Andrea Dovizioso-Yamaha MotoGP - Με διπλό ρόλο ο Ιταλός στην Yamaha Factory Racing

Ως αναβάτης εξέλιξης αλλά και ως σύμβουλος αναβατών! - Συμφωνία μέχρι το 2027
Dovi
Από τον

Παύλο Καρατζά

20/6/2025

Η Yamaha ανακοίνωσε ότι ο Andrea Dovizioso υπέγραψε τριετές συμβόλαιο με την εργοστασιακή ομάδα στο MotoGP, αναλαμβάνοντας τους ρόλους του δοκιμαστή αναβάτη αλλά και του συμβούλου απόδοσης αναβατών μέχρι το 2027.

Με την ιδιότητα του Test Rider, δηλαδή αναβάτη δοκιμών, ο Dovizioso θα συμμετέχει σε ιδιωτικές δοκιμές εκτός του ημερολογίου των Grand Prix, συμβάλλοντας άμεσα στην εξέλιξη των πρωτότυπων μοτοσυκλετών της Yamaha, με τον Ιταλό να έχει συμβάλλει σε αυτό τον ρόλο και στο πρόσφατο παρελθόν και μετά την αποχώρησή του από την ενεργό δράση το 2022.

Επιπλέον, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2004 στη κατηγορία των 125 κ.εκ.  θα αναλάβει τον νεοσύστατο ρόλο του Rider Performance Advisor - Συμβούλου Απόδοσης Αναβάτη. Στην ουσία δηλαδή θα είναι ο άνθρωπος ανάμεσα στους αναβάτες και του μηχανικούς, ώστε να διευκολύνει την επικοινωνία και την συνεννόηση μεταξύ των δύο πλευρών, υποστηρίζοντας την ομάδα της Yamaha στο MotoGP στην ανάλυση και τη μεταφορά δεδομένων.

Ο Ιταλός δήλωσε σχετικά: "Είμαι πραγματικά χαρούμενος που ανακοινώνω επίσημα αυτή τη νέα σύνδεση με τη Yamaha Motor Co., Ltd. Ξέρω ότι αποτελεί ένα σημαντικό βήμα σε μια σχέση που βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη και τον σεβασμό. Αισθάνομαι απόλυτα άνετα στο ρόλο που έχουμε ορίσει μαζί με τη Yamaha, με στόχο τη μεγιστοποίηση της συμβολής μου σε αυτό το σημαντικό έργο. Και με τις δύο ιδιότητες, ως Test Rider και Σύμβουλος Απόδοσης Αναβάτη, θεωρώ τον εαυτό μου ως βασικό σύνδεσμο μεταξύ των διαφόρων παραγόντων που εμπλέκονται στη διαδικασία ανάπτυξης. Στόχος μου θα είναι να δημιουργήσω ισχυρή συνεργασία μεταξύ αναβατών, ομάδας και πληρώματος, αξιοποιώντας την εμπειρία μου τόσο στην πίστα όσο και μέσα στο γκαράζ. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι αυτό το ταξίδι θα διαμορφωθεί από πολλές μικρές λεπτομέρειες που χρειάζονται προσοχή, αλλά έχουμε επίσης ένα σαφές όραμα για το αποτέλεσμα που θέλουμε να επιτύχουμε και γνωρίζουμε το επίπεδο αφοσίωσης που απαιτείται για να φτάσουμε εκεί".

Βάσει της παραπάνω εξέλιξης ο πολύπειρος Ιταλός φαίνεται πως θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη των αγωνιστικών μοτοσυκλετών MotoGP της ιαπωνικής εταιρείας, ειδικά σε ένα χρονικό σημείο που οι κατασκευαστές καταστρώνουν τα πλάνα τους, ώστε να είναι όσο πιο έτοιμοι γίνεται την σεζόν του 2027 όταν οι νέες πρωτότυπες μοτοσυκλέτες θα φέρουν κινητήρες 850 κυβικών.

