MOTUL WSBK - Honda HRC: Ο Ιάπωνας Yuki Kunii θα αντικαταστήσει τον Jake Dixon

Συνεχόμενη ατυχία για το HRC - Αμφίβολος και ο Somkiat Chantra
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/4/2026

Ο Ιάπωνας αναβάτης Yuki Kunii θα κάνει το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike στη Balaton Park, αντικαθιστώντας τον Jake Dixon, ο οποίος βρίσκεται ακόμη σε φάση αποθεραπείας

Ο τέταρτος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbikes πραγματοποιείται στο Balaton Park την επόμενη εβδομάδα και ο Dixon αναρρώνει ακόμα από τα κατάγματα στον καρπό που υπέστη σε ατύχημα κατά τη διάρκεια των επίσημων δοκιμών στην Αυστραλία και, παρά την καλή πορεία της θεραπείας του, δεν είναι ακόμα έτοιμος να αγωνιστεί. Μάλιστα αμφίβολος είναι και ο έτερος εργοστασιακός αναβάτης της Honda, Somkiat Chantra, που είχε πτώση στις ελεύθερες δοκιμές στο Assen και δεν συμμετείχε στους αγώνες. Ο Kunii έχει εμπειρία με την CBR1000RR-R στο πρωτάθλημα Superbike της Ιαπωνίας και θα αγωνιστεί για πρώτη φορά στο WorldSBK.

Ο Kunii έχει κερδίσει αγώνες στο Asia Talent Cup και στο Red Bull Rookies Cup, καθώς και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα CEV Moto3 Junior. Έκανε το ντεμπούτο του στη Moto3 το 2019 στο Brno πριν από μια πλήρη σεζόν το 2020, αλλά δεν συγκέντρωσε βαθμούς, ενώ πέρυσι αγωνίστηκε στην Moto2, όμως και πάλι τελείωσε τη σεζόν χωρίς βαθμούς.

Η επίσημη ανακοίνωση της εργοστασιακής ομάδας της Honda αναφέρει σχετικά: “Η ομάδα της Honda HRC επιβεβαιώνει ότι ο εργοστασιακός αναβάτης Jake Dixon θα αντικατασταθεί από τον Ιάπωνα Yuki Kunii κατά τη διάρκεια του τέταρτου γύρου του WorldSBK, ο οποίος θα διεξαχθεί από την 1η έως τις 3 Μαΐου στο Balaton Park της Ουγγαρίας. Ο Dixon υπέστη κατάγματα στον καρπό κατά τη διάρκεια των τελικών δοκιμών πριν την έναρξη της σεζόν στο Phillip Island, ένα σύνθετο τραύμα που δυστυχώς ανάγκασε τον Βρετανό αναβάτη να χάσει τους πρώτους τέσσερις γύρους της σεζόν 2026. Ο Jake υποβάλλεται ήδη σε εντατική φυσιοθεραπεία και χρησιμοποιεί κάθε δυνατό μέσο για να επιταχύνει την ανάρρωσή του, συμπεριλαμβανομένων καθημερινών συνεδριών. Αν και όλα εξελίσσονται καλά στην πορεία προς την ανάρρωση, δεν είναι ακόμη έτοιμος να αγωνιστεί. Αντικαθιστώντας τον Dixon εν τω μεταξύ, ο 23χρονος Kunii έχει αγωνιστεί στο παρελθόν στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Moto2 και Moto3 και σήμερα αγωνίζεται στο All Japan Road Racing Championship, στην κατηγορία JSB1000, με τη CBR1000RR-R.”

