Brixton: Στην παραγωγή το 1200!

Μπαίνει στα μεγάλα σαλόνια με τον άγνωστο Χ
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/4/2020

Η Brixton ίσως να έχει ένα μικρό θέμα με τα ονόματα των μοντέλων της, καθώς μετονόμασε τα BX 125 σε… Felsberg για να στραμπουλάμε τη γλώσσα μας, όμως με την απόφασή της να βάλει κανονικά στην παραγωγή την δικύλινδρη Scrambler των 1200 κυβικών, μάλλον το πρόβλημα θα το έχει ο ανταγωνισμός. Διότι όπως είχαμε γράψει στο ρεπορτάζ μας από την EICMA, το αυστριακό KSR Group στο οποίο ανήκει η Brixton έχει κάνει μια μεγάλη επένδυση στα τμήματα R&D και σχεδιασμού στο Krems της Αυστρίας. Εκεί σχεδίασαν δύο νέες γενιές δικύλινδρων εν σειρά κινητήρων, όπου η μία έχει 500 κυβικά με 48 ίππους και απευθύνεται στην δημοφιλή Α2 κατηγορία διπλωμάτων και άλλη είναι μεγάλου κυβισμού. Οι μοτοσυκλέτες που θα έχουν (αρχικά…) τον κινητήρα των 500 κυβικών, ονομάζονται Crossfire και τις είδαμε στην EICMA στην τελική μορφή παραγωγής τους.

Όμως ο μεγάλος δικύλινδρος ήταν εκεί ως πρωτότυπο, μέσα στο πλαίσιο ενός Scrambler που θύμιζε πάρα πολύ τα Triumph Bonneville. Η μοτοσυκλέτα δεν είχε όνομα, ούτε η Brixton έδινε επίσημα στοιχεία σχετικά με τον ακριβή κυβισμό και την ιπποδύναμη. Άφηναν να εννοηθεί πως είναι κάπου μεταξύ 900 και 1200 κυβικά (σ.σ. αυτούς τους δύο κυβισμούς χρησιμοποιεί και η Triumph για τα Bonneville). Η μυστικότητα γύρω από αυτό το πρωτότυπο έφτανε έως και στο σημείο να μην έχει καν… όνομα!

Στη συνέντευξή μας με τους ανθρώπους της Brixton, μας άφησαν να καταλάβουμε πως ο κινητήρας αυτός είναι 1200 κυβικά και τα τελευταία νέα έρχονται να το επιβεβαιώσουν, καθώς μιλούν να για την έναρξη παραγωγής αυτής της μοτοσυκλέτας. Λόγω των όσων συμβαίνουν στον κόσμο τους τελευταίους μήνες, ακόμα δεν είναι βέβαιο αν θα προλάβει το εργοστάσιο στην Κίνα να ετοιμάσει την μοτοσυκλέτα ως μοντέλο του 2020 ή αν τελικά έρθει στην Ευρώπη ως μοντέλο του 2021.

Άλλωστε ακόμα δεν έχει γίνει η επίσημη παρουσίασή του και όπως φαίνεται η EICMA είναι πιθανόν να μην γίνει το φθινόπωρο, αφού ήδη μεγάλα ονόματα όπως η BMW και η KTM έχουν πει πως δεν θα λάβουν μέρος. Όπως κι αν έχει, η Brixton αποκτά μια ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων για να έχει παρουσία σε όλες της κατηγορίες. Ίσως να μην μοιάζει ακόμα ως άμεσος ανταγωνιστής των ιαπωνικών και ευρωπαϊκών εταιρειών, όμως ακολουθώντας το επιτυχημένο παράδειγμα της Benelli, δηλαδή σχεδιάζοντας τις μοτοσυκλέτες στην Ευρώπη και κατασκευάζοντάς τις στην Κίνα, συνδυάζει την ελκυστική εμφάνιση με την προσιτή τιμή. Μπαίνοντας τώρα στη μεγάλη κατηγορία κυβισμού, αυτομάτως αποκτά διαφορετική υπόσταση ως εταιρεία και νέες προοπτικές.           

