Motul WSBK 2019: Ακάθεκτος στην κορυφή ο Rea

Ανέβηκε πιο ψηλά στον πίνακα ο Sykes
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/5/2019

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Imola είχαν μπόλικο ενδιαφέρον με τους κορυφαίους αναβάτες να προσπαθούν να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν τόσο για την πίστα όσο και για τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τους. O Jonathan Rea κατά τη διάρκεια των FP1 βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων όπου παρέμεινε και μετά τη λήξη των FP2. Όπως ο ίδιος είπε, εστίασε τις δοκιμές του στο να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό των ελαστικών της Pirelli. Παράλληλα ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης στους χρόνους του καθώς τους διαφεύγουν κάποια πράγματα ακόμη. Επίσης, τόνισε πως συνέχισε να αισθάνεται άνετα και να έχει καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του παρά τη φθορά των ελαστικών κι έτσι κατάφερε να πιέσει περισσότερο και να ξανά ανέβει στη κορυφή του πίνακα πριν το τέλος των FP2: “Δεν αλλάξαμε πολύ (απ’ το Assen μέχρι τα δοκιμαστικά στην Imola) εκτός απ’ το γεγονός ότι ξεκουράστηκα αρκετά στο σπίτι μου παρέα με την οικογένειά μου και προπονήθηκα σκληρά. Στην Imola βέβαια πολλά πράγματα είναι διαφορετικά ωστόσο αλλά πάντα μας ταιριάζει. Αυτό είναι το μέρος που πέρσι ξεκινήσαμε να βρίσκουμε το ρυθμό μας παίρνοντας την πρώτη διπλή νίκη της σεζόν και ήδη αισθάνομαι πως φέτος έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα βελτίωσης.”

Ο Ουαλός Chaz Davies έδειξε κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών πως μπορεί να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα. Στην FP2 μάλιστα, ήταν προς στιγμή ο γρηγορότερος μέσα στην πίστα μέχρις ότου ο Rea ξαναπήρε τα ηνία. Δεδομένου ότι ο Davies έχει τέσσερις νίκες στην πίστα της Imola αλλά και της εμφάνισής του στις δύο πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Ουαλός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati δείχνει πως έχει τα φόντα να βρεθεί στην μάχη για την διεκδίκηση μιας θέσης του βάθρου. Το αν θα το καταφέρει ή όχι είναι άγνωστο και θα επιβεβαιωθεί μόνο μετά τη λήξη του κάθε σκέλους. Εξάλλου όπως ο ίδιος δήλωσε, ακόμη παλεύει να εξοικειωθεί πάνω στη σέλα της V4 R και είπε: “Οι δοκιμές ήταν καλές. Το να περνάς χρόνο μέσα στην πίστα είναι πάντα θετικό αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό κάναμε κυρίως. Ήταν καλύτερο απ’ το τίποτα, αλλά δεν θα ‘λέγα πως ήταν και οι καρποφόρες δοκιμές μας. Κάναμε ορισμένες αλλαγές βασιζόμενοι στην κατεύθυνση που έχουν απ’ τους δύο προηγούμενους αγώνες (στο Assen) και τα πράγματα βαίνουν καλώς.” Όταν ερωτήθηκε για το αν είναι εντός της μάχης των κορυφαίων θέσεων είπε: “Ναι μπορώ. Έχουμε ακόμη να κάνουμε ορισμένες βελτιώσεις, αλλά το σχέδιό μου είναι ξεκάθαρο: Θέλω να παλεύω για τη νίκη. Γνωρίζω πολύ καλά πως χρειάζεται να βελτιωθώ λίγο αλλά το να βρίσκομαι δεύτερος είναι μια καλή αρχή. Ο αγώνας στην Imola είναι ξεχωριστός τόσο για την Ducati όσο και τους Ducatisti που υποστηρίζουν εμένα και την ομάδα.”

Στην τρίτη θέση των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών βρέθηκε ο Tom Sykes, όπου στην FP1 είχε κλείσει την πεντάδα. Και αυτός με τη σειρά του δοκίμασε διαφορετικά ελαστικά μέχρι να βρει τα ιδανικά και δούλεψε στο να ρυθμίσει την S1000RR του βάσει των ιδιαιτεροτήτων της πίστας. Δήλωσε μάλιστα πως ανυπομονεί για τον αυριανό αγώνα (όπως και οι περισσότεροι αναβάτες).