Ετικέτες

MotoGP: Λευκός καπνός για συμφωνία διοργανωτών και κατασκευαστών

Στον ερχόμενο αγώνα στο Brno αναμένονται οι ανακοινώσεις και μετά … καταιγίδα μεταγραφών
motogp
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Η περίφημη συμφωνία που θα διέπει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP από το 2027 ως το 2031 έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από πέρυσι και, αν δεν είχε προκύψει η εξαγορά του MotoGP από τη Liberty Media, αυτό πιθανότατα θα είχε ήδη συμβεί. Οι νέοι Αμερικανοί ιδιοκτήτες ωστόσο εισέβαλλαν στο πρωτάθλημα ως ταύροι σε υαλοπωλείο και άρχισαν να δείχνουν δείγματα των προθέσεών τους σε όλα τα επίπεδα, από την υποβάθμιση των μικρότερων κατηγοριών ως τις ολοένα και διογκούμενες απαιτήσεις προς τις ομάδες.

Η Concorde Agreement, η συμφωνία που θα διέπει τη συνεργασία διοργανωτών και κατασκευαστών για τα επόμενα πέντε χρόνια ωστόσο δεν έχει υπογραφεί ακόμη, αν και πλέον όλα δείχνουν πως φτάσαμε στο τέλος της διαπραγμάτευσης και όλα δείχνουν πως στη Grand Prix της Τσεχίας το ερχόμενο σαββατοκύριακο (19-21/6) θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις.

Προφανώς ως τότε δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι έχει συμφωνηθεί, από τις πηγές μας ωστόσο προκύπτουν κάποια δεδομένα. Πρώτον και βασικότερο, το αίτημα των κατασκευαστών για ποσοστά από τα έσοδα του MotoGP μάλλον δεν περνά και, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχει συμφωνηθεί πάγιο ετήσιο ποσό προς τις ομάδες, όπως ίσχυε ως τώρα, αλλά πιθανότατα λίγο αυξημένο.

Μαθαίνουμε επίσης πως υπάρχουν αρκετές εκκρεμότητες στο ζήτημα της επικοινωνιακής προβολής, όπου η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna) θέλει πολύ αυξημένη εμπλοκή από τις ομάδες και τους κατασκευαστές, αλλά μάλλον δεν έχει βρεθεί ακόμη η χρυσή τομή εδώ.

Ακόμη περισσότερο όμως, περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τι άλλο θα αλλάξει στις διαδικασίες του πρωταθλήματος σε ζητήματα που είχαν τεθεί από την MGPSEG, όπως η ύπαρξη τρίτου αναβάτη ως αναπληρωματικού, η επιβολή μιας μοτοσυκλέτας ανά αναβάτη αντί δύο και άλλα τέτοια ζητήματα που αναμένεται να επηρεάσουν την αγωνιστική δράση πολύ πιο άμεσα από το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.

Πιθανότατα λοιπόν αυτό που θα ανακοινωθεί θα είναι ένα προσχέδιο συμφωνίας με τις βασικές αρχές που θα διέπουν το πρωτάθλημα από το 2027, με αρκετά ανοικτά θέματα να μεταφέρονται σε επόμενες διαβουλεύσεις. Διαβάζουμε επίσης για πρόβλεψη επέκτασης της συμφωνίας αυτής και για μια ακόμη πενταετία, δηλαδή ως και το 2036.

Στο μεταξύ, ενδεχόμενη ανακοίνωση της πολυπόθητης συμφωνίας θα ξεκλειδώσει και τις ανακοινώσεις μεταγραφών, κάτι που μάλλον δεν θα αλλάξει δραστικά τον κόσμο μας ως θεατές του αθλήματος, μιας και η επικαιρότητα πρακτικά έχει ήδη σκιαγραφήσει τις περισσότερες μετακινήσεις που θα γίνουν ενόψει 2027.

Ετικέτες