MotoGP Ιαπωνίας: Στην πράξη το πρόβλημα ήταν μεγαλύτερο, αποσύρεται ο Lorenzo!

Σοβαρό πρόβλημα για την Ducati..
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/10/2018

Σε έναν κρίσιμο αγώνα για την Ducati που θα ήθελε πολύ ο Dovizioso να μην είναι μόνος του στον αγώνα, ο Lorenzo αποσύρεται μετά από σύντομη παραμονή στις δοκιμές, καθώς βρήκαν πως ο τραυματισμός του στην Ταϊλάνδη είναι πολύ πιο σοβαρός από αυτό που είχαν καταλάβει.

Κι αυτό φυσικά δημιουργεί μία τεράστια σειρά από ερωτήματα, ιδιαίτερα στην περίπτωση του Lorenzo, του ανθρώπου που το 2013 -να σας θυμίσουμε- είχε τραυματιστεί, χειρουργηθεί και τερματίσει πέμπτος μέσα σε 48 ώρες με αυτή την σειρά των γεγονότων! Τότε είχε σπάσει την κλείδα του στις πρώτες δοκιμές στο Assen, πέταξε στην Βαρκελώνη όπου και υποβλήθηκε σε δίωρο χειρουργείο τα ξημερώματα της Παρασκευής, πέρασε τις απαραίτητες δοκιμασίες φυσικής κατάστασης το πρωί του Σαββάτου πίσω στην Ολλανδία και την Κυριακή έτρεξε στον αγώνα και βγήκε πέμπτος. Όταν έχεις μία από τις πιο γρήγορες επανακάμψεις στην ιστορία των MotoGP, το να μην «έχεις δει» το κάταγμα σχεδόν ένα μήνα μετά είναι λογικό να εγείρει ερωτήματα.

Κι έτσι ήδη από την Ταϊλάνδη που ο Lorenzo δεν αγωνίστηκε, είχε κιόλας ακουστεί πως επειδή φεύγει για την Honda και καθώς δεν κυνηγά το πρωτάθλημα δεν προσπαθεί αρκετά. Τότε η αντίδραση του κόσμου ήταν βασισμένη στο γεγονός πως δεν είχε βρεθεί κάποιο κάταγμα, και ο λόγος που αποσύρεται «ο άνθρωπος που οδηγεί χειρουργημένος» από τον αγώνα της Κυριακής ενώ ήταν ακόμη Παρασκευή είναι γιατί «έχει δέσει το γάιδαρο» κι άλλα τέτοια παρόμοια. Ο Lorenzo δεν επέστρεψε πίσω στην Βαρκελώνη στους δικούς του γιατρούς, παρέμεινε στην Ταϊλάνδη κάνοντας εντατική προπόνηση. Το γεγονός παραμένει όμως πως οι δύο ακτινογραφίες είναι διαφορετικές, και πως τώρα φαίνεται ένα κάταγμα με μία εικόνα ανησυχητική που δεν έχει σύγκριση με την προηγούμενη. Ο Lorenzo έφτασε στην Ιαπωνία από την Ταϊλάνδη έτοιμος να αγωνιστεί στον αγώνα κάνοντας εντατική προπόνηση στο μεσοδιάστημα. Όλη του η προετοιμασία ήταν προετοιμασία για αγώνα, και ανάκαμψη εστιάζοντας στο γεγονός πως δεν υπάρχει σοβαρό κάταγμα, μέχρι την στιγμή που βγήκε στην πίστα σήμερα στην Ιαπωνία και αναγκάστηκε να επιστρέψει γρήγορα πίσω. Ψάχνοντας την αιτία για τον πόνο στον καρπό μόλις οδήγησε, οι νέες ακτινογραφίες αποκάλυψαν μία νέα εικόνα του κατάγματος που πριν δεν είχε φανεί.

Ο ίδιος θέλει να μάθει αν το κάταγμα ήταν έτσι από την πρώτη στιγμή, ή ο τραυματισμός του μετατράπηκε σε κάταγμα που απαιτεί χειρουργείο κατά την προπόνηση στην Ταϊλάνδη ώστε να έρθουν στην επιφάνεια τα αίτια που χάνει τον αγώνα, ωστόσο αυτό παραμένει δευτερεύον. Η προτεραιότητά του αυτή την στιγμή είναι να γίνει σωστή και ταχεία αποκατάσταση και μάλιστα με ανοικτό το ενδεχόμενο ενός μικρού θαύματος όπου θα μπορούσε να σημαίνει και την επιστροφή του στον αγώνα, αν ζητήσει να εξεταστεί από την επιτροπή και περάσει τις εξετάσεις…

