Remy Gardner - Επίσημα στο WSBK με την GRT Yamaha

Μετά την αποχώρηση του από το MotoGP
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/9/2022

Από την Tech 3 και τη σέλα του KTM RC16 στο MotoGP το 2022, στην GYTR GRT Yamaha και στη σέλα του R1 στο WSBK για το 2023 θα μεταβεί ο Remy Gardner, γιος του θρυλικού αναβάτη της δίχρονης εποχής των GP, Wayne Gardner.

Ο Remy Gardner, που είχε κατακτήσει τον τίτλο της Moto2 του 2021, θα είναι ο πρώτος Αυστραλός αναβάτης στο WSBK από το 2016, ενώ η πρώτη προσπάθεια του να ακολουθήσει στα χνάρια του πατέρα του στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP το 2022 δυστυχώς δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα, καθώς αυτή τη στιγμή βρίσκεται 23ος από 28 αναβάτες, με μόλις 9 βαθμούς. Αναμένουμε τώρα να δούμε αν το restart του νεαρού Gardner με WSBK γεύση θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία από το ντεμπούτο του στο MotoGP.

Ήταν το 2014, όταν ο Remy Gardner, που έχει γεννηθεί το 1998 στο Σίδνεϋ, έκανε την εμφάνιση του στην κατηγορία Moto3 του MotoGP, παίρνοντας τον πρώτο βαθμό του, στον αγώνα της Sepang, τον τρίτο του αγώνα στο Πρωτάθλημα. Το 2015 υπέγραψε συμβόλαιο για συνεχή παρουσία στη Moto3, όμως κατάφερε να πάρει μόλις ένα βαθμό, με την επίσημη δικαιολογία να κάνει λόγο για το μεγάλο του μέγεθος που “δούλευε” εναντίον του, στις μικρές μοτοσυκλέτες.

Το 2016 μετέβη στη Moto2, αν και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και όχι στο Παγκόσμιο, όπου κέρδισε έναν αγώνα στη Βαρκελώνη, γεγονός που του έδωσε την ευκαιρία να κάνει την εμφάνιση του στο Παγκόσμιο Moto2 στα μέσα της σεζόν, όπου και κέρδισε κάποιους βαθμούς στην πρώτη του εμφάνιση, διατηρώντας τη θέση του για το υπόλοιπο Πρωτάθλημα.

Το 2017 βελτιώθηκε περισσότερο, ενώ το 2018 ανέβηκε για πρώτη φορά στην πέμπτη θέση σε αγώνα.

Το 2019 συνεχίστηκε με μια τρίτη θέση στην πίστα της Αργεντινής, ενώ κατά τη διάρκεια της σεζόν βρισκόταν τακτικά στην πρώτη δεκάδα. Το 2020 κατάφερε να ανέβει 4 φορές στο βάθρο, ενώ πήρε και την πρώτη νίκη της καριέρας του, για να τερματίσει 6ος στην τελική κατάταξη.

Το 2021 ήταν η χρονιά του Remy, καθώς εμφανίστηκε εξαιρετικά σταθερός, παίρνοντας 5 νίκες και τον τίτλο, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο ομόσταυλός του Raul Fernandez είχε 8 νίκες, αλλά η αστάθεια του δεν του επέτρεψε να πάρει εκείνος το Πρωτάθλημα. Εν τέλει οι δυο τους θα βρισκόταν και πάλι στην ίδια ομάδα το 2022, με την Tech 3 της KTM, σε μια εξαιρετικά άχαρη για αμφότερους τους αναβάτες -και για την ομάδα- σεζόν, με τον Fernandez να βρίσκεται μια θέση πίσω από τον Remy στην γενική κατάταξη.

Ενώ τώρα η ΚΤΜ ήθελε να κρατήσει τον Fernandez, εκείνος δεν το συζητούσε καν, επιλέγοντας να φύγει για να αγωνιστεί το 2023 με τη δεύτερη -νέα- ομάδα της Aprilia, δίπλα στον Miguel Oliveira που έφυγε επίσης από τους πορτοκαλί. Σημειώστε πως από ότι φαίνεται ο Fernandez δέχθηκε να μην πληρωθεί από την ΚΤΜ για το δεύτερο μισό της σεζόν (300.000 ευρώ) ώστε να συμφωνήσουν να σπάσουν το συμβόλαιο του οι Αυστριακοί!

