών πηγών ενέργειας και τεχνολογίας, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε χώρας, αλλά και την χρήση για την οποία προορίζεται το κάθε όχημα.

Ένα λαμπρό παράδειγμα μιας ορθολογιστικής χρήσης των νέων τεχνολογιών στα οχήματα του μέλλοντος θα μας δείξει η Suzuki στο JAPAN MOBILITY SHOW 2023, μεταξύ 26 Οκτωβρίου και 5 Νοεμβρίου 2023.

2

Πρόκειται για δύο Burgman, όπου το ένα θα έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος θα καίει υδρογόνο και το άλλο θα είναι ηλεκτρικό με την καινούρια αποσπώμενη μπαταρία που εξέλιξαν από κοινού οι τέσσερεις Ιαπωνικές εταιρείες (Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha).

Το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με δύο τρόπους ως καύσιμο. Ο ένας είναι να τροφοδοτεί ειδικά σχεδιασμένες κυψέλες, η οποίες μέσω χημικών διεργασιών παράγουν ρεύμα. Η Honda κατασκευάζει ήδη πάνω από μια δεκαετία ένα αυτοκίνητο παραγωγής με κυψέλες υδρογόνου που πωλείται κανονικότατα στην Καλιφόρνια.

Ο δεύτερος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσεις το υδρογόνο ως “συμβατικό” καύσιμο σε ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτή η λύση είναι πολύ πιο οικονομική από τις κυψέλες υδρογόνου, διότι δεν απαιτεί σε μεγάλες ποσότητες σπάνια και εξωτικά υλικά για την κατασκευή ενός κινητήρα που καίει υδρογόνο. Σίγουρα δεν θα είναι τόσο φτηνός στην κατασκευή όσο ένας κινητήρας που καίει βενζίνη, αλλά την ίδια στιγμή δεν έχει καμία σχέση με τα 400-500 κιλά σπάνιων ορυκτών που απαιτούνται για την κατασκευή μιας μπαταρίας ενός μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Επίσης μπορεί να κατασκευαστεί πολύ πιο εύκολα στα ήδη υπάρχοντα εργοστάσια και δεν κινδυνεύει η ζωή των εργατών στις γραμμές παραγωγής.

Suzuki Burgman Hydrogen

Το σημαντικότερο όμως είναι πως η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμου λύνει τα δύο βασικά προβλήματα των ηλεκτρικών οχημάτων, δηλαδή τα black-out στο σύστημα ηλεκτροδότησης των χωρών και φυσικά δεν χρειάζεται κατασκευή δικτύων επαναφόρτισης σε κάθε σημείο της γης, αφού οι δεξαμενές υγρού υδρογόνου μπορούν να προστεθούν σε οποιοδήποτε βενζινάδικο, όπως ήδη συμβαίνει στην Καλιφόρνια.

Η Suzuki ασχολείται με το υδρογόνο σε επίπεδο πρωτότυπων από το 2003 με κυψέλες υδρογόνου, και με κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου από το 2008.

Εννοείται πως δεν είναι η μόνη, καθώς η BMW και η Kawasaki έχει φτιάξει πρωτότυπα με κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου και έχουν έτοιμη την τεχνολογία.

Το πρωτότυπο Burgman που θα δούμε στο επόμενο Japan Mobility Show 2023 βασίζεται στο υπάρχον Burgaman 400, όπου οι σχεδιαστές έχουν μεγαλώσει το μεταξόνιό του για να χωρέσει μια μπουκάλα 70MPa πεπιεσμένου υδρογόνου. Η αυτονομία του δεν ανακοινώνεται, όμως η Suzuki λέει πως το συγκεκριμένο πρωτότυπο έχει σχεδιαστεί για εκείνους που κάνουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις στις μεγαλουπόλεις.

6

Αντιθέτως για εκείνους που κινούνται αποκλειστικά μέσα στο κέντρο της πόλης και κάνουν delivery σε κοντινές αποστάσεις ή απλώς κάνουν τις καθημερινές τους δουλειές χωρίς να απομακρυνθούν από την περιοχή τους, η Suzuki θα δείξει το μικρό ηλεκτρικό e-Burgman που θα έχει την “universal” αποσπώμενη μπαταρία των Ιαπώνων, την οποία μπορείς να την αλλάζεις σε σταθμούς μπαταριών χωρίς να περιμένεις να φορτίσεις την δική σου.

