Δεν είναι κανένα φοβερό μυστικό το γεγονός πως η Ducati δεν έχει ανανεώσει ακόμα τα συμβόλαια των δύο εργοστασιακών αναβατών της. Κι αυτό με τη σειρά του αρκεί για να δημιουργήσει φήμες γύρω από την πιθανότητα να δούμε νέα πρόσωπα να κάθονται στις σέλες των κόκκινων μοτοσυκλετών μετά το 2021. Οι φήμες αυτές δεν είναι όλες τυχαίες, καθώς η ίδια η Ducati μέσω δηλώσεων του αγωνιστικού διευθυντή της, Paolo Ciabatti, έχει πυροδοτήσει τις συζητήσεις. Τις προηγούμενες ημέρες στα πρωτοσέλιδα του ιταλικού τύπου, το βασικό θέμα ήταν το συμβόλαιο του Dovisiozo και η θέση της Ducati να το ανανεώσει αλλά με μείωση αποδοχών. Τώρα σειρά πήρε ο ισπανικός τύπος, που θέλει τον πρωταθλητή Moto3 του 2018, Jorge Martin, να είναι από τους βασικούς στόχους της Ducati για το άμεσο μέλλον. Και αυτή η φήμη βασίζεται σε δηλώσεις του Paolo Ciabatti, που είπε ξεκάθαρα πως η Ducati παρακολουθεί τον Jorge Martin.
Ο ισπανός αναβάτης είχε εντυπωσιάσει με την απόδοσή του στη μικρή κατηγορία και μεταπήδησε στη Moto2 πέρσι με όχι και τόσο καλά αποτελέσματα, αν και πολλοί πιστεύουν πως αυτό είχε να κάνει περισσότερο με το γεγονός πως η KTM αποφάσισε να παρατήσει τη μεσαία κατηγορία. Ο Jorge Martin είναι γέννημα-θρέμμα της αυστριακής εταιρείας, καθώς έχει ακολουθήσει από μικρό παιδί όλο το πρόγραμμα της KTM για την ανάδειξη νέων αναβατών. που ξεκινά με το Red Bull Rookies Cup και φτάνει έως τα MotoGP. Γι' αυτό και όταν ρωτήθηκε σχετικά με τις δηλώσεις του Paolo Ciabatti, ο Jorge Martin είπε πως για λόγους ευγνωμοσύνης θα προτιμούσε να βρεθεί στην εργοστασιακή ομάδα της KTM αν ανέβει στην κορυφαία κατηγορία των MotoGP. Όμως συμπλήρωσε πως οδηγώντας φέτος την μοτοσυκλέτα της KTM στη Moto2, το στιλ οδήγησής του ταιριάζει γάντι στις Ducati, καθώς έπρεπε να φρενάρει πολύ αργά και να ανοίξει το γκάζι πολύ νωρίς. “Η Ducati ταιριάζει καλύτερα στο στιλ οδήγησης που έχω τώρα” είπε ο Jorge Martin και συμπλήρωσε πως “Αν οι ομάδες των MotoGP μιλάνε για σένα, τότε μάλλον κάνεις κάτι σωστά”. Το βέβαιο είναι πως βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή του σήριαλ με τίτλο: “Ποιοι θα τρέχουν με Ducati το 2022”.
Red Bull KTM MotoGP 2026 - Factory Team και Tech3 στο κυνήγι του τίτλου [VIDEO]
Pedro Acosta - Brad Binder οι "εργοστασιακοί", Enea Bastianini - Maverick Viñales οι Tech3
Από τον
Κώστα Γκαζή
27/1/2026
Η Red Bull KTM παρουσίασε τις μοτοσυκλέτες, τα χρώματα και τους συνεργάτες της για τη σεζόν MotoGP 2026, λίγο πριν την έναρξη της δέκατης χρονιάς συμμετοχής της στο κορυφαίο επίπεδο των αγώνων Grand Prix. Θυμίζουμε πως το 2025 η KTM τερμάτισε 3η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, με καλύτερο αναβάτη τον Acosta στην 4η θέση της τελικής κατάταξης.
Για το 2026, η Red Bull KTM Factory Racing έχει στις τάξεις της τους Pedro Acosta και Brad Binder, ενώ η Red Bull KTM Tech3 στηρίζεται στο δίδυμο Enea Bastianini και Maverick Viñales. Και οι τέσσερις αναβάτες θα αγωνιστούν με την ίδια, τελευταία έκδοση της KTM RC16.
Παράλληλα οι πορτοκαλί ανανέωσαν ελαφρώς ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και έντονα σε χρώματα και γραφικά κοστούμια της κατηγορίας.
Για αριθμολάγνους...
4 - Η θέση του Pedro Acosta στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 2025, στη δεύτερη χρονιά του στη μεγάλη κατηγορία. Ισοφάρισε την καλύτερη επίδοση της KTM (Binder 2023, Espargaró 2020).
6 - Οι αγώνες του 2026 που θεωρούνται “εντός έδρας” για τους τέσσερις αναβάτες της Red Bull KTM, σε μια χρονιά με 22 Grand Prix, 22 Sprint, 18 χώρες και εννέα μήνες δράσης.
