MotoGP Qatar 2019: Οι πρώτες δηλώσεις πριν την εκκίνηση

Ετοιμοπόλεμοι όλοι!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

8/3/2019

Σε λίγες ώρες ξεκινά και επίσημα η σεζόν των Grand Prix, με τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές για τον νυχτερινό αγώνα του Qatar. Χθες το βράδυ, διοργανώθηκε και η συνέντευξη τύπου των αναβατών, όπως γίνεται πάντα μία μέρα πριν τις δοκιμές, με τους πρωταγωνιστές να δίνουν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες απαντήσεις, οι οποίες έχουν ως κοινό παρονομαστή την "λύσσα" για να στηθούν στην σχάρα εκκίνησης.
Το κυρίαρχο θέμα αρχικά, ήταν το ζήτημα της ώρας διεξαγωγής του αγώνα, που ανακινήθηκε μετά από αίτημα του Jorge Lorenzo. Η εκκίνηση του αγώνα της Κυριακής έχει προγραμματιστεί να δοθεί στις 20:00 τοπική ώρα (19:00 ώρα Ελλάδος), κάτι όμως που δυσκολεύει αρκετά τα πράγματα για τους αναβάτες και τις ομάδες. Όπως είπε ο Ισπανός "Στις οκτώ η ώρα η θερμοκρασία μειώνεται δραματικά και λόγω και της υγρασίας, είναι πολύ επικίνδυνα τα πράγματα.” Αυτή είναι μια άποψη που συμμερίζονται όλοι οι αναβάτες, γι' αυτό και δεν είναι απίθανο να αλλάξει τελικά η ώρα διεξαγωγής του αγώνα.


Πέρσι, για τους ίδιους λόγους, η ώρα είχε αλλάξει και πάλι (από τις 21:00 μεταφέρθηκε στις 19:00), μειώνοντας το ρίσκο να δημιουργηθούν συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης στην πίστα, ενώ έτσι υπήρχε και το περιθώριο για τυχόν καθυστερήσεις λόγω βροχής. Αυτό σήμαινε ότι ο αγώνας της Moto3 έγινε υπό το φως του ήλιου και αυτός της Moto2 έγινε το σούρουπο. Φέτος όμως είναι σχεδιασμένη η εκκίνηση, όπως είπαμε και παραπάνω, για τις 20:00, με τον Lorenzo να τονίζει την επικινδυνότητα της κατάστασης, μετά και την πτώση που είχε στις τελευταίες επίσημες δοκιμές στην ίδια πίστα πριν από μερικές μέρες. "Σκόπευα να κάνω μια προσομοίωση δέκα γύρων, αλλά δυστυχώς η θερμοκρασία έπεσε απότομα και αυξήθηκε πολύ η υγρασία, με αποτέλεσμα να πέσω στην δεύτερη στροφή της πίστας ενώ οδηγούσε πολύ στρωτά. Ελπίζω ότι θα αλλάξει η ώρα του αγώνα της Κυριακής, καθώς είναι κάτι το οποίο θα το συζητήσω με την Επιτροπή Ασφαλείας αύριο (σ.σ. σήμερα Παρασκευή δηλαδή)." Ο Rossi δήλωσε με τη σειρά του ότι θα ήταν καλύτερα αν ο αγώνας ξεκινούσε στις 19:00 όπως πέρσι, ενώ και ο team mate του Lorenzo, ο Marc Marquez πρόσθεσε πως και το θέαμα θα ήταν καλύτερο.
Από την πλευρά της διοργάνωσης, ο Carmelo Ezpeleta (CEO της Dorna) αντιμετώπισε θετικά το αίτημα του Lorenzo, λέγοντας πως είναι πρόθυμοι να αλλάξουν την ώρα της εκκίνησης προκειμένου να αυξήσουν την ασφάλεια των αναβατών.
Σε ό,τι αφορά τώρα τις σκέψεις και τις αποφάσεις των αναβατών λίγο πριν τον αγώνα, ο Maverick Vinales, ο ταχύτερος μέχρι στιγμής αναβάτης όπως προκύπτει από τους χρόνους των πρόσφατων δοκιμών στο Qatar, είπε πως αυτός και η ομάδα της Yamaha δούλεψαν πολύ στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας αλλάζοντας ριζικά ό,τι αφορά το set-up για τους πρώτους γύρους, κάτι που φαίνεται ότι αποδίδει. Όπως λέει ο ίδιος "Ειλικρινά, οδηγούσα με ένα πολύ μαλακό στήσιμο για τους πρώτους γύρους του αγώνα, εκεί όπου πρέπει να πιέσεις πολύ, να φρενάρεις δυνατά και να κάνεις προσπεράσεις με το ρεζερβουάρ να είναι ακόμη γεμάτο. Με τις αλλαγές που κάναμε λύσαμε το πρόβλημα. Όπως συμβαίνει πάντα, σε κάποιους τομείς κερδίζει και σε κάποιους χάνεις, οπότε πρέπει να δούμε τους συμβιβασμούς και να αποφασίσουμε πού μπορούμε να κερδίσουμε περισσότερα."


