MOTUL WSBK Γαλλία: Νίκη Rea στον 1ο αγώνα, σε δραματική εκκίνηση!

Ο αγώνας στο Magny-Cours ξυπνά μνήμες
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

3/10/2020

Μία ιστορική πίστα για τους αγώνες Bol d’Or και το πρωτάθλημα αντοχής, την F1 στα παλαιότερα χρόνια όπου εδώ ήταν το σπίτι του Prost και φυσικά το WSBK. Φτιαγμένη με στόχο να ενώσει φημισμένες στροφές άλλων πιστών η Magny-Cours επιβάλλει μεγάλες διαφοροποιήσεις στον ρυθμό οδήγησης καθώς έχει πολλά σφιχτά κομμάτια αλλά και αρκετά γρήγορα.

Όλα αυτά βέβαια χάνονται σε ένα βροχερό σκηνικό, όπως το σημερινό. Με νέο ελαστικό της Pirelli και αρκετό κρύο στην ατμόσφαιρα ο αγώνας ξεκίνησε με δράμα: Ο Rea πήρε μία εύκολη εκκίνηση και έστριψε πρώτος, προσπερνώντας τον Eugene Laverty από την pole position και εκμηδενίζοντας την αντίσταση και της δεύτερης BMW του Tom Sykes. Αυτά είδε και ο Gerloff που έμεινε πίσω από την Kawasaki περιμένοντας μία εύκολη νίκη έναντι των BMW που είχαν ξεκινήσει από την πρώτη και δεύτερη θέση. Είναι πάντα ένα ζήτημα στους βρόχινους αγώνες η εκκίνηση από την πρώτη θέση όταν η πρώτη στροφή είναι η αριστερή… Αν ο τρίτος κάνει καλή εκκίνηση τότε κρατά την εσωτερική και καθώς ο αγώνας είναι βρόχινος δεν γίνεται να πιέσει ο πρώτος στα φρένα, ή να ξεφύγει τόσο μπροστά που να κόψει τον τρίτο που έχει την εσωτερική… Σε διαφορετική περίπτωση θα είχαν ευκολότερη δουλειά οι BMW!

Τώρα ο Sykes πάει να κολλήσει πίσω από τον Rea αλλά συναντά εκεί την Yamaha του Gerloff, χτυπούν μεταξύ τους και πέφτει κάνοντας «τακουνάκι» στον Laverty και έτσι και οι δύο BMW σημειώνουν πτώση και εγκαταλείπουν τον αγώνα στην πρώτη στροφή! Ούτε στο bowling τέτοιο strike… Αν το ποιος φταίει δεν ήταν ήδη απόλυτα ξεκάθαρο, απάντησε ο Sykes ξεκάθαρα λίγη ώρα αργότερα, όταν κοιτώντας την κάμερα έκανε την χαρακτηριστική παλινδρομική κίνηση γελώντας!

Ο Gerloff αποσυντονίστηκε από αυτό που συνέβη και στην πέμπτη στροφή που είναι ιδιαίτερα δύσκολη υπό βροχή, άνοιξε γραμμή και έτσι ο van der Mark και ο Lowes πέρασαν μπροστά.

Με την άνοδο του Loris Baz από πιο πίσω, τον αγώνα οδηγούσε ο Rea με τρεις Yamaha με τον Gerloff να δοκιμάζει να περάσει τον Lowes εκεί που έχασε πιο πριν, στην πέμπτη στροφή και τα καταφέρνει. Όχι μόνο αυτό, αλλά μαζί με τον Rea ήταν και οι πιο γρήγοροι του αγώνα!

Ο Baz δεν το άφησε αυτό έτσι και στον επόμενο γύρο ήταν εκείνος ο ταχύτερος περνώντας και τον Gerloff. Αυτοί οι δύο πολύ γρήγορα χωρίστηκαν σε ένα γρήγορο γκρουπ των τριών μαζί με τον Rea, ενώ πίσω τους υπήρχε μεγάλη διαφορά. Ο Lowes ήταν στην τέταρτη θέση άνετος, ο van der Mark με τον Davies πάλευαν για την πέμπτη θέση και αρκετά πιο πίσω είχαν τον Razgatlioglu, Haslam, Rinaldi και Redding ο οποίος ξεκάθαρα αισθανόταν σαν την γάτα στο νερό…

Τότε είναι που ο Gerloff οδηγώντας πίσω από τον Baz χάνει πρόσφυση από τον πίσω τροχό και εκτοξεύεται πάνω από την μοτοσυκλέτα του κατευθείαν στο χαλίκι. Ο Baz χάνει πρόσφυση στα φρένα και ανοίγει γραμμή ενώ βρισκόταν κοντά στον Rea και παίρνει έτσι διπλό μήνυμα πως πρέπει να μην πιέσει περισσότερο. Ο Haslam με τον Razgatlioglu έπαιξαν για λίγο στις πίσω θέσεις μέχρι που και ο van der Mark έπεσε κάνοντας ένα low side στο βρεγμένο. Εκείνη την ώρα ο Haslam περνούσε ξανά τον Razgatlioglu και πίσω ο Redding τον Rinaldi με κάποια επικινδυνότητα μάλιστα. Από εδώ και πέρα Haslam και  Razgatlioglu θα μας χάριζαν θέαμα, το μοναδικό πλέον στον αγώνα μέχρι και τον τελευταίο δραματικό γύρο, για έναν από τους δύο. Έμενες έτσι να κοιτάζεις μονάχα πίσω… αυτό είναι και το μόνιμο πρόβλημα του Rea που γυρνάει μπροστά μόνος του οπότε δεν τον δείχνει η κάμερα!