7 - Οι ημέρες μέχρι τις πρώτες επίσημες δοκιμές στη Sepang, πριν από την παρουσίαση της σεζόν στην Κουάλα Λουμπούρ (7 Φεβρουαρίου) και τις δοκιμές στο Μπουριράμ (21–22 Φεβρουαρίου), με επόμενη στάση και πρώτο αγώνα το GP Ταϊλάνδης (27 Φεβρουαρίου–1 Μαρτίου).
14 - Τα βάθρα και τα μετάλια σε Sprint που συγκέντρωσε η Red Bull KTM το 2025.
17 - Οι τερματισμοί στην πρώτη πεντάδα από τους τέσσερις αναβάτες της ομάδας το 2025.
24 - Τα συνολικά χρόνια εμπειρίας των τεσσάρων αναβατών (Acosta 2, Binder 6, Bastianini 5, Viñales 11).
366,1 km/h - Το ρεκόρ τελικής ταχύτητας της KTM RC16 (Binder 2023, Espargaró 2024 στο Mugello). Θα αντέξει και το 2026;
3.600.000 - Το ρεκόρ προσέλευσης θεατών στα GP του 2025 (+21% σε σχέση με το 2024), ένδειξη της ανοδικής πορείας του MotoGP.
Pedro Acosta - Red Bull KTM Factory Racing: “Στο δεύτερο μισό του 2025 αρχίσαμε να κάνουμε καλούς αγώνες και να έχουμε σταθερά αποτελέσματα, ακόμη και στις δύσκολες μέρες. Το να παλεύουμε για την τρίτη θέση στο Πρωτάθλημα ήταν σημαντικό. Φέτος πάμε για περισσότερα και θέλουμε να ξεκινήσουμε σωστά από τη Sepang.”
Brad Binder – Red Bull KTM Factory Racing: “Είχα μια πολύ καλή off-season, με αρκετή προπόνηση και οδήγηση. Θέλω ένα νέο ξεκίνημα και να επιστρέψω στις επιδόσεις που ξέρω ότι μπορώ να πετύχω. Πέρσι σκεφτόμουν υπερβολικά πάνω στη μοτοσυκλέτα αντί να αφήσω το ένστικτο να δουλέψει. Φέτος θέλω να απολαμβάνω περισσότερο την οδήγηση και είμαι σίγουρος ότι μπορώ να κάνω ένα μεγάλο βήμα.”
Enea Bastianini – Red Bull KTM Tech3: “Το 2025 ήταν δύσκολο αλλά διδακτικό. Το 2026 θα είναι διαφορετικό: ξέρω καλύτερα τη μοτοσυκλέτα και την ομάδα και θα είμαι πιο δυνατός. Έχω κίνητρα να επιστρέψω και να παλέψω για σημαντικούς στόχους. Η KTM έχει μεγάλες δυνατότητες, το είδαμε και στις δοκιμές της Βαλένθια.”
Maverick Viñales – Red Bull KTM Tech3: “Το 2025 ήταν μια μεγάλη εμπειρία. Έπρεπε να μάθω πολλά σε λίγο χρόνο, αλλά μετά από δύο αγώνες κατάλαβα τη μοτοσυκλέτα και έγινα ανταγωνιστικός. Ο τραυματισμός στο Sachsenring μας πήγε πίσω, αλλά η αποκατάσταση πήγε καλά. Νιώθω μεγάλη ευθύνη να κάνω αυτό το project νικηφόρο.”
Aki Ajo – Team Manager, Red Bull KTM Factory Racing: “Μετά από ένα δύσκολο ξεκίνημα, το 2025 εξελίχθηκε ιδιαίτερα. Βελτιωθήκαμε σταθερά, απλοποιήσαμε διαδικασίες και η πρόοδος ήρθε βήμα-βήμα. Ξέρουμε τη δυναμική μοτοσυκλέτας, αναβατών και ομάδας. Το 2026 έχει προοπτική, αλλά χρειάζεται υπομονή και συγκέντρωση.”
Nicolas Goyon – Team Manager, Red Bull KTM Tech3: “Το 2025 ήταν γεμάτο συναισθήματα, με μεγάλες κορυφές αλλά και δύσκολες στιγμές. Η συνεργασία μας με την KTM δυναμώνει κάθε χρόνο και πέρσι είχαμε τη μεγαλύτερη υποστήριξη μέχρι σήμερα. Είμαστε έτοιμοι για τη νέα εποχή και ανυπομονούμε για το 2026.”
Pit Beirer – KTM Motorsports Director: “Έχουμε τέσσερις εξαιρετικούς αναβάτες, ο καθένας με κάτι μοναδικό. Πέρσι δεν καταφέραμε να δώσουμε σε όλους το πακέτο που χρειάζονταν. Αυτό ήταν ο βασικός στόχος μας τους τελευταίους μήνες. Η μοτοσυκλέτα έχει βελτιωθεί σημαντικά και η ομάδα είναι ενωμένη. Το 2026 θα είναι έντονη χρονιά, αλλά δεν θέλουμε να κοιτάμε μόνο το 2027. Θέλουμε το 2026 να είναι η δική μας χρονιά.”