Ο team mate του Vinales, ο Valentino Rossi, τόνισε από τη μεριά του το πόσο κοντά είναι φέτος οι αναβάτες και οι μοτοσυκλέτες των MotoGP, κάνοντας μάλιστα και κάποιες προβλέψεις για τον αγώνα. Ο Ιταλός που ετοιμάζεται να ξεκινήσει την 24η σεζόν του, είπε ότι παρά την εμπειρία του δεν μπορεί να ξεχωρίσει ποιος δείχνει δυνατότερος από τους άλλους. "Είναι σαν την πρώτη μέρα στο σχολείο", δήλωσε. "Πάντοτε έχει ενδιαφέρον να βλέπεις τους άλλους στα paddock με τα νέα χρώματα στις μοτοσυκλέτες τους. Φέτος, οι αναβάτες των MotoGP είναι απίθανοι και όλες οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες είναι πολύ δυνατές. Στις δοκιμές, λίγο πολύ όλοι ήταν γρήγοροι, αλλά στον αγώνα τα πράγματα θα είναι διαφορετικά. Περιμένω όλους τους εργοστασιακούς αναβάτες να πρωταγωνιστήσουν. Ελπίζω να είμαι κι εγώ δυνατός και να βρίσκομαι στην κορυφή. Η Yamaha δούλεψε σκληρά κατά την διάρκεια του χειμώνα και ελπίζω ότι θα είμαστε δυνατότεροι από πέρσι. Για το βάθρο υπολογίζω ότι θα παλέψουν εφτά με οκτώ αναβάτες." Κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου, ο Rossi είχε και μια αστεία στιγμή με τον Fabio Quartararo, με τον οποίο καθόντουσαν δίπλα-δίπλα. Ο Quartararo ανήκει στους rookies της φετινής χρονιάς, ο οποίος θα είναι μόλις 19 ετών και 324 ημερών όταν θα στηθεί στην σχάρα εκκίνησης του αγώνα και ο Rossi (που πριν από λίγες μέρες έκλεισε τα 40 του χρόνια) παραδέχτηκε ότι είχαν συζητήσει από πριν μεταξύ τους το θέμα της διαφοράς ηλικίας. "Έχουμε κουβεντιάσει γι' αυτό", είπε ο Γιατρός. ου είπα ότι θα μπορούσε να είναι γιος μου! Είναι πολύ νέος, ενώ είναι δύο χρόνια μικρότερος από τον αδερφό μου (τον Luca Marini) και βρίσκεται ήδη στα MotoGP."

Οι δηλώσεις όμως των αναβατών που είχαν κάτι σημαντικό να πουν δεν περιορίστηκαν στην συνέντευξη τύπου. Ο Danilo Petrucci, για παράδειγμα, είπε ότι περιμένει κι αυτός μεγάλο ανταγωνισμό από τους αντιπάλους του, οι οποίοι θέλουν να εντυπωσιάσουν από την αρχή της χρονιάς και νιώθει πως είναι σαν να "έχουμε ολόκληρο το πρωτάθλημα της χρονιάς μέσα σε έναν αγώνα." Ο Petrucci θα κάνει την παρθενική του εμφάνιση στο Qatar ως εργοστασιακός αναβάτης της Ducati προερχόμενος από την δορυφορική ομάδα της Pramac. "Πιστεύω ότι ο παράγοντας-κλειδί θα είναι οι κατατακτήριες δοκιμές, γιατί πιστεύω ότι είναι πολλοί οι αναβάτες που θα παλέψουν για το βάθρο και κατά συνέπεια το να ξεκινήσει κανείς από την πρώτη σειρά είναι πολύ σημαντικό", δήλωσε ο Petrucci. "Θεωρώ ότι είμαστε έτοιμοι, δεν είχαμε σημαντικά προβλήματα τον χειμώνα και η μοτοσυκλέτα είναι μια χαρά. Η προκλήσεις είναι μεγαλύτερες φέτος, αλλά πιστεύω ότι με τον Dovizioso είχαμε μια καλή χειμερινή προετοιμασία, εντός και εκτός πίστας, οπότε έχω πιο πολύ αυτοπεποίθηση σε σχέση με πέρσι."


