WorldSSP 300: Νέα κατηγορία! FIM, DORNA και κατασκευαστές, κάνουν εύκολη την πρόσβαση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

28/9/2016

Ανακοινώθηκε επίσημα πριν από λίγες ώρες, μία νέα κατηγορία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike, που θα δώσει την ευκαιρία σε νέους αναβάτες να κάνουν το πρώτο βήμα! Η FIM και η DORNA, με την προτροπή των κατασκευαστών, ήρθαν σε συμφωνία ολοκληρώνοντας τις προδιαγραφές και καθορίζοντας τις λεπτομέρειες για την νέα κατηγορία, ομολογκάροντας τέσσερις μοτοσυκλέτες σε πρώτο στάδιο:

Honda CBR500R

Kawasaki Ninja 300 (EX300ADF)

Yamaha YZF-R3

KTM RC390

Στις προδιαγραφές που έχουν ανακοινώσει, δεν επιτρέπουν ουσιαστικές αλλαγές στους κινητήρες και τα πλαίσια, πράγμα που θα ήταν πολυέξοδο, και καθορίζουν το ελάχιστο βάρος κάθε μοτοσυκλέτας μετά το τέλος του αγώνα, με την μέτρηση να γίνεται όπως τερμάτισε, χωρίς να προστίθεται βενζίνη. Δίνοντας διαφορετικό κατώτερο όριο βάρους σε κάθε μοντέλο, η διοργάνωση επιχειρεί μία αρχική εξομάλυνση των διαφορών στην απόδοση, την στιγμή που γίνεται προσπάθεια να κρατηθεί χαμηλά το κόστος προετοιμασίας κάθε μοτοσυκλέτας.

Δύο είναι οι βασικοί στόχοι, πίσω από την δημιουργία της νέας κατηγορίας και πολλοί οι λόγοι. Βασικότερη αιτία είναι οι συνεχώς μειωμένες πωλήσεις των supersport, σε παγκόσμιο επίπεδο, και η στροφή του αγοραστικού κοινού σε μοτοσυκλέτες με λιγότερα κυβικά, όπως οι παραπάνω. Ταυτόχρονα το κόστος συμμετοχής σε αγώνες έχει γίνει δυσθεώρητο εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης. Μονάχα τα ελαστικά για έναν αγώνα να υπολογίσει κανείς και αυτομάτως αντιμετωπίζει ένα κόστος που φαίνεται υψηλό, χωρίς να περιλαμβάνει ακόμα όλα τα υπόλοιπα απαραίτητα έξοδα.

Στόχος λοιπόν είναι να γίνουν οι αγώνες πιο προσιτοί σε νέους αναβάτες, οδηγώντας τους καλύτερους από αυτούς στις πιο πάνω κατηγορίες, τονώνοντας τον μελλοντικό ανταγωνισμό. Παράλληλα όμως η κίνηση αυτή, θέλει να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για αντίστοιχα εθνικά πρωταθλήματα, όπου η έννοια του κόστους συμμετοχής έχει ακόμα πιο μεγάλη σημασία. “Η νέα πλατφόρμα θα γίνει το καλύτερο περιβάλλον για την ανάδειξη νέων ταλέντων,” δήλωσε ο Vito Ippolito, Πρόεδρος της FIM, προσθέτοντας “Η πρόθεση της WorldSSP 300 είναι να θέσει τα στάνταρ για να ακολουθήσουν Εθνικά Πρωταθλήματα. Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον που επιτηρείται και προσφέρει ίσες ευκαιρίες, ώστε να εξελιχθούν νέα ταλέντα, και οι κατασκευαστές θα μπορούν να βρουν νέα ταλέντα στα πρώτα τους βήματα για την δόξα…”

Στον βωμό του χαμηλού κόστους θυσιάζεται και η τηλεμετρία, με μόνο τις βασικές λειτουργίες να καταγράφονται, ενώ τα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας θα πρέπει να είναι είτε τα δικά της, είτε μία ομολογκαρισμένη πλεξούδα είτε εγκεκριμένη από την Dorna.

