Η Ducati δεν "ξεχνά" τον Iannone

Θα μπορούσε να ξανατρέξει με την Pramac
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

22/4/2020

Η απόφαση της FIM για τον 18μηνο αποκλεισμό του Iannone απ’ τους αγώνες, ακούστηκε σαν πρωταπριλιάτικο ψέμα στα αυτιά του Ιταλού, όμως δεν παύει να είναι πέρα για πέρα αληθινή. Οι 18 μήνες μπορεί να θεωρηθούν είτε λίγοι είτε πολλοί, ανάλογα από ποια σκοπιά το κρίνουμε, όμως η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Απ’ τη μια, η μέγιστη ποινή του Ιταλού για την υπόθεση ντόπινγκ θα μπορούσε να φτάσει μέχρι και τα τέσσερα χρόνια, καταστρέφοντας την καριέρα του, ενώ απ’ την άλλη οι 18 μήνες δεν είναι και λίγοι. Το μόνο καλό είναι πώς ο Iannone επωφελείται απ’ την κατάσταση με τον κορωνοϊό, καθώς το πρωτάθλημα έχει παγώσει κι έτσι ούτε οι αντίπαλοί του ούτε οι μοτοσυκλέτες εξελίσσονται, οπότε όταν επιστρέψει το χάσμα θα είναι μικρότερο απ’ ότι θα ήταν υπό κανονικές συνθήκες.

O Iannone έχει μετανιώσει για την απόφαση να φύγει απ' τη Ducati

 

Η Aprilia έχει τονίσει πολλές φορές πώς τον θέλει για αναβάτη της και τάσσεται με το μέρος του, θεωρώντας πως θα έπρεπε να είχε αθωωθεί, αφού το δείγμα που τον καταδίκασε είχε επηρεαστεί από τροφική δηλητηρίαση όπως παρουσίασε ο Ιταλός στην υπερασπιστική του γραμμή. Η επιστροφή του στους αγώνες αναμένεται τον Ιούνιο του 2021, απ’ τη στιγμή που η ποινή άρχισε να μετρά απ’ τις 17 Δεκεμβρίου του 2019 (δηλαδή απ’ την ημέρα που ξεκίνησε η προσωρινή του αποβολή) και η τελευταία προσπάθεια απ’ τη πλευρά του Iannone για να επιστρέψει νωρίτερα, έγινε μέσα απ’ το δικαίωμα έφεσης στο CAS (το ανώτατο αθλητικό δικαστήριο).

Ωστόσο δεν είναι μόνο η Aprilia που θέλει τον Ιταλό αναβάτη, καθώς σε μια πρόσφατη συνέντευξή του ο Sporting Director της Ducati στα MotoGP, Paolo Ciabatti, φρόντισε να κάνει ξεκάθαρο ότι ο Ιταλός θα μπορούσε να ξανατρέξει με τα χρώματα της Pramac Ducati. Ας μην ξεχνάμε εξάλλου πώς ο Iannone “θήτεψε” για τρία χρόνια στη Ducati – δύο στην Pramac και ένα στην εργοστασιακή ομάδα – χαρίζοντάς μας μπόλικο θέαμα, ενώ ήταν ο αναβάτης που πρόσφερε την πρώτη νίκη στον Gigi Dall’ Igna στα MotoGP – και την πρώτη νίκη της Ducati απ’ την εποχή του Casey Stoner – στην Αυστρία το 2016.

Ο Iannone το 2016, πριν την πλαστική στο πιγούνι, γιορτάζει τη νίκη του στην Αυστρία με τον Gigi Dall' Igna

 

Το να ξανατρέξει με τα χρώματα της Pramac ο Ιταλός είναι σχήμα οξύμωρο, καθώς πρόκειται για μια ομάδα η οποία έχει το ρόλο του “φυτώριου” νέων αναβατών. “Από αυτή την άποψη ο Iannone διανύει ήδη το τριακοστό έτος της ηλικίας του και δεν θα ταίριαζε ιδιαίτερα σε μια τέτοια ομάδα. Αλλά γιατί όχι; Ποτέ μη λες ποτέ,” ανέφερε ο Giabatti. Απ’ την πλευρά του, ο 30χρονος αναβάτης έχει παραδεχτεί πως ένα απ’ τα πράγματα που έχει μετανιώσει στην καριέρα του είναι ότι αποφάσισε να φύγει απ’ την Ducati και ίσως αυτό να οφείλεται εν μέρει και στις εξαιρετικές σχέσεις που είχε με τον ιδιοκτήτη της Pramac, Paolo Campinoti, όπως αποκάλυψε ο Ciabatti λέγοντας: “Η σχέση των Campinoti και Iannone θυμίζει πατέρα και γιού και όταν πρόκειται για τέτοιες περιπτώσεις είναι δύσκολο να πεις όχι.”(σ.σ. αναφέρεται στην επιστροφή του Iannone στη Pramac)

Ακόμη, ο Ciabatti φρόντισε να αναγνωρίσει την αξία του αναβάτη της Aprilia, λέγοντας πως έχει αποδείξει στο παρελθόν το πόσο γρήγορος είναι και πώς έχει προκαλέσει πολλές φορές στο παρελθόν τον Marc Marquez στη Moto2. “Ο σεβασμός και το ενδιαφέρον μας για τον Iannone δεν έχει χαθεί. Μπορεί στο παρελθόν να μας εκνεύρισε με την συμπεριφορά του, αλλά έτσι κάνει με όλους στα paddock, αυτός είναι. Μπορεί να έχει πάρει μερικές λάθος αποφάσεις στο παρελθόν, όμως πιστεύω ότι τώρα έχει αναγνωρίσει πλήρως τα λάθη του.”

