Τα νέα Honda CRF450R / RX του 2021!

Ολοκληρωτική ανανέωση
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/7/2020

Η Honda παρουσίαση τα CRF450R και CRF450RX του 2021, ξεκαθαρίζοντας από την αρχή πως πρόκειται ουσιαστικά για ολοκαίνουργια μοντέλα που εξελίχθηκαν βάσει της εμπειρίας του Tim Gajser και του αγωνιστικού του CRF450RW, με το οποίο κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Οι αλλαγές και οι αναβαθμίσεις είναι σαρωτικές, με νέο πλαίσιο και ψαλίδι, διαφορετική γεωμετρία και σετάρισμα αναρτήσεων, που έχουν ως αποτέλεσμα μια σημαντική μείωση βάρους και θεαματικά καλύτερη συμπεριφορά, ιδιαίτερα στις στροφές. Ο κινητήρας αναβαθμίστηκε σε ό,τι αφορά την εισαγωγή και την εξάτμιση, με νέο αποσυμπιεστή, με στόχο την βελτίωση της απόδοσης στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Ο υδραυλικός συμπλέκτης είναι μεγαλύτερος και απαιτεί πλέον λιγότερη δύναμη από τον αναβάτη, ενώ η σέλα είναι μικρότερη επιτρέποντας μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων.

Πιο συγκεκριμένα, στο CRF450R, το πλαίσιο απέκτησε πιο στενές δοκούς και νέο υποπλάισιο, προερχόμενα απευθείας από τα σχεδιαστήρια του HRC. Πιο στενές είναι και οι δοκοί του ψαλιδιού, το οποίο απέκτησε και διαφορετικά χαρακτηριστικά ακαμψίας. Οι αλλαγές που απέφεραν τα παραπάνω στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας, έχουν βελτιώσει –σύμφωνα με την Honda πάντα- την συμπεριφορά του CRF στις στροφές. Η μπροστινή ανάρτηση απέκτησε 5mm επιπλέον διαδρομής αλλά και νέο σετάρισμα των βαλβίδων, όπως αντίστοιχο σετάρισμα έγινε και στο αμορτισέρ. Τα πλαστικά και η σέλα μικρυναν σε μέγεθος, προκειμένου να γίνει ακόμη πιο εργονομική για την πίστα η θέση οδήγησης.

Στον κινητήρα τοποθετήθηκε ένα μεγαλύτερο φιλτροκούτι και επανασχεδιάστηκε το σώμα του ψεκασμού, όπως και οι θυρίδες εξαγωγής για να βελτιωθεί η δύναμη χαμηλά. Νέο είναι και ο σωλήνας της εξάτμισης που καταλήγει πλέον σε ένα τελικό, με οφέλη τόσο στο βάρος, όσο και στην ροπή. Ο μηχανικός συμπλέκτης αντικαταστάθηκε με έναν υδραυλικό, με πολύ πιο ελαφριά αίσθηση και λειτουργία, ενώ ο νέος αποσυμπιεστής, μειώνει δραματικά τις πιθανότητες σβησίματος του κινητήρα.

Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά συστήματα, και μετά την σημαντική προσθήκη του traction control στο μοντέλο του 2020, δεν έγιναν μεγάλες αλλαγές, με τα τρία riding modes, το launch control να παραμένουν ως είχαν. Άλλαξε όμως τοποθέτηση το κουμπί επιλογής του traction control (HSTC), όπως και οι ρυθμίσεις για τα δύο από τα τρία riding modes που προσφέρει το HRC, το "Aggressive" και το "Smooth".

Το CR450RX έχασε 2,3 κιλά από το συνολικό του βάρος, ενώ πέρα από τις αναβαθμίσεις και βελτιώσεις που δέχτηκε το CRF450R, το RX διαθέτει πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό του τις προστατευτικές χούφτες και ο μηχανισμός κλεισίματος του σταντ βελτίωσε την λειτουργία του.

 

Ετικέτες

Peugeot Pulsion Evo 125 2026: Ανανεώνεται το μικρό σκούτερ των Γάλλων

Με 13 ίππους, τελική ταχύτητα 115 km/h και made in France!
Peugeot
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/10/2025

Ως νέα παρουσίαση στην EICMA 2025, η Peugeot Motocycles ανακοίνωσε το Pulsion Evo των 13 ίππων, που κατασκευάζεται στην Γαλλία, στην έδρα της εταιρείας στο Beaulieu-Mandeure.

Το σκούτερ της Peugeot αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά τον Ιανουάριο του 2026. Το νέο Peugeot Pulsion Evo 125 διαθέτει έναν μονοκύλινδρο κινητήρα που αποδίδει 13 ίππους, 1,2 kg.m ροπής και μέγιστη ταχύτητα 115 km/h.

Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 11 λίτρα, δίνοντας μία πολύ μεγάλη αυτονομία, ειδικά για την συγκεκριμένη κατηγορία. Ο μπροστινός τροχός είναι 14 ιντσών και 13 ιντσών είναι ο πίσω.

Μπροστά συναντάμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 37mm και πίσω διπλά αμορτισέρ. Το σκούτερ διαθέτει ABS, χώρο 45 λίτρων κάτω από την σέλα και έχει 4ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Στην έκδοση Urban προστίθενται επιπλέον 35 λίτρα αποθηκευτικού χώρου που προέρχονται από την κεντρική βαλίτσα, καθώς και μία υψηλότερη ζελατίνα. Οι τιμές των δύο εκδόσεων δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη.