KTM 890 Adventure R & Rally 2021: Δύο νέες εκδόσεις που «σπάνε» τα σύνορα!

Δυνατότερα, και έτοιμα για νέους ορίζοντες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

6/10/2020

Δύο νέες εκδόσεις έρχονται για το μεσαίο δημοφιλές Adventure της KTM που βλέπει την έκδοση R να αποκτά τον ανανεωμένο κινητήρα στα 890 κυβικά και μαζί της να έρχεται και η περιορισμένης παραγωγής έκδοση Rally που είχε γίνει ανάρπαστη την πρώτη φορά...

 

Η KTM εξαργυρώνει την βαριά επένδυση που έχει κάνει με την παρουσία της στους αγώνες Rally ετοιμάζοντας δύο μεσαίες on-off που η μία επενδύει στο OFF περισσότερο από την άλλη, χρησιμοποιώντας όλη την γνώση από την εξέλιξη στα Rally ανά τον κόσμο.

Το 790 Adventure εισήγαγε νέα δεδομένα στην μεσαία κατηγορία On-Off πριν από δύο χρόνια, καθώς τόσο το επίπεδο του εξοπλισμού όσο και οι λύσεις στις οποίες κατέφυγε στον σχεδιασμό του, έδειξαν πως η KTM είχε επενδύσει αρκετό χρόνο και φροντίδα στην εξέλιξή του. Είναι γιατί, όπως και οι υπόλοιποι κατασκευαστές, είχαν αναγνωρίσει από νωρίς την τάση της αγοράς στα μεσαία on-off που τώρα πλέον είναι κυρίαρχη.

Ο μικρός σε πλάτος, εύστροφος και δυνατός δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας, είχε ήδη ανέβει στα 890 κυβικά στο Duke και ήταν θέμα χρόνου να το δούμε και σε κάποιο Adventure. Περισσότερη ροπή και δύναμη τηρώντας και τις νέες προδιαγραφές ρύπων είναι το ζητούμενο και η αιτία ταυτόχρονα της αλλαγής αυτής.

Στην παρουσίαση του πρώτου Rally βρισκόμουν δίπλα στον Chris Birch, και μου εξιστορούσε πως νωρίτερα εκείνη την ημέρα προσπαθούσαν να το φυγαδεύσουν από δίπλα μας ώστε να μην το δούμε πριν την παρουσίασή του και ανεβάσουμε κάποια φωτογραφία. Βρισκόμασταν έξω από το Σαράγιεβο για το KTM Adventure Rally Bosnia όπου θα έδειχναν για πρώτη φορά την έκδοση Rally του 790 Adv και ήθελαν να το πάνε λίγο πιο μακριά για να κάνουν την πρώτη του φωτογράφιση μιας και ήταν εκεί ο Chris Birch. Δεν τον βρίσκεις διαθέσιμο όποτε θέλεις… Μου έλεγε πως είχε ερωτευτεί το Rally και κέρδιζε άνετα αγώνα με αυτές τις αναρτήσεις. Του είχαν ζητήσει να μην πέσει όσο το απογειώνει καμιά 3-4 μέτρα από το έδαφος και μου έλεγε πως θα ήταν δύσκολο να πάθει κάτι τέτοιο με αυτές τις αναρτήσεις… Όλα αυτά μεταφέρονται αυτούσια στο νέο Rally, ενισχυμένο μάλιστα από την περισσότερη δύναμη:

Αναρτήσεις WP XPLOR Pro που δεν χρειάζονται καμία επεξήγηση πέρα από ένα και μόνο: Τις βάζεις για να τρέξεις στο Dakar και αν είσαι γρήγορος κερδίζεις, εκείνες πάντως μπορούν και σε τέτοιο ρυθμό!

Θα παραχθεί σε 500 κομμάτια για όλο τον κόσμο εκτός Η.Π.Α. όπου εκεί θα δοθούν 200 μοτοσυκλέτες αποκλειστικά οπότε αυτό μας κάνει 700 κομμάτια στο σύνολο. Με βάση την περσινή εμπειρία, θα πουληθούν πάρα πολύ γρήγορα.

Έχει φυσικά τον νέο Euro5 κινητήρα μαζί με τα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά

Εξάτμιση της Akrapovic που ΔΕΝ περιμένουν τεράστια διαφορά στην απόδοση αλλά στο βάρος και στον ήχο. Για το βάρος έχουμε από τώρα τιμή: 35% ελαφρύτερο από την εργοστασιακή.

