MotoGP 2024, Sepang P1 - O Bagnaia με ψυχολογικό πλεονέκτημα, 2ος ο Martin με πτώση στο τέλος

Pecco Bagnaia
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

1/11/2024

Με τη Valencia να θρηνεί πάνω από 150 νεκρούς από τις καταστροφικές πλημμύρες, και το GP της πόλης να κρίνεται αβέβαιο, η απόδοση των δυο διεκδικητών, Martin και Bagnaia, στον προτελευταίο γύρο της σεζόν στη Μαλαισία θα μπορούσε να κρίνει τον τίτλο του 2024. Για την ώρα ο Martin προηγείται στη βαθμολογία με 453 βαθμούς, ενώ ο Bagnaia έπεται στη δεύτερη θέση με 436, όμως το ψυχολογικό πλεονέκτημα στα P1 πήγε στον Pecco που ήταν ταχύτερος, με τον Martin από κοντά, αλλά με πτώση στο τέλος που του ψαλιδίζει λίγο τα φτερά.

Στα πρωινά FP1 της Μαλαισίας -με βρεγμένα κομμάτια στην πίστα-, ταχύτερος όλων ήταν ο Pecco Bagnaia, δεύτερος ο Maverick Vinales και τρίτος ο Marco Bezzecchi. Έκτος ήταν ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία Jorge Martin, ένατος ο Andrea Iannone στην πρώτη του επαφή με MotoGP μοτοσυκλέτα μετά από 5 χρόνια αντικαθιστώντας τον Fabio Di Giannantonio, και 12ος ο Marc Marquez. Σημειώστε πάντως πως τα αποτελέσματα των ελεύθερων δοκιμαστικών ήταν απλώς ενδεικτικά, καθώς πολλοί αναβάτες δεν έβαλαν τα πιο μαλακά ελαστικά για επίτευξη χρόνου -ο Iannone "έγραψε" τον καλό του χρόνο με αυτά.

Τα P1 ξεκινούν με πολλή ζέστη, όπου το θερμόμετρο δείχνει 34 βαθμούς Κελσίου, ενώ η πίστα είναι στεγνή.

Ο ταχύτερος πρώτος χρόνος ανήκει στον Jorge Martin με 1:58.978 (ταχύτερος χρόνος στην πίστα είναι το 1:57.491 από την pole position του Pecco Bagnaia το 20230), ενώ στους πρώτους κιόλας γύρους έχουμε ένα σώσιμο από τον Marc Marquez και μια πτώση (lowside) χωρίς επιπτώσεις για τον Bread Binder.

Aleix Espargaro

Οκτώ λεπτά από την έναρξη των P1, πτώση έχει ο Aleix Espargaro στην δύσκολη και τεχνική 9 (στην ίδια στροφή είχε πτώση στα FP1 και o Pedro Acosta), ευτυχώς χωρίς τραυματισμό.

Λίγο πριν κλείσει το πρώτο τέταρτο των P1, ο Martin βελτιώνει ελαφρώς τον χρόνο του με 1:58.939, ενώ η πρώτη πεντάδα αυτή τη στιγμή έχει ως εξής: Martin, Miller, Acosta, Morbidelli και... Zarco! Έκτος είναι ο Quartararo, έβδομος ο Marc Marquez κα... 18ος ο Bagnaia. Ο Iannone είναι μόλις 20ος.

Τριάντα επτά λεπτά πριν το τέλος ο Bagnaia ξεκινά να βρίσκει τον ρυθμό του, για να ανέβει από 18ος στην 9η θέση, ενώ συνεχίζει να γυρίζει γρήγορα για να κόψει κι άλλο από τον χρόνο του, παραμένοντας όμως στην ίδια θέση.

Μισή ώρα πέρασε, μισή ώρα απομένει για την ολοκλήρωση των P1, και η πρώτη πεντάδα των ταχύτερων αναβατών έχει ως εξής: Martin, Miller, Acosta, Morbidelli και Zarco. Έκτος έχει ανέβει ο Bastianini, έβδομος είναι ο Quartararo και στις θέσεις 8 και 9 τα αδέλφια Marquez με πρώτο τον Marc. Ο Bagnaia συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα, 0,582 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο Martin.

Πτώση έχει εδώ ο Aleix Espargaro, τη δεύτερη του για τα P1 και... στην ίδια στροφή!

