Τα ανανεωμένα BMW του 2022!

Ανανέωση σε χρώματα, σχεδιασμό και εξοπλισμό
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

1/7/2021

Η BMW ανακοίνωσε και παρουσίασε τις αναβαθμίσεις σε ένα μεγάλο αριθμό μοντέλων από την γκάμα της, οι οποίες αφορούν κυρίως τους χρωματικούς συνδυασμούς, το στιλ, αλλά και τον στάνταρ (όπως και τον προαιρετικό) εξοπλισμό, για το 2022

Πιο συγκεκριμένα, το G310GS απέκτησε μια νέα έκδοση triple black, ενώ παράλληλα σταματά η παραγωγή της επετειακής έκδοσης για τα 40 χρόνια των GS. Αντίστοιχα, το G310R θα διατίθεται σε μία ακόμη χρωματική επιλογή με μπλε μεταλλικό χρώμα και κόκκινες ζάντες, με τον χρωματισμό "Polar" να αφαιρείται από τις επιλογές. Η έκδοση Cosmic Black απέκτησε νέα βάση πινακίδας και μπροστινό μασκάκι σε μαύρο χρώμα.

Για την οικογένεια των R nineT, η BMW προσφέρει τώρα για το Scrambler την επιλογή για χωμάτινα ελαστικά με έξτρα κόστος 50 ευρώ, κάτι που θα ισχύει και για το Urban GS, για το οποίο θα υπάρχει και μια νέα επιλογή σε μπλε μεταλλικό χρώμα, ενώ σταματά και εδώ η επετειακή έκδοση των 40 χρόνων.

Για τα R18 και R18 Classic, η BMW πρόσθεσε στις χρωματικές επιλογές το κόκκινο μεταλλικό χρώμα, το Manhattan metallic ματ, αλλά και την έκδοση 719 Galaxy Dust. Μάλιστα, η συγκεκριμένη έκδοση θα διαθέτει και όπισθεν. Η βάσεις για τις βαλίτσες έχει τοποθετηθεί πιο χαμηλά, ενώ δεν χρειάζεται να αφαιρεθούν όταν η μοτοσυκλέτα οδηγείται χωρίς τις βαλίτσες. Η έκδοση First Edition σταματά την παραγωγή της, ενώ έχει σχεδιαστεί ένα πακέτο με την ονομασία "719 Design Package AERO" το οποίο συμπεριλαμβάνει καπάκια για τις κυλινδροκεφαλές και για το μπροστινό μέρος από βουρτσισμένο αλουμίνιο, μαζί με διαφορετική σέλα και δύο επιλογές για τους τροχούς. Ο ιδιοκτήτης θα μπορεί επίσης να επιλέξει χωρίς επιπλέον κόστος τα χρωμιομένα μέρη της μοτοσυκλέτας για όλες τις χρωματικές επιλογές.

Το R1250GS απέκτησε στο έξτρα εξοπλισμό του νέα βάση για τις αλουμινένιες βαλίτσες, ενώ το R1250RT διαθέτει πλέον κι αυτό την δική του Triple Black έκδοση. Επιπλέον, έγινε και αναβάθμιση στο λογισμικό της μοτοσυκλέτας που επιτρέπει τον προγραμματισμό της λειτουργίας των κουμπιών και βελτιώνει στην απόδοση και την προβολή της A-Kombi, της νέας TFT Οθόνης των 10,25''. Στην γκάμα των R1250 προστέθηκε και έκδοση Sport στο R1250RS (σε άσπρο χρώμα και κόκκινο πλαίσιο), ενώ η κίτρινη χρωματική επιλογή σταματά.

Αρκετές αναβαθμίσεις έχει και το S1000RR, με νέα χρωματική επιλογή σε γκρι μεταλλικό χρώμα, ενώ το κιτ Μ για το πλαίσιο έρχεται ως στάνταρ με νέα έδραση για το ψαλίδι. Ο έξτρα εξοπλισμός στο πακέτο Dynamic έχει αναβαθμισμένα τα Riding Modes Pro, το DDC, το cruise control και τα θερμαινόμενα γκριπ. Επίσης, θα υπάρχει και Race πακέτο με αλυσίδα M Endurance και αγωνιστικό τελικό εξάτμισης, ή εναλλακτικά ολόκληρη εξάτμιση Μ από τιτάνιο. Το πακέτο Μ συμπεριλαμβάνει επίσης σέλα M Sports, πιο ελαφριά μπαταρία M, GPS καταγραφέα γυρολογίου, ανθρακονημάτινους τροχούς ή σφυρήλατους Μ, ενώ το ρεζερβουάρ θα είναι βαμμένο μαύρο.