Αγωνιστική σέλα, ίσια και στα 910mm ύψος

Ηλεκτρονικά με Rally ρυθμίσεις έτοιμες, (αλλιώς είναι στον πρόσθετο εξοπλισμό) και μαζί και το Quickshifter που έχει και αυτό αναβαθμιστεί και δουλεύει σε κάθε κατεύθυνση

Νέες ζάντες με ανοδίωση και σαμπρέλα

Καλύτερη θέαση εμπρός από τα διάφανα προστατευτικά του αέρα

Νέα γραφικά και χρωματισμός με carbon προστατευτικά στο ρεζερβουάρ και αγωνιστικά μαρσπιέ.

Ο νέος κινητήρας θα αποδίδει 105 ίππους και 10,19Kg.m ροπής που αντίστοιχα είναι δέκα άλογα και 1,4 χιλιογρμόμετρα ροπής περισσότερα από πριν. Ο στρόφαλος έχει αυξήσει την αδράνεια κατά 20% που είναι ένα αρκετά μεγάλο νούμερο και βοηθά να υπάρχει μία μεστή απόκριση στις χαμηλές στροφές πράγμα που χρειάζεσαι στο χώμα. Όπως και ένα φρένο κινητήρα που να έρχεται πιο προοδευτικά και να είναι και πιο έντονο χαμηλά ώστε να διατηρείς ροή με ανοίγματα και κλεισίματα του γκαζιού, πιο σταθερά από πριν. Διευκολύνεις και το σπινάρισμα βέβαια, αλλά αυτό ας το υπολογίσουμε στις ευχάριστες παρενέργειες.

Η KTM τονίζει την αναβάθμιση των αλγορίθμων για το traction control όπως και το καλύτερο ABS και αν είναι αυτά που ξέρουμε από την Bosch τότε ναι, περιμένουμε να είναι από τα καλύτερα γενικά στις On-off όχι μόνο στην μεσαία κατηγορία.

 

Τα Highlights της νέας KTM 890 Adventure R:
 

  • Νέος κινητήρας 889 κυβικών μεγαλύτερος κατά 90 κυβικά – Euro5
  • Μεγαλύτερη αδράνεια κατά 20%
  • Περισσότερη δύναμη με 105 hp/ 8,000rpm
  • Περισσότερη ροπή με 10,19Kg.m / 6,500 rpm
  • Ενισχυμένος συμπλέκτης
  • Καλύτερο ABS και Traction Control
  • Ακριβέστερες αλλαγές στο κιβώτιο
  • Αναβαθμισμένη λειτουργεία του πρόσθετου Quickshifter+
  • Νέοι διακόπτες για το  Cruise Control
  • Αλλαγές στο πλαίσιο και την κατανομή βάρους με αλουμινένιο σωλήνα λαιμού και ελαφρύτερο υποπλαίσιο
  • Αναβαθμισμένα φρένα
  • Νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση

 

Ο Joachim Sauer, Product Manager της KTM είπε: Είμαστε τυχεροί που με την έλευση αυτών των δύο μοντέλων μπορούμε να τονίσουμε δύο βασικούς παράγοντες: Πρώτα πως έχουμε μία εργοστασιακή ομάδα Rally που φέρνει τον ένα τίτλο πίσω από τον άλλο και μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τα υψηλά στάνταρ και την εξαιρετική συνεργασία μας μαζί τους για τις μοτοσυκλέτες παραγωγής μας. Το δεύτερο είναι πως φέρνουμε έναν νέο τρόπο οδήγησης στο προσκήνιο: Με την πρόσθετη δύναμη αλλά και την πρόσθετη αδράνεια αλλάζει τελείως η απόκριση στις χαμηλές στροφές και οι νέες μοτοσυκλέτες είναι ακόμη πιο σταθερές και αποδοτικές στις μεγάλες αποστάσεις. Είμαι βέβαιος πως οι αναβάτες KTM Adventure θα νιώσουν αμέσως την διαφορά, όταν βρεθούν στην σέλα για την νέα τους περιπέτεια.

 

Η έκδοση Rally που θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένα κομμάτια μπορεί να γίνει προ-παραγγελία από το site της KTM ενώ η KTM 890 ADVENTURE R θα είναι διαθέσιμη στα καταστήματα από τον Νοέμβριο

Ετικέτες

Και όμως - Μια Moto Guzzi χωρίς V2 κινητήρα!

