Motul WSBK – Oι πρώτες εντυπώσεις του Rea για την Yamaha R1 - Ήταν ένα μικρό σοκ!

Ο 6 φορές πρωταθλητής WSBK ένιωσε με το καλημέρα σαν το σπίτι του στη Yamaha ενώ τώρα καταλαβαίνει γιατί οι Razgatlioglu και Locatelli ήταν ταχύτεροι όλη τη χρονιά
motomag Motul WSBK – Oι πρώτες εντυπώσεις του Rea για την Yamaha R1, ήταν ένα μικρό σοκ!
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

2/11/2023

 

Ο Jonathan Rea μετά από εννέα χρόνια αποφάσισε να αφήσει την Kawasaki για την Yamaha, με τον αναβάτη από την Βόρεια Ιρλανδία να εκφράζεται θετικά τόσο για τη νέα του μοτοσυκλέτα όσο και για τη νέα του ομάδα μετά το τέλος του διήμερου τεστ στη Jerez.

Αναμφίβολα τα βλέμματα πολλών στη πίστα της Jerez ήταν στραμμένα στον Rea, καθώς ο πολυπρωταθλητής του WSBK θα πραγματοποιούσε τις πρώτες του δοκιμές με τη νέα του μοτοσυκλέτα. Ο Rea με την Yamaha R1 την πρώτη ημέρα κατάφερε να σημειώσει τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον ταχύτερο χρόνο που σημείωσε ο Remy Gardner επίσης με Yamaha R1. Ο νέος αναβάτης της Pata Yamaha Prometeon WorldSBK ελέω και της βροχής που έπεσε στην πίστα δεν κατάφερε παρά να γράψει μόλις 12 γύρους την πρώτη ημέρα ενώ είχε και μία μικρή πτώση χωρίς συνέπειες στη στροφή 13.

Τη δεύτερη ημέρα του τεστ τα πράγματα ήταν καλύτερα για τον Rea, καθώς οι καιρικές συνθήκες βελτιώθηκαν δίνοντας του τη δυνατότητα να περάσει περισσότερο χρόνο τόσο με την Yamaha R1 εντός πίστας όσο και με τους μηχανικούς του στο box ώστε να φέρει τη νέα του μοτοσυκλέτα στα “μέτρα” του. Ο Rea εκμεταλλευόμενος αυτόν τον χρόνο κατάφερε να γράψει 68 γύρους ενώ ταυτόχρονα σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο 7 δέκατα πίσω από τον πρώτο Remy Gardner.

WSBK

Ο Jonathan Rea μετά το τέλος του διήμερου τεστ έκανε τις πρώτες του δηλώσεις τόσο για τη νέα του ομάδα όσο και για τη νέα του μοτοσυκλέτα: “Τα πρώτα μου συναισθήματα με τη νέα μου ομάδα ήταν φανταστικά, από τη στιγμή που συμφώνησα να κάνω την μετάβαση από την Kawasaki. Τόσο οι άνθρωποι της Pata όσο και αυτοί της Yamaha ήταν πραγματικά φιλόξενοι και τα έκαναν όλα εύκολα. Το πρώτο τεστ ήταν απλά για να εξοικειωθώ με τη μοτοσυκλέτα. Ήταν ένα μικρό σοκ, είχα πολλές διαφορετικές αισθήσεις από αυτές που έχω συνηθίσει, αλλά όλες ήταν με θετικό τρόπο!”

“Η R1 είναι πολύ φιλική προς τον αναβάτη, δεν είναι εύκολο να φτάσω στο απόλυτο όριο ακόμη, αλλά είναι εύκολο να την οδηγήσει κάποιος γρήγορα. Η μοτοσυκλέτα προσφέρει αρκετή πρόσφυση, ενθαρρύνοντας σε να πας γρήγορα, εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Ο κινητήρας είναι τελείως διαφορετικός από αυτόν της Kawasaki καθώς μπορείς να μείνεις στο γκάζι περισσότερο χρησιμοποιώντας τη δύναμη του (κινητήρα). Μπορώ να καταλάβω γιατί ο Toprak οδηγούσε με τον συγκεκριμένο τρόπο όπως επίσης και γιατί ο Locatelli ήταν τόσο ανταγωνιστικός.”

