Africa Twin - Το δυναμομετρήσαμε!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

8/3/2016

Μετά από την παγκόσμια παρουσίαση του Africa Twin στην Ν. Αφρική, που το οδηγήσαμε  αποκλειστικά και συζητήσαμε με τους Ιάπωνες σχεδιαστές του, οδηγούμε αυτές τις μέρες στην Ελλάδα την έκδοση DCT του Africa Twin, έχοντας ήδη δοκιμάσει την έκδοση με το συμβατικό κιβώτιο. Πέρα από την δοκιμή του, ετοιμάζουμε για το επόμενο τεύχος του περιοδικού, ένα μεγάλο συγκριτικό με τις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας, πριν την απόλυτη χωμάτινη δοκιμή - το καλοκαιρινό Mega Test - που φέτος η μάχη θα είναι σκληρή μέχρι να καθοριστεί νικητής!

Μέχρι λοιπόν να έρθει το τεύχος του περιοδικού, και ενώ η δοκιμή συνεχίζεται μετρώντας καταναλώσεις και επιδόσεις, ζυγίσαμε και δυναμομετρήσαμε το Africa, και ιδού τα αποτελέσματα:

Στην ζυγαριά του περιοδικού, η έκδοση του Africa χωρίς το DCT κιβώτιο έδειξε 229,5 κιλά με πλήρως γεμάτο ρεζερβουάρ και κατανομή στους άξονες: 49,7% πίσω και 50,3 εμπρός.

 

Η DCT έκδοση ζυγίστηκε ακριβώς δέκα κιλά και πεντακόσια γραμμάρια περισσότερο από την απλή, που σημαίνει ότι σχεδόν ταυτίζεται με τα νούμερα που ανακοινώνει η ίδια η Honda. Ducati, KTM και Honda, είναι από τις εταιρίες που ανακοινώνουν νούμερα πολύ κοντά στην πραγματικότητα, σε ότι αφορά τα κιλά... Οπότε 240 κιλά για το Africa Twin DCT και ελάχιστα μεγαλύτερη κατανομή στον πίσω άξονα με 50,2% πίσω και 49,8% εμπρός

 

Στο δυναμόμετρο η Africa Twin έδειξε 86,24 ίππους στις 7.600 στροφές και 9,34kg.m ροπής στις 5.600 στροφές

Το διάγραμμα αποτυπώνει στο χαρτί, αυτό που αντιλαμβάνεσαι στο δρόμο, έναν πολύ γραμμικό κινητήρα με ικανοποιητική ευστροφία, χωρίς τρύπες στην απόδοση. Η ροπή είναι χαρακτηριστικό ότι κρατιέται για ένα διάστημα 2.000 στροφών κοντά στο μέγιστο νούμερό της, κι αυτό στο δρόμο το αντιλαμβάνεσαι ως διαθέσιμη δύναμη παντού

 

Έχουμε δει αρκετές συζητήσεις στο internet που συγκρίνουν το KTM 990 με το νέο Africa Twin, ωστόσο δεν συμφωνούμε με την λογική αυτή, καθώς οι δύο μοτοσυκλέτες δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες. Φυσικά μπορείς και με τις δύο να κάνεις τα ίδια πράγματα και τις ίδιες διαδρομές, όμως όσο διευρύνεις τα πλαίσια της συζήτησης, αυτό ισχύει λίγο-πολύ για όλες τις μοτοσυκλέτες. Τόσο απλά. Παρόλο αυτά αντιλαμβανόμαστε το ενδιαφέρον για την σύγκριση με το 990 οπότε θα θυμίσουμε και την δική του δυναμομέτρηση: 97,14 ίππους στον τροχό και 8,24Kg.m ροπής. Ωστόσο η διαφορά με το Africa είναι γιατί το 990 ανεβάζει 2.000 στροφές περισσότερες, μέχρι τις 7.000 στροφές το Africa είναι 15-20% παντού δυνατότερο, ενώ σε όλη την διάρκεια έχει μεγαλύτερη ροπή.

Αυτό που είναι άμεσα συγκρίσιμο με το Africa Twin, είναι το 1050 Adventure που το δυναμομετρήσαμε στους 90,32 ίππους και 9,84Kg.m ροπής, έχοντας παντού περισσότερη δύναμη, σε όλο το φάσμα των στροφών. Το 1050 το αναφέρουμε γιατί είναι ο πιο νέος ανταγωνιστής του Africa Twin, ανεξάρτητα από την αναφορά στο 990. Στο επόμενο τεύχος που θα υπάρχει αναλυτικό συγκριτικό τεστ με τις μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού, θα υπάρχει και συγκριτικό διάγραμμα δυναμομέτρησης και φυσικά όλες οι λεπτομέρειες, μειονεκτήματα και προτερήματα εκατέρωθεν!

