MotoGP: Η Avintia κρούει τον κώδωνα του κινδύνου!

Αβέβαιο το μέλλον των δορυφορικών ομάδων
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

13/4/2020

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί απ’ τη στιγμή που πάγωσε το πρωτάθλημα των MotoGP και κινδυνεύει να χαθεί η σεζόν λόγω της πανδημίας, είναι το μέλλον των δορυφορικών ομάδων. Σε αντίθεση με τις εργοστασιακές, που τα έσοδά τους προέρχονται τόσο απ’ τους χορηγούς όσο κι από ιδίους πόρους, οι δορυφορικές ομάδες στηρίζονται αποκλειστικά στους χορηγούς για την επιβίωσή τους. Για αυτό κατόπιν συμφωνίας της FIM με τους μετόχους της Bridgepoint Capital, τους επενδυτές της CPP και της Dorna Sports αποφάσισαν να τις στηρίξουν οικονομικά, ώστε η μοναδική συνέπεια του κορωνοϊού στο πρωτάθλημα να είναι στη χειρότερη περίπτωση η ακύρωση της φετινής σεζόν, χωρίς να μετράμε απώλειες στις ομάδες που συμμετέχουν.

Ωστόσο, σε μια πρόσφατη συνέντευξη στο Sky Italia, ο Manager της Avintia Ducati και πρώην αγωνιζόμενος, Ruben Xaus, ανέφερε πώς ακόμη και μετά τις 250.000 ευρώ που έλαβε η ομάδα ως οικονομική ενίσχυση απ’ τους διοργανωτές, βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης καθώς αυτό το ποσό αρκεί για να καλύψει τα έξοδα μόλις για τους επόμενους τρεις μήνες. Πρόκειται για μία απ’ τις 11 δορυφορικές ομάδες που υπάρχουν σε όλες τις κατηγορίες του πρωταθλήματος, η οποία συμμετέχει επίσης στις Moto3 και MotoE.

“Οι χορηγοί μας πληρώνουν όταν βλέπουν τις μοτοσυκλέτες -και κατά συνέπειά το λογότυπό τους- στην τηλεόραση. Σε περίπτωση που δεν πληρωθούμε θα χάσουμε το 15% ή δύο εκατομμύρια ευρώ του budget μας,” τόνισε ο Xaus και συνέχισε λέγοντας: “Τα χρήματα των χορηγών καταβάλλονται συνήθως τέλη Φεβρουαρίου ή το Μάρτιο, ενώ ελάχιστοι επιλέγουν να πληρώσουν με την υπογραφή του συμβολαίου. Ευτυχώς όμως στην περίπτωσή μας υπήρξαν μερικοί που πλήρωσαν εξ αρχής.”

Ωστόσο, ένα απ’ τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Avintia είναι ότι το 65-70% του Budget της καταναλώνεται στον εξοπλισμό και τις μοτοσυκλέτες της Ducati για τους Johann Zarco και Tito Rabbat και γι' αυτό ο Xaus συζητά το ενδεχόμενο της μείωσης του κεφαλαίου που ζητά το ιταλικό εργοστάσιο. “Ακόμη και οι κατασκευαστές αντιλαμβάνονται ότι δεν μπορούμε να πληρώσουμε για μοτοσυκλέτες που δεν αξιοποιούνται όπως πρέπει. Μιλάμε με τη Ducati δύο με τρεις φορές την εβδομάδα και μέχρι στιγμής είναι αρκετά δίκαιοι απέναντί μας. Θα καταλήξουμε σε ένα ποσό γι' αυτή τη σεζόν, το οποίο θα εξαρτηθεί απ’ τους αγώνες του πρωταθλήματος, πόσους κινητήρες θα χρειαστούμε και πόσα αναλώσιμα επίσης.”

Όπως φαίνεται οι αναβολές των αγώνων ήταν ένα απ’ τα πρώτα “συμπτώματα” του κορωνοϊού στο πρωτάθλημα, ενώ η παγίωση της κατάστασης επηρεάζει κατά πολύ το μέλλον των δορυφορικών ομάδων. Από την άλλη, η στάση της Ducati απέναντι στην Avintia είναι θετική και δείχνει ότι θα κάνει ότι μπορεί για να την στηρίξει.

