Κοντά στο αμερικάνικο πρωτάθλημα Superbikes ο Petrucci!

Ανακοίνωσε τα νέα του σχέδια
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/1/2022

Ο Danilo Petrucci έχει καταφέρει να κρατάει συνεχώς τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του, από την στιγμή που σταμάτησε την καριέρα του στα MotoGP. Η απόφασή του να ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στους αγώνες rally raid προκάλεσε εντύπωση σε όλο τον κόσμο, ειδικά από την στιγμή που το πρώτο βήμα ήταν η συμμετοχή του στο Dakar Rally, όπου και συνεχίζει ακόμη μετά από μια εγκατάλειψη λόγω προβλήματος στα ηλεκτρικά της μοτοσυκλέτας του στην δεύτερη ειδική του αγώνα.

Τώρα το όνομά του κυκλοφορεί ξανά στον ειδικό τύπο σχετικά με μια επικείμενη μεταπήδησή του στο MotoAmerica, το αμερικάνικο πρωτάθλημα δηλαδή superbikes με την υποστήριξη της Ducati. Αν και ο ίδιος είπε πως η οριστική του απόφαση θα ανακοινωθεί μετά την ολοκλήρωση του Dakar, σε δηλώσεις που έκανε σε δημοσιογράφους στην Σαουδική Αραβία κατέστησε σαφές ότι κλίνει υπέρ της συμμετοχής του σε αγώνες στις Η.Π.Α. Σύμφωνα με την Gazzetta dello Sport, ο "Petrux" είπε: "Θα πάρω την απόφασή μου κατά την διάρκεια του Dakar. Η ομάδα με πιέζει αρκετά, γιατί η αγορά της Β. Αμερικής είναι πολύ σημαντική για την Ducati. Η ομάδα θέλει να αποδείξει ότι μπορεί να είναι ανταγωνιστική και ότι μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πρωτάθλημα".

Η συμφωνία που μπορεί να επαναφέρει τον Petrucci πάνω στην σέλα μιας Ducati, αφορά την ομάδα Dark Horse HSBK και ένα Panigale V4R με πλήρη εργοστασιακή υποστήριξη. Ήταν η μοτοσυκλέτα με την οποία ο Loris Baz τερμάτισε τέταρτος στο MotoAmerica στην πρώτη του κιόλας σεζόν, πίσω από τους Αμερικανούς Jake Gagne, Mathew Scholtz και Cameron Petersen.

Προφανώς η συμμετοχή ενός ονόματος με το βεληνεκές του Petrucci θα είναι μεγάλο θέμα για το MotoAmerica, ένα πρωτάθλημα που βρίσκεται διαρκώς σε διαδικασία αναβάθμισης από τότε που πήρε τα ηνία από το AMA Superbikes και λανσαρίστηκε εκ νέου.

Στο πρωτάθλημα αγωνίζονται εξίσου γνωστοί αναβάτες, όπως ο Toni Elias και ο Hector Barbera, αλλά ο Petrucci θα είναι ο πρώτος που κάνει απευθείας την μετάβαση, ενώ δεν αποκλείεται και η προοπτική για μεταπήδηση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Motul WSBK το 2023.

Αυτή η συμφωνία συνεπάγεται πως οι επιλογές του Tom Sykes μειώνονται για την χρονιά που διανύουμε, καθώς αποτελούσε την δεύτερη επιλογή της Ducati σε περίπτωση που απορρίψει την πρόταση ο Petrucci.

Concorde Agreement: Η συμφωνία που έχει μπλοκάρει το MotoGP – Οι διοργανωτές ζητούν πολλά, δεν δίνουν τίποτα

Αυτός είναι ο βασικός λόγος που δεν έχει ανακοινωθεί καμιά μεταγραφή ακόμη
liberty media
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/4/2026

Η συμφωνία που είναι γνωστή ως Concorde Agreement ουσιαστικά αφορά στα συμβόλαια συμμετοχής των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα MotoGP για την πενταετία από το 2027 ως και το 2031, καθώς τα τρέχοντα έχουν διάρκεια ως το τέλος της φετινής σεζόν. Δανείζεται το όνομά της από τον χώρο της Formula 1, το έτερο τέκνο της αμερικανικής Liberty Media που εσχάτως έχει βαλθεί να αλλάξει το MotoGP σε μια ανάλογη λογική.

Αυτή η συμφωνία θα έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από την αρχή της φετινής σεζόν, ωστόσο από την πρώτη στιγμή ήταν σαφές πως μεταξύ των δύο πλευρών υπήρχε ένα μεγάλο χάσμα. Από την πλευρά της διοργάνωσης βρίσκεται η Liberty Media και η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna), ενώ απέναντί τους βρίσκεται η Ένωση Κατασκευαστών (MSMA) και η Ένωση Αγωνιστικών Ομάδων (IRTA).

Η αρχική αποτυχία συμφωνίας οδήγησε σε νέα συνάντηση στα τέλη του Μαρτίου, στο περιθώριο του τρίτου αγώνα MotoGP της σεζόν στις ΗΠΑ, η οποία επίσης απέβη άκαρπη. Στο μεταξύ έχουν γίνει γνωστές αρκετές πρωτοκλασάτες μεταγραφές αναβατών ενόψει 2027, αλλά καμιά τους δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως και ο μόνος λόγος γι’ αυτό είναι η αποτυχία της συμφωνίας.