Το πακέτο Billet έρχεται με νέο περιεχόμενο, όπως οι αναδιπλούμενες Μ μανέτες για φρένο και συμπλέκτη, μαρσπιέ και προστατευτικό για την μανέτα του φρένου. Δεν θα περιλαμβάνει πλέον προστατευτικά για τον κινητήρα και για την μανέτα του συμπλέκτη. Αντίστοιχα σταματά η έκδοση του πακέτου Sport. Η BMW ανακοινώνει πως μπορεί να γίνει συνδυασμός όλων των πακέτων μεταξύ τους, ενώ οι δύο επιλογές για τους Μ τροχούς μπορούν να παραγγελθούν ως ξεχωριστή επιλογή για κάθε χρωματικό συνδυασμό.

Το S1000XR που μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα, αποκτά μία Triple Black έκδοση, μαζί με δύο νέους χρωματισμούς, το Racing Red 2 και το Light White/M Motorsport. Αυτό σημαίνει ότι οι χρωματικές επιλογές Ice Grey, Racing Red /White aluminium metallic matt, Light white/Racingblue metallic και Racing red (Style Sport) σταματούν να υφίστανται. Το S1000 XR θα διαθέτει και Μ πακέτο χρωματικής επιλογής ως έξτρα για πρώτη φορά. Στο πακέτο Billet δεν θα συμπεριλαμβάνεται το προστατευτικό του κινητήρα.

Τα F750 GS και F 850GS θα έχουν και αυτά έκδοση Triple Black, η οποία στο F850 θα περιλαμβάνει και προστατετυικές χούφτες, ενώ σταματούν οι επετειακές εκδόσεις των 40 χρόνων. Αντίστοιχα Triple Black θα υπάρχει και για το F850 GS Adventure με διπλή σέλα, μαζί με μια νέα έκδοση σε λευκό χρώμα, ενώ και εδώ σταματά η επετειακή έκδοση.

Τέλος, τα F900R και F900XR θα διατίθενται σε νέες χρωματικές επιλογές, με την γυμνή έκδοση να προσφέρεται στις εκδόσεις Exclusive και Sport (που περιλαμβάνει καρίνα αλλά όχι κάλυμμα για την σέλα του συνεπιβάτη). Oi San Marino και Sport Hockenheim εκδόσεις σταματούν. Το XR από την άλλη, θα προσφέρεται σε έκδοση Triple Black που θα περιλαμβάνει χούφτες, ενώ η έκδοση Exclusive σταματά την παραγωγή της.

Ετικέτες

Πρόταση CFMOTO να αγοράσει την MotoGP ομάδα της KTM!

Οι περικοπές των Ινδών το εισητήριο για την είσοδο των Κινέζων στο MotoGP!
Πρόταση CFMOTO να αγοράσει την MotoGP ομάδα της KTM!
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

12/11/2025

Με την Bajaj να πιάνει το τιμόνι της αυστριακής εταιρείας, η πορεία της KTM στο MotoGP θα μπορούσε να λήξει σχετικά σύντομα με κερδισμένη τη CFMOTO.

Ο ισχυρός ανήρ της ινδικής εταιρείας Rajiv Bajaj, δήλωσε πρόσφατα ότι σχεδιάζει να μειώσει τα έξοδα της KTM στον δρόμο προς την αναδιάρθρωση της εταιρείας στους περισσότερους τομείς, βλέποντας ότι σε κάποιους από αυτούς το ποσοστό μπορεί να ξεπεράσει και το 50%. Σε αυτούς τους τομείς περιλαμβάνονται φυσικά και οι αγωνιστικές δραστηριότητες των Αυστριακών, με την ΚΤΜ να έχει άρρηκτα συνδέσει το όνομά της με τους αγώνες εκτός και εντός ασφάλτου, έχοντας παρουσία και στην πιο πολυέξοδη διοργάνωση του πλανήτη, την κορυφαία κατηγορία του MotoGP. 

