Segway Apex H2 Prototype: Με τη δύναμη του υδρογόνου

Θα έχει “εκρηκτικές” επιδόσεις
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

18/11/2021

Μετά τις επίσημες δηλώσεις του πρόεδρου της Γαλλίας πως ξεκινά την κατασκευή νέων πυρηνικών εργοστασίων για την απρόσκοπτη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και φυσικά την απουσία οποιασδήποτε αντίδρασης από τις “οικολογικές οργανώσεις” (έπαθαν ταυτόχρονα αφωνία η Greenpeace, η WWF και η κυρία Greta Thumberg) υπάρχει άμεσα η ανάγκη να βρούμε εναλλακτικές λύσεις (που ταυτόχρονα να μην επηρεάζουν τις “οικολογικές” κομπίνες τους…) πριν ανατινάξουν στον αέρα ολόκληρο τον πλανήτη με τις πυρηνικές βόμβες μεγατόνων άρχισαν ήδη να χτίζουν σε κάθε σημείο του.

Η λύση της χρήσης υδρογόνου είναι μια από τις πιο άμεσες αντιπροτάσεις. Αυτή τη στιγμή η τεχνολογία τις παραγωγής υδρογόνου είναι το ίδιο “ανήθικη” με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, δηλαδή η μόλυνση του περιβάλλοντος γίνεται στο σημείο (εργοστάσιο) παραγωγής ενώ το όχημα που το χρησιμοποιεί δεν παράγει CO2, οπότε ο ιδιοκτήτης του χαίρεται (μόνος του) πως δεν μολύνει την ατμόσφαιρα. Αφού δεν καπνίζει μπροστά στα μάτια μου, άρα είναι και zero emissions ναούμ! Στην πραγματικότητα όμως η παραγωγή του υδρογόνου γίνεται από ορυκτά καύσιμα αυτή τη στιγμή και η διαδικασία απαιτεί τεράστια  ποσά ενέργειας, όπως τεράστια ποσότητα ενέργειας απαιτεί η ειδική μεταφορά του και αποθήκευσή του.

Θεωρητικά, το υδρογόνο είναι άφθονο σε αυτόν τον πλανήτη και αν βρούμε έναν αποδοτικό και πραγματικά οικολογικό τρόπο να το απομονώσουμε, θα έχουμε λύσει το ενεργειακό πρόβλημα της ανθρωπότητας για αιώνες… Έως τότε βέβαια, κανείς δεν μας απαγορεύει να φτιάξουμε οχήματα με κυψέλες υδρογόνου και να είμαστε έτοιμοι για την στιγμή που θα μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε χωρίς τύψεις. Οι Ιάπωνες πρωτοπορούν στα οχήματα με τεχνολογία κυψελών υδρογόνου, με την Honda (πρώτη) και την Toyota να έχουν αυτοκίνητα παραγωγής τα οποία πωλούν κυρίως στην Καλιφόρνια όπου τα πρατήρια της Shell έχουν τις ειδικές “αντλίες” ανεφοδιασμού. Επίσης, από το 2000 και μετά στην έκθεση του Τόκιο, οι τρεις από τους τέσσερεις μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές παρουσιάζουν διαρκώς πρωτότυπα (κυρίως scooter) με κυψέλες υδρογόνου, όπου τα περισσότερα από αυτά είναι λειτουργικά.

Τώρα είναι η σειρά της Segway (που πλέον ανήκει στους Κινέζους) να παρουσιάσει το δικό της concept bike με κυψέλες υδρογόνου. Όπως βλέπουμε, η Segway έφτιαξε μια σπορ μοτοσυκλέτα και όχι scooter, η οποία θα φτάνει από στάση στα 150km/h σε λιγότερα από 4 δευτερόλεπτα, χάρη στο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα των 60kw. Αισθητικά μας θυμίζει τις σπορ μοτοσυκλέτες της CFMOTO (λόγω των χρωμάτων) αλλά και σε κάποια σημεία τα Husqvarna Vitpilen/Svartpilen, βάζοντάς μας την ιδέα πως μπορεί να είναι σχεδιασμένη από το studio του Kiska στην Αυστρία. Προφανώς δεν πρόκειται για λειτουργικό πρωτότυπο, αλλά όπως πάντα η προσπάθεια μετράει….

Ετικέτες

Beta RX250 4T 2027 – Πρώτη εμφάνιση σε ιταλικό αγώνα [Βίντεο]

Η νέα τετράχρονη Beta που προορίζεται για τη μάχη της ΜΧ2 το 2027 έτρεξε τον πρώτο της αγώνα στο Internazionali d'Italia MX
Beta RX 250 4T prototype
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

18/2/2026

Η Beta έχει ήδη παρουσία στο κορυφαίο επίπεδο του παγκοσμίου ΜΧ, MXGP, από το 2021 με την MT Racing Team Beta και την τετράχρονη RX 450 4T, ενώ τώρα ετοιμάζεται και για την κατηγορία ΜΧ2 των 250 cc.

Η μοτοσυκλέτα που εξελίσσει για την ΜΧ2 εδώ και αρκετούς μήνες είναι η RX 250 4T και η πρώτη της δημόσια εμφάνιση έγινε στον πρόσφατο αγώνα της σειράς Internazionali d'Italia MX στη Mantua και δη στο δεύτερο σκέλος, στα χέρια ενός από τους αναβάτες δοκιμών της.

Beta RX 250 4T prototype

Χτισμένη γύρω από έναν ολοκαίνουργιο μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα 250 cc με δύο εκκεντροφόρους στην κεφαλή, έχει μια εμφανέστατη διαφοροποίηση από τη σχεδίαση της RX 450 4T τοποθετώντας την αλυσίδα της τελικής μετάδοσης στη δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας, αντίστροφα από το μοντέλο των 449 cc.

Beta RX 250 4T prototype

Νέο είναι και το πλαίσιο, ενώ η Beta μας λέει πως η τελική μορφή της RX 250 4T δεν είναι ακόμη καθορισμένη, καθώς η εξέλιξή της συνεχίζεται ακόμη.

Στόχος είναι η νέα ΜΧ μοτοσυκλέτα της να είναι έτοιμη πριν το Καλοκαίρι, όταν παραδοσιακά παρουσιάζονται όλα τα off-road μοντέλα των κατασκευαστών ενόψει του επόμενου πρωταθλήματος, με προφανή στόχο η Beta να είναι παρούσα και στην κατηγορία ΜΧ2 του παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2027.