Η Harley-Davidson αναβιώνει το Sprint το 2026! – Έρχεται το προσιτό Harley νέας γενιάς

Το νέο εισαγωγικό μοντέλο στοχεύει να τραβήξει μια νέα γενιά αναβατών στην οικογένεια της Harley και αναπόφευκτα σειρά αντιδράσεων
New Model HD Sprint
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

4/8/2025

Η Harley-Davidson ετοιμάζεται να κάνει την πιο τολμηρή στροφή της τελευταίας δεκαετίας, παρουσιάζοντας το Sprint 2026, ένα προσιτό και ελαφρύ μοντέλο που αναμένεται να κατασκευάζεται εκτός ΗΠΑ και να κοστίζει λιγότερο από οποιοδήποτε άλλο Harley Davidson στην αγορά.

Η Harley-Davidson ετοιμάζει μια μεγάλη κίνηση για το 2026, και αυτή τη φορά δεν αφορά ένα θηριώδες V-Twin cruiser, αλλά ένα προσιτό εισαγωγικό μοντέλο που φιλοδοξεί να ανοίξει την πόρτα σε μια νέα γενιά αναβατών. Ο CEO της εταιρείας, Jochen Zeitz, αποκάλυψε ότι το νέο μοντέλο θα ονομάζεται Sprint, θα παρουσιαστεί επίσημα τον Οκτώβριο του 2025 και προσιτή τιμή, κάτω από κάθε άλλο μοντέλο της εταιρείας.

Το όνομα Sprint δεν είναι καινούργιο για τη Harley-Davidson. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60, η εταιρεία συνεργάστηκε με την ιταλική Aermacchi για να δημιουργήσει το Sprint 250, ένα ευέλικτο μονοκύλινδρο 246cc με σπορ χαρακτήρα. Το 1969 η χωρητικότητα ανέβηκε στα 350cc, αλλά το μοντέλο σταμάτησε το 1974, κυρίως λόγω χαμηλών περιθωρίων κέρδους και της δυσαρέσκειας των φανατικών Harley που δεν ήθελαν “ξένα” μοντέλα.

New Model HD Sprint

Σήμερα, όλα δείχνουν ότι η νέα γενιά Sprint δεν θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ. Οι πληροφορίες και τα διαρρέοντα στοιχεία δείχνουν προς τη συνεργασία της Harley με την κινεζική Qianjiang, τον όμιλο πίσω από Benelli, Keeway, QJMotor, που ήδη παράγει για την Harley τα X350 και X500, αποκλειστικά για την Ασιατική αγορά. Έτσι, δεν αποκλείεται το Sprint να είναι μια βελτιωμένη εκδοχή του X500.

New Model HD Sprint

Η Harley-Davidson έχει επιχειρήσει ξανά να μπει σε μικρότερες κατηγορίες, με τη σειρά Street 500 και Street 750. Αν και μηχανικά αξιοπρεπή, δεν κατάφεραν να κερδίσουν τους φανατικούς της μάρκας, σε επίπεδα σχεδίασης και ποιότητας. Η σειρά αποσύρθηκε ήσυχα μετά από λίγα χρόνια. Σήμερα, το πιο οικονομικό Harley στην Ευρώπη είναι το Nightster Special, με τιμή γύρω στα €14.495, αρκετά μακριά από το budget ενός νέου αναβάτη.

New Model HD Sprint

Η κίνηση αυτή δεν είναι χωρίς ρίσκο. Ένα κινεζικής παραγωγής Harley μπορεί να προκαλέσει αντιδράσεις, ειδικά στην αμερικανική αγορά, όπου η εταιρεία συνδέεται έντονα με την αμερικανική ταυτότητα. Οι παραδοσιακοί πελάτες μπορεί να το δουν με δυσπιστία, ενώ και οι αντιπρόσωποι ίσως προβληματιστούν για τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Από την άλλη, η Harley ξέρει ότι για να δελεάσει νέους αναβάτες, χρειάζεται ένα πιο προσιτό, ευκολοδήγητο και οικονομικό μοντέλο.

Με την επίσημη παρουσίαση να είναι προγραμματισμένη για τον Οκτώβριο, το ερώτημα είναι αν το Sprint θα καταφέρει να ισορροπήσει ανάμεσα στην προσβασιμότητα και την αυθεντικότητα που απαιτούν οι οπαδοί της μάρκας. Αν μιλάμε για μια μοντέρνα εκδοχή ενός σπορ Harley ή απλώς ένα κινεζικό γυμνό με αμερικάνικο  λογότυπο;  Το σίγουρο είναι ότι το νέο Sprint θα είναι η πιο συζητημένη κυκλοφορία Harley της τελευταίας δεκαετίας.