Ο Crutchlow από την μεριά του ελπίζει ότι στον πρώτο αγώνα της χρονιάς θα επιστρέψει η δυνατή αίσθηση από το μπροστινό της Honda, όπως ήταν στο παρελθόν. Ο Βρετανός αναρρώνει ακόμη από τον περσινό τραυματισμό του στον αστράγαλο (στον αγώνα του Phillip Island), αλλά μέχρι τώρα το μεγαλύτερό του πρόβλημα ήταν η αίσθηση του μπροστινού της μοτοσυκλέτας του. Όπως είχε δηλώσει, το πιρούνι του RCV "ήταν το όπλο μας", καθώς του έδινε ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων του. Στις πρόσφατες δοκιμές ο Crutchlow δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 17η θέση, αλλά όπως τόνισε κι ο ίδιος, δεν είχε στην διάθεσή του το πλήρες πακέτο με το οποίο θα ξεκινήσει την αγωνιστική σεζόν. "Δοκιμάζαμε διάφορα πράγματα για την Honda, ενώ ακόμη και στις πρόσφατες δοκιμές εδώ στο Qatar δεν είχα την αγωνιστική μοτοσυκλέτα μου ολοκληρωμένη. Ανυπομονώ να βρεθώ πάνω της την ώρα του αγώνα."


Στο στρατόπεδο της ΚΤΜ, το τοπίο είναι ακόμη πιο ασαφές, καθώς όπως είπε ο Pol Espargaro, το εργοστάσιο δοκιμάζει πιο πολλά πράγματα σε σχέση με τον ανταγωνισμό και η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας είναι μια πιο δύσκολη διαδικασία. Ο Ισπανός αναβάτης έχει το πλεονέκτημα της εμπειρίας με το RC16, συγκριτικά με τον νέο team mate του Johann Zarco, κερδίζοντας όλο και περισσότερο έδαφος στους τομείς της αίσθησης και στις στροφές, κάτι που φάνηκε κι από την κατάταξή του μέσα στην πρώτη δεκάδα των χρόνων στις δοκιμές του Qatar πριν από δύο εβδομάδες. Μια πρόοδος που ελπίζει να μεταφραστεί και σε αποτέλεσμα τις επόμενες δύο μέρες. "Δεν έχει σημασία το πόσο καλός είναι ένας αναβάτης σε αυτό το επίπεδο των MotoGP", είπε ο Espargaro. ν δεν έχει μια γρήγορη μοτοσυκλέτα, τότε ο αναβάτης δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα. Είναι ένα πακέτο. Προφανώς προσπαθώ και βελτιώνομαι κάθε χρονιά, όπως το ίδιο συμβαίνει και με την μοτοσυκλέτα. Δεν έχουμε ως στόχο στο μυαλό μας να βγούμε έκτοι, έβδομοι ή όγδοοι. Ο στόχος μας είναι να έχουμε ανταγωνιστικούς χρόνους. Αν είμαστε σε απόσταση μικρότερη των δεκαπέντε δευτερολέπτων στο τέλος του αγώνα, θα είναι σημαντικό για εμάς γιατί θα σημαίνει ότι χάνουμε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο στο γύρο."


Το σίγουρο πάντως είναι πως όλες οι απόψεις συγκλίνουν στο ότι φέτος θα έχουμε ένα από τα πιο ανταγωνιστικά πρωταθλήματα των τελευταίων ετών, ενώ σε κάτι περισσότερο από 48 ώρες η δράση αναλαμβάνει τα ηνία για να μιλάμε πλέον με δεδομένα αντί για εκτιμήσεις.

Ετικέτες

MotoGP Δοκιμές Jerez: Ταχύτερος όλων ο M.Marquez - Ισχυρότερος κινητήρας για τη Yamaha

Πολύ καλός ο καιρός έκανε τη χάρη σε ομάδες και αναβάτες
MotoGP Jerez Test 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Οι ιδανικές καιρικές συνθήκες μετά τον αγώνα της Jerez έδωσαν την ευκαιρία στις ομάδες του MotoGP να δοκιμάσουν πολλά πράγματα στις επίσημες δοκιμές στην ισπανική πίστα.

Ο Marc Marquez (Ducati Lenovo Team) σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, στο δεύτερο απογευματινό session όντας ο μόνος αναβάτης με χρόνο κάτω από 1:36 (01:35.8760), ενώ ήταν ταχύτερος από όλους και στο πρώτο. Εστίασε κυρίως στη βελτίωση της αίσθησης του μπροστινού μέρους της μοτοσυκλέτας του, ενώ δοκίμασε ένα νέο αλλά και ένα παλιότερο ψαλίδι για την GP25. 

