MotoGP Brno: Νίκη Marc Marquez χωρίς αντίπαλο – Ιστορικό σερί για Ducati

Τρέχει μόνος του
MotoGP Brno: Νίκη Marc Marquez χωρίς αντίπαλο – Ιστορικό σερί για Ducati
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/7/2025

Η 7η θέση του Martin ενώ φέτος έχει κάνει 6.000 χιλιόμετρα λιγότερα σε πίστα από τους υπόλοιπους, σε μοτοσυκλέτα που δεν είχε δοκιμάσει και σε νέα ομάδα με την οποία είναι και στα μαχαίρια, δείχνει πως έχουμε χάσει μερικές μάχες με τον Marquez. Με την εικόνα αυτή να συμπληρώνει που και που μέσα στην σεζόν ο Bezzecchi που σήμερα πάλεψε με τις εργοστασιακές Ducati, κέρδισε τον Bagnaia και ο Marc Marquez τον άφησε για όσο χρόνο ήθελε εκείνος να τον αφήσει εμπρός.

Μετά πέρασε και έφυγε, τόσο απλό το κάνει να φαίνεται. Δεν υπάρχει αντίπαλος για τον Marc Marquez που για πρώτη φορά εδώ και χρόνια είναι σε μοτοσυκλέτα που μπορεί να αναδείξει το ταλέντο που έχει.

Το ρεκόρ σερί νικών για την ιστορία της Ducati, ενώ δεν έχει κλείσει σεζόν στην εργοστασιακή ομάδα, είναι απλά η επισφράγιση πως οι Ιταλοί ήξεραν πολύ καλά τι έκαναν όταν πήραν τον Alex Marquez και άνοιξαν, από τότε, τον κύκλο διαπραγματεύσεων με τον Marc Marquez.

Στην εκκίνηση ο Bagnaia κατάφερε να ξεκινήσει πολύ καλά και να κρατήσει τον Marc Marquez στην δεύτερη θέση με τον Bezzecchi ο οποίος έκανε μία φανταστική προσπέραση στον Quartararo.

Οι πρώτοι γύροι του Brno ήταν εξαιρετικοί για τους πολλούς θεατές που μαζεύτηκαν στις κερκίδες. Σχεδόν 220.000 μετά από μία πενταετία απουσίας είναι το παράδειγμα σε κάθε βαλτό δημοσιογράφο-prιτζή-προωθητή μίζας που λέει πως ο τάδε υπουργός θα φέρει τα MotoGP στην χώρα μας, όταν δεν μπορεί να εγγυηθεί μία τέτοια παρουσία. Σε μία χώρα χωρίς εθνικό προϊόν το να προσπαθείς να φέρεις το παγκόσμιο χρειάζεται δυνατές εγγυήσεις για τους θεατές και οι διοργανωτές ξέρουν πως όλοι μαζί δεν παρακολουθούν τα MotoGP ούτε οι μισοί για να μπορείς να πεις πως άλλοι τόσοι θα ταξιδέψουν και θα φέρουν τα νούμερα που χρειάζονται…

Ο Bagnaia σήμερα αντιστάθηκε λίγο περισσότερο, χρειάστηκε δύο φορές ο Marquez να προσπαθήσει και ο Bezzecchi βρέθηκε στο κατάλληλο σημείο για να περάσει εμπρός.

Ήταν μία φανταστική στιγμή για την Aprilia και μία μικρή έκπληξη για το κοινό αν και δεν υπήρχε κάποιος στις κερκίδες που να μην περίμενε τον Marc Marquez να κάνει την κίνησή του.

Στο μεταξύ ο Acosta δεν δυσκολεύτηκε να περάσει και αυτός τον Bagnaia και να είναι στην τρίτη θέση του βάθρου, μία εξαιρετική επίδοση για την πρώτη του φορά στην πίστα της Τσεχίας.

Ο Bastianini πέρασε και αυτός τον Bagnaia και είχαμε τις δύο KTM να ακολουθούν τον Marc Marquez που σημαίνει πως η εικόνα στον Sprint δεν είναι τυχαία και εν μέρη δικαιολογείται από την πίστα. Τελευταίος από τους τρόπους που βοηθά η πίστα είναι οι κερκίδες και το έντονο φιλο-KTM κλίμα. Σε άλλο αγώνισμα δεν θα έβρισκε καν την τελευταία θέση στις αιτίες αλλά τα MotoGP είναι από τα αθλήματα που η ψυχολογία παίζει τρομακτικά σημαντικό ρόλο και σε ένα σημείο επηρεάζεται και από εκεί. Όταν όλα πηγαίνουν καλά στο box τότε αυτή η μικρή λεπτομέρεια κάνει την διαφορά και τα πράγματα στο πορτοκαλί box πηγαίνουν για πρώτη φορά καλά σε αυτή τη σεζόν με τις εξελίξεις στο εργοστάσιο να οδεύουν προς την πλήρη λύση.

