Προβλήματα στην Jerez για Rossi

Τεχνικό το θέμα της εγκατάλειψης στον αγώνα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

20/7/2020

O Valentino Rossi αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα ήδη από τις πρώτες δοκιμές στην Jerez, εν όψει του πρώτου αγώνα της χρονιάς για τα MotoGP. Παρά το γεγονός ότι οι υπόλοιπες μοτοσυκλέτες της Yamaha, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της δορυφορικής Petronas η οποία κέρδισε με τον Quartararo, έδειχναν αρκετά δυνατές μέσα στην ισπανική πίστα, ο Rossi εξακολουθούσε να αντιμετωπίζει τα προβλήματα που αντιμετώπιζε και πέρσι, σχετικά με την διαχείριση των ελαστικών.

Η έκβαση του αγώνα για τον Ιταλό ήταν ακόμη πιο καταστροφική, καθώς στον 19ο από τους 25 γύρους, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Εκείνη την στιγμή ο Rossi ήταν στην δέκατη θέση, ενώ αυτός και ο team mate του Macerick Vinales ήταν οι μοναδικοί αναβάτες που είχαν επιλέξει το μαλακό μπροστινό ελαστικό της Michelin. Όπως όμως δήλωσε και ο ίδιος μετά το τέλος του αγώνα, η εγκατάλειψή του οφείλεται σε μηχανικό πρόβλημα. "Η μοτοσυκλέτα έβγαλε μια κόκκινη ένδειξη στα όργανα και έσβησε. Τώρα οι μηχανικοί κοιτούν τι συνέβη, αλλά είχαμε ένα μηχανολογικό πρόβλημα."

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, όχι μόνο στις δοκιμές αλλά και καθ' όλη την διάρκεια του αγώνα, ο Rossi είχε θέματα με τα ελαστικά και ενώ η επιλογή του μαλακού ελαστικού έδειχνε καλή στην θεωρία, ο "Γιατρός" δεν κατάφερε να τα κάνει να δουλέψουν. "Το πρόβλημα είναι ότι για κάποιο λόγο, δεν μπορούμε να κάνουμε τα ελαστικά να αποδώσουν σωστά. Αντιμετωπίζω πολλά προβλήματα. Όλοι οι υπόλοιποι είχαν επιλέξει το μαλακό πίσω λάστιχο κι όταν όλοι ξεκινούν μ' αυτό, εσύ επιλέξεις το μέτριο ή το σκληρό, τότε ξεκινάς με ένα μεγάλο μειονέκτημα, διότι θα έχεις λιγότερη πρόσφυση. Έτσι, για να έχουμε μια ελπίδα, έπρεπε να προσπαθήσουμε να δουλέψουμε με το μαλακό πίσω ελαστικό. Για το μπροστινό δεν θέλω να πω πως ήταν ρίσκο, αλλά δοκιμάσαμε τόσο το σκληρό όσο και το μαλακό, και η διαφορά ήταν πολύ μικρή. Οπότε, εγώ κι ο Maverick επιλέξαμε το μαλακό. Ίσως με το σκληρό να ήμασταν πιο γρήγοροι, αλλά δεν ήταν τόσο μεγάλο πρόβλημα. Το πρόβλημά μου έρχεται από το πίσω."

Όπως είπε στη συνέχεια των δηλώσεών του ο Rossi, την επόμενη εβδομάδα στην ίδια πίστα για τον δεύτερο αγώνα της χρονιάς, θα πρέπει να κάνουν πολλές αλλαγές, καθώς τα ίδια προβλήματα ήταν που τον ταλαιπωρούσαν και ολόκληρη την περσινή σεζόν. Σ' αυτό δεν βοήθησαν ούτε και τα δεδομένα που μοιράζεται με τους υπόλοιπους αναβάτες της Yamaha. "Μπορώ να δω τα δεδομένα τους", είπε ο Rossi. "Είναι πάντα πολύ ενδιαφέροντα. Αλλά αντιμετωπίζω πάντα πρόβλημα με τα ελαστικά μετά από μερικούς γύρους. Αυτή την στιγμή, τα δεδομένα των άλλων αναβατών δεν μας βοηθούν".