Επισήμως δεν υπάρχουν πολλές ανακοινώσεις, κάτι αναμενόμενο όταν μιλάμε για μια διαπραγμάτευση που είναι ακόμη σε εξέλιξη, αλλά σταδιακά αρχίζουν να βρίσκουν τον δρόμο τους προς τη δημοσιότητα αρκετές πληροφορίες σχετικά με τα σημεία που μπλοκάρουν τη συμφωνία. Ή μάλλον το ένα σημείο που διατρέχει όλα τα υπόλοιπα: το χρήμα.

Ένα βασικό ζητούμενο για τις Liberty και MGPSEG είναι η ανάπτυξη του MotoGP στα πρότυπα της F1 και ήδη έχουμε δει κάποια πρώτα βήματα που προωθεί η νέα διοργανώτρια, όπως η κατάργηση του Phillip Island για να αντικατασταθεί από μια πίστα σε δημόσιο δρόμο στη Αδελαΐδα. Κατατέθηκαν επίσης και αρκετά πιο αμφιλεγόμενες απόψεις, όπως αυτή που θέλει την καταμέτρηση των πρωταθλημάτων των αναβατών να μην κάνει αναφορά στις μικρότερες κατηγορίες (Moto2, Moto3), θέλοντας να απομονώσει επικοινωνιακά το MotoGP από τις άλλες κλάσεις ώστε να είναι πιο “συμπαγές” ως προϊόν μάρκετινγκ.

Τώρα γίνονται γνωστές και άλλες απαιτήσεις της διοργάνωσης προς τις ομάδες, όπως το να ενισχύσουν δραστικά τα τμήματα μάρκετινγκ και τις επικοινωνιακές δράσεις τους ώστε να πολλαπλασιαστεί η προβολή του αθλήματος.

Θέλουν επίσης όλες οι ομάδες να προσλάβουν σε μόνιμη βάση εφεδρικούς αναβάτες ώστε να μην σημειώνονται απουσίες στη σχάρα εκκίνησης όταν κάποιος τραυματιστεί, ενώ απαιτούν να έχουν όλοι οι κατασκευαστές λειτουργικά πρωτότυπα των αγωνιστικών μοτοσυκλετών τους διαθέσιμα για προωθητικές εκδηλώσεις καιρό πριν την έναρξη του πρωταθλήματος.

Αυτά περιγράφονται ως μέρος των απαιτήσεων της Liberty Media προς MSMA και IRTA, ενώ η πλευρά των αναβατών και ομάδων ζητά περισσότερα χρήματα με ένα νέο συμβόλαιο που να προβλέπει ανταπόδοση ως ποσοστό των εσόδων και όχι με σταθερό ετήσιο ποσό όπως γίνεται ως τώρα.

Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει από τις διαπραγματεύσεις, η Liberty προτείνει μια πάγια ετήσια πληρωμή 8 εκατομμυρίων ευρώ σε κάθε ομάδα, η οποία είναι κατά ένα εκατομμύριο αυξημένη από αυτή που λαμβάνουν τώρα - ή, κατά άλλες φήμες, ένα σταθερό ετήσιο ποσό ανά μοτοσυκλέτα στα ίδια επίπεδα με τα τωρινά. Από την πλευρά τους, οι ομάδες δηλώνουν πως αυτή η πρόταση συνιστά κοροϊδία, καθώς τα κόστη που καλούνται να επωμιστούν από τις νέες απαιτήσεις της Liberty θα τους κοστίσουν αρκετά περισσότερα χρήματα και επιμένουν σε ποσοστό επί των κερδών όπως στη F1.

Υπάρχουν κάποιες αντιπροτάσεις από τις ομάδες, όπως λ.χ. να προσληφθεί ένας εφεδρικός αναβάτης ανά κατασκευαστή και να χρησιμοποιείται στη θέση απόντα οποιασδήποτε ομάδας χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ενώ εκπρόσωπος της MSMA είπε ανώνυμα πως “οι κατασκευαστές δεν είναι αρνητικοί στην πρόταση αυτή, αν η Liberty πληρώσει τα δέοντα”, ωστόσο είναι μάλλον σαφές πως ο εφεδρικός αναβάτης δεν ακούγεται ως ιδανική λύση και θα προτιμούσαν να μην γίνει καμιά αλλαγή στο σημείο αυτό απ’ όσα ισχύουν σήμερα.

Το θέμα είναι πως έχει αρχίσει να διαγράφεται πλέον η γενική εικόνα και δυστυχώς μοιάζει να είναι αυτή που υποπτευόμασταν: η Liberty Media ήρθε με μεγάλες ορέξεις και πλάνα για το MotoGP, ζητώντας τα πάντα και δίνοντας τίποτα.

Στο τέλος βέβαια το ερώτημα είναι ένα και αμείλικτο: ποιος θα υποχωρήσει πρώτος; Είναι τα εργοστάσια σε θέση να απειλήσουν με αποχώρηση ή μήπως δεν έχουν κανένα πραγματικό διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια τους; Κι αν στο τέλος δεν επιτευχθεί η περίφημη Concorde Agreement για το MotoGP, πού οδεύουμε; Προς μια σεζόν χωρίς πρωτάθλημα το 2027;

Αν η τι άλλο, η συνέχεια αυτού του ανομολόγητου θρίλερ που διεξάγεται πίσω από κλειστές πόρτες και μακριά από μικρόφωνα και κάμερες θα έχει πολύ ενδιαφέρον.