Όταν γράφαμε για τη μεταγραφή του Bautista στη Honda για το 2020, δεν ήταν ακόμη γνωστό ποιον αναβάτη θα αντικαταστήσει… Ο γρίφος φαίνεται πως λύθηκε σήμερα με την ανακοίνωση της ιταλική ομάδας BARNI Racing Team, πως ο Βρετανός Leon Camier θα είναι μαζί της από του χρόνου. Έτσι, εκτός απροόπτου, ο Ryuichi Kiyonari θα είναι ο ομόσταβλος του Bautista.
Ο Leon Camier έκανε το ντεμπούτο του στα Superbikes πριν από δέκα χρόνια ως wildcard συμμετοχή στο Donington Park, με την πρώην ομάδα της GSE Racing που χρησιμοποιούσε την R1 της Yamaha και κατάφερε να τερματίσει έκτος στο δεύτερο σκέλος, ενώ αργότερα την ίδια χρονιά στέφθηκε πρωταθλητής στο BSB, όπου συμμετείχε. Το 2010 έλαβε κανονικά μέρος στο Motul WSBK, όντας εργοστασιακός αναβάτης της Aprilia με teammate τον Max Biaggi. Κατάφερε να βρεθεί τρεις φορές στο βάθρο πριν χάσει τους τελευταίους αγώνες του πρωταθλήματος, λόγω του κατάγματος που απέκτησε στον καρπό στον αγώνα της Γερμανίας. Παρέμεινε άλλη μια χρονιά στην Aprilia και μάλιστα τερμάτισε τέσσερις φορές ανάμεσα στους τρεις πρώτους, ενώ ολοκλήρωσε το πρωτάθλημα στην έβδομη θέση. Τα επόμενα δύο χρόνια, το 2012 και το 2013 πήγε στην Voltcom Crescent Suzuki Team, όπου παρά τους τραυματισμούς που είχε εκείνες τις σεζόν κατάφερε να βρεθεί δύο φορές σε μια θέση του βάθρου. Την επόμενη σεζόν, πέρασε στο παρασκήνιο και αγωνιζόταν μόνο όταν χρειαζόταν να αντικαταστήσει κάποιον αναβάτη που είχε τραυματιστεί. Ωστόσο, οι επιδόσεις του τράβηξαν το ενδιαφέρον της MV Agusta και από το 2015 έως και το 2018 έτρεχε με τα χρώματά της. Την τελευταία διετία αγωνίζεται για την ομάδα της Honda και ο καλύτερος τερματισμός του ήταν πέρσι στην Ταϊλάνδη, όπου ήρθε τέταρτος. Η BARNI Racing Team θα είναι η έκτη ομάδα με την οποία θα συμμετέχει ο Camier στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike και σε συνδυασμό με την εμπειρία του, αλλά και την V4 R, ο Βρετανός αναβάτης στοχεύει για μια θέση στο βάθρο, που όπως φαίνεται κυνηγά εδώ και αρκετό καιρό...
Οι πρώτες επίσημες δοκιμές για την ερχόμενη σεζόν δεν αργούν και για την ακρίβεια θα πραγματοποιηθούν σε λιγότερο από ένα μήνα, στις 13 και 14 Νοεμβρίου. Εκεί, ο Camier θα έρθει για πρώτη φορά σε επαφή με την Ducati V4 R της ομάδας και θα ξεκινήσει να την φέρνει στα μέτρα του, ώστε να είναι έτοιμος για την ερχόμενη χρονιά. Σε δηλώσεις του ανέφερε: “Ανυπομονώ να αντιμετωπίσω τις προκλήσεις της νέας χρονιάς. Θα χρησιμοποιήσω όλες μου τις γνώσεις και ικανότητες, ώστε μαζί με τον Marco (σ.σ. διευθυντή της ομάδας) και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Έχουν πολύ στενές σχέσεις με τη Ducati και είναι ένα μια ομάδα μηχανικών που οδηγείται απ’ το πάθος με στόχο τις επιτυχίες και πιστεύω πως θα έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία.”
Το φετινό πρωτάθλημα οδεύει στον τελευταίο του γύρο και ο χορός των μεταγραφών κοντεύει να τελειώσει, αφού οι περισσότερες ομάδες έχουν εξασφαλίσει τα συμβόλαια με τους αναβάτες που ήθελαν. Σιγά – σιγά, περνάμε στη φάση των δοκιμών και αναμένουμε την επόμενη σεζόν με μεγάλη ανυπομονησία, μιας και αναμένεται να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον!
