Motul WSBK 2020 - Δοκιμές Jerez 1η μέρα: Mε τα μούτρα στη δουλειά!

Με τέσσερις κόκκινες σημαίες
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

28/11/2019

Σε αντίθεση με τις δοκιμές στην Aragon, που οι χαμηλές θερμοκρασίες και η βροχή έκαναν πολύ δύσκολα τα πράγματα για τους αναβάτες και ο χρόνος στην πίστα ήταν ελάχιστος, η πρώτη μέρα δοκιμών στην Jerez λόγω των εξαιρετικών συνθηκών έδωσε την ευκαιρία σε όλους τους αναβάτες να δοκιμάσουν όλα όσα δεν πρόλαβαν στις προηγούμενες δοκιμές. Παράλληλα, έλαβαν μέρος και οι αναβάτες από την WorldSSP.

Στην κορυφή του πίνακα των χρονομετρήσεων βρέθηκε ο Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK), με τον Τούρκο Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) να είναι πίσω του με μόλις 0,019” διαφορά. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών οι κόκκινες σημαίες υψώθηκαν τέσσερις φορές λόγω πτώσεων αλλά και μηχανικών βλαβών.

Ο Jonathan Rea αμείλικτος όπως πάντα, συνέχισε ακάθεκτος την προετοιμασία του για τη νέα χρονιά ψάχνοντας να βρει τις λύσεις για να ανταγωνιστεί τον συνδυασμό της πανίσχυρης V4R της Ducati με τον Scott Redding -σε παλαιότερες δηλώσεις είχε αναφερθεί στο υψηλό επίπεδο των ικανοτήτων του νεοφερμένου αναβάτη. Ο Rea ήταν ο πρώτος αναβάτης που ξεκίνησε να γυρνάει κάτω απ’ το 1:40 και έκανε αρκετές προσομοιώσεις αγώνα με φθαρμένα ελαστικά, για να δει πώς μπορεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της ΖΧ-10RR σε αυτές τις συνθήκες. Από την άλλη πλευρά του box, ο Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) βρέθηκε στη δεύτερη θέση όμως το τελευταίο δίωρο η κατάταξη του πίνακα άλλαξε αρκετά.

Στη πέρας των δοκιμών, οι αναβάτες της Pata Yamaha ήταν ταχύτεροι από τον Lowes, με τον Razgatlioglu να επικρατεί του Michael van der Mark, χωρίς να έχουν ακόμη στη διάθεσή τους τη νέα R1 όπως ήταν αναμενόμενο. Ο μοναδικός αναβάτης που οδήγησε την R1 του 2020 ήταν ο Niccolo Canepa (Pata Yamaha WorldSBK Offical) και ήρθε ένατος. Ο Τούρκος αναβάτης ήταν αρκετά εντυπωσιακός και έδειξε πως έχει τη δυνατότητα να προσαρμοστεί γρήγορα στα νέα δεδομένα της μοτοσυκλέτας του. Επανεξέτασε το τρίγωνο της εργονομίας και πειραματίστηκε αρκετά με τις ρυθμίσεις του φρένου του κινητήρα, ενώ έκλεισε τις δοκιμές του έχοντας “γράψει” 98 γύρους. Ο teammate του, δοκίμασε νέα εξαρτήματα στη μοτοσυκλέτα και ήρθε τρίτος στην κατάταξη. Ο Loris Baz (Ten Kate – Yamaha) έκλεισε την πεντάδα, ενώ νωρίτερα είχε φτάσει μέχρι και την τρίτη θέση και έψαχνε να βρει μια λύση για την περιορισμένη τελική ταχύτητα της R1 συγκριτικά με τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες.

Ο πολλά υποσχόμενος rookie, ο Scott Redding (ARUBAT.IT Racing – Ducati) ήρθε έκτος με εννέα δέκατα του δευτερολέπτου διαφορά απ’ τον Rea και μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορος απ’ τον ομόσταβλό του Davies, παρά τις δύο πτώσεις που σημείωσε. Η πρώτη έγινε στην K5 και ενώ σηκώθηκε και συνέχισε, έπεσε ξανά δύο στροφές πιο μετά. Ο Davies από την άλλη, παρότι ήρθε όγδοος –αφού στην πραγματικότητα δεν έχει καμία σημασία η θέση αλλά πάνω σε τι εστίασε ο κάθε αναβάτης στις δοκιμές- δούλεψε στην εργονομία της μοτοσυκλέτας του και στην συμπεριφορά του αμορτισέρ της ÖhlinsΟ Michele Pirro (BARNI Racing Team) αντικατέστησε τον Leon Camier, καθώς η πτώση του στην Aragon τον άφησε για άλλη μια φορά εκτός μάχης. Έκλεισε τις δοκιμές του στην 11η θέση.

Το box της BMW είχε μπόλικη δουλειά καθώς είναι οι πρώτες επίσημες δοκιμές της ομάδας. Ο Tom Sykes είχε πάρει φωτιά και δοκίμαζε διαφορετικές ρυθμίσεις στο πλαίσιο, στα ηλεκτρονικά και διαφορετικά ψαλίδια στην S1000RR, ενώ βρέθηκε στην έβδομη θέση. Η γκίνια δεν λέει να φύγει από ορισμένους αναβάτες αφού πέρα απ’ τον άτυχο Camier, ο Eugene Laverty αντιμετώπισε τεχνικά προβλήματα, με την S1000RR να γεμίζει λάδια την Κ2…

Η ομάδα της Honda απουσίαζε για άλλη μια φορά, γεγονός που δημιουργεί αρκετά ερωτηματικά για το πόσο ανταγωνιστικοί θα μπορέσουν να είναι οι Bautista και Haslam, έχοντας χάσει δύο πολύ σημαντικές δοκιμές για τη νέα σεζόν.

