MotoGP: Στην αεροσήραγγα η GSX-RR [Video]

Στοχεύοντας στη νίκη
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

6/3/2019

Την τελευταία διετία η Suzuki έχει επιδείξει ιδιαίτερη πρόοδο στην πορεία της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των MotoGP, αποδεικνύοντας πως σε συνδυασμό με τις ικανότητες των αναβατών της, έχει τη δυνατότητα να βρεθεί στα σκαλιά του βάθρου. Φέτος, με την έλευση των νέων περιορισμών απ’ την Dorna, που εισάγουν τη χρήση της ενιαίας IMU σε όλες τις μοτοσυκλέτες, ο τομέας των αεροδυναμικών βοηθημάτων αποκτά βαρύτερο ρόλο, καθώς αποτελεί έναν απ’ τους λιγότερο περιορισμένους τομείς.
Όπως είδαμε και στις επίσημες δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν τόσο στην Sepang όσο και στο Qatar, η Suzuki ήταν εντός ανταγωνισμού, με τους χρόνους του Rins να βρίσκονται πολύ κοντά στην κορυφή. Στο μεσοδιάστημα μεταξύ των δοκιμών, οι αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας, Alex Rins και Joan Mir, βρέθηκαν στις εγκαταστάσεις της Suzuki στο Hamamatsu, ώστε να δοκιμάσουν την GSX-RR στην αεροσήραγγα της εταιρείας με σκοπό να αποκτήσουν περισσότερα δεδομένα.

Στο τέλος του άρθρου μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο

Για όσους δεν γνωρίζουν, η Suzuki είναι μια απ’ τις ελάχιστες εταιρείες που διαθέτει αεροσήραγγα δοκιμών, για τον αεροδυναμικό σχεδιασμό των μοντέλων της. Η εμφάνιση της GSX-1300R Hayabusa αποτελεί ένα τρανταχτό παράδειγμα που έχει επηρεαστεί από αυτόν τον παράγοντα, αποτελώντας μια απ’ τις πιο σταθερές μοτοσυκλέτες της κατηγορίας της, ακόμη κι όταν βρίσκεται κοντά στην τελική της ταχύτητα.
Οι αναβάτες της Suzuki φόρεσαν τον εξοπλισμό τους και ανέβηκαν πάνω στην GSX-RR ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες της δοκιμής. Αρχικά, οι τεχνικοί φρόντισαν κυριολεκτικά να σκανάρουν τους αναβάτες της ομάδας ούτως ώστε να δημιουργήσουν την ψηφιακή τους απεικόνιση, για να αναλύσουν μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο, έκαναν μια προσομοίωση των συνθηκών που επικρατούν σε ταχύτητες άνω 200km/h ώστε να σκιαγραφήσουν πλήρως τον τρόπο που διαχέεται ο αέρας γύρω απ’ τη μοτοσυκλέτα και τον αναβάτη. Ακόμη, δοκίμασαν τα φαίρινγκ με το περσινό σχήμα των αεροδυναμικών βοηθημάτων ώστε να έχουν ένα σημείο αναφοράς σχετικά με τις επιδόσεις των φετινών.

Για τον Alex Rins, που είναι ο παλαιότερος αναβάτη της ομάδας, η επίσκεψη στο εργοστάσιο δεν ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία, όμως το να λάβει μέρος στις δοκιμές της αεροσήραγγας ήταν κάτι νέο. Σε δηλώσεις του είπε: “Κάθε φορά που επισκέπτομαι το εργοστάσιο στο Hamamatsu, με περιμένει κάτι μοναδικό. Κάθε χρόνο κάνουμε και κάτι καινούργιο.” Παράλληλα μέσω της ψηφιακής απεικόνισης η ομάδα ανέλυσε και την θέση οδήγησης του Rins, ο οποίος ανέφερε πως εντυπωσιάστηκε απ’ τη διαδικασία, αφού δεν είχε ξαναδεί κάτι παρόμοιο. Συνέχισε λέγοντας: “Είμαι προετοιμασμένος για τη νέα σεζόν και τις νέες προκλήσεις. Θα προσπαθήσω να βελτιώσω τις επιδόσεις μου συγκριτικά με πέρσι.”
Ο team mate του Joan Mir, σχετικά με την επίσκεψή του στο εργοστάσιο είπε: “Ήταν μια πάρα πολύ καλή εμπειρία. Η τριήμερη διαμονή στη Hamamatsu με τους Ιάπωνες ήταν πολύ καλή επίσης. Ελπίζω πως όλες οι πληροφορίες που συλλέξαμε κατά τις δοκιμές στην αεροσήραγγα θα μας βοηθήσουν.” Το πρωτάθλημα βρίσκεται μια ανάσα πριν την έναρξή του και η Suzuki έχει όλα τα φόντα να τραβήξει την προσοχή πάνω της, τόσο λόγω της εξέλιξης της μοτοσυκλέτας της όσο και του Rins που, όπως έχει αποδείξει στο παρελθόν, διαθέτεις τις ικανότητες να βρεθεί στο βάθρο. Το φετινό στοίχημα είναι αν θα καταφέρει να βρεθεί στην κορυφή του βάθρου.