89
Ετικέτες

Fantic Motocross 2026 – Αναβάθμιση σε δίχρονη και τετράχρονη γκάμα

Με νέα ηλεκτρονικά, Akrapovic και κινητήρες Yamaha
New Model Fantic MX MY26
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

1/8/2025

Η Fantic παρουσίασε τη νέα γκάμα motocross για το 2026, τόσο στα δίχρονα (XX) όσο και στα τετράχρονα (XXF) μοντέλα, με αναβαθμίσεις σε εξάτμιση, κινητήρα και ηλεκτρονικά.

Η ιταλική εταιρεία με έδρα το Veneto συνεχίζει να δηλώνει δυναμικό παρών στον κόσμο του off-road, από τις διεθνείς αγωνιστικές διοργανώσεις (μια ιστορική νική και 6 βάθρα στο MXGP) μέχρι τις εκθέσεις και τις βιτρίνες των καταστημάτων.

 Η γκάμα motocross για το 2026 περιλαμβάνει τέσσερα μοντέλα: XX125 (2T), XX250 (2T), XXF250 (4T), XXF450 (4T). Ταυτόχρονα ανακοινώνεται πως η νέα Euro5+ σειρά Enduro  (XE125 2T, XE300 2Τ, XEF250 4Τ, XEF310 4Τ, XEF450 4Τ) θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο.

New Model Fantic MX MY26

Οι αναβαθμίσεις των Motocross για το 2026

Τετράχρονα (XXF250, XXF450):

  • Νέα πλήρη συστήματα εξάτμισης Akrapovic με τελικά τιτανίου και ανοξείδωτους λαιμούς
  • Νέο πακέτο ηλεκτρονικών με GET Traction Control και Launch Control στάνταρ, δύο επιλογές χαρτογράφησης (Hard, Soft) και δυνατότητα ρύθμισης μέσω WiGET app στο smartphone από την Athena
  • Στάνταρ υδραυλικός συμπλέκτης της Brembo
  • Νέα ελατήρια συμπλέκτη
  • Νέα πλάκα πίεσης με περισσότερες οπές λίπανσης για αυξημένη αξιοπιστία καθώς και
  • Βαρύτερο βολάν για περισσότερη αδράνεια
  • Η XXF450 αποκτά νέο σκληρότερο εμπρόσθιο τμήμα στο σφυρήλατο πλαίσιο αλουμινίου για καλύτερο έλεγχο και πληροφόριση από την αναρτήση SSS της Kayaba.
  • Η XXF250 υιοθετεί τις τελευταίες αναβαθμίσεις κινητήρα της Yamaha, με νέες κυλινδροκεφαλές και αυλούς εισαγωγής για καλύτερη ροή και απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών.
New Model Fantic MX MY26

Δίχρονα (XX125, XX250):

  • Νέα γραφικά για το 2026, μετά τις εκτεταμένες αλλαγές του 2025 (ψύξη, ρεζερβουάρ, πλαϊνά και καλύμματα)
  • Η XX125 είναι ήδη δις Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Junior και πρωταθλήτρια Ευρώπης EMX125, ενώ η XX250 παραμένει μία από τις πιο δημοφιλείς δίχρονες της Fantic χάρη στην απόδοσή της.New Model Fantic MX MY26

     

Τα δίχρονα XX125 και XX250 αναμένονται στα καταστήματα από τα μέσα Σεπτεμβρίου 2025, ενώ για τα τετράχρονα XXF250 & XXF450 οι παραδόσεις αναμένονται τον Νοέμβριο του 2025.

New Model Fantic MX MY26

Η σειρά Enduro για το έτος 2026 (XE125, XE300, XEF250, XEF310, XEF450) Euro5+θα παρουσιαστεί αργότερα, τον Σεπτέμβριο του 2025.

Η Fantic συνεχίζει να χρησιμοποιεί την εμπειρία των εργοστασιακών της αναβατών στο MXGP (Glenn Coldenhoff, Andrea Bonacorsi, Brian Bogers) για την εξέλιξη των μοντέλων παραγωγής, με στόχο να προσφέρει αγωνιστική τεχνογνωσία απευθείας στον αναβάτη.

Ο επίσημος τιμοκατάλογος αναμένεται να ανακοινωθεί στα τέλη Αυγούστου.

Ακολουθούν πλήρεις τεχνικές προδιαγραφές για όλα τα μοντέλα.

Ετικέτες