Μικρές αλλαγές στους κανονισμούς του MOTUL WSBK

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

28/4/2016

Στις 22 Απριλίου, αναμένοντας τον αγώνα των MotoGP, συναντήθηκαν στην Jerez ο διευθυντής της οργάνωσης WorldSBK, Javier Alonso, με εκπροσώπους της FIM και της Dorna για ορισμένες μικρές αλλαγές στους κανονισμούς που έχουν σκοπό να καθορίσουν καλύτερα το τοπίο των δοκιμών και να θέσουν συγκεκριμένα παραδείγματα σε δευτερεύοντες τομείς, ώστε να είναι ευκολότερη η διαδικασία της ποινής. Σήμερα ανακοίνωσαν τις αλλαγές αυτές, που μπαίνουν άμεσα σε εφαρμογή, από τον αγώνα αυτού του Σαββατοκύριακου.

 

Το σημαντικότερο είναι το θέμα των δοκιμών, καθώς σκοπός της οργάνωσης είναι να συνεχίσει να διευκολύνει τους αναβάτες που θέλουν να μεταπηδήσουν στα MotoGP ή στο πρωτάθλημα Endurance διατηρώντας έτσι τον χαρακτήρα των πρωταθλημάτων (FIM Superbike / Supersport World Championships / Superstock 1000cc Cup) που θέλει να βλέπει αγωνιζόμενους να έρχονται από άλλα πρωταθλήματα ή να κάνουν το επόμενο βήμα συμμετέχοντας για πρώτη φορά και αλλού. Ο νέος κανονισμός έρχεται ως μήνυμα για να δείξει ότι η οργάνωση θα συνεχίσει να επιτρέπει τις συμμετοχές των αναβατών σε άλλα πρωταθλήματα, αλλά με σκοπό αυτό να μην αποτελούν συγκεκαλυμένη δοκιμή των μοτοσυκλετών τους. Με λίγα λόγια δεν αφήνει παραθυράκια νόμου από εδώ και πέρα, αφού θα κρίνει ξεχωριστά κάθε περίπτωση.

Για τις άκυρες εκκινήσεις, έχουν αφαιρέσει η υποχρέωσή τους να ενημερώνουν την ομάδα τους πρώτους 4 γύρους, μετατρέποντας τον κανονισμό με το λιγότερο συγκεκριμένο: «το δυνατόν ταχύτερα», ώστε να μπορούν να επιβληθούν ποινές που διαφορετικά θα παραγράφονταν. Ταυτόχρονα έκαναν ξεκάθαρο ότι πλέον θα μπορεί να δοθεί και χρονική ποινή για άκυρη εκκίνηση, εκτός από το πέρασμα μέσα από τα pit, με τον αγωνοδίκη να μετρά το πέρασμα και αυτομάτως πριν τον αγώνα να γνωστοποιεί και το μέγεθος της ποινής, ώστε προκαταβολικά οι ομάδες να το γνωρίζουν πριν σφάλουν.

Εξαιτίας ορισμένων συχνών καθυστερήσεων στην εκκίνηση, που περισσότερο επηρεάζουν την τηλεοπτική κάλυψη και όχι τόσο την ομαλή διεξαγωγή, ο νέος κανονισμός ορίζει τα στάδια για τα τρία λεπτά πριν την έναρξη, καθώς και το τελευταίο λεπτό, για να γίνονται οι εκκινήσεις ακριβώς στην ώρα τους, προβλέποντας αυστηρότερες ποινές σε περίπτωση μη συμόρφωσης. 

Με ομόφωνη συμφωνία, ανάμεσα σε όλα τα μέλη της επιτροπής Superbike, τα δεδομένα διαχείρισης των κινητήρων από το τελευταίο αγώνα θα γνωστοποιηθούν για όλες τις ομάδες, σε όλες τις κατηγορίες και αγωνιστικά σκέλη.

Ο επόμενος αγώνας του MOTUL WSBK θα γίνει τώρα στην ιστορική πίστα της Imola, στην γειτονική Ιταλία, στις 29 Απριλίου με 1η Μαΐου 

Ετικέτες

Motul WSBK 2019: Ο Razgatlioglu στη Yamaha το 2020!