WSBK

“Όλα είναι καλά! Η πρώτη επαφή ήταν πολύ καλή τόσο από πλευράς στησίματος όσο και σε ότι έχει να κάνει με την ομάδα. Την επόμενη φορά -τέλος Νοεμβρίου στο επόμενο τεστ- θα κάνουμε ένα ακόμη βήμα παραπέρα. Δοκιμάσαμε κάποια διαφορετικά πράγματα, στις αναρτήσεις, στα ελαστικά και στα ηλεκτρονικά. Ήθελα να καταλάβω πως η Yamaha R1 χρησιμοποιεί τις διαφορετικές γόμες ελαστικών και πως καταφέρνει να μεγιστοποιεί το ελαστικό SCX της Pirelli”.

"Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά ζήτησα διαφορετική ρύθμιση αλλά δεν κάναμε κάποια μεγάλη αλλαγή. Χρησιμοποίησα την "βασική ρύθμιση" ας πούμε του Yamaha R1 στα ηλεκτρονικά και στην επόμενη δοκιμή θα αρχίσουμε να δουλεύουμε πάνω σε νέα εξαρτήματα τα οποία θα φέρει η ομάδα. Πραγματικά η εμπειρία μου και τις δύο ημέρες ήταν θετική και νιώθω πως η Yamaha R1 έρχεται στα μέτρα μου. Τη δεύτερη ημέρα μάλιστα είμασταν τυχεροί όσον αφορά τον καιρό καθώς περάσαμε περισσότερο χρόνο με την μοτοσυκλέτα από όσο περιμέναμε. Είμαι σίγουρος πως θα μπορούσα να ξυπνήσω αύριο και να πετύχω ακόμη καλύτερους χρόνους, ωστόσο θα πρέπει να περιμένω μερικές εβδομάδες. Σας ευχαριστώ πολύ όλους, πραγματικά το διασκέδασα!”

https://www.motomag.gr/news/world-superbike/motul-wsbk-jerez-test-o-remy-gardner-tahyteros-olon-me-ti-brohi-na-dyskoleyei

Δεν περιμέναμε φυσικά να γίνει ο Rea ένας νέος Quartararo από την πρώτη ημέρα σε περίπτωση που δεν ήταν θετική η έκβαση της δοκιμής. Όχι γιατί δεν έχει μάθει να μιλά έξω από τα δόντια, αλλά επειδή η Yamaha τα πηγαίνει λίγο καλύτερα στα WSBK, χωρίς την ντροπιαστική πανωλεθρία στα MotoGP.

Αυτό που θέλουμε και ευχόμαστε να γίνει, είναι να επιστρέψει από την νέα σεζόν ακόμη πιο ανταγωνιστικός ο πολυπρωταθλητής Rea και να δώσει πνοή στον ανταγωνισμό.

 

WSBKWSBKWSBK

 

Ετικέτες

MOTUL WSBK, Aragon: Ακάθεκτος ο Bulega – Εκτός βαθμών ο Περιστεράς

Zaccone και Masia πήραν από μία νίκη στα WSSP
bulega
Από τον

Παύλο Καρατζά

2/6/2026

Ο Nicolo Bulega πήρε την 22η σερί νίκη του στη διοργάνωση, ενώ ο αγώνας της Superpole ήταν ο πιο εντυπωσιακός που έχουμε δει τη φετινή σεζόν. Ο Γιάννης Περιστεράς τερμάτισε 16ος και ήταν πολύ κοντά στο να πετύχει τον πρώτο του βαθμό στη Sportbike.

WSBK

Στον πρώτο αγώνα Bulega και Lecuona έφυγαν κατευθείαν μπροστά, με τον Sam Lowes να ακολουθεί. Ο Bulega δεν απειλήθηκε ιδιαίτερα από τον Lecuona και πήρε μία σχετικά άνετη νίκη, με δεύτερο τον teammate του και τρίτο τον Sam Lowes. Τέταρτος τερμάτισε ο Alex Lowes, πέμπτος ο Bridewell και έκτος ο Baldassarri.