Όταν ο Bastianini περνούσε τον Bagnaia ο Alex Marquez έφτανε στο δικό του box έχοντας πέσει πάνω στον Mir καταλήγοντας και οι δύο εκτός αγώνα.

Το είπα εχθές, θα το πω και τώρα διότι πλέον είναι σίγουρο. Ο Mir έχει ένα μικρό ποσοστό ευθύνης για το γεγονός πως έχει κάνει ρεκόρ DNF με άλλους να τον ρίχνουν, λίγες από αυτές είναι οι φορές που έχει πέσει μόνος του. Δεν είναι μερίδιο ευθύνης ικανό να του το χρεώσει κανείς παρά μόνο να το επισημάνουμε ως μία κίνηση που μπορεί να κάνει την διαφορά. Να κρατά λιγότερο κλειστή την πόρτα, στους ταχύτερους. Πάντα θα φταίει ο πίσω, αλλά εδώ μιλάμε για το ρεκόρ πτώσεων προσπαθώντας να τον περάσουν. Ο Alex Marquez έκανε το λάθος, ήταν όλο δικό του και πήρε τον Mir παραμάζωμα ο οποίος ζήτησε τα ρέστα με τον Alex να του απαντά επίσης σε έντονο ύφος.

Στον 7ο γύρο και ενώ η παραπάνω αντιπαράθεση θα συνεχιζόταν από τα box, ο Bastianini που πίεζε να πλησιάσει τον Acosta σημειώνει πτώση μπροστά από τον Bagnaia και χωρίς πίεση από πίσω του. Απλά πάλευε να περάσει εμπρός και ένα μικρό λάθος ήταν αρκετό.

Την ίδια στιγμή που ο Bastianini σηκωνόταν από την αμμοπαγίδα ευτυχώς χωρίς τραυματισμό, ο Marc Marquez περνούσε τον Bezzecchi με έναν σεμιναριακό τρόπο καθώς φαινόταν να έχει υπολογίσει και την επόμενη στροφή στην κίνηση που έκανε. Πήρε την εσωτερική με την Aprilia δίπλα του και κρατώντας τα φρένα άνοιξε και την γραμμή τόσο – όσο για να μείνει μπροστά αλλά και να καταφέρει να κόψει την είσοδο του Bezzecchi.

Αμέσως μετά διέλυσε κάθε αμφιβολία καθώς ανέβασε την διαφορά τους στο 0,4, με τον ίδιο τρόπο που το κάνει πάντα: Να φαίνεται απλό και εύκολο.

Δεν τον ξανά πλησίασαν ποτέ, το αντίθετο μεγάλωνε συνεχώς την απόσταση.

Από τον 8ο γύρο δεν υπήρχε πλέον καμία μάχη για το βάθρο. Έτσι θα ήταν οι αγώνες αν ο Marc Marquez δεν είχε φτάσει στο σημείο να μείνει με το ένα χέρι σακατεμένο και είχε πάει στην Ducati νωρίτερα. Η απόσταση του Bagnaia με τον Acosta ήταν πλέον στο 1.8 και πιο πίσω επίσης υπήρχαν μικρές διαφορές, όχι ασφαλείας αλλά αρκετές για να μην υπάρχουν μάχες.

Ο αγώνας δεν θα μας έδινε άλλες μάχες. Ο Binder με τον Miller είχαν μία όμορφη στιγμή αλλά από μάχες είχαμε τελειώσει.

Ο Bagnaia μείωσε την απόσταση με Acosta αλλά όχι τόσο που να πλησιάσει και ο αγώνας στην ανανεωμένη πίστα του Brno έληξε όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς. Με τον Marc Marquez όχι απλά νικητή, αλλά κατακτητή της πρώτης θέσης.

Όπως είπε ο Bezzecchi, δεν έμεινα κοντά του πολύ, αλλά αυτό που είδα όσο κατάφερα, ήταν πως ο Marc Marquez οδηγούσε πολύ ομαλά με εκπληκτική ροή. Αισθανόμουν ότι μπορούσαν να τον φτάσω σε κάποια σημεία αλλά για να το κάνω ήμουν πιο απότομος στα φρένα και στο γκάζι. Η μεγάλη μας διαφορά είναι πως εκείνος κρατούσε αυτόν ρυθμό με πολλαπλάσια ομαλότητα που ειδικά σε αυτή την πίστα είναι πολύ σημαντικό προσόν.