Από την άλλη ο Pecco Bagnaia εργάστηκε πάνω στην ισορροπία της Desmosedici που τον ταλαιπώρησε όλο το Σαββατοκύριακο σύμφωνα και με την επίσημη αναφορά της διοργάνωσης, ενώ στο τέλος δεν έμεινε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι πέρασε πολλές ώρες χωρίς να γυρνάει στην πίστα, ίσως γιατί δεν μπορεί να καταλάβει τι είναι αυτό που του  φταίει με την ισορροπία της GP25.

Οι ανεξάρτητες ομάδες συμμετείχαν με λιγότερους αναβάτες. Ο Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) απουσίαζε λόγω πτώσης, ενώ ο ομόσταυλός του Fabio Di Giannantonio εργάστηκε κυρίως πάνω στη διαχείριση της πρόσφυσης του πίσω μέρους. Το ίδιο έκανε και ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) και ο team mate του στην Gresini Fermin Aldeguer.

Η Yamaha παρουσίασε αναβάθμιση στον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να διαπιστώνουν βελτίωση και αυτό μόνο θετικό θα είναι για την εξέλιξη του πρωταθλήματος. Ο Rins ανέφερε αύξηση τριών χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα, ενώ πιο σκεπτικός φάνηκε ο Quartararo, ο οποίος δοκίμασε επίσης νέα σέλα προς βελτίωση της εργονομίας της μοτοσυκλέτας.

Ο Jack Miller (Prima Pramac Yamaha MotoGP) και ο δοκιμαστής Augusto Fernandez επίσης συμμετείχαν και επιβεβαίωσαν τα θετικά αποτελέσματα. Η Yamaha θα εισάγει τις αναβαθμίσεις κινητήρα στον επόμενο αγώνα στον επόμενο κιόλας γύρο στο Le Mans.

Η (Red Bull KTM Factory Racing) εργάστηκε πάνω στη γενικότερη ανταγωνιστικότητα της RC16. Ο Pedro Acosta είχε πτώση αλλά επέστρεψε γρήγορα στην πίστα. Ο Brad Binder, ήταν από τους πρώτους στην πιστά το πρωί αλλά έφυγε και νωρίς το απόγευμα χωρίς να καταφέρει να βελτιώσει τον χρόνο του, με καλύτερο το πρωινό 01:37.0550.

Στην Tech3, ο Maverick Viñales δοκίμασε διαφορετικά μοτίβα απόδοση ισχύος στην ΚΤΜ του και πέτυχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο της ημέρας με 01:36.2370 γυρνώντας παράλληλα σημαντικά πιο γρήγορα από όλους τους αναβάτες της KTM. Ο Enea Bastianini συνέχισε την γενική προσπάθεια προσαρμογής του στην RC16.

Ο Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) δούλεψε στη σταθερότητα στο φρενάρισμα στο πρώτο σκέλος και ολοκλήρωσε 99 γύρους συνολικά. Χρησιμοποίησε νέο αεροδυναμικό πακέτο και άλλα εξαρτήματα με τα οποία σημείωσε πρόοδο με καλύτερο χρόνο στον δεύτερο session το 01:36.6150. Ο Lorenzo Savadori είχε τεχνικό πρόβλημα το απόγευμα και έμεινε στους 68 γύρους.

Στην Trackhouse Aprilia, ο Raul Fernandez έκανε αισθητή βελτίωση (8ος το απόγευμα) με 85 γύρους, ενώ ο rookie Ai Ogura έκανε 88 γύρους, δείχνοντας πρόοδο σε σχέση με το Σαββατοκύριακο συμπληρώνοντας με τρίτη Aprilia τις 11 πρώτες θέσεις στο απογευματινό session και καλύτερο χρόνο το 1:36.8610.

Η Honda εστίασε στη σταδιακή πρόοδο και δοκίμασε νέο ψαλίδι, χωρίς ωστόσο να σημειώσει σημαντικές βελτιώσεις στους χρόνους με τους Joan Mir και Luca Marini (Honda HRC Castrol) να συνεχίζουν μέχρι την καρό σημαία συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα. Ο Johann Zarco ξεχώρισε με ισχυρή παρουσία, 3ος το πρωί, 8ος το απόγευμα είχε ως καλύτερο χρόονο το 01:36.60. Ο Somkiat Chantra επανήλθε μετά από πτώση, ενώ ο Takaaki Nakagami που αντικατέστησε στις δοκιμές την wildcard συμμετοχή του Aleix Espargaro, εργάστηκε πάνω σε 3 μοτοσυκλέτες με διάφορες ρυθμίσεις και πληθώρα εξαρτημάτων οπού και σημείωσε πρόοδο στην διάρκεια 68 γύρων.

Ετικέτες