Το σλόγκαν της KTM "Ready to Race" είναι άλλωστε αυτό που σκέφτεται κανείς σχεδόν ταυτόχρονα με την ίδια την εταιρεία όταν τη φέρνει στο μυαλό του και όχι άδικα με τους δεκάδες Παγκόσμιους Τίτλους που έχει κερδίσει σχεδόν σε κάθε είδους αγώνα που περιλαμβάνει χώμα.

Στο μεταξύ δεν γίνεται να υπάρξει Rally Dakar χωρίς την KTM, κυριολεκτικά μιλώντας, όπως επίσης τεράστιο θα είναι το πλήγμα αν λείψει από τους χωμάτινους αγώνες. Αντιθέτως τα MotoGP μπορούν χωρίς την KTM και η KTM μπορεί χωρίς τα MotoGP. Να μην το μπερδέψουμε αυτό, στόχος των MotoGP θα ήταν να είναι όλοι εκεί σε σημείο που να μην υπάρχει χώρος για δορυφορικές ομάδες, αλλά από πλευράς αναγκαιότητας δεν συμβαίνει στα MotoGP εκείνο που υπάρχει σε άλλα παγκόσμια πρωταθλήματα, όπως τα Rally με τους συμμετέχοντες μοτοσυκλετιστές στο Dakar να βασίζονται στην εργοστασιακή ομάδα της KTM για ανταλλακτικά κατά την διάρκεια του αγώνα.

Δεν υπάρχει αυτή την στιγμή επίσημη ενημέρωση προς τα έξω, εκείνο που έχει συμβεί, ξεκινώντας την συζήτηση για την πορεία της KTM, είναι διφορούμενες απαντήσεις στελεχών της εργοστασιακής ομάδας προς προμηθευτές για το μέλλον από το 2027 και μετά, όπως επίσης και διευρενητικές επαφές Κινέζων στελεχών σε κατασκευαστή κορυφαίων αναρτήσεων και φρένων. Όλα αυτά είναι αρκετή ένδειξη για να φανεί πως υπάρχει συζήτηση. Το ότι συζητείται όμως, δεν σημαίνει πως συμβαίνει κιόλας ή ότι μπορεί να ευδοκιμήσει. Πιο αναλυτικά:

Η μελλοντική παρουσία της KTM στο MotoGP φαίνεται να βρίσκεται υπό απειλή αν ο Διευθυντής του ινδικού κολοσσού κάνει πράξη όλα του τα λεγόμενα με την ίδια την Bajaj να μην έχει πρόθεση, τουλάχιστον σύμφωνα με τις δηλώσεις του Rajiv, να αγωνιστεί στο κορυφαίο πρωτάθλημα του κόσμου, ούτε στις μικρότερες κατηγορίες Moto2 και Moto3.

Η KTM Racing αποτελεί ξεχωριστή εταιρεία μέσα στον πρώην όμιλο του Pierer και η πώλησή της για τον εξορθολογισμό των οικονομικών της KTM ήταν ένα από τα πρώτα σενάρια που ακούστηκαν. Εκείνη την περίοδο θα ήταν ανόητο να συνέβαινε και έδειχνε και λάθος από πλευράς των δημοσιοευμάτων γιατί πολύ απλά είχε εξασφαλισμένους πόρους που κανείς δεν μπορούσε να τους αγγίξει. Σε αντίθεση με τη Bajaj όμως που δεν έχει ούτε την γκάμα, ούτε στηρίζεται επικοινωνιακά σε κάτι τέτοιο, η KTM δεν υπήρξε μέχρι σήμερα και δεν μπορεί να υπάρξει ούτε στο μέλλον χωρίς να συμμετέχει σε αγώνες, γενικά. Άρα αν φύγει από τα MotoGP δεν σημαίνει πως δεν θα συνεχίσει στα Rally.

Η Bajaj μπορεί να βλέπει μόνο λογιστικά νούμερα και να μην ενδιαφέρεται για τα MotoGP, όμως δεν ισχύει αυτό για τον άλλο μεγάλο συνέταιρο -τουλάχιστον ακόμη- των Αυστριακών, τη CFMOTO. Η κινέζικη εταιρεία η οποία φέτος με την ομάδα της Aspar Team πάλεψε ξανά για την κορυφή στη Moto3 -πέρσι πήρε το πρωτάθλημα ο "δικός" της David Alonso - έχει ως όνειρο να γίνει ο πρώτος Κινέζος κατασκευαστής που θα έχει παρουσία στην κορυφαία κατηγορία και στο αγωνιστικό του πρόγραμμα συνεργάζεται με την KTM.