Η καριέρα του Ιταλού αναβάτη μπορεί να περνάει σιγά-σιγά προς το τελευταίο της κεφάλαιο, όμως τα λόγια του Ciabatti κάνουν τον Iannone να κοιτά το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία, γνωρίζοντας ότι υπάρχουν κι άλλες ομάδες που αναγνωρίζουν την αξία του.

Ετικέτες

Fabio Quartararo: Είμαστε ‘σούπερ μακριά’ από τον ανταγωνισμό

Απογοητευμένος από το MotoGP Sepang Test ο κορυφαίος αναβάτης της Yamaha και η αιτία δεν είναι μόνο το σπασμένο του δάκτυλο.
Fabio Quartararo
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

11/2/2026

Στην τελευταία χρονιά του MotoGP με κινητήρες του λίτρου πριν τη μετάβαση σε 850 cc από το 2027, η Yamaha πήρε τη δύσκολη απόφαση να αντικαταστήσει τον τετρακύλινδρο εν σειρά που χρησιμοποιούσαν οι Μ1 από την πρώτη στιγμή που το πρωτάθλημα πέρασε στην τετράχρονη εποχή το 2002.

Ο νέος V4 κινητήρας προφανώς αντικατοπτρίζει τη διάταξη που θα χρησιμοποιείται από το 2027 και η επιλογή των Ιαπώνων να τον ρίξουν από φέτος στο πρωτάθλημα αποσκοπεί στο να καλύψουν το χαμένο έδαφος απέναντι σε αντιπάλους που ζουν με τετρακύλινδρους V εδώ και χρόνια. Η κίνηση εμπεριέχει αρκετό ρίσκο, ειδικά για το πρωτάθλημα του 2026 και ο Fabio Quartararo έχει κάτι να πει επ’ αυτού.

Ο Γάλλος πρωταθλητής του 2021 ξεκίνησε καλούτσικα την τριήμερη δοκιμή της Sepang, μπαίνοντας στη δεκάδα των ταχύτερων χρόνων την πρώτη μέρα, έχοντας όμως αποκομίσει στην πορεία ένα σπασμένο δάκτυλο στο δεξί του χέρι που τον έβγαλε εκτός μάχης για τις υπόλοιπες δύο μέρες. Θεωρητικά αυτό ήταν σοβαρό πλήγμα, επισκιάστηκε ωστόσο από ένα τεχνικό πρόβλημα που ανάγκασε τη Yamaha να αποσύρει όλες τις Μ1 από τη δεύτερη μέρα του Τεστ και να τις επαναφέρει την τρίτη με μειωμένη απόδοση.

Σε ένα πρωτάθλημα που ο ανταγωνισμός συνεχίζει με μοτοσυκλέτες που αφενός ξέρει πολύ καλά, αφετέρου ήταν ήδη μπροστά από τη Yamaha σε επιδόσεις, η απώλεια του (βάσει κανονισμών) περιορισμένου χρόνου δοκιμών κάνει μια άσχημη κατάσταση ακόμη χειρότερη.

“Ξέρουμε που βρισκόμαστε, ξέρουμε πως είμαστε σούπερ μακριά, αλλά πρέπει να το δεχτούμε και να δουλέψουμε σκληρά, είναι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε,” είπε ο Fabio Quartararo.

“Είδαμε πόσο γρήγορα γυρνούν από την πρώτη κιόλας μέρα. Σε μια μέρα μόνο είδαμε απίστευτα γρήγορα γυρολόγια.

“Φυσικά δεν μπορώ να είμαι αισιόδοξος γιατί βλέπουμε πόσο υποφέρουμε, βλέπουμε πως οι χρόνοι μας δεν είναι τόσο καλοί. Όμως το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να βάλω τα δυνατά μου, να προσπαθήσω να οδηγήσω όσο καλύτερα μπορώ.

“Έχουμε ακόμη δουλειά να κάνουμε, ειδικά στη στροφή, στην πρόσφυση, στα ηλεκτρονικά, στη δύναμη. Είναι τόσα πολλά αυτά που πρέπει να ρυθμίσουμε.

Προσαρμόστηκα κατευθείαν στο στυλ του V4, κατάλαβα αμέσως πού έπρεπε να αλλάξω, πού έπρεπε να προσαρμοστώ. Αλλά νομίζω πως ο δικός μας V4 δεν είναι ακριβώς σαν των άλλωνΔεν είχα αρκετό χρόνο για να καταλάβω πού βρίσκεται ο V4 της Yamaha συγκριτικά με τους αντιπάλους μας γιατί δεν έκανα αρκετούς γύρους."

Πλέον οι τετράδα αναβατών της Yamaha έχει άλλη μια επίσημη δοκιμή δύο ημερών στην Ταϊλάνδη μια εβδομάδα πριν τον πρώτο αγώνα (27/1-2/3) για να προετοιμάσει όσο καλύτερα μπορεί τις νέες Μ1 ενόψει του φετινού πρωταθλήματος.

Το οποίο δεν αποκλείεται να είναι και το τελευταίο με τη Yamaha για τον Quartararo, που ήδη μιλά με τη Honda για να βρεθεί πάνω σε έναν άλλο V4 κινητήρα από το 2027.