KTM 890/990 Adventure και SMT 2023: Σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις

Στο τελικό στάδιο δοκιμών
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

8/2/2022

Πριν μερικές εβδομάδες είδαμε φωτογραφίες από τις δοκιμές στο δρόμο του 990 Duke / 990 Duke R. Ακολούθησαν λίγες ημέρες και στο φως της δημοσιότητας ήρθαν φωτογραφίες από τις δοκιμές του RC8 που επίσης θα έχει τον γνωστό μας δικύλινδρο εν σειρά του Duke στα 990cc και θα είναι η πρώτη supersport της KTM μετά από πάρα πολλά χρόνια.

Τώρα ήταν η σειρά των δοκιμαστών να βγουν στους δρόμους της Αυστρίας με τα πρωτότυπα της επόμενης γενιάς των 890/990 Adventure όπου πέρα από τις δύο εκδόσεις “απλή” και την “R” είχαν μαζί τους και μια έκδοση με χυτούς τροχούς 17” στα πρότυπα του SMT 990. Οι μοτοσυκλέτες είναι στο τελικό στάδιο δομικών και οι φωτογραφίες είναι άκρως αποκαλυπτικές.

Το ρεζερβουάρ ακολουθεί την ίδια σχεδίαση με την βενζίνη να βρίσκεται χαμηλά, δίπλα στα κάρτερ του κινητήρα, όμως τώρα υπάρχει ένα επιπλέον κάλυμμα μεταξύ προβολέα και σέλας, το οποίο έχει ενσωματωμένους δύο προβολείς και δίνει (επιτέλους…) μια πιο εύπεπτη εμφάνιση.

Η διάφανη ζελατίνα έχει πολύ μεγαλύτερο εμβαδόν και προσφέρει πολύ πιο ολοκληρομένη κάλυψη.

Από την άλλη μεριά, το πρωτότυπο με τους τροχούς των 17” δεν έχει ζελατίνα και προβολάκια, όμως σίγουρα θα διαθέτει μια πιο μικρή και “σπορ” αφού η βάση της είναι εκεί και περιμένει.

 

Πηγή: Cycle World

Νέα KTM 790 Adventure και 790 Duke: Πρώτες φωτογραφίες

Αλλαγές και στον κινητήρα
KTM
Από τον

Παύλο Καρατζά

19/8/2025

Μετά την επανεκκίνηση της παραγωγής στην KTM και τα νέα μοντέλα που αναμένονται στους τοπικούς αντιπροσώπους, σειρά παίρνουν και οι ανανεώσεις με τα επερχόμενα μοντέλα που αναπτύσσονται.

Μέρος της ανανέωσης αυτής θα είναι και τα 790 Adventure και 790 Duke από ότι φαίνεται στις κατασκοπευτικές φωτογραφίες, τα οποία μετράνε ήδη μία γεμάτη εξαετία στην αγορά. Η νέα γενιά μοντέλων και των δύο θα κατασκευαστεί και πάλι από την CFMOTO στο πλαίσιο των τρεχόντων συμβολαίων. Βέβαια οι Αυστριακοί παρακολουθούν στενά και την η διαμάχη μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ σχετικά με τους δασμούς, ωστόσο καμία αλλαγή δεν προγραμματίζεται για το μέλλον, στηρίζοντας την μακρά συνεργασία τους.

Τις τελευταίες εβδομάδες, τόσο η επερχόμενη 790 Duke όσο και η 790 Adventure ολοκλήρωσαν πολλές δοκιμές στον δρόμο με τον κινητήρα LC8c θνα έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές. Από το κάρτερ λαδιού μέχρι το καπάκι των βαλβίδων, όπως δείχνουν οι φωτογραφίες, δεν θα μείνει τίποτα ως έχει. Η επόμενη γενιά κινητήρων θα διαθέτει έναν προ-σιγαστήρα μεγαλύτερων διαστάσεων, ο οποίος θα επιτρέπει την τοποθέτηση του τελικού σιγαστήρα σε χαμηλότερο σημείο, μία αλλαγή που θα φέρει και οπτικά ένα διαφορετικό αποτέλεσμα.

Τόσο ο κυβισμός όσο και η ονομαστική ισχύς αναμένεται να αλλάξουν μόνο οριακά. Στο τρέχον στάδιο ανάπτυξης, δεν μπορούν να ειπωθούν πολλά για το σχεδιασμό των δύο μοντέλων, καθώς πολλά εξαρτήματα στις δοκιμαστικές μοτοσυκλέτες είναι απλώς προσωρινά. Ωστόσο, στο πρωτότυπο της 790 Duke, η αλλαγή στην εργονομία είναι εμφανής. Ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας στη φωτογραφία φαίνεται να έχει μια πιο χαλαρή στάση σε σχέση με την τρέχουσα γενιά.

Σε ότι αφορά το Adventure, διαπιστώνουμε πως το ρεζερβουάρ της Acerbis φαίνεται να αντικαθίσταται, ενώ μεγάλο ερωτηματικό αποτελεί και η τιμή που θα έχει το μοντέλο, καθώς ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και οι Κινέζοι προσφέρουν τις δικές τους adventure μοτοσυκλέτες σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.

Δεν είναι ακόμη δυνατό να προβλεφθεί με βεβαιότητα πότε θα παρουσιαστούν τα δύο μοντέλα, ωστόσο η έναρξη των πωλήσεων δεν αναμένεται πριν από το 2027.