 

UPDATE:

Οι πιθανότητες να τρέξει ο Lorenzo ακόμα και στον επόμενο αγώνα της Αυστραλίας είναι πλέον μικρότερες από πριν καθώς γίνεται ολοένα και πιο πιθανό να χρειαστεί μακρά αποκατάσταση. Σε αυτή την περίπτωση η Ducati είναι αναγκασμένη να φέρει αναβάτη αντικατάστασης καθώς τρέχει και το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η πρώτη σκέψη είναι ο Michele Pirro

Ετικέτες

MotoGP 2026, Sepang Test - Αποσύρεται προς το παρόν η Yamaha!

Μέχρι να λυθεί το πρόβλημα που προέκυψε χτες - Στη χειρότερη στιγμή, ενώ εξελίσσει το νέο V4
Yamaha
Από τον

Παύλο Καρατζά

4/2/2026

Η δεύτερη ημέρα του επίσημου τεστ του MotoGP που διεξάγεται στην πίστα της Sepang έχει ήδη ξεκινήσει, όμως σ’ αυτό δεν συμμετέχουν οι αναβάτες της Yamaha, καθώς η εταιρεία αποφάσισε να αποσυρθεί μέχρι νεοτέρας λόγω τεχνικού προβλήματος που παρουσιάστηκε χτες το απόγευμα σε κιβώτιο ή κινητήρα στις μοτοσυκλέτες των Dovizioso και Quartararo!

Ο Jack Appleyard της Dorna αναφέρει ότι η Yamaha “τελείωσε για σήμερα”, αφού δεν μπόρεσε να βρει σαφείς απαντήσεις για το τεχνικό πρόβλημα. Η δράση της τρίτης ημέρας αύριο είναι επίσης υπό σοβαρή αμφισβήτηση.

Ο τεχνικός διευθυντής της Yamaha, Max Bartolini, επιβεβαίωσε: “Ελέγξαμε το πρόβλημα και δεν βρήκαμε μια σαφή λύση. Έχουμε μια ιδέα, αλλά λαμβάνοντας υπόψη την ασφάλεια των αναβατών - των δικών μας αναβατών αλλά και των άλλων αναβατών - αποφασίσαμε, πριν επιστρέψουμε στην πίστα, να κατανοήσουμε πλήρως το πρόβλημα και τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε πιο ασφαλείς. Έτσι, αποφασίσαμε να μην συμμετέχουμε σήμερα (4/2) και να συνεχίσουμε να ελέγχουμε και να προσπαθούμε να βρούμε λύση για αύριο. Ελπίζουμε να βρούμε μια καλή λύση για απόψε, ώστε να μπορέσουμε να συμμετέχουμε αύριο. Γνωρίζουμε ποιο είναι το πρόβλημα. Προσπαθούμε να καταλάβουμε τι το προκάλεσε. Έχουμε μια ιδέα, αλλά χρειαζόμαστε επιβεβαίωση από το εργοστάσιο. Για να είμαστε σαφείς, αυτό το πρόβλημα δεν είχε καμία σχέση με την πτώση του Fabio, επειδή έπεσε το πρωί και το πρόβλημα εμφανίστηκε αργότερα το απόγευμα”.

Το τεχνικό πρόβλημα δεν συνέβαλε στην πτώση του Quartararo, η οποία είχε ως αποτέλεσμα ο Γάλλος να σπάσει το δάχτυλό του και να αναγκαστεί να χάσει τη δεύτερη και τρίτη ημέρα των δοκιμών. Όταν ρωτήθηκε απευθείας αν είχε υποστεί βλάβη στον κινητήρα κατά την πρώτη ημέρα, ο Quartararo απάντησε: “Όχι, είχαμε ένα πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά. Ήταν στο τέλος, σήμερα το απόγευμα. Από ό,τι ξέρω, δεν ήταν ο κινητήρας, αλλά κάναμε μόνο μερικούς γύρους”.

Ωστόσο, τώρα φαίνεται ότι το τεχνικό πρόβλημα που προέκυψε αργά είχε πράγματι σχέση με τον κινητήρα.

Μένει να δούμε λοιπόν αν οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας βρουν και λύσουν το πρόβλημα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα έχουν ελάχιστα δεδομένα, μόνο από την πρώτη ημέρα του τεστ, κάτι που θα είναι καταστροφικό για την Yamaha, ιδίως τώρα που εξελίσσει τον ολοκαίνουργιο V4 κινητήρα της.