Απρόσμενη μεταγραφή
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/10/2019

Ο 22χρόνος Τούρκος, Toprak Razgaltioglu πάνω που γεύτηκε τη γλυκιά γεύση της νίκης σε δύο αγώνες της Magny-Cours στη σέλα της ZX-10RR, αποχωρεί από την Turkish Puccetti Racing και τις μοτοσυκλέτες της Kawasaki και του χρόνου θα φορά τα χρώματα της Pata Yamaha WorldSBK, οδηγώντας τη νέα R1M. Είναι η δεύτερη χρονιά του στα Superbikes και η εξέλιξή του ως αναβάτης πραγματοποιείται με ρυθμό γεωμετρικής προόδου, κάτι που είναι πέρα για πέρα εμφανές. Το 2018, μόλις την πρώτη του χρονιά στην μεγάλη κατηγορία, κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, ενώ φέτος ήταν παρόν σε πολλές μάχες, τερματίζοντας εντός της πεντάδας και πολλές φορές σε μια απ’ τις θέσεις του βάθρου.

Συγκεκριμένα, από τον πέμπτο γύρο του πρωταθλήματος και έπειτα έχει ανεβεί στο βάθρο οκτώ φορές με πέντε τερματισμούς στη τρίτη θέση, δύο στη δεύτερη αλλά και δύο νίκες! Στο Misano μονομάχησε στα ίσα με τον “πεντάστερο” Rea, χωρίς όμως να καταφέρει να τον κερδίσει. Η νίκη, ήρθε αργότερα στη Magny-Cours και δεν έγινε μια άλλα δύο φορές, τόσο στο πρώτο σκέλος όσο και στον Tissot Superpole Race.

Όλες αυτές οι επιτυχίες έφτιαξαν την “μαγιά” ώστε να τραβήξει την προσοχή των εργοστασιακών ομάδων και όπως φαίνεται η Pata Yamaha ήταν αυτή που τον διεκδίκησε περισσότερο, κι έτσι παίρνει τη θέση του Alex Lowes. Η αλήθεια είναι πως το σενάριο να βρεθεί ο Razgatlioglu στην εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki με τον Haslam να αποχωρεί, φαινόταν πιο ρεαλιστικό…

Ο Razgaltioglu δεν είναι τυχαία εκεί, ούτε του χαρίστηκε τίποτα, πέρασε από αρκετά στάδια πριν φτάσει να βρεθεί σε αυτό το σημείο. Το 2015, σε ηλικία 18 ετών, έκανε το ντεμπούτο στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Superstock 600, όπου και κατέκτησε τον τίτλο. Τα δύο επόμενα χρόνια πήγε στο FIM Superstock 1000 τερματίζοντας πέμπτος και δεύτερος στη βαθμολογία αντίστοιχα και μαζεύοντας την απαραίτητη εμπειρία για να ανέβει στο Motul WSBK ένα χρόνο αργότερα.

Ο Eric De Seynes, ο φιλέλληνας πρόεδρος της Yamaha Ευρώπης, που λίγες ημέρες πριν ήταν Ελλάδα για την μεγάλη εκδήλωση της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ, μίλησε με ιδιαίτερη θέρμη για τον Razgatliolgu λέγοντας: “Ο Toprak Razgatlioglu ξεχωρίζει περισσότερο από όλους τους νεαρούς αναβάτες στο πρωτάθλημα και είμαι τόσο χαρούμενος όσο και περήφανος που θα τρέχει με τη Yamaha το 2020. Όταν αναλογίζεσαι την πρόοδο του Toprak φέτος, που είναι μόλις η δεύτερη χρονιά του στα Superbikes δεν είναι εμφανές μόνο το ταλέντο του αλλά και το πνεύμα του μαχητή που τον χαρακτηρίζει. Μας έδειξε ξεκάθαρα τι ικανότητες έχει στην Magny-Cours, όπου απ’ την έκτη σειρά του γκριντ ανέβηκε στην κορυφή και πήρε την πρώτη του νίκη στο πρωτάθλημα.”

Ετικέτες