Mugello MotoGP

The Italian Job και το θρίλερ συνεχίζεται!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

4/6/2017

Από το 1973 είχε να νικήσει Ιταλός με ιταλική μοτοσυκλέτα σε ιταλική πίστα.

Το έκανε ο Andrea Dovizioso και μπαίνει δυνατά στη μάχη του πρωταθλήματος!

Ο αγώνας του Mugello είναι από μόνος του ο πιο εντυπωσιακός και γεμάτος ένταση του πρωταθλήματος. Η πίστα είναι εντυπωσιακή, τόσο να την οδηγείς, όσο και να βλέπεις τους αναβάτες από την τηλεόραση να γυρίζουν μέσα σε αυτή. Το Ιταλικό κοινό που βρίσκεται στις κερκίδες είναι το πιο φανατικό που μπορείς να βρεις σε οποιαδήποτε άλλη πίστα και δημιουργούν έντονη και θορυβώδη ατμόσφαιρα.  Μέσα σε όλα αυτά πάντα προστίθενται γεγονότα της επικαιρότητας που αυξάνουν ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον για αυτόν τον αγώνα. Πριν τον φωτεινό αγώνα η ένταση ήταν στο απόγειό της. Καθώς είχαμε έναν Rossi να είναι τραυματίας, τον πρόσφατο θάνατο του Nicky Hayden να επισκιάζει το σύνηθες πολύχρωμο γιορτινό σκηνικό των GP.

Ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν σβήσουν τα φώτα και ξεκινήσει ο αγώνας είχαμε στην πρώτη θέση τον ταχύτερο αναβάτη και πρωτοπόρο του φετινό πρωταθλήματος κύριο Vinales. Ο οποίος φυσικά ήταν και ο γρηγορότερος την Παρασκευή και το Σάββατο. Δίπλα του ο ValentinoRossi που μέχρι εκείνη τη στιγμή έδειχνε να μην έχει καμία επίπτωση ο τραυματισμός του και το μόνο ερώτημα που είχαμε γι΄αυτόν ήταν αν η μεγάλη διάρκεια του αγώνα παίξει κάποιο ρόλο. Τρίτο στη γραμμή την εκκίνησης είχαμε τον Dovizioso, που όμως είχε χάσει τα πρωινά ελεύθερα δοκιμαστικά της Κυριακής λόγω ενοχλήσεων στο στομάχικαι υπέφερε όλο το προηγούμενο βράδυ! Τέταρτος στην δεύτερη σειρά ήταν ο Pirro που αν δεν ξέρεις ότι μέσα στο Mugello έχει κάνει τους περισσότερους γύρους απ΄όλους θα σου δημιουργούσε έκπληξη. Δίπλα του πέμπτος ο Pedrosa που φέτος είχε κινηθεί σε πολύ ρηχά νερά και δεν περιμέναμε να είναι ταχύτερος από τον Merquez που στήθηκε έκτος, συμπληρώνοντας τη δεύτερη σειρά εκκίνησης. Συνήθως δεν αναφερόμαστε στην τρίτη σειρά εκκίνησης, όμως από εκεί ξεκίνησε ο Petrucci, ο άνθρωπος που γέμισε με την μοτοσυκλέτα του την τηλεοπτική οθόνη από την μέση του αγώνα και έκανε την ζωή του Vinales δύσκολη.

Η εκκίνηση του αγώνα επιφύλαξε μια αναπάντεχη έκπληξη, αφού ο Rossi έκανε φοβερή εκκίνηση και έστριψε πρώτος, όχι όμως τόσο φοβερή όσο του Lorenzo! Ο ισπανός από την έβδομη θέση βρέθηκε στην πρώτη στροφή να είναι στο τρενάκι των πρώτων και από το δεύτερο γύρο και μετά ήταν ο οδηγός του αγώνα, με τον Rossi, τον Vinales και τον Dovizioso πίσω του. Ξεκάθαρα οι μοτοσυκλέτες τις Ducati κατάπιναν τους πάντες για πλάκα στη μεγάλη ευθεία και οι δύο αναβάτες της Yamaha προσπαθούσαν να εκμεταλλευτούν την ευελιξία των μοτοσυκλετών τους στις στροφές για να ρεφάρουν τη χασούρα της ευθείας.

