MotoGP: Ξαφνιάζει ο Carmelo Ezpeleta - Δεν αποκλείεται προσθήκη αστικών Grand Prix

“Υπάρχουν πίστες της F1 που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε”
MotoGP City Circuits
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/11/2025

Οι δηλώσεις του CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο τα MotoGP να αγωνιστούν σε επιλεγμένα αστικά σιρκουί της Formula 1, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις ασφάλειας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna Sports, Carmelo Ezpeleta , μιλώντας στον τύπο κατά τη διάρκεια του Grand Prix του Las Vegas, προχώρησε σε μια απρόσμενη δήλωση, όπου ανέφερε ότι τα MotoGP “δεν έχουν κανένα πρόβλημα” με τους αγώνες σε αστικούς δρόμους, εφόσον επιτρέπουν την παρουσία των απαραίτητων ζωνών διαφυγής.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η συζήτηση έρχεται στο προσκήνιο, με τo Grand Prix της Ινδονησίας στην Mandalika που ήδη βρίσκεται στο καλεντάρι, να διεξάγεται σε δημόσιους δρόμους, με σχετική βέβαια μελέτη, προ της κατασκευής τους (περισσότερα εδώ). Το GP της Ινδονησίας είναι μία μέση κατάσταση, μία πίστα που χρησιμοποιείται ως δρόμος, και η κουβέντα αυτή που τώρα άνοιξε ο Ezpeleta δεν είναι νέα, έχει όμως σημασία τώρα που γίνεται επί εποχής Liberty Media.

“Δεν έχουμε πρόβλημα να τρέξουμε σε αστικά σιρκουί. Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι χώροι για ζώνες διαφυγής σχολίασε. “Εδώ (στο Las Vegas) είναι δύσκολο, αλλά υπάρχουν κάποια αστικά σιρκουί της Formula 1 που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε.”

MotoGP City Streets

Παρότι τα MotoGP στην σύγχρονη εποχή τους παραδοσιακά απέφευγαν τα αστικά σιρκουί, λόγω των αυστηρών απαιτήσεων ασφάλειας και της φύσης του αθλήματος που εκθέτει τους αναβάτες σημαντικά περισσότερο από τους πιλότους της F1, η εξαγορά από τη Liberty Media φαίνεται πως έχει ήδη ανοίξει συζητήσεις για ενδεχόμενες αλλαγές στο αγωνιστικό ημερολόγιο των MotoGP.

Οι σκέψεις για πιθανή μετακόμιση του GP Αυστραλίας από το Phillip Island στο Albert Park, πίστα που χρησιμοποιεί δημόσιους δρόμους, είναι ενδεικτικές των σκέψεων που γίνονται.

Ο Ezpeleta δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει πως η δέσμευση της Dorna από το 1992 είναι η συνεχής βελτίωση της ασφάλειας του αθλήματος, “Όταν ξεκινήσαμε, στόχος μας ήταν η ασφάλεια, και το έχουμε πετύχει. Αυτό δεν το θυσιάζουμε.”

Ο CEO της Dorna στάθηκε ιδιαίτερα στο πώς η Liberty Media έχει μεταμορφώσει την F1, χρησιμοποιώντας το Grand Prix του Las Vegas ως χαρακτηριστικό παράδειγμα, “Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που χειρίζονται το θέαμα γύρω από τον αγώνα. Κατανοούν πολύ καλά την ψυχαγωγία και πιστεύω πως με τη βοήθειά τους, ένα ήδη φανταστικό άθλημα όπως τα MotoGP μπορεί να γίνει ακόμη καλύτερο.”

MotoGP City Streets

Παρότι ο Ezpeleta δεν αποκάλυψε ποιες πίστες της F1 θεωρεί κατάλληλες, οι δηλώσεις του δείχνουν ότι για πρώτη φορά η κορυφαία κατηγορία των δύο τροχών εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο παρουσίας σε αστικά σιρκουί, εφόσον, φυσικά, επιτευχθούν οι απαιτούμενες προδιαγραφές ασφαλείας που το επιτρέψουν.

