Σε αποθεραπεία ο Michael van der Mark

Οι τραυματισμοί του μετά το highsiding
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

24/6/2019

Ο Michael van der Mark, απ’ την Jerez είχεξεκινήσει να ανεβαίνει δυναμικά στη μάχη για την κορυφαία θέση και μάλιστα κατέκτησε την πρώτη του νίκη φέτος στο δεύτερο σκέλος. Με ακμαίο ηθικό ξεκίνησε στα ελεύθερα δοκιμαστικά πριν τον αγώνα του Misano να είναι πολύ ανταγωνιστικός και έδειχνε πως θα είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στον επικείμενο αγώνα. Όμως, κατά τη διάρκεια των FP2, λίγο πριν τη λήξη τους, είχε ένα πολύ άσχημο highsiding στην τελευταία στροφή της πίστας. Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτό, η R1 του van der Mark μετατράπηκε σε μαινόμενο ταύρο την ώρα που ξαναβρήκε πρόσφυση ο πίσω τροχός, με αποτέλεσμα να τον τινάξει με δύναμη στον αέρα και να χτυπήσει στο έδαφος με σφοδρότητα. Όπως είχαμε αναφέρει, ο van der Mark μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Misano και το τελευταίο που ένοιαζε αυτόν και την ομάδα του, που καρδιοχτύπησε, ήταν το γεγονός ότι έχασε τον 7ο γύρο του πρωταθλήματος.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης εξέτασης, οι γιατροί του νοσοκομείου διέγνωσαν πως είχε πάθει διάσειση και πως είχε κατάγματα στο δεξί καρπό και στα πλευρά 9 και 10. Ο Δρ. Alfredo Britonti και o διευθυντής του ορθοπεδικού τμήματος Δρ. Stefano Landi ανέλαβαν τον Michael van der Mark ως περιστατικό τους. Μάλιστα, ο Landi είναι ένας ορθοπεδικός γιατρός με εξειδίκευση στην ορθοπεδική και τραυματιολογία ιδίως των άκρων. Το πρώτο χειρουργείο στο δεξί καρπό, στη κερκίδα συγκεκριμένα, στέφθηκε με επιτυχία και ο van der Mark σήμερα θα πάρει εξιτήριο απ’ το νοσοκομείο ώστε να επιστρέψει πίσω στο Rotterdam, όπου θα συνεχίσει την αποκατάστασή του.

Επίσης, έχει ξεφύγει απ’ τους κινδύνους που μπορούν να προκύψουν λόγω της διάσεισης, ενώ παραμένει άγνωστο ακόμη το πόσο διάστημα που θα χρειαστεί μέχρι να επανέλθει. Το ευτύχημα είναι πως ο τραυματισμός του δεν ήταν μοιραίος, όμως του συνέβη πάνω στην ώρα που είχε αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Είναι ακόμη τρίτος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, όμως ο Lowes, που είναι τέταρτος, θέλει 24 βαθμούς για να τον φτάσει και όπως όλα δείχνουν θα τα καταφέρει, εκτός αν ο van der Mark μπορέσει ως να ανακάμψει πριν τον 8ο γύρο του πρωταθλήματος που απέχει μόλις δυο εβδομάδες.

Ετικέτες

Motul WSBK 2020: Νέοι κανονισμοί, στο "στόχαστρο" η CBR1000RR-R

Νέοι περιορισμοί στην αεροδυναμική
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

28/11/2019

Στις 27 Νοεμβρίου, η επιτροπή των Superbikes αποτελούμενη από τούς Takanao Tsubouchi (αντιπρόσωπος της MSMA), Frank Vayssié (Διευθυντής του CCR της FIM) και ο Εκτελεστικός Διευθυντής του WorldSBK Sporting & Organization Gregorio Lavilla, κατά την παρουσία του κ. Paul Duparc (Συντονιστή του CCR της FM και γραμματέας της συνέλευσης) συνεδρίασαν στα κεντρικά της Dorna, για να πραγματοποιήσουν τις απαιτούμενες αλλαγές στους κανονισμούς των Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων Superbike και Supersport του 2020.