Οι πέντε πρώτοι γύροι ήταν στο 1’47’’800 και ο Lorenzo που έχει κερδίσει πέντε φορές εδώ μέσα, τα τελευταία δέκα χρόνια έδειχνε ότι σήμερα θα βούλωνε τα στόματα που λένε ότι δεν μπορεί να πάρει νίκη με την Ducati. Όμως οι αναβάτες πίσω του άρχισαν να κατεβάζουν τα γυρολόγιά  τους και στην μέση του αγώνα ο ρυθμός ήταν κοντά στο 1’47’’100, στέλνοντας τον Lorenzo πίσω στην όγδοη θέση όπου και τελικός τερμάτισε. Με εξαίρεση έναν-δύο γύρους που οδήγησαν τον αγώνα, στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα οι αναβάτες της Yamaha ήταν σάντουϊτς ανάμεσα στο Ducati του Dovi και του Petrucci. Ο Dovizioso όμως οδηγούσε σαν κομπιούτερ και με απίστευτα σταθερό γυρολόγιο, κράτησε σε καλή κατάσταση τα ελαστικά του μέχρι το τέλος του αγώνα, πανηγυρίζοντας μια νίκη γεμάτη ιταλικό ενθουσιασμό και συναίσθημα για τον ίδιο και την ομάδα του.

Επτά γύρους πριν το τέλος ο Rossi έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, αλλά αυτό δεν αρκούσε να τον φέρει σε απόσταση βολής, ούτε να ξεφορτωθεί τον Petrucci. Από εκείνο το σημείο και μετά ο Ιταλός έδειξε σαν να συμβιβάστηκε με την ιδέα τις τέταρτης θέσης. Λογική απόφαση, αφού η Honda του Marquez είχε μείνει πολύ πίσω του και ήταν προφανές ότι ο Vinalies δεν θα του χάριζε βαθμούς. Από την άλλη μεριά, ο ταχύτατος ισπανός αναβάτης της Yamaha δεν το έβαλε ποτέ κάτω και πήρε το ρίσκο να δώσει μάχες σώμα με σώμα με τον Petrucci, ο οποίος βρέθηκε αρκετές φορές μπροστά του, προστατεύοντας κατά κάποιο τρόπο τον Dovi από τον Vinales και φυσικά αναγκάζοντας τον Ισπανό να ταλεπωρεί περισσότερο τα ελαστικά του. Όμως ο Vinales εκτός από ταχύτητα έχει και τεράστιο ενθουσιασμό και κατεβάζοντας διαρκώς τους χρόνους του, ξεμπέρδεψε με τον Petrucci και μείωσε τη διαφορά του από τον Dovi από το 1,2’’ στο 0,780’’. Μάλιστα ήταν ο μοναδικός που κατάφερε να περάσει την Ducati στο τέλος της ευθείας!

Όμως ο Ιταλός έλεγχε πλέον απόλυτα τον αγώνα, δεν έκανε ούτε ένα λάθος και πήρε μια ιστορική νίκη, αλλά και πολύτιμους βαθμούς που πλέον τον βάζουν μέσα στο κάδρο των διεκδικητών του πρωταθλήματος. Αντιθέτως στο στρατόπεδο της Honda επικρατούσε απόλυτος εκνευρισμός, που έγινε ακόμα μεγαλύτερος όταν έπεσε η καρό σημαία. Ο Merquez ήταν ο μόνος από τους κορυφαίους οδηγούς της Honda που τερμάτισε στην έκτη θέση μετά από μάχες με… τη δορυφορική Ducati του Alvaro Bautista, ο οποίος τερμάτισε πέμπτος! Ο Crutchlow ήταν ταχύτατος στα δοκιμαστικά του Σαββάτου με ελαστικά αγώνα, όμως έπεσε και η δεύτερη μοτοσυκλέτα του δεν είχε καμία σχέση με την πρώτη σε στήσιμο και κινητήρα όπως δήλωσε ο ίδιος. Όχι μόνο αυτό, αλλά και στο τελευταίο γύρο, ο Pedrosa έκανε μια σπάνια για την αγωνιστική προσωπικότητά του βλακεία και πήγε να περάσει από εσωτερική των Βρετανό. Του μπλόκαρε ο εμπρός τροχός και πήρε μαζί του τον Crutchlow, με τον Βρετανό να του λέει κάποια “γαλλικά” στην αμμοπαγίδα! Εξαιρετικά ηλεκτρισμένο το κλίμα και στο box του Marquez, όπου το μεγάλο αφεντικό του HRC βρέθηκε εκεί για να.. τα πούνε.

