MotoGP: Η απάντηση της Yamaha για την τιμωρία

"Λάθος κατανόηση των κανονισμών" ισχυρίζεται η Yamaha
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

6/11/2020

Η Yamaha εξέδωσε μόλις πριν από λίγο ένα δελτίο τύπου, παίρνοντας θέση για την τιμωρία και την ποινή που της επιβλήθηκε από την FIM, λόγω μη συμμόρφωσης με τους τεχνικούς κανονισμούς. Η Yamaha ουσιαστικά προχώρησε σε αλλαγές στον κινητήρα της χωρίς την ομόφωνη έγκριση από την MSΜΑ, γι' αυτό και αφαιρέθηκαν βαθμοί τόσο από το εργοστάσιο όσο και από τις ομάδες της στα MotoGP.

Στην ανακοίνωσή της, λοιπόν, η Yamaha αναφέρει πως "αναγνωρίζουμε, σεβόμαστε και αποδεχόμαστε την απόφαση της FIM, σχετικά με το λανθασμένο πρωτόκολλο που ακολουθήσαμε. Δεν θα ασκήσουμε έφεση για την ποινή."

"Λόγω του εσωτερικού ελέγχου και της λανθασμένης κατανόησης των κανονισμών, παραλείψαμε να δώσουμε πρωτίστως ενημέρωση και να εξασφαλίσουμε την έγκριση της MSMA, για την χρήση βαλβίδων από δύο διαφορετικούς κατασκευαστές."

"Θέλουμε να καταστήσουμε σαφές πως δεν υπήρχε κακή πρόθεση πίσω από την χρησιμοποίηση βαλβίδων από δύο διαφορετικούς προμηθευτές, οι οποίες κατασκευάστηκαν βάσει ενός κοινού σχεδιασμού."

Η ανακοίνωση της Yamaha κλείνει με την δέσμευση της εταιρείας πως θα μείνει απόλυτα αφοσιωμένη στην υποστήριξή των αναβατών της και των δύο ομάδων της στα MotoGP, στην προσπάθειά τους για την κατάκτηση του τίτλου.

Το περίεργο βέβαια στην συγκεκριμένη τοποθέτηση της Yamaha, είναι ότι ενώ μιλά για λανθασμένη κατανόηση κανονισμών, η ίδια είχε ζητήσει να της επιτραπεί η αλλαγή των βαλβίδων στους κινητήρες, αποσύροντας λίγο μετά το αίτημά της προκειμένου να μην αποκαλύψει τεχνολογικά μυστικά στους ανταγωνιστές της. Αυτό από μόνο του μαρτυρά ότι στην Yamaha γνωρίζουν πολύ καλά τους κανονισμούς και την ερμηνεία τους, κάνοντας την παραπάνω τοποθέτηση να μοιάζει ως μια… παιδική δικαιολογία, η οποία μάλλον δεν πείθει κανέναν!

Honda: Έναρξη δοκιμών της νέας μοτοσυκλέτας MotoGP του 2027 - Με τον κινητήρα των 850 κ.εκ.

Συλλογή δεδομένων στην πίστα της Sepang για ένα διήμερο
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/12/2025

Το 2027 είναι πιο κοντά από όσο νομίζουμε και η Honda, αύριο Τετάρτη, θα βρεθεί στην πίστα της Sepang με την μοτοσυκλέτα των 850 κυβικών που θα συμμετέχει στο MotoGP από την μεθεπόμενη χρονιά.

Η ιαπωνική εταιρεία ετοιμάζεται να επικεντρωθεί στην εξέλιξη του νέου κινητήρα των 850 κυβικών και στα ελαστικά Pirelli που θα κάνουν την εμφάνισή τους στην κορυφαία κατηγορία το 2027.

Λίγες μέρες πριν, η KTM είχε ανοίξει το δρόμο για το 2027, καθώς ο Pol Espargaró δοκίμασε την τη νέα αυστριακή μοτοσυκλέτα των 850 κυβικών στην πίστα της Jerez.

Τώρα είναι η σειρά της Honda και του Takaaki Nakagami, με τον δοκιμαστή της ιαπωνικής εταιρείας να έχει δύο ημέρες για την δοκιμή της νέας μοτοσυκλέτας του 2027.

Το πρωτότυπο που θα δούμε στην πίστα θα είναι μια έκδοση με λιγότερα αεροδυναμικά βοηθήματα και χωρίς συστήματα τροποποίησης του ύψους της μοτοσυκλέτας, ώστε να προσομοιώνει όσα προβλέπονται από τους κανονισμούς του 2027.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι μόνο η Honda και η KTM έχουν δεχτεί μέχρι στιγμής την πρόσκληση από την Pirelli για άμεση συνεργασία πάνω στα νέα ελαστικά, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες θα αρχίσουν να σκέφτονται για αυτό από την επόμενη χρονιά, πριν από τις δύο δοκιμές που έχουν ήδη προγραμματιστεί για τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο.

Τέλος, στην πίστα της Sepang θα είναι παρούσα και η ομάδα SBK, πιθανότατα με τον Ryan Vickers, καθώς ο Jonathan Rea εξακολουθεί να αναρρώνει από τραυματισμό.