Dani Pedrosa: Ένας MotoGP Legend!

Η μέγιστη τιμή για τον Ισπανό αναβάτη
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

16/11/2018

Λίγο πριν τον τελευταίο του αγώνα ως αναβάτης των MotoGP και της Repsol Honda Team (αφού θα συνεχίσει την πορεία του ως αναβάτης εξέλιξης για την εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ), ο Dani Pedrosa μπήκε στο MotoGP Legends Hall of Fame στην Valencia.

Η ανακήρυξή του ως Θρύλος των MotoGP έγινε λίγο πριν τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, για τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στα 125 το 2003 και στα 250 το 2004 και το 2005), ο οποίος είναι και ένας από τους πιο επιτυχημένους αναβάτες όλων των εποχών στην μεγάλη κατηγορία.
Ο βραχύσωμος Ισπανός ξεκίνησε την διεθνή αγωνιστική του καριέρα το 2001 στα 125GP, όπου σαν rookie ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο και τερμάτισε στο πρωτάθλημα όγδοος. Την επόμενη χρονιά ήρθαν και οι νίκες στο ενεργητικό του τερματίζοντας στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος, ενώ το 2003 κέρδισε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο παίρνοντας πέντε νίκες εκείνη την σεζόν. Στο τέλος μάλιστα εκείνης της χρονιάς είχε σπάσει και τους δύο αστραγάλους του σε μία πτώση, αλλά παρόλα αυτά μεταπήδησε το 2004 στα 250, όπου πήρε κι εκεί τον τίτλο στην πρώτη του χρονιά στην κατηγορία! Έγινε τότε και ο νεότερος αναβάτης που πήρε νίκη στα 250 (18 ετών και 202 ημερών), αλλά και ο νεότερος πρωταθλητής της κατηγορίας όντας 19 ετών και 18 ημερών όταν τελείωσε το πρωτάθλημα.


Το 2006, ο Pedrosa πέρασε στην μεγάλη κατηγορία και χρειάστηκε μόλις τέσσερις αγώνες για να φτάσει στην πρώτη του νίκη στην Shanghai, ενώ με τους τερματισμούς τους στο βάθρο και την δεύτερη νίκη που πήρε στο Donington, χρίστηκε ως ένας από τους πιο πετυχημένους αναβάτες της κατηγορίας, τερματίζοντας και στην πέμπτη θέση του πρωταθλήματος. Την επόμενη χρονιά αναδείχθηκε δεύτερος πίσω από τον Casey Stoner, ενώ ήταν μέσα στην πρώτη τριάδα στο πρωτάθλημα του 2008, παρά το γεγονός ότι είχε σπάσει το χέρι του στις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν, αλλά και το ότι είχε μείνει εκτός από δύο αγώνες λόγω τραυματισμών.
Οι τραυματισμοί γενικότερα ήταν κάτι που ταλαιπώρησε αρκετά τον Pedrosa όλα αυτά τα χρόνια, αλλά πάντοτε ήταν μέσα στους διεκδικητές του τίτλου, με αποκορύφωμα το 2012 που έχασε το πρωτάθλημα για λίγο έχοντας πάρει και τις περισσότερες νίκες του μέσα σε μια χρονιά. Το 2017 ήταν μια σημαδιακή χρονιά για τον Dani, καθώς σημείωσε την 300η συμμετοχή του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα (στον αγώνα της πατρίδας του στη Jerez), ενώ έγινε και ο πρώτος αναβάτης στην ιστορία που έχει κερδίσει τουλάχιστον έναν αγώνα σε κάθε σεζόν, για 16 συνεχόμενα έτη! Η απόσυρσή του από τους αγώνες φέτος, τον βρίσκει ως τον τρίτο αναβάτη με τα περισσότερα βάθρα, πίσω από τους Valentino Rossi και Giacomo Agostini.
Ο Πρόεδρος της FIM, Vito Ippolito, τόνισε στην ομιλία του κατά την βράβευση του Pedrosa, ότι αποτελεί ένα παράδειγμα προς όλους τους αναβάτες και ιδιαίτερα τους νεότερους, για τον τρόπο που έτρεχε και που κέρδιζε, με κύριο χαρακτηριστικό του πόσο "καθαρός" αναβάτης ήταν. Ο Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna Sports, μίλησε για τα ανάμικτα συναισθήματά του, καθώς ήταν ευτυχής για την συμμετοχή του Pedrosa στο Hall of Fame, αλλά το γεγονός ότι ένας αναβάτης με τόση προϊστορία πίσω του φτάνει στο σημείο να αποσυρθεί του προκάλεσε ιδιαίτερη θλίψη.


Ο Pedrosa ήταν εμφανώς συγκινημένος, καθώς όπως είπε ο ίδιος, σε αυτό το ορόσημο της ζωής του εξακολουθεί να δέχεται την υποστήριξη του κόσμου, των διοργανωτών, αλλά και των αντιπάλων που αντιμετώπισε όλα αυτά τα χρόνια. Στην ερώτηση για το ποια στιγμή είναι αυτή που ξεχωρίζει στην πολυετή καριέρα του, ο Dani απάντησε ότι ήταν η κατάκτηση του πρώτου του πρωταθλήματος, το οποίο εκπλήρωνε ένα όνειρο ζωής. Πλέον, ο Pedrosa βάζει το όνομά του στην μακρά λίστα των Θρύλων των MotoGP μαζί με τους Giacomo Agostini, Mick Doohan, Geoff Duke, Wayne Gardner, Mike Hailwood, Daijiro Kato, Eddie Lawson, Anton Mang, Angel Nieto, Wayne Rainey, Phil Read, Jim Redman, Kenny Roberts, Jarno Saarinen, Kevin Schwantz, Barry Sheene, Marco Simoncelli, Freddie Spencer, Casey Stoner, John Surtees, Carlo Ubbiali, Alex Crivillé, Franco Uncini, Marco Lucchinelli, Randy Mamola, Kork Ballington και τον αείμνηστο Nicky Hayden.

