Πτώσεις στα GP: Ο Zarco πρώτος για τα MotoGP!

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

30/11/2020

Ο Johann Zarco κατέκτησε κι αυτός μια πρωτιά το 2020, όχι όμως τόσο… λαμπερή όπως το πρωτάθλημα, οι νίκες, οι χρόνοι ή κάτι αντίστοιχο, αλλά αναδείχθηκε ως ο αναβάτης με τις περισσότερες πτώσεις μέσα στο 2020. Μάλιστα είναι ένας τίτλος που τον κερδίζει για δεύτερη σερί χρονιά, κάτι όχι και τόσο τιμητικό για τον Γάλλο.

Πιο συγκεκριμένα, ο Zarco έπεσε 17 φορές την περσινή σεζόν, ενώ είχε χάσει και τρεις αγώνες μετά την μεταπήδησή του από την ΚΤΜ στην LCR Honda. Στην συνέχεια εντάχθηκε στο δυναμικό της Avintia Ducati για το 2020, όπου τα επίσημα στατιστικά των MotoGP τον έχουν χρεώσει 15 φορές για "αγορά οικοπέδου" στους 14 γύρους, με κόστος ένα σπασμένο σκαφοειδές και ποινή για εκκίνηση από το τέλος του grid, μετά από το τρομακτικό του ατύχημα με τον Morbidelli στην Αυστρία.

Οι πτώσεις του Zarco για το 2020 ήταν περισσότερες κι από του rookie Alex Marquez (ο οποίος είχε 14), ενώ τρίτος στη σχετική λίστα είναι ο  Aleix Espargarο με 12 πτώσεις. Στο άλλο άκρο της κατάταξης, ο Danilo Petrucci φαίνεται πως έκανε τα λιγότερα λάθη (αποφεύγοντας να πέσει θύμα άλλων αναβατών) με δύο μόλις πτώσεις. Οι αμέσω3ς καλύτεροι σε στατιστικά πτώσεων ήταν ο Andrea Dovizioso και ο Maverick Vinales, αμφότεροι με τέσσερις πτώσεις.

Το "κουτσουρεμένο" φετινό πρόγραμμα ήταν η αιτία που ο συνολικός αριθμός των πτώσεων ήταν μειωμένος με μόλις 722 και στις τρεις κατηγορίες (MotoGP, Moto2 και Moto3), αν και –για τους λάτρεις των στατιστικών- η συχνότητα πτώσεων ανά αγώνα αυξήθηκε ελαφρώς στα MotoGP (από 11,6 σε 12,8) και στην Moto2 (από 18,3 σε 19,4). Στην Moto3 όμως –και αντίθετα απ' ό,τι θα περίμενε κανείς- είχαμε ρεκόρ μείωσης πτώσεων ανά αγώνα με 16,6 από 21,3 που ήταν πέρσι!

Μια σημαντική διαφορά σε σχέση με τις άλλες χρονιές, λόγω της πανδημίας του Covid, ήταν οι συνεχόμενοι αγώνες στην ίδια πίστα (Jerez, Red Bull Ring, Misano, Aragon και Valencia). Σε όλους τους "δεύτερους" αγώνες, είχαμε λιγότερα ατυχήματα σε σχέση με τους πρώτους αγώνες στις ίδιες πίστες, με εξαίρεση το Misano.

Σε γενικές γραμμές όμως, οι καιρικές συνθήκες ήταν καλύτερες απ' ό,τι πέρσι, ενώ δεν είχαμε και καθόλου wild card συμμετοχές. Το πρόγραμμα όμως ήταν ιδιαίτερα επίπονο για όλους τους αναβάτες με 14 αγώνες μέσα σε 19 εβδομάδες, συμπεριλαμβανομένων και τριών συνεχόμενων σαββατοκύριακων από τρεις φορές!

Ο Μαλαισιανός αναβάτης της Moto2, Kasma Daniel, έπεσε περισσότερες φορές από οποιονδήποτε άλλο αναβάτη ανεξαρτήτου κατηγορίας, με ένα ρεκόρ 20 πτώσεων. Ο Jorge Navaro της Speed Up ήταν δεύτερος με 19 πτώσεις και τρίτος ο Gabriel Rodrigo από την Moto3 με 18. Να σημειώσουμε πάντως ότι η Moto2 και η Moto3 είχαν έναν αγώνα παραπάνω, καθώς κατάφεραν να τρέξουν στην αρχή της σεζόν στο Qatar.

