MotoGP Ιαπωνίας: Στην πράξη το πρόβλημα ήταν μεγαλύτερο, αποσύρεται ο Lorenzo!

Σοβαρό πρόβλημα για την Ducati..
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/10/2018

Σε έναν κρίσιμο αγώνα για την Ducati που θα ήθελε πολύ ο Dovizioso να μην είναι μόνος του στον αγώνα, ο Lorenzo αποσύρεται μετά από σύντομη παραμονή στις δοκιμές, καθώς βρήκαν πως ο τραυματισμός του στην Ταϊλάνδη είναι πολύ πιο σοβαρός από αυτό που είχαν καταλάβει.

Κι αυτό φυσικά δημιουργεί μία τεράστια σειρά από ερωτήματα, ιδιαίτερα στην περίπτωση του Lorenzo, του ανθρώπου που το 2013 -να σας θυμίσουμε- είχε τραυματιστεί, χειρουργηθεί και τερματίσει πέμπτος μέσα σε 48 ώρες με αυτή την σειρά των γεγονότων! Τότε είχε σπάσει την κλείδα του στις πρώτες δοκιμές στο Assen, πέταξε στην Βαρκελώνη όπου και υποβλήθηκε σε δίωρο χειρουργείο τα ξημερώματα της Παρασκευής, πέρασε τις απαραίτητες δοκιμασίες φυσικής κατάστασης το πρωί του Σαββάτου πίσω στην Ολλανδία και την Κυριακή έτρεξε στον αγώνα και βγήκε πέμπτος. Όταν έχεις μία από τις πιο γρήγορες επανακάμψεις στην ιστορία των MotoGP, το να μην «έχεις δει» το κάταγμα σχεδόν ένα μήνα μετά είναι λογικό να εγείρει ερωτήματα.

Κι έτσι ήδη από την Ταϊλάνδη που ο Lorenzo δεν αγωνίστηκε, είχε κιόλας ακουστεί πως επειδή φεύγει για την Honda και καθώς δεν κυνηγά το πρωτάθλημα δεν προσπαθεί αρκετά. Τότε η αντίδραση του κόσμου ήταν βασισμένη στο γεγονός πως δεν είχε βρεθεί κάποιο κάταγμα, και ο λόγος που αποσύρεται «ο άνθρωπος που οδηγεί χειρουργημένος» από τον αγώνα της Κυριακής ενώ ήταν ακόμη Παρασκευή είναι γιατί «έχει δέσει το γάιδαρο» κι άλλα τέτοια παρόμοια. Ο Lorenzo δεν επέστρεψε πίσω στην Βαρκελώνη στους δικούς του γιατρούς, παρέμεινε στην Ταϊλάνδη κάνοντας εντατική προπόνηση. Το γεγονός παραμένει όμως πως οι δύο ακτινογραφίες είναι διαφορετικές, και πως τώρα φαίνεται ένα κάταγμα με μία εικόνα ανησυχητική που δεν έχει σύγκριση με την προηγούμενη. Ο Lorenzo έφτασε στην Ιαπωνία από την Ταϊλάνδη έτοιμος να αγωνιστεί στον αγώνα κάνοντας εντατική προπόνηση στο μεσοδιάστημα. Όλη του η προετοιμασία ήταν προετοιμασία για αγώνα, και ανάκαμψη εστιάζοντας στο γεγονός πως δεν υπάρχει σοβαρό κάταγμα, μέχρι την στιγμή που βγήκε στην πίστα σήμερα στην Ιαπωνία και αναγκάστηκε να επιστρέψει γρήγορα πίσω. Ψάχνοντας την αιτία για τον πόνο στον καρπό μόλις οδήγησε, οι νέες ακτινογραφίες αποκάλυψαν μία νέα εικόνα του κατάγματος που πριν δεν είχε φανεί.