Ο Alvaro Bautista απ’ την πλευρά του κατέβηκε μια θέση στον πίνακα και ολοκλήρωσε την FP2 στη τέταρτη θέση. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Σήμερα ήταν μια θετική ημέρα επειδή είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στην Imola. Είχα άμεσα καλή αίσθηση της πίστας, ενώ αντίθετα με τους προηγούμενους αγώνες, χρειάζεται να βελτιώσω τις εισόδους των στροφών. Όμως το απόγευμα κάναμε ορισμένες αλλαγές και η αίσθηση βελτιώθηκε. Σήμερα δουλεύαμε πάντοτε με αγωνιστικούς ρυθμούς και οι περισσότεροι γύροι έγιναν με καλούς ρυθμούς. Πιθανότατα να χρειάζεται ακόμη να βελτιώσουμε την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας επειδή σ’ αυτή τη πίστα είναι σχεδόν πάντα υπό κλίση και δεν σου παρέχει αρκετό χώρο.”

Μετά το high side του Eugene Laverty (Team Goeleven) που του προκάλεσε κατάγματα και στους δύο καρπούς, η ομάδα του ανακοίνωσε πως ο Βρετανός Tommy Bridewell θα αγωνιστεί στη θέση του. Ο Βρετανός αναβάτης έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK το 2008 ως wildcard με μοτοσυκλέτα της Suzuki στο Portimao και δύο χρόνια αργότερα επανεμφανίστηκε στο πρωτάθλημα στον αγώνα του Silverstone τερματίζοντας 18ος.

Ο γρηγορότερος δορυφορικός αναβάτης μέσα στην δεκάδα ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που έκλεισε μάλιστα την πεντάδα αφήνοντας ουσιαστικά έξω απ’ αυτή τους αναβάτες της Yamaha για δεύτερη συνεχόμενη φορά σήμερα. Στην έκτη θέση παρέμεινε σταθερός ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), ενώ πίσω του βρέθηκε ο ομόσταβλος του Rea, ο Leon Haslam που κατά τη διάρκεια των FP1 ήταν εντός της πεντάδας στην τέταρτη θέση. Ο Alex Lowes ήρθε όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων έχοντας πίσω του άλλον έναν αναβάτη που θα τρέξει ως wildcard, τον Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing) που ήταν επίσης ο πιο γρήγορος Ιταλός αναβάτης των FP2. Ο συμπατριώτης του Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα. Η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριημέρου ολοκληρώθηκε και τα δεδομένα που μας προσέφερε υποδεικνύουν πως ίσως να έχει περισσότερο ενδιαφέρον ο αγώνας στην Imola απ' όοσους έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής.

Πίνακας χρονομετρήσεων:

1 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'46.374

2 7 C. DAVIES GBR ARUBA.IT Racing - Ducati 1'46.529 0.155 0.155

3 66 T. SYKES GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1'46.766 0.392 0.237

4 19 A. BAUTISTA ESP ARUBA.IT Racing - Ducati 1'47.086 0.712 0.320

5 54 T. RAZGATLIOGLU TUR Turkish Puccetti Racing IND 1'47.124 0.750

6 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.214 0.840

7 91 L. HASLAM GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'47.419 1.045

8 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.537 1.163

9 87 L. ZANETTI ITA Motocorsa Racing IND 1'47.587 1.213

10 21 M. RINALDI ITA BARNI Racing Team IND 1'47.638 1.264

Ετικέτες

Motul WSBK 2020: Ο Xavi Fores στην Kawasaki Pucceti Racing

Ο αντικαταστάτης του Razgatlioglu
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

30/10/2019

Η μεταγραφή του Toprak Razgatlioglu στην Pata Yamaha για το 2020, άφησε την Turkish Puccetti Racing χωρίς αναβάτης για την ερχόμενη χρονιά. Τώρα, η ομάδα βρήκε ένα νέο αναβάτη για τη σέλα της ZX-10RR και μετονομάζεται σε Kawasaki Puccetti Racing Team, αφού από του χρόνου θα τρέχει με τα χρώματά της ο 34χρονος Ισπανός Xavi Fores.