Οι τρεις τελευταίοι αναβάτες είναι οι Maverick Vinales (!), Andrea Iannone και Luca Savadori.

Εικοσιεφτά λεπτά πριν το τέλος, πέφτει από lowside στην 15 o Marco Bezzecchi, με λίγα, χωρίς να χτυπήσει.

Μαλακά φρέσκα ελαστικά μπαίνουν στους τροχούς των μοτοσυκλετών και όλοι οι πιλότοι βγαίνουν για time attack -την τελική επίθεση στους χρόνους-, 16 λεπτά πριν το τέλος των δοκιμαστικών.

Alex Rins

Σημειώστε πως η Yamaha δοκιμάζει στη Sepang νέο τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με τον Alex Rins να γράφει χρόνους με αυτόν, εν αναμονή του επερχόμενου V4 που θα έρθει αργότερα.

Την έκπληξη κάνει ο Takaaki Nakagami, που με φρέσκα ελαστικά ανεβαίνει... τρίτος, αν και πιστεύουμε πως οι χρόνοι θα αλλάξουν άρδην συντόμως καθώς όλοι οι αναβάτες πιέζουν πλέον στο όριο -και πέραν αυτού.

Πρώτος περνά ο Bagnaia με 1:58.280, 2ος ο Bastianini (1-2 η εργοστασιακή Ducati), τρίτος ο Alex Rins (με τον νέο κινητήρα), τέταρτος είναι ο Miller και πέμπτος ο Martin -όχι για πολύ ακόμα.

Jorge Martin

Bagnaia και Martin συνεχίζουν να γυρίζουν ταχύτατα, με τον Martin να γίνεται ο πρώτος αναβάτης στο 1:57, με 1:57.829!

Δεύτερος ανεβαίνει ο Bestia, τρίτος ο Pecco, τέταρτος ο Acosta και πέμπτος ο Quartararo!

Ο Martin αυξάνει κι άλλο το πλεονέκτημά του, ρίχνοντας τον χρόνο του κατά 0.100 δευτερόλεπτα στο 1:57.729.

Johann Zarco

Η Yamaha δείχνει να μπορεί να κρατηθεί ψηλά ακόμα και στο time attack, με Fabio και Alex να κάνουν το 4-7, όμως η Honda έχει υποχωρήσει, με τον Zarco 12o και τον Nakagami 15o.

Iannone

Ο Iannone βελτιώνει τον χρόνο του, όμως είναι 2.538 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο Martin, στην 21η θέση, περνώντας μπροστά μόνο από τον αναβάτη εξέλιξης Luca Savadori.

Πέντε λεπτά πριν την καρό σημαία και μπαίνουμε στην τελική ευθεία, στην τελευταία ευκαιρία για να περάσουν οι αναβάτες απευθείας στα Q2, αποφεύγοντας τα Q1.

Οι τελευταίοι τρεις αναβάτες της πρώτης δεκάδας που βρίσκονται άμεσα σε κίνδυνο για τα Q1 είναι οι Marc Marquez (8), Jack Miller (9) και Alex Marquez (10).

Pecco Bagnaia

Ο Pecco καταφέρνει και απαντά στον Martin, γράφοντας τον ταχύτερο χρόνο με 1:57.679, με το δράμα να έρχεται αμέσως μετά, αφού στην προσπάθειά του να ξαναπάρει την πρωτιά ο αναβάτης της Prima Pramac πέφτει από lowside στην 1!

Ένα λεπτό πριν το τέλος ο Alex Marquez από 12ος περνά 4ος, πετώντας έξω από την 10άδα τον αδελφό του, ο οποίος είναι 11ος, και έχει μια τελευταία ευκαιρία για να περάσει ξανά στην δεκάδα, με λίγα δευτερόλεπτα να απομένουν...

Marc Marquez

Χρόνο καταφέρνουν να γράψουν τελευταία στιγμή τόσο ο Vinales, όσο και ο Miller, ενώ ο Marc περνά 8ος, για να υποβιβαστεί μετά στην 9η θέση και να γλίτώσει τα Q1 στο παρά τρίχα, τερματίζοντας τελικά 10ος! 