Motul WSBK, Philip Island, Race 1 - O Bulega με Ducati γράφει ιστορία, στο βάθρο ο Iannone
Αμιγώς ιταλικό βάθρο στο WSBK μετά από 31 χρόνια
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
24/2/2024
Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς στο Philip Island ήταν συναρπαστικός με τον Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati), να κερδίζει στην πρώτη του εμφάνιση στο WSBK, και τους Andrea Locatelli (Pata Prometeon Yamaha) και Andrea Iannone (Team GoEleven), να "κλειδώνουν" το ιταλικό βάθρο κάτι που είχε να συμβεί από το Misano του 1993!
Ο rookie Nicolo Bulega πριν φτάσει στη πρώτη νίκη της χρονιάς είχε καταφέρει να πάρει την Superpole, με χρόνο που πλησίαζε αυτούς που έχουμε δει στο MotoGP και δεν υπερβάλουμε καθόλου. Η νέα άσφαλτος του Philip Island είχε ως αποτέλεσμα να πέσουν οι χρόνοι με τον Bulega να σταματά το χρονόμετρο στο 1:27.916 που είναι νέο ρεκόρ πίστας διαλύοντας το προηγούμενο ρεκόρ του Tom Sykes (1:29.230) που κρατούσε από το 2020, πλησιάζοντας ταυτόχρονα το 1:27.246 το οποίο είναι το ρεκόρ της pole για το MotoGP.
O Bulega ήταν ο μόνος από το grid που βρέθηκε στο 1’27, με τον νέο αναβάτη της Aruba – Ducati να γίνεται ο πρώτος Ιταλός που κατακτά την pole στο Philip Island στο WSBK καθώς και ο πρώτος αναβάτης στην ιστορία που κέρδισε back to back pole position σε WorldSSP και WorldSBK σε διαδοχικές διοργανώσεις.
Πίσω από τον Bulega βρέθηκε ακόμη ένας rookie στον θεσμό ο Andrea Iannone της Team GoEleven, με τον “The Maniac” να δείχνει πως σε μία πίστα που αγαπά ιδιαίτερα μπορεί να είναι ανταγωνιστικός παρά την μεγάλη του αποχή από τους αγώνες λόγω της υπόθεσης ντόπινγκ. Την τριάδα συμπλήρωσε ο Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK), ο οποίος δείχνει χαρούμενος με τις αναβαθμίσεις που έχουν γίνει στην μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής ομάδας.
Όσον αφορά τους Toprak Razgatlioglu, Alvaro Bautista και Jonathan Rea, το “Titanic Trio” θα ξεκινούσε τον πρώτο αγώνα της χρονιάς από την πέμπτη, ένατη και ενδέκατη θέση αντίστοιχα.
Λίγες ώρες μετά την διαδικασία της Superpole, οι μονομάχοι του WSBK παρατάχθηκαν στις θέσεις τους για να ξεκινήσει ο πρώτος αγώνας της χρονιάς. Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Andrea Iannone έκανε την καλύτερη εκκίνηση αρπάζοντας την πρώτη θέση, με τον Alex Lowes να τον ακολουθεί κατά πόδας και να του παίρνει την πρωτοπορία. Η χαρά του Lowes κράτησε για κάποιες στροφές καθώς ο Iannone στην στροφή 1 στον δεύτερο γύρο κατάφερε να φέρει την Panigale V4 R και πάλι στην κορυφή.
Πίσω από τους δύο αναβάτες είχε βρεθεί ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Alvaro Bautista (Aruba.it Racing - Ducati), ο οποίος από την ένατη θέση όπου και ξεκινούσε είχε καταφέρει να βρεθεί στην τρίτη. Ο Bautista στο κυνήγι των πρωτοπόρων είχε μία πτώση στον τέταρτο γύρο στη στροφή 10 η οποία τον έβγαλε εκτός διεκδίκησης της νίκης, με τον Ισπανό ωστόσο να καταφέρνει να συνεχίσει τον αγώνα.
Οι Iannone, Bulega, Lowes, Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team), Jonathan Rea (Pata Prometeon Yamaha) και Bautista επέλεξαν να μπουν για αλλαγή ελαστικών στον ένατο γύρο, με τον Bulega να είναι κερδισμένος μετά τις αλλαγές ελαστικών καθώς βγήκε μπροστά από το συγκεκριμένο γκρουπ.
