MotoGP SUZUKI: Η πρώτη επίσημη ανακοίνωση για την αποχώρησή της

Σε συνομιλίες την Dorna για το σπάσιμο του συμβολαίου
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/5/2022

Από την προηγούμενη εβδομάδα αμέσως μετά τον αγώνα στη Jerez η εργοστασιακή ομάδα της Suzuki έμαθε πως η κεντρική διοίκηση της εταιρείας στην Ιαπωνία αποφάσισε την διακοπή της συμμετοχής στα MotoGP στο τέλος του 2022, σπάζοντας το συμβόλαιο που είχε υπογράψει πρόσφατα και είχε ισχύει έως το 2026. Η είδηση κυκλοφόρησε ανεπίσημα και φαίνεται πως έπιασε “αδιάβαστη” και απροετοίμαστη της Dorna, που στην πρώτη της ανακοίνωση έσπευσε να προειδοποιήσει τη Suzuki πως υπάρχουν ρήτρες στο συμβόλαιο και ότι τα MotoGP δεν είναι πρωταθληματάκι της γειτονιάς που όποιος θέλει μπαίνει και όποιος θέλει βγαίνει, όποτε του καπνίσει.

Εκείνο όμως που ήταν ακόμα πιο παράξενο μέχρι σήμερα, ήταν η απουσία οποιασδήποτε επίσημης ανακοίνωσης από την μεριά της Suzuki Ιαπωνίας.

Αυτή η ανακοίνωση ήρθε σήμερα και ούτε λίγο ούτε πολύ, λέει πως η Suzuki Με την DORNA βρίσκονται στο στάδιο των διαπραγματεύσεων για σπάσιμο του συμβολαίου και πως η πρόωρη αποχώρηση από τα MotoGP γίνεται για να εξοικονομήσει χρήματα, τα οποία θα επενδύσει σε νέες τεχνολογίες και στην ανάγκη προσαρμογής της εταιρείας στις νέες συνθήκες που έχουν πλέον διαμορφωθεί στην οικονομία και την βιομηχανία οχημάτων…

Πρόκειται για μια πολύ γενικόλογη ανακοίνωση και τα συγκεκριμένα επιχειρήματα της απόφασης αποχώρησης θα μπορούσε να τα επικαλεστεί οποιαδήποτε εταιρεία, σε οποιαδήποτε στιγμή.

Μάλιστα σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούν στα pits, η DORNA απαιτεί από την SUZUKI να αποχωρήσει απ’ όλα τα πρωταθλήματα που συμμετέχει, ώστε να της αποδείξει πως οι λόγοι τόσο σοβαρά οικονομικοί!

Εδώ θα θέλαμε να προσθέσουμε στην κουβέντα, πως η συμμετοχή σε πρωταθλήματα επιπέδου F1 και MotoGP δεν είναι πλέον τόσο ασύμφορα οικονομικά για τα εργοστάσια και τις ομάδες όσο στο παρελθόν, διότι οι οργανωτές όπως η DORNA έχουν καταφέρει να φέρνουν πολλά χρήματα στα ταμεία των ομάδων.

Μάλιστα ο όμιλος VW αποφάσισε να δηλώσει συμμετοχή στην F1, με δύο (!!!!!) ομάδες, μία της Porsche και μία της AUDI με τον πρόεδρο της εταιρείας να δηλώνει πως αυτή η κίνηση θα φέρει μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία του ομίλου.


 

 

Εργοτάξιο το Sachsenring: Αναβαθμίσεις ενόψει του Γερμανικού Grand Prix

Στα πλαίσια ανανέωσης της συμφωνίας με τα MotoGP έως το 2031
Sachsenring
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

7/4/2026

Παρά την γενική εικόνα της ως μια ασφαλής πίστα, το Sachsenring δέχτηκε επικρίσεις μετά το Grand Prix του 2025. Τώρα, οι εργασίες ανακατασκευής βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη για να παραδοθεί η πίστα σε άψογη κατάσταση για τον αγώνα του Ιουλίου.