Πίνακας χρονομετρήσεων της πρώτης μέρας

1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’39.207 - 63 γύροι
2. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) 1’39.226 – 77 γύροι
3. Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) 1’39.541 – 98 γύροι
4. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’39.780 – 88 γύροι
5. Loris Baz (Ten Kate – Yamaha) 1’40.128 – 98 γύροι
6. Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) 1’40.137 – 65 γύροι
7. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’40.431 – 50 γύροι
8. Chaz Davies (ARUBA.IT Racing – Ducati) 1’40.659 – 72 γύροι
9. Niccolo Canepa (Pata Yamaha WorldSBK Official) 1’40.854 – 68 γύροι
10. Eugene Laverty (BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’40.971 – 63 γύροι

Ετικέτες

Long lap ποινή και στα Motul WSBK!

Για πρώτη φορά από φέτος
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

23/2/2021

Η ποινή long lap, το λεγόμενο "long lap penalty", που έχουμε δει πολλές φορές να επιβάλλεται και στις τρεις κατηγορίες των Grand Prix, σε αναβάτες που υπέπεσαν σε παράπτωμα την ώρα του αγώνα, θα αρχίσει να ισχύει και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των Motul WSBK, πράγμα λογικό μιας και η διοργανώτρια αρχή και αυτή που θεσπίζει τους κανόνες, είναι κοινή και στις δύο περιπτώσεις.

Για τους αναβάτες των Superbikes είναι, λοιπόν, κάτι πρωτόγνωρο και γι' αυτό κλήθηκαν να εκφράσουν τις πρώτες τους σκέψεις, σχετικά με τον νέο αυτό κανονισμό. Ο Leon Haslam της HRC Honda είπε πως θεωρεί σωστή την εφαρμογή του και βάσει των όσων είχε δει στα MotoGP, θα αποτελέσει έναν παράγοντα που θα κάνει τους αγώνες ακόμη πιο συναρπαστικούς, τονίζοντας όμως την σημασία του να εφαρμοσθεί σωστά. Είπε επίσης ότι είναι καλό για τους αναβάτες, γιατί έτσι "ο αγώνας σου δεν θα τελειώσει με ένα DQF, σε περίπτωση που υποπέσεις σε κάποιο παράπτωμα. Ο αγώνας δεν θα καταστραφεί και θα έχεις μια ευκαιρία για να επανορθώσεις."

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο Tito Rabat της Barni Racing Team, ο οποίος δήλωσε ότι είναι πολύ καλύτερο από το να είσαι αναγκασμένος να περάσεις μέσα από τα πιτς, όπου σε μια τέτοια περίπτωση έχεις χάσει κάθε ελπίδα. Ο Chaz Davies της GOELEVEN χαρακτήρισε το άκουσμα της είδησης ενδιαφέρον, αλλά στάθηκε ιδιαίτερα πάνω στην σωστή χρήση της ποινής κι όχι στην κατάχρηση, όπου θα δίνεται το long lap penalty για το παραμικρό. Σε γενικές γραμμές όμως, το θεωρεί ως μια σωστή κίνηση.

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Jonathan Rea της Kawasaki Racing Team WorldSBK, έχει έναν προβληματισμό για το πώς θα γίνεται σωστά η επικοινωνία της ποινής, ενώ τόνισε κι αυτός την σημασία του να δίνεται σε σωστό timing και για τους σωστούς λόγους. Ο Scott Redding, αναβάτης της Aruba.It Racing-Ducati, ήταν πιο συγκεκριμένος, λέγοντας πως, για παράδειγμα, σε περιπτώσεις άκυρης εκκίνησης είναι πιο σωστή ποινή, αντί για την διέλευση μέσα από τα πιτς όπου έχανες πολύ παραπάνω χρόνο από αυτόν που είχες κερδίσει με την άκυρη εκκίνηση, όπως και για τις περιπτώσεις που οι αναβάτες υπερβαίνουν τα όρια της πίστας. Δήλωσε επίσης ότι σέβεται αυτή την απόφαση γιατί γίνεται για το καλό και την ασφάλεια των αναβατών και θα περιμένει να δει πώς θα πάει στην εφαρμογή του ο νέος κανονισμός.

Δηλώσεις έκανε όμως και ο Johann Zarco της Pramac Racing MotoGP, ο επονομαζόμενος και "Βασιλιάς του long lap", από τις πολλές φορές που του έχει επιβληθεί η ποινή στα MotoGP. Ο Γάλλος είπε πως δεν έχει κάποια ιδιαίτερη συμβουλή για τους συναδέλφους του στα WSBK, παρά μόνο ότι καλό θα είναι να… κάνουν προπόνηση σ' αυτό κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών (για να είναι έτοιμοι σε περίπτωση που τους επιβληθεί η ποινή), ενώ τόνισε πως διαφέρουν πολύ τα long laps από πίστα σε πίστα, με μερικά από αυτά να είναι αρκετά "ύπουλα" και τεχνικά, ενώ άλλα είναι πιο εύκολα, όπως αυτό που αναγκάστηκε να κάνει στο Brno, χωρίς να του στοιχίσει καν την τρίτη θέση στον αγώνα!