Κάποιος έπρεπε να φύγει – Ο Miguel Oliveira πάει στο WorldSBK το 2026

Για να χωρέσει ο Toprak, ο πέντε φορές νικητής Grand Prix θα ενώσει δυνάμεις με τον Danilo Petrucci στη ROKiT BMW
Oliveira Signs WSBK BMW ROKiT
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/9/2025

Η BMW ανακοίνωσε επίσημα την ένταξη του Miguel Oliveira στη ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team για τη σεζόν 2026, με τον Πορτογάλο αναβάτη να εγκαταλείπει το grid του MotoGP και να πλαισιώνει τον Danilo Petrucci στην εργοστασιακή ομάδα

Μετά την αποχώρηση του Toprak Razgatlioglu προς την Pramac Racing στο MotoGP, ουσιαστικά παίρνοντας τη θέση του Oliveira, και την επιβεβαίωση ότι ο Michael Van Der Mark δεν θα συνεχίσει με την BMW, η γερμανική ομάδα θα εμφανιστεί με ένα εντελώς νέο δίδυμο στη γραμμή εκκίνησης του WorldSBK το 2026, με τον Πορτογάλο αναβάτη να ακολουθεί τον αντίθετο δρόμο με τον Toprak Razgatlioglu.

Ο Oliveira, γεννημένος στην Almada, έχει μια μακρά πορεία στις τρεις κατηγορίες του MotoGP. Στη Moto3 (2015) κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με την Red Bull KTM Ajo, σημειώνοντας έξι νίκες και εννέα βάθρα. Στη Moto2 (2017-2018) κέρδισε έξι αγώνες και ανέβηκε 21 φορές στο βάθρο, τερματίζοντας τρίτος και δεύτερος στη γενική.

Το μεγάλο βήμα ήρθε το 2019, όταν πέρασε στη μεγάλη κατηγορία. Στη δεύτερη σεζόν του, το 2020, πανηγύρισε δύο νίκες (Styria, Portugal), για να ακολουθήσουν άλλες τρεις (Catalunya 2021, Thailand 2022, συν Styrian GP). Συνολικά κατέκτησε πέντε νίκες στη MotoGP με την KTM, πριν μετακομίσει στην Aprilia και αργότερα στην Pramac Racing με Yamaha, όπου το 2025 ταλαιπωρήθηκε από τραυματισμούς.

Η συμφωνία με την BMW σηματοδοτεί μια νέα πρόκληση στην καριέρα του 30χρονου Πορτογάλου, ο οποίος εντάσσεται σε ένα φιλόδοξο και αναπτυσσόμενο project, με στόχο να ενισχύσει την παρουσία της γερμανικής φίρμας στο WorldSBK.

Ο Oliveira δήλωσε: “Το να γίνω μέλος της οικογένειας BMW στο WorldSBK είναι ένα συναρπαστικό βήμα στην καριέρα μου, με τεράστιες προοπτικές. Εντάσσομαι σε ένα φιλόδοξο και ανταγωνιστικό εγχειρημα, που έχει ήδη αφήσει το στίγμα του τόσο στο Πρωτάθλημα όσο και στη βιομηχανία μοτοσυκλέτας. Ανυπομονώ να ξεκινήσουμε αυτό το νέο κεφάλαιο μαζί”.

Από την πλευρά της BMW, ο Sven Blusch, υπεύθυνος  Motorsport της BMW Motorrad, τόνισε: “Καλωσορίζουμε τον Miguel Oliveira στη μεγάλη μας οικογένεια. Έχει αποδείξει σε όλη την καριέρα του ότι είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους και ευέλικτους αναβάτες της γενιάς του. Με πέντε νίκες στη MotoGP και εμπειρία σε όλες τις κατηγορίες Grand Prix, φέρνει τεράστια αξία στην ομάδα μας. Μαζί με τον Danilo Petrucci συνθέτουν ένα ισχυρό και ανταγωνιστικό δίδυμο”.

Με τον Razgatlioglu να κυνηγά τον τίτλο στο φετινό WorldSBK και τον Van Der Mark να αποχωρεί από την ενεργό δράση της BMW στο τέλος του 2025, η επόμενη χρονιά σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την εργοστασιακή ομάδα της BMW, που ετοιμάζεται να κάνει το παραπάνω βήμα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.