Motul WSBK 2019: Ακάθεκτος στην κορυφή ο Rea

Ανέβηκε πιο ψηλά στον πίνακα ο Sykes
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

11/5/2019

Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Imola είχαν μπόλικο ενδιαφέρον με τους κορυφαίους αναβάτες να προσπαθούν να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα μπορούν τόσο για την πίστα όσο και για τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τους. O Jonathan Rea κατά τη διάρκεια των FP1 βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων όπου παρέμεινε και μετά τη λήξη των FP2. Όπως ο ίδιος είπε, εστίασε τις δοκιμές του στο να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό των ελαστικών της Pirelli. Παράλληλα ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης στους χρόνους του καθώς τους διαφεύγουν κάποια πράγματα ακόμη. Επίσης, τόνισε πως συνέχισε να αισθάνεται άνετα και να έχει καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας του παρά τη φθορά των ελαστικών κι έτσι κατάφερε να πιέσει περισσότερο και να ξανά ανέβει στη κορυφή του πίνακα πριν το τέλος των FP2: “Δεν αλλάξαμε πολύ (απ’ το Assen μέχρι τα δοκιμαστικά στην Imola) εκτός απ’ το γεγονός ότι ξεκουράστηκα αρκετά στο σπίτι μου παρέα με την οικογένειά μου και προπονήθηκα σκληρά. Στην Imola βέβαια πολλά πράγματα είναι διαφορετικά ωστόσο αλλά πάντα μας ταιριάζει. Αυτό είναι το μέρος που πέρσι ξεκινήσαμε να βρίσκουμε το ρυθμό μας παίρνοντας την πρώτη διπλή νίκη της σεζόν και ήδη αισθάνομαι πως φέτος έχουμε κάνει ένα μικρό βήμα βελτίωσης.”

Ο Ουαλός Chaz Davies έδειξε κατά τη διάρκεια των πρώτων ελεύθερων δοκιμών πως μπορεί να βρεθεί κοντά στην κορυφή του πίνακα. Στην FP2 μάλιστα, ήταν προς στιγμή ο γρηγορότερος μέσα στην πίστα μέχρις ότου ο Rea ξαναπήρε τα ηνία. Δεδομένου ότι ο Davies έχει τέσσερις νίκες στην πίστα της Imola αλλά και της εμφάνισής του στις δύο πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ο Ουαλός αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati δείχνει πως έχει τα φόντα να βρεθεί στην μάχη για την διεκδίκηση μιας θέσης του βάθρου. Το αν θα το καταφέρει ή όχι είναι άγνωστο και θα επιβεβαιωθεί μόνο μετά τη λήξη του κάθε σκέλους. Εξάλλου όπως ο ίδιος δήλωσε, ακόμη παλεύει να εξοικειωθεί πάνω στη σέλα της V4 R και είπε: “Οι δοκιμές ήταν καλές. Το να περνάς χρόνο μέσα στην πίστα είναι πάντα θετικό αλλά για να είμαι ειλικρινής, αυτό κάναμε κυρίως. Ήταν καλύτερο απ’ το τίποτα, αλλά δεν θα ‘λέγα πως ήταν και οι καρποφόρες δοκιμές μας. Κάναμε ορισμένες αλλαγές βασιζόμενοι στην κατεύθυνση που έχουν απ’ τους δύο προηγούμενους αγώνες (στο Assen) και τα πράγματα βαίνουν καλώς.” Όταν ερωτήθηκε για το αν είναι εντός της μάχης των κορυφαίων θέσεων είπε: “Ναι μπορώ. Έχουμε ακόμη να κάνουμε ορισμένες βελτιώσεις, αλλά το σχέδιό μου είναι ξεκάθαρο: Θέλω να παλεύω για τη νίκη. Γνωρίζω πολύ καλά πως χρειάζεται να βελτιωθώ λίγο αλλά το να βρίσκομαι δεύτερος είναι μια καλή αρχή. Ο αγώνας στην Imola είναι ξεχωριστός τόσο για την Ducati όσο και τους Ducatisti που υποστηρίζουν εμένα και την ομάδα.”

Στην τρίτη θέση των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών βρέθηκε ο Tom Sykes, όπου στην FP1 είχε κλείσει την πεντάδα. Και αυτός με τη σειρά του δοκίμασε διαφορετικά ελαστικά μέχρι να βρει τα ιδανικά και δούλεψε στο να ρυθμίσει την S1000RR του βάσει των ιδιαιτεροτήτων της πίστας. Δήλωσε μάλιστα πως ανυπομονεί για τον αυριανό αγώνα (όπως και οι περισσότεροι αναβάτες).