Ο σύντομος αγώνας της Superpole ήταν εντυπωσιακός! Ο Lecuona πήρε το προβάδισμα στην πρώτη στροφή, όταν ο Bulega άνοιξε τη γραμμή του και βρέθηκε τρίτος πίσω και από τον Surra, ενώ έναν γύρο αργότερα ήταν τέταρτος, όταν τον πέρασε και ο Sam Lowes. Στον 3ο γύρο ο Sam Lowes και ο Lecuona είχαν επαφή, όταν ο Lowes επιχείρησε να περάσει από την εσωτερική. Οι δυο τους έδωσαν μία εντυπωσιακή μάχη με συνεχόμενες αλληλοπροσπεράσεις. Τη μάχη αυτή εκμεταλλεύτηκε ο Bulega που πέρασε τρίτος και άρχισε να τους πλησιάζει και με μία απίστευτη κίνηση προσπέρασε και τους δύο πέντε γύρους πριν το τέλος. Ο Bulega πιέστηκε πολύ από τον teammate του και τον Sam Lowes μέχρι και το τέλος, όμως ήταν αυτός που πήρε τη νίκη, αφήνοντας δεύτερο τον Lecuona και τρίτο τον Sam Lowes, στον πιο εντυπωσιακό αγώνα της σεζόν.

WSBK

Στον δεύτερο αγώνα, οι δύο αναβάτες της Ducati έφυγαν και πάλι μπροστά, με πρώτο τον Bulega, δεύτερο τον Lecuona και τρίτο τον Sam Lowes. Η πρώτη τριάδα έμεινε έτσι μέχρι και το τέλος, με τον Bulega να σημειώνει την 22η σερί νίκη του στον θεσμό

WSSP

Στον πρώτο αγώνα, ο Alessandro Zaccone (Ecosantagata Althea Racing Team) πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού, κατακτώντας την πρώτη του νίκη σε αγώνα WorldSSP, Πίσω του στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Albert Arenas, κατακτώντας το όγδοο βάθρο της σεζόν του ως rookie, ενώ την τρίτη θέση πήρε ο Tom Booth-Amos (PTR Triumph Factory Racing), το δεύτερο για τη φετινή σεζόν και το 12ο συνολικά στην κατηγορία. O Jaume Masia (Orelac Racing Verdnatura) τερμάτισε 5ος και ο Valentin Debise (EASTROC ZXMOTO Evan Bros Factory) 8ος.

WSBK

Στον δεύτερο αγώνα, ο Jaume Masia (Orelac Racing VerdNatura) έκλεισε με εντυπωσιακό τρόπο τον αγώνα της Aragon, κατακτώντας την πρώτη θέση, σημειώνοντας την πέμπτη νίκη του στο WorldSSP. Δεύτερος τερμάτισε ο Albert Arenas, που ανέβηκε στο βάθρο για ένατη φορά και παραμένει πρώτος στη γενική κατάταξη, ενώ ο Matteo Ferrari (WRP Racing) συμπλήρωσε το βάθρο των νικητών.

WSPB

Ο Γιάννης Περιστεράς αντιμετώπισε τεχνικό θέμα με την Aprilia RS600 στις δοκιμές και έτσι ξεκίνησε και τους δύο αγώνες από την 28ή θέση. Στον πρώτο αγώνα ανέβηκε μερικές θέσεις, όμως ο αγώνας διακόπηκε με κόκκινη σημαία και ολοκληρώθηκε πρόωρα, με τον Έλληνα αναβάτη να παίρνει την 24η θέση.

WSBK

Στον δεύτερο αγώνα, ο  Περιστεράς ήταν εμφανώς βελτιωμένος και προσπερνούσε συνεχώς συναθλητές του. Το τέλος του αγώνα τον βρήκε στην 16η θέση, ένα δέκατο του δευτερολέπτου μακριά από τον πρώτο του βαθμό στον θεσμό.