Για να απλοποιηθούν οι πειθαρχικοί κανόνες για το 2020, η επιτροπή των SBK έκανε ορισμένες διευκρινήσεις για τις αποφάσεις που πάρθηκαν στο περσινό πρωτάθλημα. Κατά τη διάρκεια τη συνέλευσης αποφασίστηκε ποιο μέτρο θα λάβουν οι αγωνοδίκες του Panel σε οποιαδήποτε περίπτωση που ένας αναβάτης βρεθεί έξω απ’ τα όρια της πίστας κατά τη διάρκεια του τελευταίου γύρου ενός αγώνα, επηρεάζοντας το αποτέλεσμά του. Ακόμη, η επιτροπή αποφάσισε να επεκτείνει και τους κανονισμούς σχετικά με τις προδιαγραφές των κρανών που υπάρχουν στη WorldSBK και στην WorldSSP, καθώς και την διευκρίνηση των υλικών που επιτρέπονται για τις ξύστρες. Μερικοί αναβάτες χρησιμοποιούσαν ξύστρες με κομμάτια τιτανίου, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σπίθες κατά την επαφή τους με την άσφαλτο. Πλέον το υλικό κατασκευής δεν θα πρέπει να δημιουργεί σπίθες για να μην εμποδίζει τον αναβάτη που ακολουθεί από πίσω.

Επίσης, πραγματοποιήθηκε και η ανανέωση στους τεχνικούς κανονισμούς της κάθε κατηγορίας. Πέρα από αυτές, έγιναν και διευκρινήσεις σχετικά με τα εξαρτήματα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι αναβάτες μαζεύοντας βαθμούς, το όριο περιστροφής των κινητήρων σε κάθε κατηγορία, ενώ ανακοινώθηκαν οι προδιαγραφές σχετικά με τη χρήση ενεργών ή μη αεροδυναμικών βοηθημάτων στην WorldSBK. Θα επιτρέπεται σε όλους τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν μονάχα τα ενεργά ή μη αεροδυναμικά βοηθήματα  που υπάρχουν στις μοτοσυκλέτες παραγωγής (σ.σ. στα ομολογκαρισμένα μοντέλα περιορισμένης παραγωγής δηλαδή) και το εύρος της κίνησης για τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα θα πρέπει να είναι το ίδιο με αυτό των ομολογκαρισμένων εκδόσεων - ασχέτως αν έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν μεγαλύτερη κίνηση ή όχι.

Για την WorldSSP αναφέρθηκε πως θα γίνουν σημαντικές αλλαγές και διευκρινήσεις σχετικά με την χρήση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και του ελάχιστου βάρους των μοτοσυκλετών. Για την WorldSSP300 αντίστοιχα, διευκρινίστηκαν θέματα που αφορούν τα ηλεκτρονικά, τις αναρτήσεις, τους καταγραφείς δεδομένων και άλλους τεχνικούς τομείς. Από τη νέα σεζόν, σε όλους τους αναβάτες από όλες τις κατηγορίες μπορεί να πραγματοποιείται έλεγχος στην πίεση των ελαστικών τους τη στιγμή που βγαίνουν απ’ τα box τους.

Σχετικά με τη νέα προσθήκη των κανονισμών, που αφορά τη χρήση των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων, είναι μια κατά μέτωπο "επίθεση" της Dorna στη Honda και τη νέα της Superbike. Όπως είχαμε αναφέρει στο παρελθόν, έχουν κατατεθεί πατέντες με τη νέα CBR1000RR-R που δείχνουν ότι διαθέτει ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματαΣτην EICMA από την άλλη, καμία απ' τις δύο μοτοσυκλέτες που παρουσιάστηκαν δεν τα είχε. Ωστόσο, μπορεί η Honda να είχε στα πλάνα της να τα χρησιμοποιήσει μόνο στην αγωνιστική μοτοσυκλέτα, όμως πλέον με τους νέους κανόνες κάτι τέτοιο ναυαγεί, διότι οι κανονισμοί το λένε ξεκάθαρα: Τα αεροδυναμικά βοηθήματα και οι μηχανισμοί τους (σ.σ. κοινώς τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα) πρέπει να υπάρχουν και στα ομολογκαρισμένα μοντέλα. Στην προκείμενη περίπτωση όμως, δεν θα ισχύει κάτι τέτοιο.

Ετικέτες