Πάμε στον επόμενο αγώνα με δύο αναβάτες της Yamaha, έναν της Honda και έναν της Ducati να διεκδικούν το Πρωτάθλημα. Ό,τι καλύτερο δηλαδή!

 

1. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 41m 32.126s
2. Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 41m 33.407s
3. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) 41m 34.460s
4. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 41m 35.811s
5. Alvaro Bautista ESP Pull&Bear Aspar Team (Desmosedici GP16) 41m 37.928s
6. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 41m 38.011s
7. Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 41m 45.331s
8. Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (Desmosedici GP17) 41m 46.519s
9. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 41m 47.006s
10. Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 41m 47.628s
11. Tito Rabat ESP Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 41m 54.130s
12. Scott Redding GBR Octo Pramac Racing (Desmosedici GP16) 41m 57.078s
13. Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 42m 0.286s
14. Hector Barbera ESP Reale Avintia Racing (Desmosedici GP16) 42m 2.802s
15. Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 42m 2.905s
16. Karel Abraham CZE Pull&Bear Aspar Team (Desmosedici GP15) 42m 14.432s
17. Sylvain Guintoli FRA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 42m 18.420s
18. Loris Baz FRA Reale Avintia Racing (Desmosedici GP15) 42m 22.857s
19. Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 42m 22.866s
20. Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 42m 23.023s
Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) DNF
Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) DNF
Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) DNF
Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory Racing (RC16) DNF
 

 

MotoGP Δοκιμές Jerez: Ταχύτερος όλων ο M.Marquez - Ισχυρότερος κινητήρας για τη Yamaha

Πολύ καλός ο καιρός έκανε τη χάρη σε ομάδες και αναβάτες
MotoGP Jerez Test 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Οι ιδανικές καιρικές συνθήκες μετά τον αγώνα της Jerez έδωσαν την ευκαιρία στις ομάδες του MotoGP να δοκιμάσουν πολλά πράγματα στις επίσημες δοκιμές στην ισπανική πίστα.

Ο Marc Marquez (Ducati Lenovo Team) σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, στο δεύτερο απογευματινό session όντας ο μόνος αναβάτης με χρόνο κάτω από 1:36 (01:35.8760), ενώ ήταν ταχύτερος από όλους και στο πρώτο. Εστίασε κυρίως στη βελτίωση της αίσθησης του μπροστινού μέρους της μοτοσυκλέτας του, ενώ δοκίμασε ένα νέο αλλά και ένα παλιότερο ψαλίδι για την GP25. 

Από την άλλη ο Pecco Bagnaia εργάστηκε πάνω στην ισορροπία της Desmosedici που τον ταλαιπώρησε όλο το Σαββατοκύριακο σύμφωνα και με την επίσημη αναφορά της διοργάνωσης, ενώ στο τέλος δεν έμεινε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι πέρασε πολλές ώρες χωρίς να γυρνάει στην πίστα, ίσως γιατί δεν μπορεί να καταλάβει τι είναι αυτό που του  φταίει με την ισορροπία της GP25.