Ο Razgatlioglu περνά μπροστά, όσο ο Rea ανοίγει την διαφορά στα δύο δευτερόλεπτα και θα συνέχιζε να το κάνει. Λίγο αργότερα ο Haslam απαντά και πάλι.

Στον τελευταίο γύρο ο Razgatlioglu πέρασε με οριακό φρενάρισμα τον Haslam έχοντας τον Redding κολλημένο πίσω τους και ενώ πλησίαζαν – αν και όχι αρκετά- τον Davies. Η μάχη ήταν για την πέμπτη θέση και ο Haslam την ήθελε τόσο που δεν περίμενε τις τελευταίες στροφές για να κάνει μία κίνηση που είχε δοκιμάσει στον αγώνα αλλά χώνεται στο εσάκι. Περνά μπροστά και πέφτει στον δρόμο ακριβώς του Razgatlioglu που κόβει και μαζί του και ο Redding για να μην πατήσουν τον Haslam ή την Honda.

Ο Rea εκείνη την στιγμή παίρνει μία άνετη νίκη με τον Baz δεύτερο σε απόσταση και τον Loews αρκετά πίσω τους ενώ μετά τον Davies έρχεται ο Redding που τελευταία στιγμή προσπέρασε τον Razgatlioglu...

Ένας κλασικός βρόχινος αγώνας με αρκετές δυσκολίες, πτώσεις και έναν Rea άπιαστο όπως κάθε φορά…

  

Θέση
N#
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Διαφ.
1
1
J. REA
Kawasaki ZX-10RR
 
2
76
L. BAZ
Yamaha YZF R1
3.342
3
22
A. LOWES
Kawasaki ZX-10RR
9.707
4
7
C. DAVIES
Ducati Panigale V4 R
4.338
5
45
S. REDDING
Ducati Panigale V4 R
2.382
6
54
T. RAZGATLIOGLU
Yamaha YZF R1
16.976
7
21
M. RINALDI
Ducati Panigale V4 R
23.253
8
12
X. FORES
Kawasaki ZX-10RR
27.173
9
60
M. VAN DER MARK
Yamaha YZF R1
28.706
10
36
L. MERCADO
Ducati Panigale V4 R
32.034
11
64
F. CARICASULO
Yamaha YZF R1
37.928
12
19
A. BAUTISTA
Honda CBR1000RR-R
46.009
13
20
S. BARRIER
Ducati Panigale V4 R
46.371
14
53
V. DEBISE
Kawasaki ZX-10RR
1'39.992
15
34
X. PINSACH
Kawasaki ZX-10RR
1 Lap
16
97
S. CAVALIERI
Ducati Panigale V4 R
1 Lap
17
13
T. TAKAHASHI
Honda CBR1000RR-R
1 Lap
RET
91
L. HASLAM
Honda CBR1000RR-R
1 Lap
RET
31
G. GERLOFF
Yamaha YZF R1
6
RET
50
E. LAVERTY
BMW S1000 RR
 
RET
66
T. SYKES
BMW S1000 RR
 

 

Ετικέτες

FIM / Dorna - Νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών αποκλειστικά για γυναίκες

Το 2024 η έναρξη του πρωταθλήματος που θα διεξαχθεί με μοτοσυκλέτες του ίδιου κατασκευαστή
FIM Women's Motorcycle World Championship
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/5/2023

Στην πίστα της Jerez, είχαμε την ανακοίνωση των FIM και Dorna για το νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας Γυναικών της FIM. Στόχος είναι να διευκολύνει την πρόσβαση των γυναικών στους αγώνες μοτοσυκλέτας, και να δημιουργήσει μια νέα πλατφόρμα εκπροσώπησης τους.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών για τις γυναίκες αναμένεται να ξεκινήσει το 2024 και θα διεξάγεται παράλληλα με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MOTUL FIM Superbike. Στόχος όλων είναι η πρώτη σεζόν να περιλαμβάνει έξι γύρους, με δύο αγώνες ανά γύρο. Ο προμηθευτής μοτοσυκλετών για το νέο αυτό πρωτάθλημα θα είναι ένας και αυτός θα ανακοινωθεί εν ευθέτω χρόνω, ενώ για την ώρα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα ούτε ο τύπος, ούτε ο κυβισμός των μοτοσυκλετών του Πρωταθλήματος, αν και οι πρώτες δηλώσεις κάνουν λόγο για Supersport κυβισμό ως το πιο πιθανό φορμά. Κάποιες πρώτες εικασίες για τη μοτοσυκλέτα του θεσμού περιλαμβάνουν τις Yamaha R7, Aprilia RS660, και Kawasaki Ninja 650. 