ΘΕΣΗ

ΒΑΘΜΟΙ

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

 

93M. Marquez

Ducati Lenovo Team

40:04.62

2

 

72M. Bezzecchi

Aprilia Racing

+1.753

3

 

37P. Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

+3.366

4

 

63F. Bagnaia

Ducati Lenovo Team

+3.879

5

 

25R. Fernandez

Trackhouse MotoGP Team

+10.045

6

 

20F. Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+11.039

7

 

1J. Martin

Aprilia Racing

+15.820

8

 

54F. Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

+16.781

9

 

33B. Binder

Red Bull KTM Factory Racing

+17.371

10

 

44P. Espargaro

Red Bull KTM Tech3

+18.163

11

 

43J. Miller

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+18.669

12

 

10L. Marini

Honda HRC Castrol

+20.778

13

 

5J. Zarco

CASTROL Honda LCR

+20.961

14

 

79A. Ogura

Trackhouse MotoGP Team

+21.904

15

 

42A. Rins

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+22.563

16

 

49F. Di Giannantonio

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

+24.729

17

 

88M. Oliveira

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+27.640

18

 

7A. Fernandez

Yamaha Factory Racing Team

+28.310

Πτώσεις

   

23E. Bastianini

Red Bull KTM Tech3

 
   

36J. Mir

Honda HRC Castrol

 
   

73A. Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

 

 

Pertamina Enduro VR46 2026 - Ducati ξανά, ίδια σύνθεση, και μαύρο αντί λευκού

Δηλώσεις από Di Giannantonio, Morbidelli και Valentino Rossi - Για πρώτη φορά η παρουσίαση έγινε στη Ρώμη
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

14/1/2026

Η Pertamina Enduro VR46 Racing Team αποκάλυψε τα χρώματα της για το 2026, με την παρουσίαση να γίνεται για πρώτη φορά στη Ρώμη, σε θέμα που το δελτίο τύπου της ομάδας αποκαλεί “BLACKANDLIGHT”. Η ομάδα του "γιατρού" συνεχίζει και τη νέα χρονιά με τη μοτοσυκλέτα της Ducati και με ίδια σύνθεση αναβατών όπως και πέρυσι.

Οι αναβάτες Fabio Di Giannantonio και Franco Morbidelli ανέβηκαν στη σκηνή της εκδήλωσης, όπου οι οπαδοί είχαν επίσης την ευκαιρία να ακούσουν τον ιδιοκτήτη της ομάδας Valentino Rossi, καθώς και τον διευθυντή της ομάδας Alessio Salucci και τον team manager Pablo Nieto. Την παρουσίαση έκανε το μοντέλο, ηθοποιός και τραγουδίστρια, Desiree Popper.

“Η αρμονία γεννιέται από την ένταση των αντιθέτων” είναι η φράση του Ηράκλειτου που ανέφερε η ομάδα στην αρχή της νέας της εποχής, που στην περίπτωση της VR46 Racing Team αφορά την αντίθεση που δίνουν το κίτρινο φωσφοριζέ (που φέτος αυγάτισε βάφοντας και την ουρά της μοτοσυκλέτας) και το μαύρο -που πέρυσι ήταν λευκό.

Giannantonio

Fabio Di Giannantonio: “Είναι η τρίτη μου χρονιά με την Pertamina VR46 Racing Team. Είναι καταπληκτικό να ξεκινάμε τη νέα, τρίτη σεζόν μας μαζί με αυτά τα νέα χρώματα, μια πιο φωτεινή μοτοσυκλέτα με αυτό το κίτρινο που είναι πολύ ωραίο φέτος με το μαύρο. Περιμένω να κάνω σπουδαίους αγώνες, όπως τελειώσαμε τη χρονιά πέρυσι το 2025, ελπίζω να εξελιχθώ πολύ κατά τη διάρκεια της χρονιάς και να παλέψω στην πρώτη γραμμή. Είναι πολύ ξεχωριστό να ξεκινάω ξανά με την ομάδα, με τα ίδια μέλη φέτος, κάτι που είναι πρωτόγνωρο για μένα στο MotoGP. Νιώθω υπέροχα και ανυπομονώ να βγω στην πίστα.

Είναι η δεύτερη χρονιά μου ως εργοστασιακός αναβάτης της Ducati, οπότε θα είναι μια χρονιά λίγο διαφορετική σε σχέση με την προηγούμενη. Έχω περισσότερη εμπειρία, επίσης η ομάδα έχει περισσότερη εμπειρία με αυτή την κατάσταση, νομίζω ότι είμαι πιο ώριμος και πιο έτοιμος να καταλάβω τι θα είναι καλύτερο για μένα στη μοτοσυκλέτα και τι όχι. Ανυπομονώ να ξεκινήσω και με την ομάδα, και ας δούμε αν μπορούμε να βελτιώσουμε πολύ τη μοτοσυκλέτα για να παλέψουμε στην κορυφή.