Η πρώτη δεκάδα των P1 έχει ως εξής:

1. Pecco Bagnaia, Ducati, 1:57.679
2. Jorge Martin, Ducati, +0,050
3. Enea Bastianini, Ducai, +0,198
4. Maverick Vinales, Aprilia, +0,462
5. Alex Marquez, Ducati, +0,617
6. Fabio Quartararo, Yamaha, +0,624 
7. Franco Morbidelli, Ducati, +0,631
8. Alex Rins, Yamaha, 0,657
9. Jack Miller, KTM, 0,681
10. Marc Marquez, Ducati 0,683

Ετικέτες

Pertamina Enduro VR46 2026 - Ducati ξανά, ίδια σύνθεση, και μαύρο αντί λευκού

Δηλώσεις από Di Giannantonio, Morbidelli και Valentino Rossi - Για πρώτη φορά η παρουσίαση έγινε στη Ρώμη
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

14/1/2026

Η Pertamina Enduro VR46 Racing Team αποκάλυψε τα χρώματα της για το 2026, με την παρουσίαση να γίνεται για πρώτη φορά στη Ρώμη, σε θέμα που το δελτίο τύπου της ομάδας αποκαλεί “BLACKANDLIGHT”. Η ομάδα του "γιατρού" συνεχίζει και τη νέα χρονιά με τη μοτοσυκλέτα της Ducati και με ίδια σύνθεση αναβατών όπως και πέρυσι.

Οι αναβάτες Fabio Di Giannantonio και Franco Morbidelli ανέβηκαν στη σκηνή της εκδήλωσης, όπου οι οπαδοί είχαν επίσης την ευκαιρία να ακούσουν τον ιδιοκτήτη της ομάδας Valentino Rossi, καθώς και τον διευθυντή της ομάδας Alessio Salucci και τον team manager Pablo Nieto. Την παρουσίαση έκανε το μοντέλο, ηθοποιός και τραγουδίστρια, Desiree Popper.

“Η αρμονία γεννιέται από την ένταση των αντιθέτων” είναι η φράση του Ηράκλειτου που ανέφερε η ομάδα στην αρχή της νέας της εποχής, που στην περίπτωση της VR46 Racing Team αφορά την αντίθεση που δίνουν το κίτρινο φωσφοριζέ (που φέτος αυγάτισε βάφοντας και την ουρά της μοτοσυκλέτας) και το μαύρο -που πέρυσι ήταν λευκό.

Giannantonio

Fabio Di Giannantonio: “Είναι η τρίτη μου χρονιά με την Pertamina VR46 Racing Team. Είναι καταπληκτικό να ξεκινάμε τη νέα, τρίτη σεζόν μας μαζί με αυτά τα νέα χρώματα, μια πιο φωτεινή μοτοσυκλέτα με αυτό το κίτρινο που είναι πολύ ωραίο φέτος με το μαύρο. Περιμένω να κάνω σπουδαίους αγώνες, όπως τελειώσαμε τη χρονιά πέρυσι το 2025, ελπίζω να εξελιχθώ πολύ κατά τη διάρκεια της χρονιάς και να παλέψω στην πρώτη γραμμή. Είναι πολύ ξεχωριστό να ξεκινάω ξανά με την ομάδα, με τα ίδια μέλη φέτος, κάτι που είναι πρωτόγνωρο για μένα στο MotoGP. Νιώθω υπέροχα και ανυπομονώ να βγω στην πίστα.

Είναι η δεύτερη χρονιά μου ως εργοστασιακός αναβάτης της Ducati, οπότε θα είναι μια χρονιά λίγο διαφορετική σε σχέση με την προηγούμενη. Έχω περισσότερη εμπειρία, επίσης η ομάδα έχει περισσότερη εμπειρία με αυτή την κατάσταση, νομίζω ότι είμαι πιο ώριμος και πιο έτοιμος να καταλάβω τι θα είναι καλύτερο για μένα στη μοτοσυκλέτα και τι όχι. Ανυπομονώ να ξεκινήσω και με την ομάδα, και ας δούμε αν μπορούμε να βελτιώσουμε πολύ τη μοτοσυκλέτα για να παλέψουμε στην κορυφή.

Η νέα εμφάνιση είναι καταπληκτική, νομίζω ότι είναι πολύ στο στυλ του VR με αυτό το μαύρο και κίτρινο, μου θυμίζει πολύ το κράνος του Vale και νομίζω ότι είναι πολύ πιο επιθετική, πολύ πιο αγωνιστική, οπότε μου ταιριάζει πολύ καλά. Είναι πολύ ξεχωριστό, η Ρώμη είναι η πόλη μου και με τη μοτοσυκλέτα μου και την ομάδα μου εδώ, είναι φανταστικά. Σίγουρα είναι κάτι που θα θυμάμαι για πάντα και είναι επίσης φανταστικό για την ομάδα, νομίζω, ως ιταλική ομάδα, να ξεκινήσει τη νέα σεζόν στην πρωτεύουσα της Ιταλίας, στη Ρώμη, μια τόσο ιστορική πόλη."