 

Pertamina Enduro VR46 2026 - Ducati ξανά, ίδια σύνθεση, και μαύρο αντί λευκού

Δηλώσεις από Di Giannantonio, Morbidelli και Valentino Rossi - Για πρώτη φορά η παρουσίαση έγινε στη Ρώμη
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

14/1/2026

Η Pertamina Enduro VR46 Racing Team αποκάλυψε τα χρώματα της για το 2026, με την παρουσίαση να γίνεται για πρώτη φορά στη Ρώμη, σε θέμα που το δελτίο τύπου της ομάδας αποκαλεί “BLACKANDLIGHT”. Η ομάδα του "γιατρού" συνεχίζει και τη νέα χρονιά με τη μοτοσυκλέτα της Ducati και με ίδια σύνθεση αναβατών όπως και πέρυσι.

Οι αναβάτες Fabio Di Giannantonio και Franco Morbidelli ανέβηκαν στη σκηνή της εκδήλωσης, όπου οι οπαδοί είχαν επίσης την ευκαιρία να ακούσουν τον ιδιοκτήτη της ομάδας Valentino Rossi, καθώς και τον διευθυντή της ομάδας Alessio Salucci και τον team manager Pablo Nieto. Την παρουσίαση έκανε το μοντέλο, ηθοποιός και τραγουδίστρια, Desiree Popper.

“Η αρμονία γεννιέται από την ένταση των αντιθέτων” είναι η φράση του Ηράκλειτου που ανέφερε η ομάδα στην αρχή της νέας της εποχής, που στην περίπτωση της VR46 Racing Team αφορά την αντίθεση που δίνουν το κίτρινο φωσφοριζέ (που φέτος αυγάτισε βάφοντας και την ουρά της μοτοσυκλέτας) και το μαύρο -που πέρυσι ήταν λευκό.

Giannantonio

Fabio Di Giannantonio: “Είναι η τρίτη μου χρονιά με την Pertamina VR46 Racing Team. Είναι καταπληκτικό να ξεκινάμε τη νέα, τρίτη σεζόν μας μαζί με αυτά τα νέα χρώματα, μια πιο φωτεινή μοτοσυκλέτα με αυτό το κίτρινο που είναι πολύ ωραίο φέτος με το μαύρο. Περιμένω να κάνω σπουδαίους αγώνες, όπως τελειώσαμε τη χρονιά πέρυσι το 2025, ελπίζω να εξελιχθώ πολύ κατά τη διάρκεια της χρονιάς και να παλέψω στην πρώτη γραμμή. Είναι πολύ ξεχωριστό να ξεκινάω ξανά με την ομάδα, με τα ίδια μέλη φέτος, κάτι που είναι πρωτόγνωρο για μένα στο MotoGP. Νιώθω υπέροχα και ανυπομονώ να βγω στην πίστα.

Είναι η δεύτερη χρονιά μου ως εργοστασιακός αναβάτης της Ducati, οπότε θα είναι μια χρονιά λίγο διαφορετική σε σχέση με την προηγούμενη. Έχω περισσότερη εμπειρία, επίσης η ομάδα έχει περισσότερη εμπειρία με αυτή την κατάσταση, νομίζω ότι είμαι πιο ώριμος και πιο έτοιμος να καταλάβω τι θα είναι καλύτερο για μένα στη μοτοσυκλέτα και τι όχι. Ανυπομονώ να ξεκινήσω και με την ομάδα, και ας δούμε αν μπορούμε να βελτιώσουμε πολύ τη μοτοσυκλέτα για να παλέψουμε στην κορυφή.

Η νέα εμφάνιση είναι καταπληκτική, νομίζω ότι είναι πολύ στο στυλ του VR με αυτό το μαύρο και κίτρινο, μου θυμίζει πολύ το κράνος του Vale και νομίζω ότι είναι πολύ πιο επιθετική, πολύ πιο αγωνιστική, οπότε μου ταιριάζει πολύ καλά. Είναι πολύ ξεχωριστό, η Ρώμη είναι η πόλη μου και με τη μοτοσυκλέτα μου και την ομάδα μου εδώ, είναι φανταστικά. Σίγουρα είναι κάτι που θα θυμάμαι για πάντα και είναι επίσης φανταστικό για την ομάδα, νομίζω, ως ιταλική ομάδα, να ξεκινήσει τη νέα σεζόν στην πρωτεύουσα της Ιταλίας, στη Ρώμη, μια τόσο ιστορική πόλη."