Η νέα εμφάνιση είναι καταπληκτική, νομίζω ότι είναι πολύ στο στυλ του VR με αυτό το μαύρο και κίτρινο, μου θυμίζει πολύ το κράνος του Vale και νομίζω ότι είναι πολύ πιο επιθετική, πολύ πιο αγωνιστική, οπότε μου ταιριάζει πολύ καλά. Είναι πολύ ξεχωριστό, η Ρώμη είναι η πόλη μου και με τη μοτοσυκλέτα μου και την ομάδα μου εδώ, είναι φανταστικά. Σίγουρα είναι κάτι που θα θυμάμαι για πάντα και είναι επίσης φανταστικό για την ομάδα, νομίζω, ως ιταλική ομάδα, να ξεκινήσει τη νέα σεζόν στην πρωτεύουσα της Ιταλίας, στη Ρώμη, μια τόσο ιστορική πόλη."

Morbidelli

Franco Morbidelli: “Για αυτή τη δεύτερη σεζόν είμαι πολύ ενθουσιασμένος και ανυπομονώ να ξεκινήσει η σεζόν. Έχουμε ένα ακόμη έτος εμπειρίας μαζί και σίγουρα αυτό θα μας βοηθήσει, θα επιταχύνουμε ορισμένες διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου και έχω μεγάλη εμπιστοσύνη σε όλη την ομάδα. Σίγουρα υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να βελτιώσουμε σε σχέση με πέρυσι, που ήταν μια θετική χρονιά -ειδικά το πρώτο εξάμηνο. Μια χρονιά όπου είχαμε κάποια καλά αποτελέσματα, κάποια εξαιρετικά, αλλά και κάποια άσχημα. Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να βελτιωθούν και δουλεύουμε πάνω σε αυτά, είμαστε μαζί σε αυτό και ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε.

Η μοτοσυκλέτα είναι όμορφη. Μου αρέσει πολύ το κίτρινο χρώμα, είναι ένα χρώμα που μου αρέσει πολύ και ένα χρώμα που πάντα με συντροφεύει. Σίγουρα το λατρεύω και είναι η ψυχή της μοτοσυκλέτας. Αλλά ο χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας δίνεται από το μαύρο χρώμα στο ρεζερβουάρ καυσίμου και γύρω από τη μοτοσυκλέτα, και είναι πραγματικά ένας συνδυασμός χρωμάτων για αγώνες. Ελπίζω λοιπόν ότι η μοτοσυκλέτα θα είναι πιο γρήγορη στην πίστα εξαιτίας αυτού.

Η έναρξη της σεζόν στη Ρώμη ήταν υπέροχη. Η Ρώμη είναι μια πόλη που αγαπώ, γεννήθηκα εκεί και έζησα δέκα χρόνια εκεί. Έχω πολλούς φίλους και πολλές σχέσεις με αυτή την πόλη. Για μένα είναι η πιο όμορφη πόλη στον κόσμο και το να γίνει η παρουσίαση της ομάδας σε ένα τόσο ξεχωριστό μέρος είναι μοναδικό. Και είναι πραγματικά ωραίο -ελπίζω να δώσει σε όλη την ομάδα επιπλέον ενέργεια για να αντιμετωπίσει με τον καλύτερο τρόπο τη σεζόν του 2026”.

Rossi

Valentino Rossi: “Είμαστε έτοιμοι, είμαστε πολύ αισιόδοξοι και ο στόχος είναι να προσπαθήσουμε να τα πάμε καλύτερα από πέρυσι. Η περσινή σεζόν είχε πολλά σκαμπανεβάσματα. Στο MotoGP είναι πάντα πολύ δύσκολο για όλες τις ομάδες να παραμένουν στις πρώτες θέσεις κάθε Σαββατοκύριακο, οπότε νομίζω ότι αυτός μπορεί να είναι ο στόχος για φέτος. Να προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε και να είμαστε ανταγωνιστικοί παντού.

Φέτος αλλάξαμε. Πρόκειται για ένα έργο που πραγματοποιήσαμε σε συνεργασία με τον Aldo Drudi, και είναι ήδη η τρίτη σεζόν μας. Πριν από τρία χρόνια φτιάξαμε την κίτρινη μοτοσυκλέτα με το λευκό και αποφασίσαμε να συνεχίσουμε έτσι και πέρυσι, αλλά φέτος θέλαμε να αλλάξουμε. Διατηρήσαμε το κίτρινο, που είναι το χρώμα μας, αλλά προσθέσαμε το μαύρο, που είναι πιο αγωνιστικό, και επιστρέψαμε λίγο περισσότερο στα κλασικά μας χρώματα. Είμαστε έτοιμοι. Οι μοτοσυκλέτες είναι πολύ όμορφες – τώρα πρέπει απλώς να είμαστε γρήγοροι."

Δείτε όλες τις παρουσιάσεις των ομάδων των MotoGP εδώ.