Morbidelli

Franco Morbidelli: “Για αυτή τη δεύτερη σεζόν είμαι πολύ ενθουσιασμένος και ανυπομονώ να ξεκινήσει η σεζόν. Έχουμε ένα ακόμη έτος εμπειρίας μαζί και σίγουρα αυτό θα μας βοηθήσει, θα επιταχύνουμε ορισμένες διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου και έχω μεγάλη εμπιστοσύνη σε όλη την ομάδα. Σίγουρα υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να βελτιώσουμε σε σχέση με πέρυσι, που ήταν μια θετική χρονιά -ειδικά το πρώτο εξάμηνο. Μια χρονιά όπου είχαμε κάποια καλά αποτελέσματα, κάποια εξαιρετικά, αλλά και κάποια άσχημα. Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να βελτιωθούν και δουλεύουμε πάνω σε αυτά, είμαστε μαζί σε αυτό και ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε.

Η μοτοσυκλέτα είναι όμορφη. Μου αρέσει πολύ το κίτρινο χρώμα, είναι ένα χρώμα που μου αρέσει πολύ και ένα χρώμα που πάντα με συντροφεύει. Σίγουρα το λατρεύω και είναι η ψυχή της μοτοσυκλέτας. Αλλά ο χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας δίνεται από το μαύρο χρώμα στο ρεζερβουάρ καυσίμου και γύρω από τη μοτοσυκλέτα, και είναι πραγματικά ένας συνδυασμός χρωμάτων για αγώνες. Ελπίζω λοιπόν ότι η μοτοσυκλέτα θα είναι πιο γρήγορη στην πίστα εξαιτίας αυτού.

Η έναρξη της σεζόν στη Ρώμη ήταν υπέροχη. Η Ρώμη είναι μια πόλη που αγαπώ, γεννήθηκα εκεί και έζησα δέκα χρόνια εκεί. Έχω πολλούς φίλους και πολλές σχέσεις με αυτή την πόλη. Για μένα είναι η πιο όμορφη πόλη στον κόσμο και το να γίνει η παρουσίαση της ομάδας σε ένα τόσο ξεχωριστό μέρος είναι μοναδικό. Και είναι πραγματικά ωραίο -ελπίζω να δώσει σε όλη την ομάδα επιπλέον ενέργεια για να αντιμετωπίσει με τον καλύτερο τρόπο τη σεζόν του 2026”.

Rossi

Valentino Rossi: “Είμαστε έτοιμοι, είμαστε πολύ αισιόδοξοι και ο στόχος είναι να προσπαθήσουμε να τα πάμε καλύτερα από πέρυσι. Η περσινή σεζόν είχε πολλά σκαμπανεβάσματα. Στο MotoGP είναι πάντα πολύ δύσκολο για όλες τις ομάδες να παραμένουν στις πρώτες θέσεις κάθε Σαββατοκύριακο, οπότε νομίζω ότι αυτός μπορεί να είναι ο στόχος για φέτος. Να προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε και να είμαστε ανταγωνιστικοί παντού.

Φέτος αλλάξαμε. Πρόκειται για ένα έργο που πραγματοποιήσαμε σε συνεργασία με τον Aldo Drudi, και είναι ήδη η τρίτη σεζόν μας. Πριν από τρία χρόνια φτιάξαμε την κίτρινη μοτοσυκλέτα με το λευκό και αποφασίσαμε να συνεχίσουμε έτσι και πέρυσι, αλλά φέτος θέλαμε να αλλάξουμε. Διατηρήσαμε το κίτρινο, που είναι το χρώμα μας, αλλά προσθέσαμε το μαύρο, που είναι πιο αγωνιστικό, και επιστρέψαμε λίγο περισσότερο στα κλασικά μας χρώματα. Είμαστε έτοιμοι. Οι μοτοσυκλέτες είναι πολύ όμορφες – τώρα πρέπει απλώς να είμαστε γρήγοροι."

Δείτε όλες τις παρουσιάσεις των ομάδων των MotoGP εδώ.