MotoGP: Γιατί δεν πήρε ποινή ο Jorge Martin για την ανοιχτή την φόρμα του στην Ινδία

Το νέο σύστημα επικοινωνίας μεταξύ αναβατών και της διεύθυνσης αγώνα τον γλύτωσε από μια μαύρη σημαία
motomag MotoGP: Ο λόγος που ο Martin δεν πήρε ποινή για το περιστατικό με την φόρμα του στην Ινδία
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

25/9/2023

Ο διεκδικητής του πρωταθλήματος Jorge Martin ήταν τυχερός μέσα στην ατυχία του κατά τη διάρκεια του ινδικού Grand Prix καθώς το φερμουάρ της αγωνιστικής φόρμας της Alpinestars ήταν ανοιχτό κάτι που παραβαίνει τους κανονισμούς, με τον ίδιο να καταφέρνει να γλυτώσει την μαύρη σημαία λόγω του νέου συστήματος επικοινωνίας.

Πριν φτάσουμε στο χθεσινό συμβάν με την αγωνιστική φόρμα της Alpinestars του Martin, θα κάνουμε μία αναδρομή στο παρελθόν και θα σας ξαναθυμίσουμε το περιστατικό που είχε συμβεί στην πίστα της Καταλονίας το 2021 με πρωταγωνιστή τότε τον Fabio Quartararo. Kατά τη διάρκεια των τελευταίων γύρων του αγώνα ο Γάλλος αναβάτης της Yamaha οδηγούσε με ανοιχτό το φερμουάρ της αγωνιστικής φόρμας της Alpinestars, αφού προηγουμένως είχε πετάξει τον προστατευτικό θώρακα του εντός πίστας. Η διεύθυνση αγώνα είχε επιβάλει μετά το τέλος του Καταλανικού GP ποινή τριών δευτερολέπτων για το συγκεκριμένο συμβάν, ενώ Suzuki και Ducati είχαν κάνει ένσταση καθώς θεωρούσαν πως έπρεπε να είχε βγει μαύρη σημαία καθώς υπήρχε σημαντικό θέμα ασφαλείας. Η Alpinestars η οποία είχε πραγματοποιήσει έλεγχο στην φόρμα του Quartararo είχε δηλώσει πως όλα σε αυτή ήταν λειτουργικά και απλά ο Γάλλος δεν έχει φροντίσει να κουμπώσει το φερμουάρ μέχρι επάνω. Στη συνέχεια για να αποτραπούν ανάλογα περιστατικά στο μέλλον, η Alpinestars εισάγαγε διπλό κλείστρο στο σημείο που κουμπώνει το φερμουάρ, ενώ ο κανονισμός άλλαξε με τους αναβάτες να είναι υποχρεωμένοι να κουμπώνουν τις φόρμες τους μέχρι επάνω ειδάλλως θα επιβάλλεται η ποινή της μαύρης σημαίας, ακόμη μία σημαντική αλλαγή προς όφελος των αναβατών ήρθε και μέσω του νέου συστήματος επικοινωνίας μεταξύ αναβατών-ομάδων και διεύθυνσης αγώνα, όπου πλέον στο dashboard της μοτοσυκλέτας εμφανίζεται η ένδειξη “equipment” -εξοπλισμός- σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά.

MotoGP

Και τώρα ερχόμαστε στην περίπτωση του Martin, ο Ισπανός αναβάτης της Pramac Ducati στους τελευταίους γύρους του ινδικού GP “πιάστηκε” από τις τηλεοπτικές κάμερες να οδηγεί με ανοιχτό το φερμουάρ της αγωνιστικής φόρμας της Alpinestars ενώ ήταν στη δεύτερη θέση πίσω από τον Marco Bezzecchi. Ο Martin πιθανόν είχε ξεκινήσει τον αγώνα με κουμπωμένο το φερμουάρ της στολής του ωστόσο είχε ξεχάσει να κλείσει το διπλό κλείστρο καθώς εκεί τοποθετείτε το ειδικό γιλέκο για να κρατά τους αναβάτες δροσερούς το οποίο αφαιρείται πριν το γύρο σχηματισμού. Ο Martin ο οποίος ξεκίνησε κανονικά τον αγώνα σε κάποιο σημείο παρατήρησε πως στα όργανα της Ducati GP23 αναβόσβηνε η ένδειξη “equipment” -εξοπλισμός- την οποία είχε στείλει η διεύθυνση αγώνα. Ο Ισπανός ο οποίος είδε το φερμουάρ να ανοίγει πρόλαβε να ξανακουμπώσει το φερμουάρ μέχρι πάνω χάνοντας 1,5 δευτερόλεπτα από τον αντίπαλο του Quartararo που βρισκόταν μια θέση πιο πίσω. Ωστόσο το σημαντικότερο όλων ήταν πως με αυτή του κίνηση πρόλαβε να αποφύγει την επιβολή μαύρης σημαίας, κάτι που θα γκρέμιζε το όνειρο της διεκδίκησης του τίτλου. Ο Mike Webb ο οποίος ήταν ο τότε υπεύθυνος της διεύθυνσης αγώνα στο Καταλονικό GP είχε αναφέρει πως το 2021 είχαμε για πρώτη φορά ένα περιστατικό το οποίο αφορούσε εξοπλισμό ενός αναβάτη, οπότε ήταν πρωτόγνωρο και για τους αγωνοδίκες. Από τότε και μετέπειτα, αποφασίσαν πως αν κάτι μπορεί να διορθωθεί σε σχέση με τον εξοπλισμό από τον αναβάτη εντός πίστας, τότε μπορεί να γίνει αφού πρώτα υπάρχει προειδοποίηση μέσω του συστήματος επικοινωνίας. Έτσι μέσω του συστήματος επικοινωνίας και της άμεσης συμόρωσης του ο Jorge Martin, ο ισπανός αναβάτης γλύτωσε την βαριά ποινή στο ινδικό GP.