Ο ίδιος θέλει να μάθει αν το κάταγμα ήταν έτσι από την πρώτη στιγμή, ή ο τραυματισμός του μετατράπηκε σε κάταγμα που απαιτεί χειρουργείο κατά την προπόνηση στην Ταϊλάνδη ώστε να έρθουν στην επιφάνεια τα αίτια που χάνει τον αγώνα, ωστόσο αυτό παραμένει δευτερεύον. Η προτεραιότητά του αυτή την στιγμή είναι να γίνει σωστή και ταχεία αποκατάσταση και μάλιστα με ανοικτό το ενδεχόμενο ενός μικρού θαύματος όπου θα μπορούσε να σημαίνει και την επιστροφή του στον αγώνα, αν ζητήσει να εξεταστεί από την επιτροπή και περάσει τις εξετάσεις…

 

UPDATE:

Οι πιθανότητες να τρέξει ο Lorenzo ακόμα και στον επόμενο αγώνα της Αυστραλίας είναι πλέον μικρότερες από πριν καθώς γίνεται ολοένα και πιο πιθανό να χρειαστεί μακρά αποκατάσταση. Σε αυτή την περίπτωση η Ducati είναι αναγκασμένη να φέρει αναβάτη αντικατάστασης καθώς τρέχει και το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η πρώτη σκέψη είναι ο Michele Pirro

Ετικέτες

Yamaha-Sepang Test: Επιστροφή στη δράση με περιορισμό στην ισχύ του V4!

Παραμένει άλυτο το τεχνικό πρόβλημα - Οι πιο αργές μοτοσυκλέτες των δοκιμών οι M1 - Αναβάθμιση κινητήρα μετά την έναρξη της σεζόν
Yamaha Sepang Test ημέρα 3η
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

5/2/2026

Η Yamaha επέστρεψε στη δράση την τελευταία ημέρα των δοκιμών στη Sepang, ωστόσο είναι προφανές ότι δεν έχει λύσει τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει με τον V4 κινητήρα.

H Τετάρτη 4/2 αποτέλεσε ημέρα αναγκαστικής αποχής για τη Yamaha στο test της Sepang λόγω των απροσδόκητων προβλημάτων που αντιμετώπισαν οι Ιάπωνες με τον V4 κινητήρα, με όλες τις M1 που βρέθηκαν στην πίστα και τον τεχνικό διευθυντή της Max Bartolini να βρίσκεται σε διαρκείς συνομιλίες με τους συναδέλφους του σε Ιταλία και Ιαπωνία για να βρεθεί λύση, συνομιλίες που κράτησαν ολόκληρη τη νύχτα.

Σήμερα Πέμπτη 5/2 η Yamaha επέστρεψε στην πίστα με τον Quartararo απόντα λόγω του τραυματισμού του. Δυστυχώς όμως είναι ξεκάθαρο ότι δεν έχει βρεθεί λύση στα τεχνικά προβλήματα του V4 κινητήρα. Σύμφωνα με αναφορά της επίσημης ιστοσελίδας του MotoGP και οι τρεις M1 που βγήκαν στην πίστα (Alex Rins, Jack Miller και Toprak Razgatlioglu) είχαν περιορισμό στο όριο περιστροφής του V4 και αυτό φάνηκε ξεκάθαρα στο τέλος της ευθείας πριν τα φρένα με τις μοτοσυκλέτες να περνάνε με ταχύτητα έως και 13 χλμ./ώρα χαμηλότερη σε σχέση με τις πρωτότυπες των υπόλοιπων εργοστασίων, ως οι πιο αργές.

Επίσημα δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη πιο ακριβώς είναι το πρόβλημα με τον κινητήρα -ή το κιβώτιο- και αυτό ίσως γίνει μετά την ολοκλήρωση των δοκιμαστικών.

Προς το παρόν οι ελπίδες της Yamaha για ένα καλύτερο μέλλον με τον νέο κινητήρα πέφτουν στο κενό αφού δεν δείχνει ακόμη έτοιμος να συναγωνιστεί τους υπόλοιπους V4 στον τομέα της δύναμης χωρίς να υπάρχει θυσία στην αξιοπιστία του. Χρειάζεται περισσότερη εξέλιξη και είναι εξαιρετικά αβέβαιο οι Ιάπωνες να προλάβουν να τον αναβαθμίσουν έως τον πρώτο γύρο της χρονιάς. Το επικρατέστερο αυτή τη στιγμή -και χειρότερο- σενάριο θέλει την πρώτη σοβαρή αναβάθμιση στον 4ο ή τον 5ο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος (Κατάρ ή Χερέθ), ενώ στην καλύτερη και πιο αισιόδοξη περίπτωση αυτό θα γίνει στον δεύτερο γύρο, στη Βραζιλία.