Η τελευταία φορά που ο Fores έτρεξε στα Superbikes ήταν το 2018 και τότε είχε βρεθεί έξι φορές στο βάθρο. Ξεκίνησε την καριέρα του στο πρωτάθλημα το 2011 μαζί με την BMW, κάνοντας το ντεμπούτο του στο δεύτερο σκέλος της Imola, παίρνοντας μάλιστα και βαθμούς ως wildcard συμμετοχή. Δύο χρόνια αργότερα επέστρεψε στη δράση με τον ίδιο ρόλο πάλι, στον αγώνα της Jerez και ήταν ένατος στο πρώτο σκέλος. Έπρεπε να περιμένει μέχρι το 2015, ώστε να αδράξει την ευκαιρία και να αποδείξει την αξία του, όπου στον αγώνα του Qatar ξεκίνησε από την πρώτη σειρά και τερμάτισε εντός της δεκάδας. Αυτό του έδωσε την ευκαιρία για μια κανονική συμμετοχή στο πρωτάθλημα του 2016. Από τότε μέχρι το 2018 βρέθηκε έξι φορές στο βάθρο και τώρα επιστρέφει δριμύτερος.

Τον χρόνο που έλειψε από το Motul WSBK, τον αξιοποίησε πλήρως στο BSB όπου κατάφερε να πάρει μια pole και να σημειώσει τέσσερις τερματισμούς μέσα στις τρεις πρώτες θέσεις. “Είμαι πολύ χαρούμενος που επιστρέφω στο πρωτάθλημα με την Kawasaki Puccetti Racing Team για την ερχόμενη σεζόν.” Είπε ο Fores και συνέχισε λέγοντας: “Η μοτοσυκλέτα είναι πολύ καλή και πιστεύω πως ταιριάζει πολύ στο οδηγικό μου στυλ, οπότε κυνήγησα ιδιαίτερα τη συμφωνία με τον Manuel (σ.σ. ιδιοκτήτη της ομάδας). Ανυπομονώ να βρεθώ στη σέλα της και να ξεκινήσω να προετοιμάζομαι για την ερχόμενη σεζόν ώστε όταν έρθει η ώρα του πρώτου αγώνα να είμαστε έτοιμοι και να έχουμε μια ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα και να είμαι σε καλή φυσική κατάσταση.” Έκλεισε τις δηλώσεις του ευχαριστώντας την Kawasaki Europe για την μεγάλη προσπάθεια και την υποστήριξής, δείχνοντας παράλληλα την ευγνωμοσύνη του στον Manuel Puccetti για την εμπιστοσύνη που του έδειξε.

Ο Manuel Puccetti, ιδιοκτήτης της ομάδας ανέφερε: “Ο στόχος μας είναι η νίκη και πάντοτε προσπαθούμε για αυτή. Δεν είναι εύκολο αλλά θα προσπαθήσουμε να το ξανακάνουμε του χρόνου. Πιστεύω πως μπορούμε να έχουμε μια πολύ καλή σεζόν μαζί με τον Xavi, αφού λογικά θα είναι πολύ γρήγορος με την Kawasaki. Τα αποτελέσματα που είχαμε φέτος με τον Toprak δείχνουν το επίπεδο της τεχνογνωσίας μας όσον αφορά το στήσιμο της μοτοσυκλέτας. Ο Xavi είναι πολύ γρήγορος και σταθερός αναβάτης σε όλες τις συνθήκες, έτσι πιστεύω πως είναι η τέλεια επιλογή για εμάς. Θεωρώ πως με την εμπειρία του θα μπορέσει να προσαρμοστεί πολύ γρήγορα και έχουμε ήδη προγραμματίσει πολλές δοκιμές. Είναι πολύ δύσκολο να πω αν θα είναι τόσο γρήγορος όσο ο Toprak αλλά σε δύο ή τρεις αγώνες θα είναι πολύ δυνατός.”

Ετικέτες