Δεν θα τρέξει ο Vinales στο GP του Austin!

Αποσύρεται λόγω πένθους
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

30/9/2021

Η Aprilia ανακοίνωσε πριν από λίγο, ότι ο Maverick Vinales δεν θα συμμετέχει στο COTA MotoGP, λόγω του πένθους για τον θάνατο του ξαδέρφου του στον αγώνα των WorldSSP300 το περασμένο Σάββατο στην πίστα της Jerez.

Ο Dean Berta Vinales, ο οποίος ήταν μόλις 15 ετών και έτρεχε με την ομάδα που διηύθυνε ο πατέρας του Maverick Vinales, σκοτώθηκε όταν χτυπήθηκε από άλλους αναβάτες μετά από πτώση που είχε.

Η δήλωση που έδωσε στην δημοσιότητα η Aprilia, κάνει λόγο για το μικρό διάστημα που έχει περάσει μετά την τραγωδία και ότι ο Vinales, με την υποστήριξη της ομάδας του, "αποφάσισε να κάνει ένα διάλλειμα… Θα υπάρξουν άλλες ευκαιρίες και αγώνες για να συνεχίσουμε το πολλά υποσχόμενο ταξίδι μας μαζί". Αναλυτικά όλη η δήλωση:

Ο Maverivk Vinales δεν θα στηθεί στην σχάρα εκκίνησης του GP of Americas το ερχόμενο Σαββατοκύριακο στο Austin. Έχει περάσει λιγότερο από μία εβδομάδα μετά το ατύχημα του νεαρού ξαδέρφου του Maverick, Dean Berta Viñales, και αυτό το διάστημα δεν είναι αρκετό για να ανακτήσει την ηρεμία που χρειάζεται για να αγωνιστεί. Ο Maverick με την αμέριστη και απεριόριστη υποστήριξη της Aprilia Racing, αποφάσισε να απέχει για λίγο από την διαδικασία του να μάθει καλύτερα την μοτοσυκλέτα και της ομάδα του Noale."

"Ολόκληρη η οικογένεια της Aprilia Racing υποστηρίζει αυτή την απόφαση και στέκεται πλάι στον Maverick και την οικογένειά του. Θα υπάρξουν κι άλλες ευκαιρίες και άλλοι αγώνες για να συνεχίσουμε το πολλά υποσχόμενο ταξίδι μας μαζί. Ένα ταξίδι που θα πρέπει να σέβεται τους ανθρώπους που εμπλέκονται και τα συναισθήματά τους".

Το GP στο Austin είναι ο δεύτερος αγώνας που θα έχει χάσει ο Vinales, μετά τον αποκλεισμό του από την Yamaha στην Αυστρία. Μέχρι στιγμής δεν έχει επιβεβαιωθεί αν η Aprilia θα χρησιμοποιήσει τον test rider Lorenzo Savadori, ο οποίος αποχώρησε από την ομάδα μετά την έλευση του Vinales, για τον αγώνα της Αμερικής.

MotoGP-Honda: Χάνει προνόμια με την άνοδο στα γκρουπ δυναμικότητας - Λιγότερες παραχωρήσεις το 2026

Η 7η θέση του Marini προβιβάζει τη Honda στην τρίτη κατηγορία κατασκευαστών
Honda Concessions
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/11/2025

Η Honda συγκέντρωσε ακριβώς τους εννέα βαθμούς που χρειαζόταν στη Βαλένθια και ανεβαίνει επίσημα ένα γκρουπ δυναμικότητας ως κατασκευαστής, από το τελευταίο D στο αμέσως επόμενο C.

Μετά από μια δύσκολη διετία, όπου η Honda προσπάθησε να αξιοποιήσει στο μέγιστο τα προνόμια που έφερνε μαζί της η κατάταξη της εταιρείας στο "D", το τελευταίο γκρουπ δυναμικότητας για τους κατασκευαστές, ήρθε η ώρα του προβιβασμού για τους Ιάπωνες που "πληρώνουν" τώρα την πρόοδό τους, με τα προνόμια του εργοστασίου να περιορίζονται καθώς η ανταγωνιστικότητα των μοτοσυκλετών του αυξάνεται.

Ήταν ένα από τα μεγάλα παρασκήνια του φινάλε στη Βαλένθια. Μετά από 22 Grand Prix και το μέγιστο των 37 βαθμών ανά αγώνα, η Honda χρειαζόταν εννέα βαθμούς για να ανέβει στην κατάταξη του συστήματος παραχωρήσεων (concessions) και χάρη στην 7η θέση του Luca Marini κέρδισε ακριβώς εννέα!

Αυτό σημαίνει ότι η Honda χάνει κάποια από τα προνόμια του τελευταίου γκρουπ δυναμικότητας που έδιναν τη δυνατότητα σε έναν κατασκευαστή να βελτιώσει ταχύτερα τη μοτοσυκλέτα του και να αυξήσει έτσι τις πιθανότητες να πιάσει τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα από 260 ελαστικά δοκιμών που είχε στη διάθεσή της η Honda πέφτει στα 220, οι ελεύθερες δοκιμές με οποιονδήποτε αναβάτη περιορίζονται πλέον μόνο στους δοκιμαστές της ομάδας, οι πίστες ιδιωτικών δοκιμών από ελεύθερες, περιορίζονται σε τρεις, ενώ οι κινητήρες μειώνονται σε οκτώ από δέκα, χωρίς δυνατότητα εξέλιξης εντός της σεζόν. Τέλος, επιτρέπεται μόνο μία αναβάθμιση αεροδυναμικού πακέτου βοηθημάτων. Το μόνο που παραμένει ίδιο για τους Ιάπωνες είναι οι έξι wildcard συμμετοχές.

Μένει να δούμε εάν μπορεί να συνεχίσει αυτή την πρόοδο και μέσα στο 2026, ακόμα και με τις λιγότερες διευκολύνσεις την κατηγορίας C, με τα πρώτα δείγματα γραφής να αναμένονται την Τρίτη, στις δοκιμές της Βαλένθια. Από την πλευρά της στρατηγικής πάντως και με βάση το πώς εξελίχθηκε η χρονιά το όφελος για τη Honda θα ήταν μεγαλύτερο αν παρέμενε στο τελευταίο γκρουπ D, όπου τώρα πλέον βρίσκεται μόνο η Yamaha.