Morbidelli

Franco Morbidelli: “Για αυτή τη δεύτερη σεζόν είμαι πολύ ενθουσιασμένος και ανυπομονώ να ξεκινήσει η σεζόν. Έχουμε ένα ακόμη έτος εμπειρίας μαζί και σίγουρα αυτό θα μας βοηθήσει, θα επιταχύνουμε ορισμένες διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου και έχω μεγάλη εμπιστοσύνη σε όλη την ομάδα. Σίγουρα υπάρχουν κάποια πράγματα που πρέπει να βελτιώσουμε σε σχέση με πέρυσι, που ήταν μια θετική χρονιά -ειδικά το πρώτο εξάμηνο. Μια χρονιά όπου είχαμε κάποια καλά αποτελέσματα, κάποια εξαιρετικά, αλλά και κάποια άσχημα. Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να βελτιωθούν και δουλεύουμε πάνω σε αυτά, είμαστε μαζί σε αυτό και ανυπομονούμε να ξεκινήσουμε.

Η μοτοσυκλέτα είναι όμορφη. Μου αρέσει πολύ το κίτρινο χρώμα, είναι ένα χρώμα που μου αρέσει πολύ και ένα χρώμα που πάντα με συντροφεύει. Σίγουρα το λατρεύω και είναι η ψυχή της μοτοσυκλέτας. Αλλά ο χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας δίνεται από το μαύρο χρώμα στο ρεζερβουάρ καυσίμου και γύρω από τη μοτοσυκλέτα, και είναι πραγματικά ένας συνδυασμός χρωμάτων για αγώνες. Ελπίζω λοιπόν ότι η μοτοσυκλέτα θα είναι πιο γρήγορη στην πίστα εξαιτίας αυτού.

Η έναρξη της σεζόν στη Ρώμη ήταν υπέροχη. Η Ρώμη είναι μια πόλη που αγαπώ, γεννήθηκα εκεί και έζησα δέκα χρόνια εκεί. Έχω πολλούς φίλους και πολλές σχέσεις με αυτή την πόλη. Για μένα είναι η πιο όμορφη πόλη στον κόσμο και το να γίνει η παρουσίαση της ομάδας σε ένα τόσο ξεχωριστό μέρος είναι μοναδικό. Και είναι πραγματικά ωραίο -ελπίζω να δώσει σε όλη την ομάδα επιπλέον ενέργεια για να αντιμετωπίσει με τον καλύτερο τρόπο τη σεζόν του 2026”.

Rossi

Valentino Rossi: “Είμαστε έτοιμοι, είμαστε πολύ αισιόδοξοι και ο στόχος είναι να προσπαθήσουμε να τα πάμε καλύτερα από πέρυσι. Η περσινή σεζόν είχε πολλά σκαμπανεβάσματα. Στο MotoGP είναι πάντα πολύ δύσκολο για όλες τις ομάδες να παραμένουν στις πρώτες θέσεις κάθε Σαββατοκύριακο, οπότε νομίζω ότι αυτός μπορεί να είναι ο στόχος για φέτος. Να προσπαθήσουμε να βελτιωθούμε και να είμαστε ανταγωνιστικοί παντού.

Φέτος αλλάξαμε. Πρόκειται για ένα έργο που πραγματοποιήσαμε σε συνεργασία με τον Aldo Drudi, και είναι ήδη η τρίτη σεζόν μας. Πριν από τρία χρόνια φτιάξαμε την κίτρινη μοτοσυκλέτα με το λευκό και αποφασίσαμε να συνεχίσουμε έτσι και πέρυσι, αλλά φέτος θέλαμε να αλλάξουμε. Διατηρήσαμε το κίτρινο, που είναι το χρώμα μας, αλλά προσθέσαμε το μαύρο, που είναι πιο αγωνιστικό, και επιστρέψαμε λίγο περισσότερο στα κλασικά μας χρώματα. Είμαστε έτοιμοι. Οι μοτοσυκλέτες είναι πολύ όμορφες – τώρα πρέπει απλώς να είμαστε γρήγοροι."

Δείτε όλες τις παρουσιάσεις των ομάδων των MotoGP εδώ.