Ana Carrasco

Θυμίζουμε πως το 2018 η Ana Carrasco έγινε η μόνη γυναίκα που κατάφερε, αγωνιζόμενη απέναντι στους άντρες, να πάρει Παγκόσμιο Πρωτάθλημα σε θεσμό αγώνων μοτοσυκλέτας στην άσφαλτο, όμως τώρα FIM & Dorna θέλουν να προσελκύσουν πολλές περισσότερες γυναίκες στους αγώνες μοτοσυκλέτας, με έναν πιο φιλικό και στοχευμένο σε εκείνες θεσμό.

FIM Women's Motorcycle World Championship

Ο Jorge Viegas, Πρόεδρος της FIM δήλωσε: “Είναι η πρώτη φορά από το 1904 που θα υπάρχει την επόμενη χρονιά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών Γυναικών της FIM. Το σκεφτήκαμε καλά, ενώ είχαμε και αρκετά αιτήματα για έναν τέτοιο θεσμό. Το σχέδιό μας είναι να έχουμε έξι αγώνες στην Ευρώπη, ενώ θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για τον προμηθευτή των μοτοσυκλετών, που θα είναι κοινός για όλες τις συμμετέχουσες. Θα προσπαθήσουμε να έχουμε γυναίκες από όλο τον κόσμο σε αυτό το νέο Πρωτάθλημα που θέλουμε να αναδειχθεί σε κορωνίδα του σπορ για τις γυναίκες, και όχι απλώς μια ενδιάμεση κατηγορία για να μεταβούν οι συμμετέχουσες σε άλλο θεσμό. Επιθυμούμε να δούμε το Πρωτάθλημα να μπορεί να στηρίξει οικονομικά τις γυναίκες που θα συμμετέχουν, ως επαγγελματίες.”

Ο Gregorio Lavilla, εκτελεστικός διευθυντής του WorldSBK με τη σειρά του ανέφερε: "Όταν ενημερώθηκα για αυτό το σχέδιο και τις δυνατότητές του, έδειξα μεγάλο ενδιαφέρον και είχα μεγάλο ενθουσιασμό. Επί του παρόντος, σκεφτήκαμε ότι ο θεσμός του World Superbike θα μπορούσε να είναι ένα από τα μέρη για να ξεκινήσει αυτή η ιδέα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι θα διεξαχθεί μόνο εκεί. Είναι στο χέρι της Dorna, και θα δούμε πώς θα εξελιχθεί. Δεν έχουμε ακόμα σχεδιάσει όλες τις λεπτομέρειες, καθώς το project εξελίσσεται συνεχώς. Είναι σημαντικό να διευρύνουμε τις διαθέσιμες ευκαιρίες, και το νέο Πρωτάθλημα αποτελεί μεγάλη πρόκληση, όμως πρέπει να είμαστε περήφανοι που μπορούμε να προσφέρουμε αυτή την ευκαιρία. Στο τέλος της σεζόν θα ήθελα να δω μια καλή εξέλιξη για τον εν λόγω θεσμό ώστε να έχουμε περισσότερες αγωνιζόμενες στο μέλλον. Η καλύτερη αρχή είναι μια ‘μονομάρκα’, με μοτοσυκλέτες του ίδιου κατασκευαστή, ενώ παρόλο που ακόμα δεν έχουμε συμφωνήσει στις τελικές λεπτομέρειες, αναμένουμε κυβισμό κοντά σε εκείνο της Supersport κατηγορίας.”

Η Françoise Emery, CEO της FIM δήλωσε: "Δημιουργήσαμε μια επιτροπή για τις γυναίκες στους αγώνες μοτοσυκλετών εδώ και είκοσι χρόνια, οπότε δεν είναι πραγματικά κάτι καινούργιο στη FIM. Προσπαθούμε να προωθήσουμε και να υποστηρίξουμε τις γυναίκες στους αγώνες μοτοσυκλέτας. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να προσφέρουμε στις γυναίκες αγωνιζόμενες όλες τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες ώστε να βρεθούν σε επαγγελματικό επίπεδο στους αγώνες πίστας. Έχουμε ήδη πρωταθλήματα στο Motocross, στο Enduro και στο Trial, ενώ τώρα είμαστε στην ευχάριστη θέση να ξεκινήσουμε ένα γυναικείο πρωτάθλημα στην άσφαλτο."

Ο Carmelo Ezpeleta, Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna Sports σχολίασε: "Συνηθίζουμε να κάνουμε ανακοινώσεις σε έκτακτες συνεντεύξεις τύπου, και η σημερινή είναι πραγματικά έκτακτη! Μετά από πολλή σκέψη, πήραμε μια απόφαση μαζί με τη FIM, απόφαση που είναι πολύ σημαντική τόσο για εμάς όσο και για το μέλλον του κόσμου της μοτοσυκλέτας.”

FIM Women's Motorcycle World Championship
Ετικέτες