Ο ευκολότερος τρόπος για τη CFMOTO, για να πετύχει τον στόχο της είναι να αγοράσει ολόκληρη την εργοστασιακή ομάδα της KTM Racing στο MotoGP, μαζί με τα δικαιώματα χρήσης για οτιδήποτε έχει εξελίξει, ή εξελίσσει η εταιρεία για το κορυφαίο πρωτάθλημα των δύο τροχών. Η Bajaj γνωρίζει καλά ότι οι αγώνες αποτελούν μέρος του DNA της KTM και δεν πρόκειται να εξαλείψει εντελώς τη χρηματοδότηση των αγωνιστικών της δραστηριοτήτων. Όμως αν ο Rajiv Bajaj υλοποιήσει αυτά που έχει ανακοινώσει, τότε η KTM Factory Racing δεν αποκλείεται να καταλήξει στην αγκαλιά της CFMOTO. 

Προς το παρόν πάντως η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας με τον κινητήρα των 850 κ.εκ. συνεχίζεται κανονικά και αυτό κρατά ψηλά και την αξία της ομάδας, με την υπάρχουσα μοτοσυκλέτα να βελτιώνεται συνεχώς υπό τις οδηγίες του Pedrosa, ενώ η KTM θα συμμετέχει σίγουρα ως κατασκευαστής στα MotoGP και την ερχόμενη σεζόν. Τότε λήγει και το υπάρχον συμβόλαιο με τους διοργανωτές με την Bajaj να μην θέλει να μπει σε διαδικασίες που μπορεί να της στοιχίσουν περισσότερα από αυτά που θέλει να περικόψει. Από το 2027 λοιπόν, ίσως θα μπορούσε να κάνει την κίνησή της η CFMOTO και να γράψει ιστορία.

Πληροφορίες θέλουν επίσης την Κίνα να εξετάζεται εκ νέου για να μπει στο καλεντάρι του MotoGP, με το 2008 να ήταν η τρίτη και τελευταία μέχρι στιγμής χρονιά που είδαμε αγώνα εκεί. Αυτά τα τελευταία 17 χρόνια έχουν αλλάξει πολλά στην κινέζικη κουλτούρα γύρω από τους δύο τροχούς, αναμφίβολα γύρω από τις μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτες και φυσικά στις πωλήσεις. Εκείνη την περίοδο δεν υπήρχε μοτοσυκλετιστική κουλτούρα στην Κίνα και παρά τον τεράστιο πληθυσμό δεν γέμιζαν τις κερκίδες. Είμαστε μάρτυρες μίας ταχύτατης αλλαγής, ένα κύμα μοτοσυκλετισμού που η CFMOTO το έχει σερφάρει πρώτη από τους τοπικούς κατασκευαστές. Την τελευταία εξαετία χτίζουν την μία πίστα πίσω από την άλλη και τρέχουν σε ενιαία πρωταθλήματα με CFMOTO. Ταξιδεύουν για πρώτη φορά με μοτοσυκλέτες κάνοντας εσωτερικό τουρισμό και φυσικά χτίζουν γκάμα εκεί που δεν υπήρχε στις μάρκες τους. Λογικό είναι να εξαπλώνονται πλέον και αγωνιστικά, το μόνο που ξαφνιάζει είναι η ταχύτητα με την οποία προχωρούν οι εξελίξεις, τρεις φορές μεγαλύτερη από αυτό που έχουμε δει στο παρελθόν.

Οι συζητήσεις λοιπόν οδηγούνται προς την κατεύθυνση να δούμε αγώνα εντός Κίνας και μάλιστα με κινέζικη εταιρεία να έχει αγωνιστική ομάδα με δική της, πλέον, μοτοσυκλέτα. Σύμφωνα με πληροφορίες η CFMOTO είναι και εκείνη που φαίνεται πως πιέζει τους διοργανωτές για την επιστροφή της Κίνας στο MotoGP, συμπληρώνοντας έτσι τα κομμάτια του παζλ.

Ετικέτες