Σε ό,τι αφορά την πίστα με τις περισσότερες πτώσεις, για άλλη μια φορά ήταν η πίστα του Le Mans. Πέρσι ήταν και πάλι στην κορυφή της λίστας με 90 πτώσεις, ενώ το 2020 έφτασαν τις 100, με μεγάλο μερίδιο ευθύνης να έχει ο καιρός. Πάντως, αυτό το νούμερο δεν ξεπέρασε τον αριθμό-ρεκόρ των 155 πτώσεων της Valencia το 2018. Η Κ3 του Le Mans ήταν ξανά η πιο επικίνδυνη στροφή όλης της σεζόν, έστω κι αν μειώθηκε ο αριθμός των πτώσεων στο συγκεκριμένο σημείο σε 30 από 32 που ήταν πέρσι. Δεύτερη ήταν η Κ2 της Catalunya με 21 πτώσεις.

Στον αντίποδα, ο πιο "ασφαλής" αγώνας (εκτός του Qatar που δεν έτρεξαν τα MotoGP) ήταν αυτός στην πίστα του Portimao με 32 συνολικά πτώσεις, στην παρθενική του εμφάνιση στο ημερολόγιο των GP.

Τέλος, στα στατιστικά που καταγράφουν σε ποιο session καταγράφονται οι περισσότερες πτώσεις, εντύπωση προκαλεί ότι τις περισσότερες πιθανότητες τις συγκεντρώνει ο αγώνας. Στα FP2 πέφτουν περισσότερο οι αναβάτες των MotoGP, στα FP3 η βαρύτητα τραβά περισσότερο τους αναβάτες της Moto2, ενώ οι πιτσιρικάδες της Moto3 ξεκινούν νωρίς τις πολλές πτώσεις στα FP1.

Ετικέτες

Fabio Quartararo για νέα Yamaha V4 - Χειρότερη προς το παρόν από την εν σειρά

Πρέπει να γίνει ακόμη μπόλικη δουλειά λέει ο Γάλλος αναβάτης που φάνηκε απαισιόδοξος
Quartararo
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/9/2025

Ο Fabio Quartararo αξιολόγησε τη νέα αγωνιστική πρωτότυπη V4 της Yamaha μετά τις πρώτες του δοκιμές στο Misano με τον εργοστασιακό αναβάτη να μην είναι χαρούμενος δηλώνοντας ότι του φάνηκε χειρότερη από τη μοτοσυκλέτα με τον εν σειρά 4κύλινδρο.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2021 δοκίμασε την προηγούμενη εβδομάδα τη νέα Yamaha V4, κατά τη διάρκεια μιας ιδιωτικής δοκιμής στη Βαρκελώνη που επηρεάστηκε όμως από τη βροχή και έτσι δεν μπορούσε να βγάλει ουσιαστικά συμπεράσματα για την πρόοδο της εξέλιξής της. Στο χτεσινό επίσημο τεστ του MotoGP στο Misano όμως ο Quartararo έκανε 73 γύρους και γνώρισε πολύ καλύτερα την παρτενέρ του για την επόμενη σεζόν.

Στο πρώτο session ο Γάλλος ήταν στην 18η θέση, ένα δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή και δήλωσε: “Υπάρχει δουλειά που πρέπει να γίνει, είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν είναι μια καλή βάση. Αυτή τη στιγμή, η νέα μοτοσυκλέτα είναι χειρότερη από την εν σειρά. Παρατήρησα βελτιώσεις -από το V4 σε σχέση με το I4- στη Βαρκελώνη που δεν ένιωσα εδώ. Δεν νομίζω ότι ο κινητήρας V4 θα λύσει τα προβλήματά μας. Τους βρήκα πανομοιότυπους. Μέχρι στιγμής, δεν βλέπω καμία πρόοδο στους τομείς που χρειαζόμαστε, αν και υπάρχει περιθώριο βελτίωσης”.

Ο Quartararo συνέχισε να οδηγεί το V4 στο δεύτερο session, σημειώνοντας τον 18ο ταχύτερο χρόνο (+1,2 δευτερόλεπτα από τον Pedro Acosta) μετά τη βελτίωση του καλύτερου χρόνου του σε 1:31:598.

“Αυτή ήταν η πρώτη πραγματική δοκιμή με τους άλλους αναβάτες. Έτσι, βλέπουμε λίγο τη θέση μας αυτή τη στιγμή. Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε. Πρέπει να δουλέψουμε σε όλα. Η τελική ταχύτητα είναι αρκετά χαμηλή. Η πρόσφυση δεν είναι ακόμα ικανοποιητική. Έχουμε τα ίδια σχόλια. Είδαμε πόσο δυσκολεύτηκε ο Augusto στον χθεσινό αγώνα, είναι πάνω κάτω αυτό που μας συμβαίνει και σήμερα. Έχουμε ακόμα πολλή δουλειά να κάνουμε με τα ηλεκτρονικά συστήματα. Η αεροδυναμική είναι σχεδόν πανομοιότυπη με αυτή του Inline4. Φυσικά δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι, αλλά είναι η δεύτερη δοκιμή. Επαναλαμβάνω, έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε”, δήλωσε ο Quartararo.