Κι εκεί που ο Gardner πίστευε πως η ΚΤΜ θα επιλέξει να τον κρατήσει και το 2023, η Tech 3 του έδειξε την πόρτα, χωρίς να του δώσει περιθώρια να αποδείξει την αξία του σε μια δεύτερη χρονιά, όπως είναι εθιμοτυπικό, καθώς το ντεμπούτο - προσαρμογή στο MotoGP είναι πάντα μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση. Όπως σας είχαμε γράψει ο Remy Gardner είχε δηλώσει απογοητευμένος και πληγωμένος από την απόφαση αυτή της ΚΤΜ.

Τώρα η GYTR GRT Yamaha ανακοίνωσε επίσημα την προσχώρηση του Remy Gardner στην ομάδα για τη σεζόν 2023 στο WSBK, στη θέση του Garret Gerloff που την επόμενη χρονιά θα συνεχίσει στο WSBK αλλά ως εργοστασιακός αναβάτης της BMW.

Όσον αφορά στον δεύτερο αναβάτη της GRT, αυτός ακόμα αναμένεται να ανακοινωθεί.

BMW - Με συνθετικά καύσιμα της NORDOEL στα Motul WSBK 2024

Μετά τις δοκιμές σε Ισπανία και Πορτογαλία, η BMW είναι έτοιμη για τον πρώτο αγώνα της σεζόν στο Philip Island
BMW Nordoel
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

13/2/2024

Η Αυστραλία θα είναι ο τόπος όπου το συνθετικό καύσιμο RacE-Fuel WSBK R40-A, το οποίο εξέλιξε η BMW σε συνεργασία με τη NORDOEL, θα κάνει το ντεμπούτο του στους αγώνες, καθώς όπως έχουμε δει από το 2024 οι κανονισμοί των Motul WSBK επιτάσσουν οι μοτοσυτκλέτες στις WSBK και WSSP κατηγορίες να καίνε βενζίνη που θα περιέχει τουλάχιστον 40% συνθετικό καύσιμο.

Η συνεργασία της BMW Motorrad Motorsport με την NORDOEL έχει ήδη ξεκινήσει από τον Μάρτιο του 2023, με στόχο τη δημιουργία και εξέλιξη ενός καυσίμου για τους αγώνες με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνολογίες και μετά από πολύωρες δοκιμές στις εγκαταστάσεις του Μονάχου, οι δύο εταιρείες κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα καύσιμο που διατηρεί ψηλά την απόδοση του κινητήρα, ενώ ταυτόχρονα περιορίζει αρκετά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, κατά τη διαδικασία παραγωγής του.

Το RacE-Fuel WSBK R40-A δοκιμάστηκε επιτυχώς τον Ιανουάριο στην πίστα της Jerez και αργότερα στο Portimao της Πορτογαλίας, στα πλαίσια των καθιερωμένων χειμερινών δοκιμαστικών των Motul WSBK, πριν την έναρξη της σεζόν, χωρίς να δημιουργηθούν τεχνικά προβλήματα. Στα πλαίσια των δοκιμών, οι ομάδες ROKiT BMW Motorrad WorldSBK, Bonovo action BMW Racing και η BMW Motorrad WorldSBK Test Team συνέβαλαν στην βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας του εναλλακτικού αυτού καυσίμου, καθιστώντας εφικτή την χρήση του στο M 1000 RR, με το οποίο η BMW συμμετέχει στην κατηγορία WSBK.

BMW – Με συνθετικά καύσιμα της NORDOEL στα Motul WSBK 2024

Το RacE-Fuel WSBK R40-A κατάφερε έτσι να γίνει το πρώτο συνθετικό καύσιμο με βάση τη μεθανόλη (MTG/Methanol-to-Gasoline). Όπως είναι λογικό, η εξέλιξη δεν πρόκειται να σταματήσει, καθώς οι δύο εταιρείες έχουν δεσμευτεί στο να μειώσουν ακόμη περισσότερο τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των αγώνων -και παράλληλα να δώσουν και ελπίδα στα συνθετικά καύσιμα, ως αντίπαλο δεος των ηλεκτρικών, δίνοντας παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Θυμίζουμε πως από το 2027 τα ρεζερβουάρ των μοτοσυκλετών, τόσο σε Motul WSBK όσο και MotoGP αναμένεται να γεμίζουν με 100% συνθετικά καύσιμα.

Η NORDOEL ασχολείται εντατικά με τη δημιουργία βιώσιμων εναλλακτικών για τον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως δήλωσε και ο Dirk Wullenweber, Director Commercial Fuel & Marketing της NORDOEL. Συνέχισε, λέγοντας ότι στόχος της συνεργασίας τους με την BMW είναι η εξέλιξη ενός καυσίμου 102 οκτανίων, το οποίο θα μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 99%. Παρόμοια επίπεδα δηλαδή με το eFuel των 95 Οκτανίων, το οποίο είναι κατά 99% ανανεώσιμο.

Ετικέτες