Από την άλλη οι Andrea Locatelli και Alex Lowes επέλεξαν διαφορετική στρατηγική με τους δύο τους να μπαίνουν λίγους γύρους αργότερα. Ο αναβάτης της Yamaha, Locatelli τελικά είδε να αποδίδει καρπούς η στρατηγική της ομάδας του καθώς κατάφερε να βγει στη δεύτερη θέση έχοντας όμως αρκετά μεγάλη διαφορά από τον Bulega ο οποίος “ταξίδευε” προς την πρώτη του νίκη στο WSBK. O Locatelli είδε τον Iannone να τον απειλεί για κάποιες στροφές ωστόσο ο αναβάτης της Team GoEleven μετά από ένα λάθος που είχε στη στροφή 4 έπρεπε να υπερασπιστεί την θέση του ενάντια στους Lowes και Razgatlioglu που έρχονταν με τη σειρά τους για να κλέψουν το βάθρο.
Πίσω στην πρώτη θέση, ο Bulega λίγο αργότερα θα περνούσε την γραμμή του τερματισμού έχοντας μεγάλη διαφορά από τους διώκτες του, με τον νέο αναβάτη της Aruba – Ducati να γίνεται ο πρώτος που κερδίζει διαδοχικούς αγώνες σε διαφορετικά Πρωταθλήματα, καθώς κέρδισε τον δεύτερο αγώνα στη Jerez για το WSSP και τώρα στο Phillip Island για το WSBK.
Πίσω από τον νικητή Bulega, βρέθηκε ο Locatelli ο οποίος κατάφερε να φέρει την R1 στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Την τριάδα συμπλήρωσε ο επίσης rookie όσον αφορά το WSBK Iannone, με τον “The Maniac” να δηλώνει έτοιμος στο νέο ξεκίνημα της αγωνιστικής του καριέρας. Το να έχουμε τρεις Ιταλούς στο βάθρο ήταν κάτι που είχαμε ξεχάσει για πολλά χρόνια καθώς το τελευταίο ιταλικό 1-2-3 σε βάθρο είχε επιτευχθεί το 1993 στον πρώτο αγώνα του Misano.
Στην τέταρτη θέση ολοκλήρωσε τον πρώτο αγώνα στο Philip Island ο Lowes, με τον αναβάτη της Kawasaki να εκμεταλλεύεται την ποινή 1,225 δευτερολέπτων που δέχθηκε ο Razgatlioglu για παράβαση κατά την αλλαγή ελαστικών. Ο νέος αναβάτης της BMW ο οποίος τερμάτισε τέταρτος στον αγώνα μετά την ποινή που δέχθηκε βρέθηκε στην πέμπτη θέση της κατάταξης, με τον Toprak ταυτόχρονα να κερδίζει την εσωτερική μάχη στην ομάδα της ROKit καθώς ο teammate του Van der Mark τερμάτισε στην έβδομη θέση. Ανάμεσα στο δίδυμο αναβατών της BMW βρέθηκε ο Dominique Aegerter (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) ο οποίος τερμάτισε έκτος.
Στην όγδοη θέση βρέθηκε ο Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team), με τον Ιταλό να μην μπορεί να κρατηθεί στο γκρουπ των πρωτοπόρων. Στην ένατη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW), με τον Xavi Vierge (Team HRC) να συμπληρώνει την δεκάδα. Απογοητευτικός ήταν ο πρώτος αγώνας στο Philip Island για τους Bautista και Rea, ο αναβάτης της Aruba – Ducati μετά την πτώση που είχε τερμάτισε στην δέκατη πέμπτη θέση, με τον νέο αναβάτη της Yamaha να τερματίζει στην δέκατη έβδομη θέση. Αμφότεροι οι αναβάτες επιστρέφοντας στα box των ομάδων τους ήταν προβληματισμένοι καθώς η οδηγική συμπεριφορά των μοτοσυκλετών τους στην Αυστραλιανή πίστα δεν είναι αυτή που θέλουν.
Η αγωνιστική δράση θα συνεχιστεί αύριο στην πίστα του Philip Island και άπαντες περιμένουν να δουν αν ο Nicolo Bulega θα είναι αυτός που θα μας απασχολήσει φέτος στο WSBK.