Ετικέτες

MotoGP: Ελάχιστος ετήσιος μισθός αναβατών τα 500.000 ευρώ - Από το 2027

Η πλειοψηφία ήδη κερδίζει πολλά περισσότερα - Αφορά περισσότερο στους rookies
MotoGP - Ελάχιστος μισθός αναβατών από το 2027
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

24/2/2026

Όπως γράφει το Motorsport.com, ο διοργανωτής MotoGP Sports Entertainment -πρώην Dorna- και οι ομάδες της κορυφαίας κατηγορίας του Πρωταθλήματος βρίσκονται λίγο πριν τη σύναψη συμφωνίας για θέσπιση ελάχιστου ετήσιου μισθού ύψους 500.000 ευρώ για όλους τους αναβάτες, με στόχο την αντιμετώπιση των μεγάλων αποκλίσεων στις αποδοχές που κυριαρχούν σήμερα στη σειρά.

Η πρόταση που βρίσκεται στην τελική φάση συμφωνίας μεταξύ διοργάνωσης και ομάδων, αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τη σεζόν του 2027, παράλληλα με τις ευρύτερες αλλαγές στους κανονισμούς και το τεχνικό πλαίσιο του πρωταθλήματος.

Σύμφωνα με το άρθρο του Motorsport, το νέο μέτρο στοχεύει στο να εξασφαλίσει έναν “αξιοπρεπή βασικό μισθό” σε όλους τους αναβάτες της μεγάλης κατηγορίας του MotoGP, ανεξαρτήτως εμπειρίας ή φήμης. Σύμφωνα με τη σχετική πρόταση, κάθε αναβάτης θα πρέπει να λαμβάνει κατ’ ελάχιστο 500.000 € ετησίως, ποσό που δεν περιλαμβάνει πιθανά μπόνους απόδοσης ή συμφωνίες με χορηγούς.

Η κίνηση αυτή έρχεται ως απάντηση σε χρόνια ανισορροπιών: ενώ τα μεγάλα ονόματα της κατηγορίας όπως ο Marc Márquez και ο Fabio Quartararo έχουν συμβόλαια με ετήσιες αποδοχές που υπερβαίνουν τα 10 εκατομμύρια ευρώ χωρίς να υπολογίζονται τα έσοδα από τους χορηγούς που μπορεί να είναι ακόμα περισσότερα, από την άλλη "δευτεροκλασάτοι" αναβάτες σε μικρότερες ή δορυφορικές ομάδες λαμβάνουν σημαντικά λιγότερα, με συμβόλαια που σε κάποιες -λίγες- περιπτώσεις βρίσκονται κάτω από τα 120.000 €.

Η πρωτοβουλία για έναν ελάχιστο μισθό αποτελούσε θέμα συζήτησης τα τελευταία χρόνια, με πολλές ομάδες και αναβάτες να υποστηρίζουν ότι είναι απαραίτητη για τη βιωσιμότητα και την ελκυστικότητα του πρωταθλήματος.

Το μέτρο περιλαμβάνεται στο προσχέδιο της νέας πενταετούς εμπορικής συμφωνίας που θα δεσμεύσει τη διοργάνωση, τις ομάδες και τους συμμετέχοντες από το 2027 έως το 2031. Η πρόταση βρίσκεται σε τελικό στάδιο πριν από τη τυπική επικύρωσή της, με συζητήσεις που αναμένεται να ολοκληρωθούν τις επόμενες εβδομάδες.

Αν και δεν υπάρχουν επίσημα συγκεντρωτικά στοιχεία από τον διοργανωτή για όλους τους μισθούς των αγωνιζομένων της κορυφαίας κατηγορίας, στοιχεία από ανακοινώσεις ομάδων, αναβατών και μέσων του ειδικού τύπου τοποθετούν Marc Marquez & Fabio Quartararo στην κορυφή με περίπου 12 εκατομμύρια μισθό το 2025, ενώ την ίδια χρονιά ο Bagnaia αμείφθηκε με 7 εκατομμύρια ευρώ, ο Martin με 4,2, ο Vinales με 4, ο Zarco με 3, ο Bastianini με 2,5, ο Acosta με 1,5, o Alex Marquez με 900.000 ευρώ, ενώ οι “δευτεροκλασάτοι” και rookies (πχ. Chantra) με μισθούς που κυμαινόταν από 300-800.000 ευρώ.

Εδώ που τα λέμε, ο “αξιοπρεπής βασικός μισθός” των 500.000 ευρώ δεν νομίζουμε να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα τις μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των χαμηλόμισθων και των καλύτερα αμοιβόμενων αναβατών, αφού από το μισό μέχρι τα 12 εκατομμύρια των MM93 και Quartararo, το κενό είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Όμως αν λάβουμε υπόψη τα προηγούμενα 300.000 ευρώ που αποτελούσαν το κατώτατο όριο, σίγουρα η αύξηση δεν είναι καθόλου αμελητέα.

Ετικέτες