O Rossi αναφέρθηκε και στον τραυματισμό του Marquez, λέγοντας ότι ήταν ένα τρομακτικό highside και του ευχήθηκε περαστικάμ ενώ σε ερώτηση για το αν θεωρεί τους Quartararo και Vinales φαβορί για το πρωτάθλημα μετά από αυτή την εξέλιξη, απάντησε πως: "στον αγώνα είδαμε ότι και στις δοκιμές. Προς το παρόν οι Marquez, Quartararo και Vinales είναι οι ταχύτεροι. Οδηγούν καλύτερα και η ταχύτητά τους είναι σε άλλο επίπεδο. Τώρα όλα εξαρτώνται από το πόσο χρόνο θα χρειαστεί ο Marquez για να αναρρώσει, διότι το πρωτάθλημα είναι πιο μικρό σε διάρκεια και οι αγώνες είναι στη σειρά."

Καυστικός ο Gigi Dall’Igna της Ducati για τον Rivola της Aprilia - "Πιο πολύ μιλάει για εμάς παρά για την ομάδα του"

Ο Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse απαντά σε δηλώσεις του CEO της Aprilia Racing, αναφορικά με τον Pedro Acosta
Gigi
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/1/2026

Ο Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse Gigi Dall’Igna απάντησε με απολαυστικό τρόπο στον CEO της Aprilia Racing, Massimo Rivola, για την δήλωσή του τελευταίου ότι ο Pedro Acosta θα πάει στη Ducati το 2027.

Όλα τα συμβόλαια των εργοστασιακών αναβατών λήγουν στο τέλος του έτους και τα σενάρια για το grid του 2027 δίνουν και παίρνουν, πριν καν αρχίσει η σεζόν του 2026.

Στα σενάρια αυτά, ένας από τους μεγάλους πρωταγωνιστές είναι και ο εξαιρετικά ταλαντούχος Pedro Acosta, που φαίνεται πως θα αποχωρήσει από την εργοστασιακή ομάδα της KTM στο τέλος της σεζόν.

Η φημολογία φούντωσε περαιτέρω τις τελευταίες ημέρες, καθώς ο CEO της Aprilia, Massimo Rivola, δήλωσε κατά την διάρκεια της παρουσίασης της ομάδας MotoGP της Aprilia πως το επίσημο δίδυμο της Ducati θα αποτελείται από τον Marc Marquez και τον Pedro Acosta.

Στην δήλωση αυτή έσπευσε να απαντήσει ο γενικός διευθυντής της Ducati, Gigi Dall’Igna, που είπε “Είδα ότι ο Rivola μίλησε περισσότερο για τη Ducati παρά για την Aprilia στην παρουσίασή του. Προφανώς, θα τον αφήσω να κάνει ό,τι σκέψεις θέλει. Στόχος μας είναι να υπογράψουμε συμβόλαιο με τον Marc, τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, όπως κάναμε με τον Pecco το 2024.

Ο στόχος είναι να υπογράψουμε με τον άνθρωπο που κέρδισε το πρωτάθλημα μαζί μας πριν από την έναρξη της σεζόν. Δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί όλα. Εργαζόμαστε πάνω σε αυτό, αλλά είμαι αισιόδοξος”.

Ο μάνατζερ του Pedro Acosta, Albert Valera, είπε πως η συνεργασία του Acosta με την VR46 θα μπορούσε να είναι μια επιλογή, αλλά ο στόχος του είναι να εξασφαλίσει στον Ισπανό αναβάτη μια θέση σε εργοστασιακή ομάδα.

Από το grid του 2026, μόνο το δίδυμο της LCR, Johann Zarco και Diogo Moreira, καθώς και ο Toprak Razgatlioglu της Pramac, έχουν επιβεβαιώσει τις συμφωνίες τους μέχρι και τη σεζόν του 2027.

Το επόμενο διάστημα οι περισσότερες εταιρείες θα θελήσουν να κλείσουν τις συμφωνίες με τους αναβάτες τους, ώστε να προχωρήσουν και την εξέλιξη των μοτοσυκλετών των 850 κυβικών, οπότε σχετικά σύντομα θα δούμε και πως θα εξελιχθεί το σίριαλ τόσο του Acosta, όσο και του Marquez.