KTM 690 SMC-R και Enduro-R 2021: Τεχνολογική αναβάθμιση
Σύγχρονη μονοκύλινδρη εμπειρία
Από τον
Μπάμπη Μέντη
10/11/2020
Η KTM πάει κόντρα στη μόδα της εποχής και συνεχίζει να εξελίσσει τα μονοκύλινδρα μεγάλου κυβισμού για τους λάτρεις του είδους. Σε Enduro ή σε Supermoto, οι δύο εκδόσεις του 690 για το 2021 έχουν νέα κεντρική μονάδα, αποκτώντας πλέον cornering ABS με περισσότερες δυνατότητες ρύθμισης για οδήγηση στο χώμα (απενεργοποιεί το ABS πίσω) και τον δρόμο (συνδυασμένη λειτουργία).
Στα νέα ψηφιακά όργανα έχει προστεθεί ξεχωριστό κουμπί για το ABS και στροφόμετρο. Στην περίπτωση της έκδοσης Enduro-R οι αναρτήσεις είναι της σειράς XPLOR της WP. Στο SMC-R οι αναρτήσεις είναι της σειράς APEX της WP και έχουμε νέα monoblock δαγκάνα της Brembo (M4 32) για τον εμπρός δίσκο των 320mm. Σύμφωνα με την KTM η νέα δαγκάνα προσφέρει ακόμα περισσότερη αίσθηση κατά το φρενάρισμα.
Ο κινητήρας είχε δεχτεί σοβαρή αναβάθμιση πριν δύο χρόνια, οπότε δεν χρειάστηκε να τον πειράξουν φέτος. Άλλωστε με 74 άλογα και 7,4kg/m ροπή “παίζει στα ίσια” με τους δικύλινδρους κινητήρες, παρά το γεγονός πως είναι πλέον Euro 5 και έχει νέου τύπου καταλύτη στην εξάτμιση. Καλού-κακού η KTM έχει βάλει νέας γενιάς ρυθμιζόμενο Traction Control που λαμβάνει υπόψη του την κλίση της μοτοσυκλέτας και riding modes για την τροφοδοσία. Τόσο το 690 Enduro-R, όσο και το 690 SMC-R θα έχουν εκδόσεις με 35kw για την Α2 κατηγορία διπλωμάτων.
Αλλαγές ουσίας ώστε να διατηρηθεί το Maxsym 400 GT φρέσκο σε μία κατηγορία με αυξημένο ανταγωνισμό
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
2/5/2024
Η SYM παρουσίασε το αναβαθμισμένο Maxsym 400 GT το οποίο πλέον εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5+.
Οι σχεδιαστές της SYM θέλησαν στο Maxsym 400 GT να βελτιώσουν και άλλο την άνεση του αναβάτη κατά την οδήγηση. Νέα είναι η εργονομία της θέσης οδήγησης, όπως επανασχεδιασμένη είναι η σέλα δύο επιπέδων η οποία δίνει μια περαιτέρω αίσθηση άνεσης και ασφάλειας.
Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα προσφέρει πολύ καλή προστασία από τον αέρα ενώ οι νέες μεγαλύτερες χειρολαβές του συνεπιβάτη και τα πτυσσόμενα αλουμινένια μαρσπιέ προσφέρουν κορυφαία άνεση.
Ο υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, τετράχρονος κινητήρας 399 κυβικών Euro 5+ αποδίδει 34 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 4 κιλά ροπής στις 5.250 σ.α.λ. Το πλαίσιο είναι σωληνωτού τύπου, ενώ στον τομέα των αναρτήσεων εμπρός συναντάμε τηλεσκοπικό πιρούνι και πίσω δύο αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου.
Αλλαγή έχουμε στον τομέα των φρένων. Το Maxsym 400 GT πλέον έχει ένα δίσκο 288 χλστ. εμπρός με ακτινική δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων -στο προηγούμενο μοντέλο υπήρχαν δύο δίσκοι εμπρός- και πίσω έναν δίσκο 275 χλστ. ενώ την πέδηση ολοκληρώνει το δικάναλο ABS. Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει και το Traction Control το οποίο με τη σειρά του συμβάλλει στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας.
Αναπόσπαστο κομμάτι του Maxsym 400 GT είναι η πρακτικότητα κατά την καθημερινή μετακίνηση. Κάτω από την σέλα υπάρχει μεγάλος αποθηκευτικός χώρος ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει δύο κράνη full face καθώς και κάποια μικροαντικείμενα. Εμπρός στην ποδιά υπάρχουν δύο ντουλαπάκια με θύρα USB ταχείας φόρτισης ενώ η σχάρα στο πίσω μέρος του scooter έχει έτοιμες βάσεις για Top Case.
Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του Maxsym 400 GT περιλαμβάνονται επίσης το σύστημα keyless, η έγχρωμη οθόνη LCD οργάνων, και οι διπλοί προβολείς Full-Led με φακούς περιμετρικής διάθλασης.
Το νέο SYM Maxsym 400 GT είναι διαθέσιμο εμπορικά με το μονοκύλινδρο scooter των 399 κυβικών να κοστίζει 5.995 ευρώ.