Νέο entry-level μοντέλο με δικύλινδρο σε σειρά, βασισμένο στην Aprilia RS457
New Model Inline Moto Guzzi
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

1/8/2025

Η Moto Guzzi ετοιμάζει το μεγαλύτερο τεχνολογικό άλμα εκτός παράδοσης εδώ και δεκαετίες. Αντί για τον κλασικό εγκάρσια τοποθετημένο V2, η νέα της μικρή μοτοσυκλέτα θα χρησιμοποιεί δικύλινδρο σε σειρά 457 κ.εκ., προερχόμενο από την Aprilia, με στόχο την παγκόσμια αγορά και ιδιαίτερα την Ασιατική

Το καλοκαίρι του 2023 η Aprilia παρουσίασε την RS457, εξοπλισμένη με νέο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα. Το μοτέρ αυτό γρήγορα έγινε η βάση για ολόκληρη οικογένεια μοντέλων, την RS457, την Tuono 457 και σύντομα την Tuareg 457. Όλα παράγονται στο εργοστάσιο της Piaggio στην Ινδία, διασφαλίζοντας χαμηλότερο κόστος και άμεση πρόσβαση σε αναδυόμενες αγορές.

Η Moto Guzzi, μέλος του ίδιου ομίλου (Piaggio) από το 2004, αποφάσισε να υιοθετήσει τον κινητήρα, φέρνοντας για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν έναν αιώνα έναν δικύλινδρο σε σειρά σε μοντέλο παραγωγής της. Αν και η Guzzi είχε φτιάξει εν σειρά κινητήρες τη δεκαετία του ’30, αυτοί περιορίζονταν σε αγωνιστικές εφαρμογές. Από το 1967 και μετά, η εταιρική ταυτότητα της, ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με τον εγκάρσιο αερόψυκτο V2. Η εισαγωγή της υδρόψυξης με το V100 Mandello ήταν ήδη μεγάλο βήμα αλλά η εγκατάλειψη του V2 αποτελεί πραγματική επανάσταση.

New Model Inline Moto Guzzi

Η νέα naked της Guzzi θα μοιράζεται τον κινητήρα και ορισμένα περιφερειακά με την Tuono 457, αλλά θα έχει ολοκληρωτικά δική της αρχιτεκτονική στηριζόμενη σε σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο αντί για αλουμινίου, με στόχο να προσδώσει διαφορετική γεωμετρία αναβάτη για μια πιο άνετη θέση οδήγησης αλλά και μια μια πιο παραδοσιακή σχεδίαση ρεζερβουάρ και φωτιστικών σωμάτων.

Η κατηγορία 350-500 κ.εκ. αναπτύσσεται ραγδαία, ιδιαίτερα στην Ασία. Για μικρές εταιρείες όπως η Guzzi (15.000 μονάδες ετησίως), η διείσδυση σε αυτές τις αγορές είναι ζήτημα επιβίωσης. Η παραγωγή στην Ινδία, όπως ήδη γίνεται με την Aprilia, ανοίγει τον δρόμο για οικονομικά προσιτά μοντέλα που θα μπορούν να πωλούνται τόσο σε Ασία όσο και σε Ευρώπη.

New Model Inline Moto Guzzi

Παράλληλα, η Moto Guzzi ακολουθεί το παράδειγμα άλλων κατασκευαστών: KTM- Bajaj, Triumph-Bajaj και εργοστάσια στην Ταϊλάνδη, BMW-TVS. Όλοι προσαρμόζουν την παραγωγή τους σε μικρότερες και πιο οικονομικές μοτοσυκλέτες για να κερδίσουν μερίδιο αγοράς σε χώρες με εκρηκτική ζήτηση.

Αν και είχε ακουστεί ότι η Guzzi θα επαναφέρει το όνομα “Eldorado”, αυτό φαίνεται απίθανο, καθώς ιστορικά αφορούσε μεγάλες cruiser. Μια πιο ταιριαστή επιλογή θα ήταν ίσως το “Airone”, το πρώτο μεταπολεμικό Guzzi μαζικής παραγωγής που έφερε την ελευθερία ταξιδιού σε χιλιάδες αναβάτες, ακριβώς όπως στοχεύει να κάνει και η νέα, μικρή Moto Guzzi.

New Model Inline Moto Guzzi