Ο Alvaro Bautista απ’ την πλευρά του κατέβηκε μια θέση στον πίνακα και ολοκλήρωσε την FP2 στη τέταρτη θέση. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Σήμερα ήταν μια θετική ημέρα επειδή είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στην Imola. Είχα άμεσα καλή αίσθηση της πίστας, ενώ αντίθετα με τους προηγούμενους αγώνες, χρειάζεται να βελτιώσω τις εισόδους των στροφών. Όμως το απόγευμα κάναμε ορισμένες αλλαγές και η αίσθηση βελτιώθηκε. Σήμερα δουλεύαμε πάντοτε με αγωνιστικούς ρυθμούς και οι περισσότεροι γύροι έγιναν με καλούς ρυθμούς. Πιθανότατα να χρειάζεται ακόμη να βελτιώσουμε την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας επειδή σ’ αυτή τη πίστα είναι σχεδόν πάντα υπό κλίση και δεν σου παρέχει αρκετό χώρο.”

Μετά το high side του Eugene Laverty (Team Goeleven) που του προκάλεσε κατάγματα και στους δύο καρπούς, η ομάδα του ανακοίνωσε πως ο Βρετανός Tommy Bridewell θα αγωνιστεί στη θέση του. Ο Βρετανός αναβάτης έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK το 2008 ως wildcard με μοτοσυκλέτα της Suzuki στο Portimao και δύο χρόνια αργότερα επανεμφανίστηκε στο πρωτάθλημα στον αγώνα του Silverstone τερματίζοντας 18ος.

Ο γρηγορότερος δορυφορικός αναβάτης μέσα στην δεκάδα ήταν ο Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) που έκλεισε μάλιστα την πεντάδα αφήνοντας ουσιαστικά έξω απ’ αυτή τους αναβάτες της Yamaha για δεύτερη συνεχόμενη φορά σήμερα. Στην έκτη θέση παρέμεινε σταθερός ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), ενώ πίσω του βρέθηκε ο ομόσταβλος του Rea, ο Leon Haslam που κατά τη διάρκεια των FP1 ήταν εντός της πεντάδας στην τέταρτη θέση. Ο Alex Lowes ήρθε όγδοος στον πίνακα των χρονομετρήσεων έχοντας πίσω του άλλον έναν αναβάτη που θα τρέξει ως wildcard, τον Lorenzo Zanetti (Motocorsa Racing) που ήταν επίσης ο πιο γρήγορος Ιταλός αναβάτης των FP2. Ο συμπατριώτης του Michael Ruben Rinaldi (BARNI Racing Team) έκλεισε τη δεκάδα. Η πρώτη μέρα του αγωνιστικού τριημέρου ολοκληρώθηκε και τα δεδομένα που μας προσέφερε υποδεικνύουν πως ίσως να έχει περισσότερο ενδιαφέρον ο αγώνας στην Imola απ' όοσους έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής.

Πίνακας χρονομετρήσεων:

1 1 J. REA GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'46.374

2 7 C. DAVIES GBR ARUBA.IT Racing - Ducati 1'46.529 0.155 0.155

3 66 T. SYKES GBR BMW Motorrad WorldSBK Team BMW 1'46.766 0.392 0.237

4 19 A. BAUTISTA ESP ARUBA.IT Racing - Ducati 1'47.086 0.712 0.320

5 54 T. RAZGATLIOGLU TUR Turkish Puccetti Racing IND 1'47.124 0.750

6 60 M. VAN DER MARK NED Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.214 0.840

7 91 L. HASLAM GBR Kawasaki Racing Team WorldSBK 1'47.419 1.045

8 22 A. LOWES GBR Pata Yamaha WorldSBK Team 1'47.537 1.163

9 87 L. ZANETTI ITA Motocorsa Racing IND 1'47.587 1.213

10 21 M. RINALDI ITA BARNI Racing Team IND 1'47.638 1.264

Ετικέτες

WSBK: Ο Scott Redding στην ARUBA.IT Racing – Ducati

Με συμβόλαιο διάρκειας ενός έτους
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