Ετικέτες

MotoGP – O Miller κοντά στην υπογραφή με την Pramac

Αυτό ήταν γκολ στο 95’ για τον Αυστραλό αναβάτη
MotoGP – O Miller κοντά στην υπογραφή με την Pramac
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

13/8/2024

Εκεί που όλα έδειχναν πως ο Jack Miller θα βρεθεί εκτός MotoGP το 2025 καθώς δεν υπήρχε θέση για αυτόν στο grid όλα άλλαξαν με τον Αυστραλό αναβάτη της KTM να βρίσκεται μία ανάσα από το να υπογράψει στην Prima Pramac Racing η οποία από τη νέα σεζόν θα χρησιμοποιεί μοτοσυκλέτες της Yamaha.

Όταν μιλάμε για μεταγραφικό παζάρι στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και δη στο κορυφαίο επίπεδο όπως στο MotoGP όλα παίζουν ρόλο, από την δημοφιλία, από τον χαρακτήρα ενός αγωνιζόμενου, από τους σπόνσορες που έχει δίπλα του, από τον μάνατζερ και ότι άλλο κανείς μπορεί να φανταστεί. Στην περίπτωση του Jack Miller ισχύουν όλα αυτά ωστόσο αυτή τη φορά ο αναβάτης της KTM έκανε την ανατροπή της ανατροπής και εξηγούμαστε.

Πριν ελάχιστο καιρό η αυστριακή εταιρεία είχε κάνει γνωστό στον αναβάτη της πως δεν τον υπολογίζει για την επόμενη χρονιά και ως εκ τούτου θα έπρεπε να ψάξει αλλού για να βρει ομάδα. Τα περιθώρια για τον Miller στένευαν καθώς οι κενές θέσεις η μία μετά την άλλη μειωνόταν ενώ η μόνη σανίδα σωτηρίας ήρθε από την Ducati η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ πρόσφερε στον Αυστραλό τη δυνατότητα να συνεχίσει στο WSBK με την Panigale V4 R.

MotoGP – O Miller κοντά στην υπογραφή με την Pramac

Ο Miller είχε κάνει ξεκάθαρο πως ήθελε να εξαντλήσει κάθε πιθανότητα ώστε να παραμείνει στην κορυφαία κατηγορία και αυτό τελικά το κατάφερε από ότι φαίνεται. Στο Βρετανικό GP ο Miller εθεάθη με τον μάνατζερ του Aki Ajo να φεύγει από το box της Prima Pramac Racing και έτσι ξεκίνησαν οι πρώτες επαφές της παραμονής.

Σύμφωνα το Sky Italia ο Miller ο οποίος αγωνιζόταν για την Pramac από το 2018 έως το 2020, έχει υπογράψει και αναμένεται να οδηγεί από την επόμενη χρονιά την Yamaha M1. Teammate του Αυστραλού θα είναι ο Miguel Oliveira ο οποίος επίσης έχει υπογράψει με την Prima Pramac Racing ωστόσο ούτε αυτός έχει ακόμη ανακοινωθεί αν και θεωρείται δεδομένο πως θα φύγει από την Trackhouse Racing με τελικό προορισμό την Prima Pramac Racing.

Μένει να δούμε αν οι μάνατζερ των συγκεκριμένων αναβατών έκαναν καλά τη δουλειά τους καθώς μην γελιόμαστε σε αυτό το επίπεδο αυτοί είναι που κάνουν την “βρώμικη” δουλειά.

Ετικέτες