Οι ανεξάρτητες ομάδες συμμετείχαν με λιγότερους αναβάτες. Ο Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) απουσίαζε λόγω πτώσης, ενώ ο ομόσταυλός του Fabio Di Giannantonio εργάστηκε κυρίως πάνω στη διαχείριση της πρόσφυσης του πίσω μέρους. Το ίδιο έκανε και ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) και ο team mate του στην Gresini Fermin Aldeguer.

Η Yamaha παρουσίασε αναβάθμιση στον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να διαπιστώνουν βελτίωση και αυτό μόνο θετικό θα είναι για την εξέλιξη του πρωταθλήματος. Ο Rins ανέφερε αύξηση τριών χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα, ενώ πιο σκεπτικός φάνηκε ο Quartararo, ο οποίος δοκίμασε επίσης νέα σέλα προς βελτίωση της εργονομίας της μοτοσυκλέτας.

Ο Jack Miller (Prima Pramac Yamaha MotoGP) και ο δοκιμαστής Augusto Fernandez επίσης συμμετείχαν και επιβεβαίωσαν τα θετικά αποτελέσματα. Η Yamaha θα εισάγει τις αναβαθμίσεις κινητήρα στον επόμενο αγώνα στον επόμενο κιόλας γύρο στο Le Mans.

Η (Red Bull KTM Factory Racing) εργάστηκε πάνω στη γενικότερη ανταγωνιστικότητα της RC16. Ο Pedro Acosta είχε πτώση αλλά επέστρεψε γρήγορα στην πίστα. Ο Brad Binder, ήταν από τους πρώτους στην πιστά το πρωί αλλά έφυγε και νωρίς το απόγευμα χωρίς να καταφέρει να βελτιώσει τον χρόνο του, με καλύτερο το πρωινό 01:37.0550.

Στην Tech3, ο Maverick Viñales δοκίμασε διαφορετικά μοτίβα απόδοση ισχύος στην ΚΤΜ του και πέτυχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο της ημέρας με 01:36.2370 γυρνώντας παράλληλα σημαντικά πιο γρήγορα από όλους τους αναβάτες της KTM. Ο Enea Bastianini συνέχισε την γενική προσπάθεια προσαρμογής του στην RC16.

Ο Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) δούλεψε στη σταθερότητα στο φρενάρισμα στο πρώτο σκέλος και ολοκλήρωσε 99 γύρους συνολικά. Χρησιμοποίησε νέο αεροδυναμικό πακέτο και άλλα εξαρτήματα με τα οποία σημείωσε πρόοδο με καλύτερο χρόνο στον δεύτερο session το 01:36.6150. Ο Lorenzo Savadori είχε τεχνικό πρόβλημα το απόγευμα και έμεινε στους 68 γύρους.

Στην Trackhouse Aprilia, ο Raul Fernandez έκανε αισθητή βελτίωση (8ος το απόγευμα) με 85 γύρους, ενώ ο rookie Ai Ogura έκανε 88 γύρους, δείχνοντας πρόοδο σε σχέση με το Σαββατοκύριακο συμπληρώνοντας με τρίτη Aprilia τις 11 πρώτες θέσεις στο απογευματινό session και καλύτερο χρόνο το 1:36.8610.

Η Honda εστίασε στη σταδιακή πρόοδο και δοκίμασε νέο ψαλίδι, χωρίς ωστόσο να σημειώσει σημαντικές βελτιώσεις στους χρόνους με τους Joan Mir και Luca Marini (Honda HRC Castrol) να συνεχίζουν μέχρι την καρό σημαία συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα. Ο Johann Zarco ξεχώρισε με ισχυρή παρουσία, 3ος το πρωί, 8ος το απόγευμα είχε ως καλύτερο χρόονο το 01:36.60. Ο Somkiat Chantra επανήλθε μετά από πτώση, ενώ ο Takaaki Nakagami που αντικατέστησε στις δοκιμές την wildcard συμμετοχή του Aleix Espargaro, εργάστηκε πάνω σε 3 μοτοσυκλέτες με διάφορες ρυθμίσεις και πληθώρα εξαρτημάτων οπού και σημείωσε πρόοδο στην διάρκεια 68 γύρων.

Ετικέτες