Ετικέτες

Νέα εποχή Moto3: Με κινητήρες CP2 της Yamaha από το 2028!

Με μια αιφνιδιαστική ανακοίνωση αποκαλύπτεται η ριζική αλλαγή της μικρής κατηγορίας
moto3-yamaha
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

25/6/2026

MotoGP και Yamaha Motor ανακοίνωσαν σήμερα, Πέμπτη 25 Ιουνίου, την επίτευξη συμφωνία βάσει της οποίας η Yamaha θα γίνει αποκλειστική προμηθεύτρια της κατηγορίας Moto3 από το 2028 ως το 2033.

Η αποκάλυψη έγινε στο περιθώριο του επερχόμενου αγώνα στο Assen και προβλέπει πως η νέα μορφή της κατηγορίας θα ακολουθεί στα βήματα της Moto2, με κοινούς κινητήρες για όλους.

Ο κινητήρας που θα χρησιμοποιηθεί θα προέλθει από τον δικύλινδρο CP2 της Yamaha – τον γνωστό των R7, ΜΤ-07, Tenere, Tracer7 κ.ο.κ. – μετά από τροποποιήσεις για αγωνιστική χρήση στο επίπεδο των GP. Σκοπός, ως περιγράφεται στην ανακοίνωση του MotoGP, είναι να φτάσει στο επίπεδο απόδοσης ισχύος προς μάζα που χαρακτηρίζει τις τρέχουσες μοτοσυκλέτες της Moto3.

Το πρόγραμμα προορίζεται για την ανάπτυξη των νέων ταλέντων, όπως ακριβώς δουλεύει αυτή τη στιγμή η Moto3, αλλά με πλήρους μεγέθους μοτοσυκλέτες, ενώ από το 2029 οι ίδιες αγωνιστικές με ελαφρώς μειωμένη απόδοση θα χρησιμοποιηθούν και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Moto3 Junior. Μάλιστα αναφέρονται συζητήσεις με άλλα εθνικά πρωταθλήματα που ενδιαφέρονται να ενσωματώσουν ανάλογη κατηγορία στα προγράμματά τους.

moto3-yamaha

Στις αρχές της περασμένης δεκαετίας οι Moto2 και Moto3 είχαν σχεδιαστεί σε μια modular λογική, όπου δύο κύλινδροι των μοτοσυκλετών MotoGP θα έφτιαχναν δικύλιδρα 500άρια για τη Moto2 και ένας τέτοιος τα μονοκύλινδρα της Moto3, ωστόσο ουδέποτε κατάφεραν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των κατασκευαστών.

Έτσι η Moto2 πέρασε πρώτα από ενιαίο με κινητήρες Honda CBR600RR και πλέον με Triumph Street Triple 765 RS, ενώ η Moto3 απέκτησε έναν πιο πρωτότυπο χαρακτήρα που και πάλι δεν κατάφερε να συγκεντρώσει πολλούς κατασκευαστές. Σήμερα η μικρή κατηγορία έχει μόνο δύο μοτοσυκλέτες, Honda και ΚΤΜ, οπότε κινδυνεύει να γίνει ακούσια ενιαία αν ένας εκ των δύο αποφασίσει να σταματήσει να επενδύει σε αυτή – φόβοι που γιγαντώθηκαν όταν η ΚΤΜ βρέθηκε προ οικονομικών προβλημάτων.

Η λύση που προκρίνεται λοιπόν είναι αυτή του ενιαίου τύπου Moto2, δηλαδή κοινοί κινητήρες και ελευθερία στα πλαίσια. Ας ελπίσουμε αυτή η μετάβαση να μην πλήξει το απίθανο θέαμα της μικρής κατηγορίας, η οποία κάνει κάθε σαββατοκύριακο να μοιάζει με τον αγώνα της χρονιάς, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να πούμε για τη μεσαία κλάση με τις βαρύτερες και ισχυρότερες μοτοσυκλέτες.

Ετικέτες