Από τα τέλη Φεβρουαρίου, η πίστα του Hohenstein-Ernstthal έχει μετατραπεί σε εργοτάξιο. Σε ένα πρόγραμμα ανακαίνισης επτά εβδομάδων, οι διαχειριστές της πίστας έχουν μπει στη διαδικασία αναβάθμισης των υποδομών της, συμμορφώνoντάς τη με τις τελευταίες απαιτήσεις της FIM (Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετισμού), προκειμένου να θωρακιστεί περαιτέρω η ασφάλεια αναβατών και θεατών.

Sachsenring

Όπως επιβεβαίωσε ο Dr. Lutz Oeser, Διευθύνων Σύμβουλος της γερμανικής πίστας, “ευτυχώς, μόνο λίγα σημεία χρειάζονται βελτίωση. Για παράδειγμα, το γρασίδι στις άκρες της πίστας πρέπει να αντικατασταθεί με άσφαλτο σε ορισμένα σημεία. Όταν οι αναβάτες βγαίνουν εκτός γραμμής, γλιστρούν στο γρασίδι. Δημιουργούμε μια ασφαλέστερη διαδρομή ώστε να μπορούν να επιστρέφουν στην πίστα με πιο ελεγχόμενο τρόπο”.

Sachsenring

Τα επίμαχα σημεία: Omega και Sachsenkurve

Η κύρια αφορμή για αυτές τις αλλαγές ήταν το ατύχημα στην κατηγορία Moto2 το 2025, όταν οι Diogo Moreira και David Alonso συγκρούστηκαν στην έξοδο της στροφής Omega. Το περιστατικό έστειλε και τους δύο αναβάτες στο ιατρικό κέντρο και προκάλεσε κριτική για τη στενότητα του συγκεκριμένου τμήματος πέρα από το γρασίδι.

Άλλωστε, θυμίζουμε πως στον απόηχο του περσινού γερμανικού Grand Prix τόσο οι αδερφοί Marquez είχαν σχολιάσει τα περιθώρια βελτίωσης των προτύπων ασφαλείας της πίστας, αναφερόμενοι στους τοίχους και τους αεροφράχτες, αλλά και ο Francesco Bagnaia είχε αναφέρει πως κάποιες πιο παραδοσιακές πίστες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την απομάκρυνση των μπαριερών από το οδόστρωμα, όπως συμβαίνει στη Jerez.

Sachsenring

Εκτός από την Omega, οι εργασίες εστιάζουν και στη Sachsenkurve, τη γρήγορη αριστερή στροφή που ακολουθεί μετά το περίφημο "Waterfall" (τη θεαματική κατηφορική δεξιά στροφή).

Sachsenring

Αποστράγγιση και κόστος

Ένα άλλο κρίσιμο κομμάτι των έργων αφορά το σύστημα αποστράγγισης. Η ανάγκη για βελτίωση έγινε παραπάνω από εμφανής κατά τη διάρκεια του πρόσφατου Grand Prix της Βραζιλίας, όπου τα προβλήματα με τα λιμνάζοντα νερά επηρέασαν τη ροή του αγώνα. Παράλληλα, διευρύνονται αρκετά σημεία πρόσβασης για τους κριτές, ώστε να είναι ταχύτερη η επέμβασή τους σε περίπτωση πτώσης.

Goiania
H πίστα της Goiania, παραμονές του Grand Prix της Βραζιλίας, τον Μάρτιο του 2026

Το συνολικό κόστος των εργασιών αναμένεται να ανέλθει στα €300.000 με χρηματοδότηση περίπου του 50% του ποσού από επιχορήγηση της πολιτειακής κυβέρνησης της Σαξονίας και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των εργασιών, αναμένεται η ολοκλήρωση μετά το Πάσχα.

Sachsenring

Ραντεβού τον Ιούλιο

Τα νέα είναι εξαιρετικά για τους Γερμανούς φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικά των δύο τροχών, καθώς ήδη από πέρυσι έχει ανακοινωθεί η επέκταση του συμβολαίου συνεργασίας με την MotoGP Sport Entertainment SL, (πρώην Dorna) μέχρι το τέλος του 2031, με το φετινό ραντεβού στο Sachsenring να είναι προγραμματισμένο για το τριήμερο 10-12 Ιουλίου, όπου αναμένεται να γεμίσει και πάλι τις κερκίδες το κοινό της Γερμανίας.

https://www.motomag.gr/news/race-news/motogp-plimmyrise-i-pista-sti-goiania-se-kindyno-o-agonas-logo-synehon-brohoptoseon