Ετικέτες

Aleix Espargaro “Το Σάββατο, όταν πήγα για ύπνο, ήμουν 100% σίγουρος ότι θα κέρδιζα τον αγώνα της Κυριακής”

Άλλο ο αγώνας Sprint Race του Σαββάτου άλλο ο κυρίως αγώνας της Κυριακής
motomag Aleix Espargaro “Το Σάββατο, όταν πήγα για ύπνο, ήμουν 100% σίγουρος ότι θα κέρδιζα τον αγώνα. Ωστόσο ο χθεσινός αγώνας αποδείχτηκε εφιάλτης”
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

11/3/2024

Ο Aleix Espargaro μετά την τρίτη θέση που πέτυχε στον Sprint Race αγώνα του Σαββάτου στο Qatar σύμφωνα με τα λεγόμενα του ήταν βέβαιος πως θα κέρδιζε τον αγώνα της Κυριακής ωστόσο τα πράγματα για τον αναβάτη της Aprilia Racing την επόμενη ημέρα στο Qatar θύμιζαν περισσότερο εφιάλτη παρά ωραίο όνειρο.

Ο Espargaro μετά το βάθρο που σημείωσε το Σάββατο ήταν για πολλούς ένα εκ των φαβορί για να κερδίσουν τον αγώνα της Κυριακής ωστόσο μετά από τον πρώτο γύρο οι προβλέψεις πήγαν περίπατο ενώ σε κανένα σημείο του αγώνα δεν μπόρεσε να βρεθεί κοντά στον ανταγωνισμό με τον ίδιο να τερματίζει στην όγδοη θέση.

Ο αναβάτης της Aprilia Racing μετά το τέλος του αγώνα χαρακτήρισε την έλλειψη ρυθμού του την Κυριακή ντροπιαστική, λέγοντας ότι ένα πρόβλημα ελαστικών θα μπορούσε να είναι η μόνη λογική εξήγηση για τα προβλήματά που είχε.

Aleix Espargaro “Το Σάββατο, όταν πήγα για ύπνο, ήμουν 100% σίγουρος ότι θα κέρδιζα τον αγώνα. Ωστόσο ο χθεσινός αγώνας αποδείχτηκε εφιάλτης”

"Είχα κάποιο πρόβλημα με το πίσω ελαστικό. Από τον γύρο προθέρμανσης ένιωσα ότι το πίσω ελαστικό ήταν σαν να βρίσκεται σε πάγο. Δεν είχε καθόλου πρόσφυση. Ήταν ένας εφιάλτης σε όλο τον αγώνα. Δεν μπορούσα να στρίψω, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Το βράδυ του Σαββάτου μετά το Sprint Race, όταν πήγα για ύπνο, ήμουν 100% σίγουρος ότι θα κέρδιζα τον αγώνα της Κυριακής. Έτσι ένιωθα.

Αλλά ο αγώνας της Κυριακής ήταν ένας εφιάλτης. Ήμουν εξαιρετικά αργός, οπότε ήταν ντροπιαστικό. Πρέπει να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε με τη Michelin και με την ομάδα τι πήγε λάθος. Το Σάββατο, ήμουν πολύ γρήγορος. Ακόμη και στον τελευταίο γύρο ένιωθα ότι μπορούσα να κινηθώ στο 1.52, την Κυριακή σχεδόν έπεφτα σε κάθε στροφή. Ήμουν πολύ τυχερός που τερμάτισα στην πρώτη 10άδα".

Aleix Espargaro “Το Σάββατο, όταν πήγα για ύπνο, ήμουν 100% σίγουρος ότι θα κέρδιζα τον αγώνα. Ωστόσο ο χθεσινός αγώνας αποδείχτηκε εφιάλτης”

Τα πράγματα όμως δεν κύλησαν καλά στο Qatar ούτε και για τον teammate του Espargaro, Maverick Vinales. Ο Vinales ο οποίος τερμάτισε δύο θέσεις πιο πίσω από τον Espargaro στην δέκατη θέση με τη σειρά του ανέφερε το τι πήγε στραβά.

"Φυσικά, δεν είμαι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα επειδή το επίπεδό μας είναι πολύ υψηλότερο. Έχουμε βελτιωθεί στον τομέα της εκκίνησης ωστόσο πρέπει να βρούμε λύσεις για το φρενάρισμα.

Ειδικά τώρα με την κάθετη δύναμη και τη διαφορά στην αεροδυναμική, το μπροστινό ελαστικό πιέζεται από τη λάθος πλευρά, οπότε πρέπει προσπαθήσουμε να λύσουμε αυτό το πρόβλημα. Γενικότερα δεν φθείρω το εμπρός ελαστικό με τον τρόπο που οδηγώ ωστόσο στο Qatar συνέβη το αντίθετο, αυτό είναι μία ένδειξη πως κάτι κάνουμε λάθος όσον αφορά στο στήσιμο της RS-GP.”

Με αμφότερους τους δύο αναβάτες της Aprilia Racing να δηλώνουν προβληματισμένοι από τα ελαστικά της Michelin στο Qatar, μένει να δούμε αν σε δύο εβδομάδες στην Πορτογαλία λυθούν τα συγκεκριμένα προβλήματα.

Ετικέτες