O David Alonso κατακτά την πρώτη νίκη της CFMOTO στoν θεσμό του MotoGP

O αναβάτης της CFMOTO Aspar Team κατάφερε να πάρει την νίκη στο τελευταίο γύρο του αγώνα
motomag CFMOTO - O David Alonso κατακτά την πρώτη νίκη της εταιρείας στην Moto3
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

12/3/2024

Ο David Alonso έγραψε ιστορία στο Qatar στην κατηγορία Moto3 καθώς πέτυχε την πρώτη νίκη για λογαριασμό της CFMOTO στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών.

Η CFMOTO στον εναρκτήριο γύρο της χρονιάς στο MotoGP, έδειξε πως κάνει άλματα και στον αγωνιστικό μοτοσυκλετιστικό στίβο εκτός τον εμπορικό. Ο αναβάτης της ομάδας CFMOTO Aspar Team η οποία έχει και παρουσία στη Moto2 κατηγορία, ξεκινώντας από την όγδοη θέση του grid κατάφερε στον τελευταίο γύρο του αγώνα στο Qatar να κλέψει τη νίκη προσπερνώντας πέντε αναβάτες.

Moto3 - O David Alonso κατακτά την πρώτη νίκη της CFMOTO στoν θεσμό του MotoGP

Χαρακτηριστικό της μεγάλης μάχης που δόθηκε ήταν το γεγονός πως ο Alonso τερμάτισε μόλις 41 χιλιοστά του δευτερολέπτου μπροστά από τον Daniel Holgado της GASGAS Tech3.

O David Alonso μετά τη νίκη του δήλωσε: “Δεν περίμενα να κερδίσω, γιατί στον προτελευταίο γύρο έκανα ένα λάθος και έπρεπε να προσπεράσω πέντε αναβάτες. Τελικά πήρα ένα ρίσκο και αυτό απέδωσε. Κατάφερα να φέρω την πρώτη νίκη στον θεσμό του MotoGP για την CFMOTO. Είμαι πολύ χαρούμενος για όλους”.

Moto3 - O David Alonso κατακτά την πρώτη νίκη της CFMOTO στoν θεσμό του MotoGP

 

Ετικέτες

Aleix Espargaro-Honda: Απογοητευμένος με την απόδοση της RC213V

Μεγάλο πρόβλημα το chattering που παρουσιάζει η μοτοσυκλέτα - Πρόβλημα που δεν λύνεται
aleix
Από τον

Παύλο Καρατζά

1/7/2025

Ο Aleix Espargaro αντικατέστησε τον Luca Marini στο GP του Assen. Όμως, ο Ισπανός αναβάτης που εκτελεί και χρέη αναβάτη εξέλιξης για τη Honda μόνο ευχαριστημένος δεν ήταν με την απόδοση της μοτοσυκλέτας του σε συνθήκες αγώνα.

Ο Espargaro ολοκλήρωσε το ολλανδικό GP στην 16η θέση - εκτός βαθμών και σχεδόν 50 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή Marc Marquez. Ο 35χρονος αναβάτης εξέλιξης της Honda ήταν απογοητευμένος μετά την ολοκλήρωση του αγώνα και αιτία ήταν η απόδοση της RC213V, συνολικά.

Ο ίδιος δήλωσε πως ο αγώνας ήταν πολύ πιο περίπλοκος από ό,τι νόμιζε αρχικά. Η μοτοσυκλέτα είχε πολλούς κραδασμούς (chattering) και ο Espargaro αναγκαζόταν να ανοίγει συνεχώς την γραμμή του. Έκανε ξεκάθαρο επίσης πως η ομάδα πρέπει να επικεντρωθεί στο θέμα των κραδασμών και να το λύσει άμεσα, ώστε οι αναβάτες να μπορούν να πηγαίνουν όσο το δυνατό γρηγορότερα. Βέβαια, το θετικό ήταν πως πήρε πολύτιμες πληροφορίες σαν αναβάτης εξέλιξης, σε συνθήκες αγώνα.

Ο Espargaro συνέχισε λέγοντας, πως το πίσω μαλακό ελαστικό που επέλεξαν για τον αγώνα όχι μόνο δεν βοήθησε με τους κραδασμούς αλλά έκανε τα πράγματα χειρότερα, αφού προσέφερε περισσότερη πρόσφυση και αυτό ενισχύει το φαινόμενο του chattering και τους κραδασμούς που νιώθει ο αναβάτης, οι οποίοι μπορεί να προέρχονται από το εμπρός ή το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας -ή και από τα δύο άκρα- και τον εμποδίζουν να καταλάβει πού βρίσκεται το όριο της πρόσφυσης και να οδηγήσει σε αυτό.

Ο Espargaro ανέφερε επίσης ότι το chattering είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν από την αρχή της χρονιάς και αν και δοκιμάζουν διαρκώς καινούργια πράγματα δεν μπορούν να το λύσουν. Στη Βαρκελώνη για παράδειγμα όπου συμμετείχαν στο τεστ, δοκίμασαν διαφορετικά ψαλίδια και έκανα επίσης αλλαγές στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας -δύο τομείς που μπορούν να δώσουν λύση στους κραδασμούς- όμως για πολλοστή φορά τίποτα από αυτά δεν δούλεψε.

Ο Ισπανός έκανε αναφορά και στην αεροδυναμική απόδοση της Honda λέγοντας πως οι αεροτομές είναι πολύ μεγάλες σε μέγεθος και επί της ουσίας δεν βοηθούν τη μοτοσυκλέτα να στρίψει πιο γρήγορα ούτε της προσφέρουν σε ταχύτητα, ενώ σχολίασε και την δύναμη του κινητήρα που υστερεί και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στις ευθείες.

Για την προσπάθειά του ο Espargaro είπε χαρακτηριστικά: "Δεν μπορούσαν να οδηγήσω. Μετά από 8 με 10 γύρους είχα απελπιστεί. Έπρεπε να κλείσω το γκάζι και έκανα πολλά λάθη. Ήθελα απλά να τελειώσει ο αγώνας."