29/8/2019

Η ανακοίνωση ότι η ιταλική ομάδα ARUBA.IT Racing – Ducati έκλεισε συμβόλαιο με τον Scott Redding για μια σεζόν, δεν αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη. Πριν από λίγες εβδομάδες ο Alvaro Bautista, που φέτος έκανε το ντεμπούτο του στο Motul WSBK με την εργοστασιακή ομάδα της Ducati και σημείωσε ένα εκπληκτικό σερί 11 νικών, είχε ανακοινώσει πως δεν θα συνεχίσει τη συνεργασία του με τη Ducati αλλά πως από το 2020 θα είναι με την εργοστασιακή ομάδα της Honda. Έτσι, πέραν απ’ την μια μοτοσυκλέτα της ARUBA.IT που έμεινε χωρίς αναβάτη, δημιουργήθηκαν και οι φήμες πως η Honda θα παρουσιάσει μια νέα Superbike για το 2020 αντίστοιχης τεχνολογίας με αυτής της Panigale V4 R, όπως είπαν οι άνθρωποι της Honda στον Bautista.

Πίσω στο paddock της ARUBA.IT, ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Ducati, Paolo Ciabatti είχε ήδη αναφέρει πολλούς πιθανούς αντικαταστάτες του Bautista, όμως τόνισε πως ο Scott Redding ήταν ο νούμερο ένα στη λίστα του. Βέβαια, δεν ήταν τυχαία η προτίμηση του Κ. Ciabatti καθώς όσο εντυπωσίασε ο Bautista στο Motul WSBK με τις επιδόσεις του άλλο τόσο εντυπωσίασε και ο Scott Redding στο BSB με τις επιτυχίες του, αφού μέχρι πρότινος ηγούνταν της βαθμολογίας, ενώ τώρα είναι δεύτερος με μικρή διαφορά. Επίσης, ο Redding χρησιμοποιεί και αυτός την V4 R με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται μεγάλο χρονικό διάστημα για να εξοικειωθεί και για αυτούς του λόγους αποτελούσε την κορυφαία επιλογή για την εργοστασιακή ομάδα της Ducati. Όσον αφορά τον Chaz Davies, θα παραμείνει στην ομάδα καθώς το συμβόλαιο που υπέγραψε πέρσι είχε διετή διάρκεια.

Η καριέρα του Scott Redding ξεκίνησε πριν από 13 χρόνια το 2006, στο ισπανικό πρωτάθλημα και ο 26 χρόνος αναβάτης γεύτηκε γρήγορα τη γλύκα της επιτυχίας. Μετά από δύο χρόνια, το 2008, έκανε το ντεμπούτο του στη μικρότερη κατηγορία των MotoGP, την 125 και τερμάτισε πρώτος αποτελώντας τον νεαρότερο νικητή όταν ήταν μόλις 15 ετών. Έπειτα, το 2010 ανέβηκε στη Moto2, όπου παρέμεινε για τέσσερις σεζόν, μέχρι να κάνει το ντεμπούτο του στη μεγάλη κατηγορία το 2014, απ’ την οποία αποχώρησε το 2018, έχοντας καταφέρει να δημιουργήσει ντόρο γύρω από το όνομά του με τον εκρηκτικό του χαρακτήρα και τις αστείες του στιγμές, όπως όταν είχε βγάλει άθελά του τον ώμο του Marquez με τον οποίο είναι πολύ καλή φίλοι, ή έχοντας κάνει αρκετές ατασθαλίες έξω απ’ την πίστα… Πέρα από αυτό όμως, η πολυετή εμπειρία του στους αγώνες θα συνδράμει ενεργά στην εξέλιξη της V4 R και αναμένεται να διαδραματήσει αρκετές μάχες για την κορυφαία θέση.

“Είμαι πολύ χαρούμενος που θα γίνω μέλος της ARUBA.IT Racing – Ducati.” Είπε ο Redding συμπληρώνοντας: “Ήταν κάτι που ήθελα εδώ και πολύ καιρό επειδή θα μπορέσω να συνεργαστώ με μια ομάδα που έχει τη δυνατότητα να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο και αυτό είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για εμένα. Προφανώς τώρα, πρέπει να παραμείνω απόλυτα αφοσιωμένος στο BSB πρωτάθλημα επειδή θέλω να κατακτήσω τον τίτλο με την Be Wiser Ducati πριν επιστρέψω πάλι σε ένα πρωτάθλημα παγκόσμιου βεληνεκούς. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους με βοηθήσαν να πραγματοποιήσω το όνειρό μου και ανυπομονώ να οδηγήσω την εργοστασιακή Panigale V4 R στο Motul WSBK.”

Ετικέτες