Μέχρι στιγμής έχουμε δει μέγιστη κατανάλωση στα 7,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, όμως μας περιμένουν πολλά ακόμα γεμίσματα στο ρεζερβουάρ μέχρι να δούμε την μέση και την ελάχιστη κατανάλωση, καθώς και την διαφορά με την DCT έκδοση... Η δοκιμή στο MOTO έχει μόλις ξεκινήσει! Μέχρι τότε δείτε το MEGA GALLERY που ετοίμασε η "ΑΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΕΒΜΕ" γενική αντιπροόσωπος της Honda στην Ελλάδα

 

Zontes 368G Jungle Edition 2026: Νέα αγριεμένη έκδοση με χωμάτινο προσανατολισμό

Ικανότερο στο χώμα, απαράλλαχτο στην τιμή
G368 Jungle
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/12/2025

Η Zontes φέρεται να ετοιμάζει ειδική έκδοση Jungle του 368G για το 2026, με στοχευμένες ουσιαστικές αναβαθμίσεις για αντοχή, εργονομία και πρόσφυση σε ένα σοβαρό εκτός δρόμου scooter διατηρώντας σταθερή την τιμή.

Κινέζικα μέσα κάνουν λόγο για μια ειδική έκδοση του 368G Jungle Edition για το 2026 που αφορά μόνο την εκεί αγορά -τουλάχιστον προς το παρόν- με την τιμή να φέρεται αμετάβλητη παρά τις αναβαθμίσεις και τις διαφορές με την βασική έκδοση.

Πρόκειται για μια αναβαθμισμένη εκδοχή του γνωστού adventure scooter, σχεδιασμένη με γνώμονα όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα, αλλά και την πρακτική αύξηση των δυνατοτήτων του στους χωματόδρομους.

​ G368

Οι πιο άμεσες και ορατές αλλαγές αφορούν την κύλιση και την προστασία. Το Jungle Edition εξοπλίζεται με off-road ελαστικά CST. Παράλληλα, τα μαρσπιέ έχουν ανυψωθεί κατά 20 χιλιοστά, μειώνοντας τον κίνδυνο χτυπημάτων σε πέτρες και βελτιώνοντας τη διέλευση από νερά.

Σημαντικές είναι και οι παρεμβάσεις στο κομμάτι ψύξης. Εκτός από την υδρόψυξη, ο κινητήρας έχει ένα πρόσθετο ψυγείο λαδιού, προσθήκη για να αντιμετωπίσει τις χωμάτινες συνθήκες χαμηλής ταχύτητας και υψηλού φορτίου, που  αυξάνουν την θερμική καταπόνηση. Επιπλέον, έχει βελτιστοποιηθεί και το κύκλωμα  επιστροφής λαδιού,

Αλλαγές έχουν γίνει και στην εργονομία, με στόχο τον καλύτερο έλεγχο.

G368 Jungle

Η Zontes αφαίρεσε το στήριγμα μέσης από τη σέλα του αναβάτη, θυσιάζοντας κάποια από την άνεση για μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης του σώματος στην όρθια ή ημιόρθια θέση οδήγησης είναι σαφώς σημαντικότερη από την άνεση.

Παρά τον πιο σκληροτράχηλο χαρακτήρα, το 368G Jungle Edition παραμένει ένα πλήρως εξοπλισμένο scooter δρόμου. Με τον γνώριμο μονοκύλινδρο, υδρόψυκτο κινητήρας των 368 κυβικών που αποδίδει 38,2 ίππους ισχύος και 0,4 κιλά ροπής, κινώντας το scooter των 192 κιλών με άνεση. Το ηλεκτρονικό γκάζι της Bosch προσφέρει ομαλή απόκριση με την ύπαρξη cruise control.

G368 Jungle

Παραμένει και όλος ο βασικός εξοπλισμός, με δικάναλο ABS, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS, κάγκελα προστασίας, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θερμαινόμενα grips και θερμαινόμενη σέλα τριών επιπέδων, έγχρωμη TFT οθόνη 8 ιντσών με πλοήγηση και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS), σύστημα keyless, καθώς και εμπρός και πίσω κάμερες καταγραφής και ρεζερβουάρ 17,5 λίτρων όπως και στην βασική έκδοση

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Zontes θα κυκλοφορήσει το 368G Jungle Edition ως περιορισμένη έκδοση 500 μονάδων, χωρίς να υπάρχει, προς το παρόν, σχετική επιβεβαίωση από την εταιρεία.