Νέο Honda CBR 600 RR-R: Έρχεται τον Αύγουστο λένε οι Ιταλοί

Σημαντική απόφαση για το μέλλον
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/7/2020

Σύμφωνα με πληροφορίες που έρχονται από τους Ιταλούς δημοσιογράφους, μέσα στον Αύγουστο η Honda θα παρουσιάσει την εντελώς νέα γενιά του CBR 600 RR-R. Έως τώρα υπήρχε μια ανησυχία για το αν τελικά η Honda θα αποφασίσει να συνεχίσει την παραγωγή του CBR 600 RR, καθώς μετά την εφαρμογή των προδιαγραφών Euro 4 και πλέον των Euro 5, είχε σταματήσει τις πωλήσεις στην Ευρώπη και όλες τις χώρες που έχουν προσαρμόσει τις δικές τους προδιαγραφές σε εκείνες της Ε.Ε. όπως είναι η Ιαπωνία και προσφάτως η Ινδία. Από την Ινδία είχαμε στις 7 Μαίου την πληροφορία πως η Honda θα παρουσίαζε το νέο CBR 600 RR-R στην πίστα της Ταϊλάνδης κατά την διάρκεια του αγώνα των MotoGP. Όμως φαίνεται πως η αβεβαιότητα για την διεξαγωγή των αγώνων στις χώρες της Ασίας άλλαξε τα σχέδια των Ιαπώνων.  

Η κατηγορία των supersport έχει γίνει πολύ μικρή σε παγκόσμιο επίπεδο και το κόστος κατασκευής ενός τετρακύλινδρου 600 δεν διαφέρει από εκείνο ενός superbike 1000, ενώ θα πρέπει να πωλείται σε πολύ χαμηλότερη τιμή… Με άλλα λόγια τα περιθώρια κέρδους είναι ελάχιστα για τα εργοστάσια και οι πωλήσεις δεν επαρκούν για να καλύψουν το υψηλό κόστος εξέλιξης μιας τόσο Hi-Tech μοτοσυκλέτας. Φαίνεται όμως πως στις αγορές της Ασίας ο μοτοσυκλετισμός και η οικονομία αναπτύσσονται με γοργούς ρυθμούς και καθώς μιλάμε για εκατομμύρια πωλήσεις δίκυκλων κάθε χρόνο, η επανεμφάνιση των supersport 600 ίσως να μην είναι τόσο τρελή ιδέα. Επίσης, στις Ασιατικές αγορές υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση για supersport μοτοσυκλέτες και όπως είδαμε η Kawasaki σχεδίασε τετρακύλινδρο 250 κυβικών μόνο για εκείνες της αγορές. Σε ό,τι αφορά το νέο CBR 600 RR-R, είναι λίγο δύσκολο να πει κάποιος ποιες από τις πατέντες που έχουμε δει έως τώρα θα ενσωματώνει το νέο μοντέλο. Η αεροδυναμική είναι σίγουρα της μόδας, οπότε δεν θα ήταν παράξενο αν το φαίρινγκ έχει φτερά και ίσως μεταβλητά εσωτερικά πτερύγια στην ουρά.

EICMA: Honda 2026 - E-Clutch και νέα χρώματα για τα μεσαία μοντέλα

Το E-Clutch θα φορεθεί σε XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R και CB500 Hornet
Honda - E-Clutch στα μεσαία κυβικά
Από τον

Παύλο Καρατζά

4/11/2025

Η Honda τοποθετεί πλέον ευρέως τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη E-Clutch στην γκάμα των μεσαίων κυβικών της, και συγκεκριμένα στις μοτοσυκλέτες XL750 Transalp, CB750 Hornet, NX500, CBR500R και CB500 Hornet, ενώ για το 2026 τα προαναφερθέντα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν και σε νέα χρώματα.

Λίγες ημέρες μόλις πριν δημοσιεύσαμε ένα τεχνικό άρθρο για το E-Clutch της Honda και σήμερα η ιαπωνική εταιρεία ανακοινώνει πως θα χρησιμοποιήσει ευρέως τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη σε επιπλέον πέντε μοντέλα της! Σημειώστε πως τουλάχιστον για την ώρα θα συνεχίσουν να διατίθενται και οι εκδόσεις με τον συμβατικό συμπλέκτη στις πέντε παραπάνω μοτοσυκλέτες, για όλους όσους προτιμούν την κλασική εκδοχή αλλαγής ταχυτήτων.

Θυμίζουμε πως το E-Clutch σου δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις τη μανέτα του συμπλέκτη μόνο αν έτσι επιθυμείς καθώς έχεις τη δυνατότητα να... αγνοήσεις τη μανέτα, ανεβάζοντας και κατεβάζοντας ταχύτητες μόνο με τη χρήση του λεβιέ στο πόδι σαν να χρησιμοποιείς quickshifter διπλής κατεύθυνσης.

Hornet E-Clutch

Τα μοντέλα Transalp 750 και Hornet 750 διαθέτουν για το 2026 το Honda E-Clutch σε συνδυασμό με το Throttle-by-Wire. Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να ρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, προσαρμόζοντας τις στροφές του κινητήρα στην ταχύτητα του πίσω τροχού για ακόμα πιο ομαλή αλλαγή ταχυτήτων.

NX E-clutch

Το σύστημα Honda E-Clutch θα είναι επίσης διαθέσιμο για πρώτη φορά ως προαιρετικό σε τρία μοντέλα των 500cc και συγκεκριμένα τα CB500 Hornet, NX500 και CBR500R.

Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που το E-Clutch θα είναι διαθέσιμο σε μοντέλα που απαιτούν δίπλωμα A2.