Για εκείνους που βλέπουν τις νέες sport μοτοσυκλέτες στην περιοχή των τριακοσίων κυβικών και προσπαθούν να τις αντιστοιχήσουν με τις πολύστροφες ιαπωνικές, που μεταχειρισμένες κατέκλυζαν δεκαετίες πριν την αγορά, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι προϋπόθεση πλέον αποτελεί το κόστος. Αυτή η κατηγορία θα έχει να κάνει με τους αναβάτες και όχι με τις μοτοσυκλέτες, και για τον λόγο αυτό δεν χρειάζονται ακριβές, πολύστροφες κατασκευές με τεράστια ιπποδύναμη για το μέγεθος του κυβισμού τους. Το θέαμα για τον θεατή δεν θα έρχεται από τον θαυμασμό για την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας και τον ήχο που ακούει, αλλά από τις μάχες των αναβατών και την πεποίθηση ότι είναι κάτι πολύ κοντινό και στις δικές του δυνατότητες! Στην σύγχρονη εποχή των αγώνων, δημιουργείται επιτέλους μία κατηγορία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα superbike που είναι πιο κοντά στην οδηγική αντίληψη του θεατή, από κάθε άλλη φορά. Ξεκινώντας το 2017, με μικρότερη ηλικία συμμετοχής τα 15, εμείς αναμένουμε την κατηγορία με μεγάλο ενδιαφέρον, όχι για τις μοτοσυκλέτες, αλλά για τους αναβάτες και την πορεία τους.

Δείτε εδώ, αναλυτικότερες προδιαγραφές για τις μοτοσυκλέτες που μπορούν να συμμετέχουν.

Ετικέτες

Jonathan Rea - “Είμαι σώος και αβλαβής, έπεσα την ώρα που έβρισκα την αυτοπεποίθηση μου πάνω στην R1”

Από την αρχή πρέπει να χτίσει ο Ιρλανδός την εμπιστοσύνη του στην R1...
motomag Motul WSBK – “Είμαι σώος και αβλαβής, έπεσα την ώρα που έβρισκα την αυτοπεποίθηση μου πάνω στην R1”
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

27/2/2024

Ο Jonathan Rea είχε μία τρομακτική πτώση στη στροφή 11 στον δεύτερο αγώνα του Philip Island με αποτέλεσμα να μεταφερθεί στο κοντινότερο νοσοκομείο ώστε να του παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες.

Ο Rea θα θέλει να ξεχάσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Ο νέος αναβάτης της Yamaha καθόλη τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου δεν κατάφερε να είναι ανταγωνιστικός με τη νέα του μοτοσυκλέτα ενώ σαν να μην έφτανε αυτό, στον δεύτερο αγώνα είχε και μια τρομακτική πτώση στη στροφή 11.

Motul WSBK – “Είμαι σώος και αβλαβής, έπεσα την ώρα που έβρισκα την αυτοπεποίθηση μου πάνω στην R1”

Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής του WSBΚ, κατέληξε μετά από αυτή την πτώση στο κοντινότερο νοσοκομείο ενώ το ότι δεν είχαμε ενημέρωση για την κατάσταση του -παρά μόνο ότι έχει τις αισθήσεις του- ήταν άκρως ανησυχητικό. Ωστόσο ο Rea με ανακοίνωση του καθησύχασε τους φαν του για την κατάσταση της υγείας του.

Rea

"Πρώτα απ' όλα, σωματικά είμαι εντάξει, εκτός από το ότι χτύπησα αρκετά δυνατά το ισχίο μου από την πτώση, ωστόσο δεν υπάρχουν περαιτέρω τραυματισμοί. Είχα δύο μεγάλες πτώσεις (σσ. εκτός από τον αγώνα έπεσε και στα δοκιμαστικά) στο Philip Island αλλά είμαι σώος και αβλαβής. Είμαι πραγματικά απογοητευμένος, επειδή η πτώση ήρθε χωρίς να το περιμένω.

Αυτή συνέβη όταν αποκτούσα αυτοπεποίθηση πάνω στην μοτοσυκλέτα και εκείνες τις στιγμές ένιωθα αρκετά καλά πάνω στην R1. Είχα κερδίσει και κάποιες θέσεις μετά το πρόβλημα του σπασμένου κινητήρα του Toprak, αλλά μόλις ένιωσα αυτοπεποίθηση, έπεσα. Τώρα θα επιστρέψω σπίτι μου και θα προετοιμαστούμε ώστε να επιστρέψουμε πιο δυνατοί στην Βαρκελώνη.”

Motul WSBK – “Είμαι σώος και αβλαβής, έπεσα την ώρα που έβρισκα την αυτοπεποίθηση μου πάνω στην R1”